Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 894
22 338
113
Mi a valódi igény?

Ja,...később megjelent ugye több helyen is:
“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
 
M

molnibalage

Guest
Fogalmam nincs miért, csupán egy lehetőség vagy annak kizárása miatt.
Orosz repcsit most nem vehetünk bizonytalan ideig és nem is kéne ezért, mert a jövőben is lehet ilyen.

Hát, egy éve még ez volt a hir:
"..a minisztérium részéről annyit mondtak, hogy eredendően is katonai célokra tervezett, hátsó, lehajtható rámpával is rendelkező, nagyobb műszaki eszközök szállítására és deszantdobásra is alkalmas repülőgépek vásárlását tervezik, a beszerzéshez szükséges követelményeket kidolgozták."

kb. ennyi a lényeg :)
Nem tudom mit kezdeni azzal, hogy "nagyobb" Befoglaló méret és tömeg. Ameddig ez nincs, addig a fingot lehet hámozni. A Gripen települő konténere és hajtómű szállításnál milyen nagyobb reális igény van? Az mekkora méret és tömeg?
Ja,...később megjelent ugye több helyen is:
“olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
A légi utántöltési követelmény eléggé szűri a mezőnyt főleg, hogy nem helit, hanem vadászgépet kell tankolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
224
469
63
A légi utántöltési követelmény eléggé szűri a mezőnyt főleg, hogy nem helit, hanem vadászgépet kell tankolni.

Ez valoszinu addig volt "elvaras", amig a kc390 ki nem esett. Szerintem nem veletlen, hogy az utobbi idok nyilatkozataiban kimaradt a legiutantoltesi kepesseg fel mondata. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nem lehet olyan gepunk, csak vszinu nem tart a HM olyan targyalasi stadiumban, h erre is lehessen utalni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 048
26 595
113
Ez valoszinu addig volt "elvaras", amig a kc390 ki nem esett. Szerintem nem veletlen, hogy az utobbi idok nyilatkozataiban kimaradt a legiutantoltesi kepesseg fel mondata. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nem lehet olyan gepunk, csak vszinu nem tart a HM olyan targyalasi stadiumban, h erre is lehessen utalni.
Nem tud kiesni, mert nehéz járművet is tudni kell desszantolni! A pénzünkből három KC390 jön ki ebben a kategóriában, hogy az oroszok és kínaiak nem játszanak. És mi pont hármat akarunk venni!
 

eevil

Active Member
2015. július 3.
240
70
28
Nem tud kiesni, mert nehéz járművet is tudni kell desszantolni! A pénzünkből három KC390 jön ki ebben a kategóriában, hogy az oroszok és kínaiak nem játszanak. És mi pont hármat akarunk venni!
Valaki korábban hivatkozott Benkőre, aki három csapatszállítóról nyilatkozott az Inforádióban. Egyelőre csak kettő van, tehát maradt még a malacperselyben, amit allokálni lehet máshova... Nem kötök, csak hozzádobom a találgatós játékhoz, mert ez egy plusz változó. :D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 048
26 595
113
Valaki korábban hivatkozott Benkőre, aki három csapatszállítóról nyilatkozott az Inforádióban. Egyelőre csak kettő van, tehát maradt még a malacperselyben, amit allokálni lehet máshova... Nem kötök, csak hozzádobom a találgatós játékhoz, mert ez egy plusz változó. :D
3x Airbus (a harmadik már be lett jelentve)
2x Falcon
3x rámpás, nehéz járművet desszantoló, légi utántölteni is tudó
= 8
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 043
10 097
113
Nem tud kiesni, mert nehéz járművet is tudni kell desszantolni! A pénzünkből három KC390 jön ki ebben a kategóriában, hogy az oroszok és kínaiak nem játszanak. És mi pont hármat akarunk venni!
Nehéz járművet deszantolni? Minek, ki tud és ki akar ilyet? USA, Kína, Oroszország
Mi hova a francba deszantolnánk nehéz járműveket? Annak a technológiáját minek tanulnánk meg? Jó, az ellenfél fejére bomba hiányába lehet nem működő rábákat dobálni, de minek? Az hogy elviszi még csak az egyik követelmény egy jármű kidobálásához, ahhoz a járművet is erre kell felkészíteni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 048
26 595
113
Nehéz járművet deszantolni? Minek, ki tud és ki akar ilyet? USA, Kína, Oroszország
Mi hova a francba deszantolnánk nehéz járműveket? Annak a technológiáját minek tanulnánk meg? Jó, az ellenfél fejér bomba hiányába lehet nem működő rábákat dobálni, de minek? Az hogy elviszi még csak az egyik követelmény egy jármű kidobálásához, ahhoz a járművet is erre kell felkészíteni.
Mi akarunk ilyet, lépten-nyomon kommunikálják!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 043
10 097
113
Mi akarunk ilyet, lépten-nyomon kommunikálják!
Hát, nem éppen ezt kommunikálják:
"..a minisztérium részéről annyit mondtak, hogy eredendően is katonai célokra tervezett, hátsó, lehajtható rámpával is rendelkező, nagyobb műszaki eszközök szállítására és deszantdobásra is alkalmas repülőgépek vásárlását tervezik, a beszerzéshez szükséges követelményeket kidolgozták."
Nem az van ott hogy járművet akarnak deszantolni, igaz-e?
Ne legyenek kétségeink, annak már semmi értelme nem lenne...
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Nehéz járművet deszantolni? Minek, ki tud és ki akar ilyet? USA, Kína, Oroszország
Mi hova a francba deszantolnánk nehéz járműveket? Annak a technológiáját minek tanulnánk meg? Jó, az ellenfél fejére bomba hiányába lehet nem működő rábákat dobálni, de minek? Az hogy elviszi még csak az egyik követelmény egy jármű kidobálásához, ahhoz a járművet is erre kell felkészíteni.

