A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Nem akarok költöztetni senkit, sehova. :) Helyőrség ,ahol szerazföldi harcoló alakulat van ma, az 4 is van. Szolnok nálam kiesik, mert nem a különleges erőket veszem, a 3 dandáros koncepcióba. Nálam, Tata, nehézdandár. Debrecen, közepes dandár. Hódmezővásárhely, könnyű dandár. A jelenlegi és 2026-ig várható pénzügyi helyzetben, meg lehet lépni ezt, a 3 dandárra vonatkozólag. Fel lehet tölteni és szerelni ezeket a kötelékeket. Aztán 2026-ban el lehet gonodlkodni hogyan tovább. Akkor a költségvetése a haderőnek, elvileg olyan lesz, ( gdp 2 % ) hogy tovább lehet gondolni a fejlesztéseket, esetleges bővítéseket, netán tartalékosok még jobb felszerelését, kiképzését, stb. 2026 a cél, 3 dandár esetében, ha jól értettem a terveket, ami nyílvános eddig. Addig érdemes gondolkodni nekünk is.
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
Tekintve hogy eddig alap volt a jegtelenito rendszer megléte,kizártnak tartom hogy az airbusokrol hiányozzon!

Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 200
83 800
113
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Butaságot olvastálegy dandár csak 2 helyőrségben.Ha különválnának mind a kettőhöz kéne még egy zászlóalj minimum.mber meg így sincs elég.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 657
8 822
113
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de szerintem külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf

Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 337
19 645
113
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
Megszavazták a létszámbővítést, nagyszerű. Közben például hódmezőn 12 év alatt nem sikerült feltölteni az 5/3-at.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
511
1 412
93
Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 200
83 800
113
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.

Nem tudom honnan veszitek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.
A H225 alapból fel van szerelve jégtelenítővel, az opcióként rendelhető szerintem a FIKI minősítésű megerősített változatra vonatkozik.
A FIKI azt jelenti hogy a gép minden ismert jegesedési viszonyok között repülhet.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 668
113

Ha már szóba került az amerikai Brutus, van ott Hummer-es változat is 105 mm űrméretben. Bár azóta már más a téma :D
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 244
5 043
113
Nézd meg tatán a lövészzászlóaljakat :D
Talán a modern technika jó felszerelés és a jó fizu (reméljük) vonzóbbá teszi a szakmát.
Jah és a legfontosabb a társadalmi elismerés, amire nagyon rá kéne szállni hogy visszaépüljön a Honvéd respektje. Ha beáll mellém egy katona érezzem azt hogy huu b+ ez igen. Elismerésem. Most talán erre futja majd.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 437
15 518
113
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.

Kis kiegészítés hozzátennék:.
Repülés közbeni vegyszeresnek veheted az alkoholosat - az összes régi MiG ezt használta annó... (talán ide lehet még sorolni a szélvédőre engedhető vízlepergető ablakmosót, bár az eső ellen van).
Anti-icing valóban elsősorban vegyszeres az elterjedt (Fluid I-IV, az eltérés a víz-vegyszer arányban van, más más hőfokra), de alkalmaznak forró levegős lefuvatást is.
A Fluid I-IV esetében a kezelés után van egy rendelkezésre állási idő - ezen belül fel kell szállni, mert lejár az idő és a réteg nem fejti ki a hatását. Ennek van egy alapértéket, de a csapadék intenzitása ezt csökkenti. Ha lejár (sokat várt a gép a felszállásra), a kezelést újra el kell végezni.

Heliknél nem tudom mi a módi, de légcsavaroknál a villamos a nyerő (és az is a belépőéleken).