A Gripen C/D PS05Mk4 verizójú lokátor modernizálása mér évek óta folyik komoly eredeményekkel.
https://saab.com/globalassets/comme...r-radar/ps-05a/product_folder_ps-05-a-mk4.pdf
Ami fontos, hogy a kecsoi gépek is megkapták az uprade-t és nekem hajozó mondta, hogy "ég és föld a modernizálás után a lokátor".. részletesebben nem fejtette ki, érthető okokból.
A hűtési elégtelenség miatt nem kerülhet bele a Raven. Kisebb méretű (olaz/izraeli) AESA beleférne valószínűleg, és még a hűtés is megoldható lenne, de nincs rá fizetőképes kereslet jelenleg. Nézzük meg a SAAB-ot hány repülőgépet szerelt össze és hol van üzemben, modjunk az 1980-as évektől. Nincs rá finanszírozó ország..
Nagyrészt felesleges fejtegetni szerintem a szlovák F-16 vs magyar Gripen dolgot, mert egyrészt a szlovák gép mégcsak lesz, a mienk meg hány éves is? Aztán az két lokátor nem azonos képességű. A magyar gépek légiharc fegyverzete egy korszakkal elötti winder.. Az IRIS-T ha beszereznénk, hasonló tudású sisakcélzóval mint az amerikai 9X.. A pilótáktól harchelyzettől és még 1000 dologtól függ.. Nagy a probléma, ha már dogfight kell. Az AIM120C-k használatáról még mindig vannak kétségeim egymás ellen..
ráadásul légiharc magyar-szlovák vadászgépek között Fiat Cr32 vs Avia B 534 között 1939-ben volt.. Azóta minden világrendszerben, és jelenleg is szövetségesek vagyunk
(tengelyhatalmak, VSZ, EU, NATO)
OK ez tiszta, köszi. De azért mégis kiváncsi lennék, hogy egy mechanikus radar Meteorral vs. AESA AMRAAM-al mit hozna BVR-ben. Csak úgy.