Kérdés, hogy nekik mi a nehéz jármű.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 690
6 461
113
@blogen
Nem tud kiesni, mert nehéz járművet is tudni kell desszantolni! A pénzünkből három KC390 jön ki ebben a kategóriában, hogy az oroszok és kínaiak nem játszanak. És mi pont hármat akarunk venni!
Ahhoz hogy nehézjárművet tudjál desszantolni elébb nehézjármű kell :D , teljesen felesleges képesség amit mondasz , kivéve ha az APC-t(btr-ek) nehézjárműnek mondhatók de szerintem nem.
Ami meg a KC-t illeti , 26 utánra tudom elképzelni , addig kihúzzuk valami használt herky-vel vagy C27-el vagy ilyesmi , sokszor ellett már mondva miért NEM ideális még nekünk a KC.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 924
113
Az IL-76 mennyire katonai? Többen használják a civil életben mint a katonai területen, még az ENSZ is pl. Nehéz, kiforrott, típus igénytelen körülmények közt is el van. Árban töredéke a nyugati típusoknak, teherbírása nagy.
A kezdetektől volt külön katonai (Il-76M) és civil variáns (Il-76T), aztán lett MD és TD, aztán MD-90A és TD-90A. Kegyetlen masszív vasdarab... Annyi előnye van még, hogy a legcakkosabb helyeken is üzemelhet, egy darabig tolerálja a ridegtartás jellegű tábori körülmények közti üzemeltetést, van benne két 5 tonnás daru, korlátozottan önrakodásra is képes... Nem lett az rosszul kitalálva. A régi verzióknak a D-30-as a gyenge pontja.
A teherbírása mihez képest nagy? A 40 tonna pusztán a tömeget nézve nem túl nagy durranás egy rakás civil gép elvisz ennyit,
Annyi kiegészítés, hogy az első variáns tudott 42 tonnát, a következő 48-at, aztán az nyújtott MF 53-at, a mostan TD-90A, ill MD-90A már 60 tonnát képes szállítani.
És újra hajtóművezték a régi gépeket? Tudtommal nem. Az új gépek kapnak újabb hajtóművet. Ennyi. De azzal meg nem mozgat az ENSZ semmit.
Annyi kiegészítés, hogy rosszul tudod. A Silk WayAirlines és a Volga Dnyepr is rendelkezik már vagy tíz éve átépített PSz-90A-76-os hajtóműves gépekkel.
Nem vehetünk új, civil változatot katonai célra? Azért lőni csak nem kell vele, a faroklövész kimaradhat.
Már nagyon régóta nem lehet olyat kapni, amiben van faroklövésznek hely (katonai variánst sem).
Ennyire nem olvastam vissza, csak az idézett komment ütött meg a szemem, hogy hóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....
Nincs civil változata tudtommal.
Annyi kiegészítés, hogy van.
Ahhoz hogy nehézjárművet tudjál desszantolni elébb nehézjármű kell :D , teljesen felesleges képesség amit mondasz , kivéve ha az APC-t(btr-ek) nehézjárműnek mondhatók de szerintem nem.
Ahogy nézem az usákoknál is a hummer méretű talicskák deszantolása (ezalatt az ejtőernyővel való kidobást értve) jelenti az esetek túlnyomó többségét, talán annál nagyobbat nem is igen szoktak ők se kihajigálni repülőből, de legalábbis nagyon ritkán (gyors kereséssel egy videót találtam, ahol stryker esik ki repülőből)... Ennél nagyobb járműveket csak az oroszok szoktak rutinszerűen ejtőernyőztetni (BMD-k, de annál nagyobbat ők se), mondjuk nekik fétisük ez a VDV dolog. A csucsukra nem kerestem rá, de szerintem ők nagyrészt szovjet-orosz emlőkön nevelkednek még most is ilyen téren.... is....
Szóval szerintem is felesleges ilyen eshetőségben gondolkodni. blogen félre értett valamit.
 
