A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem akarok költöztetni senkit, sehova. :) Helyőrség ,ahol szerazföldi harcoló alakulat van ma, az 4 is van. Szolnok nálam kiesik, mert nem a különleges erőket veszem, a 3 dandáros koncepcióba. Nálam, Tata, nehézdandár. Debrecen, közepes dandár. Hódmezővásárhely, könnyű dandár. A jelenlegi és 2026-ig várható pénzügyi helyzetben, meg lehet lépni ezt, a 3 dandárra vonatkozólag. Fel lehet tölteni és szerelni ezeket a kötelékeket. Aztán 2026-ban el lehet gonodlkodni hogyan tovább. Akkor a költségvetése a haderőnek, elvileg olyan lesz, ( gdp 2 % ) hogy tovább lehet gondolni a fejlesztéseket, esetleges bővítéseket, netán tartalékosok még jobb felszerelését, kiképzését, stb. 2026 a cél, 3 dandár esetében, ha jól értettem a terveket, ami nyílvános eddig. Addig érdemes gondolkodni nekünk is.
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.
 
Tekintve hogy eddig alap volt a jegtelenito rendszer megléte,kizártnak tartom hogy az airbusokrol hiányozzon!

Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
 
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Butaságot olvastálegy dandár csak 2 helyőrségben.Ha különválnának mind a kettőhöz kéne még egy zászlóalj minimum.mber meg így sincs elég.
 
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de szerintem külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf

Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
 
Már többször olvastam, hogy Debrecent és Hódmezőt külön dandárnak tekintik. Az MH 5 egy dandár két helyőrségen.

Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
 
Ez nem övész dandár nem úgy harcol mint egy könnyűlövész dandár.
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.
 
Ez így igaz, de látva a fejlesztéseket, logikus lenne, ha két külön magasabbegység lenne az az egy. Persze hogy az létszámbővítéssel is kell hogy járjon. Megszavazta a parlament, a létszám emelését. Akkro hol lesz az a létszám emelés szerintetek ? Mert pár ezer főről volt szó.
Megszavazták a létszámbővítést, nagyszerű. Közben például hódmezőn 12 év alatt nem sikerült feltölteni az 5/3-at.
 
Csak kérdezem, mert a repülő gépeknél vegyszert szórnak a gép szárnyára, a helikopternél ez hogy működik?
A repülőgépes üzemnél is különbséget kell tenni a de-icing és az anti-icing közt. A de-icing a már kialakult jég/hó eltávolitását szolgálja a repüléshez szükséges kritikus felületekről. (Ez lehet vegyszeres, mechanikus, vagy meleglevegős.) Az anti-icing pedig pedig azt a célt szolgálja, hogy pl. hóesésben ne alakuljon ki veszélyes szennyeződés a szárnyakon. (Én ebből csak vegyszeres módszerről hallottam.) Felszállás után a repülők önerőből oldják ezt meg. Repüles közbeni vegyszeres jégtelenítesről én csak a Diamond DA-42-es esetében hallottam. Egyéb módszerek még: pneumatikus (úgy képzeld el, mint egy üres virslis zacskót a belépőéleken, amit jegesedésben felfújnak és lerepeszti a jeget), elektromos (mint az autókban a hátsóablak fűtés), vagy megcsapolják a gázturbina meleg levegőjét és azzal fűtenek bizonyos részeket.
Helikoptereket nem ismerem annyira, de ez utóbbi kettőt tudom elképzelni.
 
Akkor a könnyű dandár valami új alakulat lesz? Vagy nem volt hivatalosan arról szó,hogy könnyű,közepes,nehéz dandár,csak itt pörgünk erről olyan régen,hogy így emlékszek? Mert eddig én is azt gondoltam,hogy Szolnok a könnyű dandár.

Nem tudom honnan veszitek.
 
Ha benne van a csomagban, amit vettünk, az jó, de külön kell megrendelni.

"The H225 can be equipped with a full de-icing system compliant with FAR/JAR 29 regulations, permitting flight in icing conditions"

"De-icing system (option) for flight in icing condition"


https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/H225/225_LP_18.101.01_E.pdf
A jégtelenítésben különböző kategóriák vannak.
A H225 alapból fel van szerelve jégtelenítővel, az opcióként rendelhető szerintem a FIKI minősítésű megerősített változatra vonatkozik.
A FIKI azt jelenti hogy a gép minden ismert jegesedési viszonyok között repülhet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha már szóba került az amerikai Brutus, van ott Hummer-es változat is 105 mm űrméretben. Bár azóta már más a téma :D
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra
Nézd meg tatán a lövészzászlóaljakat :D
Talán a modern technika jó felszerelés és a jó fizu (reméljük) vonzóbbá teszi a szakmát.
Jah és a legfontosabb a társadalmi elismerés, amire nagyon rá kéne szállni hogy visszaépüljön a Honvéd respektje. Ha beáll mellém egy katona érezzem azt hogy huu b+ ez igen. Elismerésem. Most talán erre futja majd.
 
  • Tetszik
Reactions: kaktusz