Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Persze, ezt már megértekeztük. Ezért nem is vettem bele a 3 dandáros szárazföldi elképzelésbe, a szolnoki magasabbegységet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.Nem akarok költöztetni senkit, sehova. Helyőrség ,ahol szerazföldi harcoló alakulat van ma, az 4 is van. Szolnok nálam kiesik, mert nem a különleges erőket veszem, a 3 dandáros koncepcióba. Nálam, Tata, nehézdandár. Debrecen, közepes dandár. Hódmezővásárhely, könnyű dandár. A jelenlegi és 2026-ig várható pénzügyi helyzetben, meg lehet lépni ezt, a 3 dandárra vonatkozólag. Fel lehet tölteni és szerelni ezeket a kötelékeket. Aztán 2026-ban el lehet gonodlkodni hogyan tovább. Akkor a költségvetése a haderőnek, elvileg olyan lesz, ( gdp 2 % ) hogy tovább lehet gondolni a fejlesztéseket, esetleges bővítéseket, netán tartalékosok még jobb felszerelését, kiképzését, stb. 2026 a cél, 3 dandár esetében, ha jól értettem a terveket, ami nyílvános eddig. Addig érdemes gondolkodni nekünk is.
Tekintve hogy eddig alap volt a jegtelenito rendszer megléte,kizártnak tartom hogy az airbusokrol hiányozzon!
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de szerintem külön kell megrendelni.
"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"
"De-icing system (option) for flight in icing condition"
https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
Ezt mondom én is.Butaságot olvastálegy dandár csak 2 helyőrségben.Ha különválnának mind a kettőhöz kéne még egy zászlóalj minimum.mber meg így sincs elég.
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Megszavazták a létszámbővítést, nagyszerű. Közben például hódmezőn 12 év alatt nem sikerült feltölteni az 5/3-at.Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
Nézd meg tatán a lövészzászlóaljakatMegszavazták a létszámbővítést, nagyszerű. Közben például hódmezőn 12 év alatt nem sikerült feltölteni az 5/3-at.
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.
"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"
"De-icing system (option) for flight in icing condition"
https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
Talán a modern technika jó felszerelés és a jó fizu (reméljük) vonzóbbá teszi a szakmát.Nézd meg tatán a lövészzászlóaljakat
Nem tudom honnan veszitek.
A Zrínyi 2026-ban van a 3 dandáros felállás. Viszont konkrétan nincs megnvezve helyőrség, hogy hol mi lesz. Ezért a találgatás.
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.