M

molnibalage

Guest
A kezdetektől volt külön katonai (Il-76M) és civil variáns (Il-76T), aztán lett MD és TD, aztán MD-90A és TD-90A. Kegyetlen masszív vasdarab... Annyi előnye van még, hogy a legcakkosabb helyeken is üzemelhet, egy darabig tolerálja a ridegtartás jellegű tábori körülmények közti üzemeltetést, van benne két 5 tonnás daru, korlátozottan önrakodásra is képes... Nem lett az rosszul kitalálva. A régi verzióknak a D-30-as a gyenge pontja.

Annyi kiegészítés, hogy az első variáns tudott 42 tonnát, a következő 48-at, aztán az nyújtott MF 53-at, a mostan TD-90A, ill MD-90A már 60 tonnát képes szállítani.

Annyi kiegészítés, hogy rosszul tudod. A Silk WayAirlines és a Volga Dnyepr is rendelkezik már vagy tíz éve átépített PSz-90A-76-os hajtóműves gépekkel.

Már nagyon régóta nem lehet olyat kapni, amiben van faroklövésznek hely (katonai variánst sem).

Annyi kiegészítés, hogy van.

Ahogy nézem az usákoknál is a hummer méretű talicskák deszantolása (ezalatt az ejtőernyővel való kidobást értve) jelenti az esetek túlnyomó többségét, talán annál nagyobbat nem is igen szoktak ők se kihajigálni repülőből, de legalábbis nagyon ritkán (gyors kereséssel egy videót találtam, ahol stryker esik ki repülőből)... Ennél nagyobb járműveket csak az oroszok szoktak rutinszerűen ejtőernyőztetni (BMD-k, de annál nagyobbat ők se), mondjuk nekik fétisük ez a VDV dolog. A csucsukra nem kerestem rá, de szerintem ők nagyrészt szovjet-orosz emlőkön nevelkednek még most is ilyen téren.... is....
Szóval szerintem is felesleges ilyen eshetőségben gondolkodni. blogen félre értett valamit.
rgr

Légi utántöltés, Gripen és mondjuk esetleg Atlas deszantolással nálunk C-130 a plafon. Meg költség miatt is. Esetleg a brazil vas, de nem hinném, hogy 0 órás flottával nekünk kéne utat törni...
 

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
224
469
63
Nem tud kiesni, mert nehéz járművet is tudni kell desszantolni! A pénzünkből három KC390 jön ki ebben a kategóriában, hogy az oroszok és kínaiak nem játszanak. És mi pont hármat akarunk venni!

Nem biztos, hogy a 75 milliárdos összeg az, ami a legstabilabb alapokon áll a történetben.