Szállítógépek váltása a MH-nél

@formosa1
najó , most elég sok dolgot letudnék írni mert nem értelek , de visszafogom magam ,FOGD már fel hogy ez nem megalománia
ad1.)
abból indulsz ki ami a max adat, már leírták hogy az hogy mennyit vihet milyen távra borzasztó sok dologtól függ, ilyen téren egyszerűbb játszani egy olyan géppel ami 19 tonnát visz (lásd Herky) mint egy olyannal ami 5 és felet (lásd ancsa) vagy 13-at (lásd C-27)
ad2.)
az szintén nem nagyon elhanyagolható hogy most pl mit is akar az MH , ha komolyan gondolják ezt a tankeres dolgot akkor alapból off sok sok gép így a C-27 is , marad ami normális a KC meg a Herky , a C-295 NEM lenne erőlépés , az kb egy modernebb ancsa , annyi az eltérés hogy 9 és fél tonnát tud vinni max de ugyanúgy szűk és kicsi.
ad3.)
mi az hogy nem ők hanem mi fizetjük az árát? te miről beszélsz ??? földi kiszolgáló vagy vagy mi ? ha igen az sem nagyon kifogás,de ez érdekel hogy itt mire gondoltál.
ad4.)
szintén nem elhanyagolható hogy sokan megértsék hogy most megint sok sok évre előre veszünk gépet, gondolni kell mi lesz 20-25 év múlva , garantálom hogy nem lesz elég egy olyan gép ami éppen hogy leváltja az ancsát méretben
ad5.)
látom a kedvenc szavad ez a megalománia csak nem vagy tisztában a mértékével ebben a témában , AZ lenne megalománia ha itt arról beszélnénk hogy legyen kecsón 8db C-17-es vagy A400-as , na az megalománia , felesleges és értelmetlen is lenne
ad6.)
Igazad van abban ( de már le lett írva) hogy sokszor nem előnyös Herky nagyságú gépet küldeni mindenhova, de mi szerintem nem vagyunk abban a helyzetben hogy 2 rámpás típust tartsunk, ami mondjuk megoldaná ezt a problémát de mivel sanszosan egy típus lesz ezért INKÁBB maradjon hely a gépekbe mint ne legyen elég egyáltalán
ad7.)
Senki nem mondta hogy a KC meg a C-27 egy szar gép, mindkettő kiváló de ha már megadatott az a lehetőség hogy VÉGRE van pénz hogy normális gépet vegyünk a"fejlődés és képességfejlesztés" nevében akkor használjuk már normálisan , kb olyan ez mintha lenne egy régi ladád és te most azon vacillálnál hogy trabantra vagy moszkvicsra cseréled a te személetedben , pedig simán vehetnél mondjuk egy opelt vagy mást tök mindegy csak egy példa volt az opel. Erre most van pénz , ki tudja mit hoz a következő 10-20 év , lennie kell normális szállítókapacitásunknak. Nem elég az (de ez is ellett már mondva jó sok ember által- Benő,Rezsiröfi stb) ott a NATO és majd megvédenek minket meg majd úgy is ott lesznek bajban a C-17esek Pápán. Kell rendes saját technika mindenből és a rendes alatt itt modernt ,megfelelőt, hatékonyt és mindenek előtt elegendőt értek.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and alfa74
Költségoptimalizálás szempontjából a KC-390 előnyös választás lenne, mivel ugyan az a hajtómű van szerelve a szárnyai alá, mint a mi A319 gépeinken. Valószínű, hogy a földi kiszolgáló egységeik is megegyezhetnek. Így a plusz kapacitás nem jelentene sokkal nagyobb költséget.

Nem CFM56 van a mi gépeinkben? A KC IAE V2500-et használ.
 
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
A C-27J ezt tudja:
c27-1.jpg

c27-2.jpg

c27-3.jpg

Szerintem alulról közelíti azt amire nekünk szükségünk lehet. Persze ha lehetne a törzsbe póttankokat tenni és utántöltő konténereket a szárny alá talán elég lehet.
 
Nem CFM56 van a mi gépeinkben? A KC IAE V2500-et használ.

Ebben nem voltam biztos... Azt tudtam, hogy a KC-n V2500 van, de azt nem, hogy a 319-eken CFM vagy V2500. Valójában szerintem így sem jelentene nagy gondot, mert mindkét hajtómű típus széles körben elterjedt utasszállító típusokon=> költséghatékonyak (takarékosság, szervizigény) és rendelkeznek szervizháttérrel, alkatrészbázissal. Minimális többletköltség, cserébe jobb képességek. :)
 
A wizzair gépeken is V2500 (vagy annak valamelyik változta) van
@rudi
a Spartan 5 és fél tonnája Kabulba nem túl izmos, bár még így is több mint amit az ancsa tudna oda vinni , de itt legalább rendesen előjött amit írtunk az előbb, hogy egy gép mennyit visz valahova nagyon sok mindentől függ.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and borisz
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
C27 csak a hasznos teherszállításban kb 2x akkora mint az ancsa, a rakterének hossza ~8-8,5m míg az ancsának ~11m
c27:
schema-spartan.gif

Ancsa:
AN-26-diagram_tcm36-4232.jpg
 
Legyen itt ez is, ha már mindent hasonlítunk mindenhez:

A319


4 x LD3-45W + 1 x LD3/40

AKH LD3

Inner Volume: 3,5 m3
Maximum Capacity: 1 134 kg

ahk-storage-picture-data.jpg


Összesen: ~ 5670 kg (17,5 m3)


Falcon 7x

Baggage Volume: 4 m3


(Aki ért az utasszállító gépekhez, majd kijavítja.)
 
https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig
valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."

