A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
926
260
63
Nem akarok költöztetni senkit, sehova. :) Helyőrség ,ahol szerazföldi harcoló alakulat van ma, az 4 is van. Szolnok nálam kiesik, mert nem a különleges erőket veszem, a 3 dandáros koncepcióba. Nálam, Tata, nehézdandár. Debrecen, közepes dandár. Hódmezővásárhely, könnyű dandár. A jelenlegi és 2026-ig várható pénzügyi helyzetben, meg lehet lépni ezt, a 3 dandárra vonatkozólag. Fel lehet tölteni és szerelni ezeket a kötelékeket. Aztán 2026-ban el lehet gonodlkodni hogyan tovább. Akkor a költségvetése a haderőnek, elvileg olyan lesz, ( gdp 2 % ) hogy tovább lehet gondolni a fejlesztéseket, esetleges bővítéseket, netán tartalékosok még jobb felszerelését, kiképzését, stb. 2026 a cél, 3 dandár esetében, ha jól értettem a terveket, ami nyílvános eddig. Addig érdemes gondolkodni nekünk is.
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 864
4 310
113
Tekintve hogy eddig alap volt a jegtelenito rendszer megléte,kizártnak tartom hogy az airbusokrol hiányozzon!

Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 527
86 794
113
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Butaságot olvastálegy dandár csak 2 helyőrségben.Ha különválnának mind a kettőhöz kéne még egy zászlóalj minimum.mber meg így sincs elég.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 693
9 304
113
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de szerintem külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf

Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 666
20 607
113
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
926
260
63
Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
Megszavazták a létszámbővítést, nagyszerű. Közben például hódmezőn 12 év alatt nem sikerült feltölteni az 5/3-at.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
514
1 428
93
Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 527
86 794
113
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.

Nem tudom honnan veszitek.
 
T

Törölt tag

Guest
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.
A H225 alapból fel van szerelve jégtelenítővel, az opcióként rendelhető szerintem a FIKI minősítésű megerősített változatra vonatkozik.
A FIKI azt jelenti hogy a gép minden ismert jegesedési viszonyok között repülhet.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 068
1 720
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha már szóba került az amerikai Brutus, van ott Hummer-es változat is 105 mm űrméretben. Bár azóta már más a téma :D
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 284
5 664
113
Nézd meg tatán a lövészzászlóaljakat :D
Talán a modern technika jó felszerelés és a jó fizu (reméljük) vonzóbbá teszi a szakmát.
Jah és a legfontosabb a társadalmi elismerés, amire nagyon rá kéne szállni hogy visszaépüljön a Honvéd respektje. Ha beáll mellém egy katona érezzem azt hogy huu b+ ez igen. Elismerésem. Most talán erre futja majd.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 529
17 126
113
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.

Kis kiegészítés hozzátennék:.
Repülés közbeni vegyszeresnek veheted az alkoholosat - az összes régi MiG ezt használta annó... (talán ide lehet még sorolni a szélvédőre engedhető vízlepergető ablakmosót, bár az eső ellen van).
Anti-icing valóban elsősorban vegyszeres az elterjedt (Fluid I-IV, az eltérés a víz-vegyszer arányban van, más más hőfokra), de alkalmaznak forró levegős lefuvatást is.
A Fluid I-IV esetében a kezelés után van egy rendelkezésre állási idő - ezen belül fel kell szállni, mert lejár az idő és a réteg nem fejti ki a hatását. Ennek van egy alapértéket, de a csapadék intenzitása ezt csökkenti. Ha lejár (sokat várt a gép a felszállásra), a kezelést újra el kell végezni.

Heliknél nem tudom mi a módi, de légcsavaroknál a villamos a nyerő (és az is a belépőéleken).