Mégegyszer: nehéz katonai eszközök

Ez alatt a 8x8as APC-et kell érteni, nem buggy-kat, meg HMMWV-et, amit egy Spartan el tud vinni! Be van lőve a méret, beszélt már a miniszter légi utántöltő képességről is, amihez sebesség kell, szóval nem igazán van miről találgatni. Max annyi meglepetés lehet, hogy Airbus A400M lesz KC390 helyett.

airbus-a400m-aar.jpg

A400M-simultaneously-refuels-jet-fighters.jpg

Airbis-A400M-Refuelling-Helicopters.jpg
 
A C-27 kétszer akkora, mint az Ancsa, ami bőven elég. A Herky 3 és félszer lenne nagyobb, ami már a megalomán idióták vágyálma. - Akik persze röhögnek az egészen, mert nem ők, hanem mi fizetjük az árát...! :(
Miért megalománia? Honnan tudod mennyit fizetett ki a honvédség eddig külsősöknek mert az AN26 nem volt képes kb semmit sem elvinni. A400 ból van most felesleg mert a spanyolok is visszamondtak belőle pár darabot. Ha nehéz technikát akarunk szállítani, légi utántöltést akarunk akkor A400 lesz. Mi a drága? 3 C27el elvinni ugyanazt amit az A400 egy körben elvisz? Még akár bérszállítást is végezhetnénk a többieknek akiknek csak kis gépük van. Logikus lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and therob
Mégegyszer: nehéz katonai eszközök

Ez alatt a 8x8as APC-et kell érteni, nem buggy-kat, meg HMMWV-et, amit egy Spartan el tud vinni! Be van lőve a méret, beszélt már a miniszter légi utántöltő képességről is, amihez sebesség kell, szóval nem igazán van miről találgatni. Max annyi meglepetés lehet, hogy Airbus A400M lesz KC390 helyett.

airbus-a400m-aar.jpg

A400M-simultaneously-refuels-jet-fighters.jpg

Airbis-A400M-Refuelling-Helicopters.jpg


Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)
 
Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)

"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
 
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?

Tőlem ilyet sanszosan nem olvastál. Másrészt, cirka 30 milliárdba kerülő gépnél had kételkedjen az ember. Én csak örülök neki, ha a többihez hasonló beszerzés történik e téren is, de huszonx év nemtörődöm hozzáállás után szerintem jogosan ráncolja még az ember a homlokát. De ámen, legyen igazad.
 
Tőlem ilyet sanszosan nem olvastál. Másrészt, cirka 30 milliárdba kerülő gépnél had kételkedjen az ember. Én csak örülök neki, ha a többihez hasonló beszerzés történik e téren is, de huszonx év nemtörődöm hozzáállás után szerintem jogosan ráncolja még az ember a homlokát. De ámen, legyen igazad.
Az csak egy kisvárosi stadion ára.... igy már nem annyira drága ugye? :)
 
Ha az eddigieket nézzük, valóban komoly esély van rá. Valahol offtopik, de a légiutántöltés a 3 gépen felül lesz vagy így 3? Mikor szembe jöttek az árak, az Atlas ára "tájékoztató jelleggel" volt 100 millió euró, a Super Hercules 70 millió dollár, ebben nincs benne az, nekünk mennyibe kerülne konkrét ajánlat során akármelyik. Nyilván, ha a légvédelem és más beszerzések szintén európai eredetűek lesznek, lehet akár kedvezmény is, de ez mind találgatás.
(S az már csak magánvélemény, hogy ha légi benzinkút kell, azt lehetne más ország(ok) részvételével közösen csinálni.)

Közös tankerflotta már van, mint a SAC, csak be kellene szállni:

https://htka.hu/2017/09/27/tovabb-bovul-nato-tankerflottaja/
 
Miért megalománia? Honnan tudod mennyit fizetett ki a honvédség eddig külsősöknek mert az AN26 nem volt képes kb semmit sem elvinni. A400 ból van most felesleg mert a spanyolok is visszamondtak belőle pár darabot. Ha nehéz technikát akarunk szállítani, légi utántöltést akarunk akkor A400 lesz. Mi a drága? 3 C27el elvinni ugyanazt amit az A400 egy körben elvisz? Még akár bérszállítást is végezhetnénk a többieknek akiknek csak kis gépük van. Logikus lenne...
Ez ok csak ere ott van Pápán a Globemaster, na mondjuk az elég sokat jön - megy nyugat felé. Il
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
Il-76, Kavasaki C2 is létezik még. :)
 
"“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani"
Benkő Tibor

Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
Kis kukacoskodás, itthon Honvédelmi miniszter és minisztérium van.
 
Jordánia eladásra kínálja 2 db AC-235 gunshipjét 4 év szolgálat után.
Vajon miért akarják eladni?
Szerintetek kell ez nekünk?
http://alert5.com/2019/01/06/jordan-getting-rid-of-its-ac-235s-after-four-years-of-service/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha olcsó lecsaphatunk - C-295 helyett - rá mint gyöngytyúk a takonyra, mint az Airbus-oknál.:p:D
Mellé még vadiúj C-130-as aztán le van tudva az amerikai cuccok beszerzése.:)