Leopard 2

a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.

De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.
 
a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.
 
De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.

Eredetileg az MTU873 az MBT-70 programhoz készült, anno ugye azt a programot elkaszálták, és utódja lett a Leo2 illetve az M1. A Leo2-be természetesen az MTU873-as ment. Azóta ez a "standard" erőforrása a Leopard 2-nek. Az MTU883 egy későbbi terv volt, az 1980-as évek végéről. Ha jól tudom az MTU883 is volt kísérletképpen beépítve Leo2-be, de szériában maradtak a 873-asnál. A miért jó kérdés, miközben amúgy is keresik folyton a helyet például az APU részére. Én egyre tudok gondolni, hogy az MTU883 sokkal drágább lehet, mint az MTU873.

Egyébként az ugyanazon teljesítmény kicsit mókás, lévén mindkettő képes 2200 lóerőt leadni, ha a szoftveres leszabályozást kiveszik belőle. A probléma a sebességváltó, ha jól tudom azt 1600 LE-re méretezték. De pár helyen olvastam olyat, hogy van lehetőség ideiglenesen kiiktatni a leszabályozást, ha a szükség úgy hozza. Az AAAV programban amúgy az MTU883-ast 2600 LE teljesítményig tolták, de ezt csak a vízsugár-hajtáshoz lehetett igénybe venni, szárazföldön "csak" 830-860 LE szintre lőtték be.
 
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.

Már a kezdetektől Renk HSWL354 váltó volt a 873-ashoz.

De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.

Nem tudom. Az a gyanúm, hogy tudnak valamit, ami nem kötnek az orrunkra. Először is a sokkal nagyobb lökettérfogatnál jóval kisebb középnyomás adja ugyanazt a teljesitményt. (tartósság, megbizhatóság) Másodszor a 883-as magasabb fordulaton adja ugyanazt a teljesitményt, igy a 873-asnak tuti nagyobb a nyomatéka (és hát a nemzetközi harckocsiversenyben nem feltétlenül hátrány a nyomaték). Harmadszor az M1 átmotorizálási programnál az amerikaiaknak a próbapadi méréseknél sikerült kinyirni egy 883-ast (az egyik hajtórúd elszakadt, kiütötte a blokk oldalát, klasszikus "kikönyökölés"), Vagyis nem 60tonnát rángatott harci helyzetben, hanem egy próbapadon forgott, felügyelet mellett. Negyedszer egy sokkal tömörebb épitésnél komolyabb gondokat okozhat a hűtés. Szóval szerintem úgy vannak vele a németek, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne". Egyébként nem tudom, hogy a sivatagi Leclerc-ekben (UAE) hogy muzsikált a 883-as, birta-e a meleget.
 
  • Tetszik
Reactions: anderson87
Már a kezdetektől Renk HSWL354 váltó volt a 873-ashoz.



Nem tudom. Az a gyanúm, hogy tudnak valamit, ami nem kötnek az orrunkra. Először is a sokkal nagyobb lökettérfogatnál jóval kisebb középnyomás adja ugyanazt a teljesitményt. (tartósság, megbizhatóság) Másodszor a 883-as magasabb fordulaton adja ugyanazt a teljesitményt, igy a 873-asnak tuti nagyobb a nyomatéka (és hát a nemzetközi harckocsiversenyben nem feltétlenül hátrány a nyomaték). Harmadszor az M1 átmotorizálási programnál az amerikaiaknak a próbapadi méréseknél sikerült kinyirni egy 883-ast (az egyik hajtórúd elszakadt, kiütötte a blokk oldalát, klasszikus "kikönyökölés"), Vagyis nem 60tonnát rángatott harci helyzetben, hanem egy próbapadon forgott, felügyelet mellett. Negyedszer egy sokkal tömörebb épitésnél komolyabb gondokat okozhat a hűtés. Szóval szerintem úgy vannak vele a németek, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne". Egyébként nem tudom, hogy a sivatagi Leclerc-ekben (UAE) hogy muzsikált a 883-as, birta-e a meleget.
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.
 
Valaki említette,hogy majd egy méter hely szabadulna fel a teknőben.Szerintem ezt az új gyártású gépeknél vagy kivágták volna(ennyivel rövidebb lett volna ateknő),vagy meghagyják és átteszik oda az orrban lévő lőszereket.De ez elég teoretikus hisz nem lett belőle semmi.
 
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.

EuroPowerPack=MT883 Ka-500/501+Renk HSWL 295TM

A V8X-1500 motorról olvastál valami problémát (mert én nem) valójában szerintem soha nem is kellett tűrnie a meleget, mert soha nem volt sivatagi környezetben. (Csak a franciák használják tudtommal.) De ha van infód a felrottyanó V8X-1500-ről, szivesen olvasom...
 
EuroPowerPack=MT883 Ka-500/501+Renk HSWL 295TM

A V8X-1500 motorról olvastál valami problémát (mert én nem) valójában szerintem soha nem is kellett tűrnie a meleget, mert soha nem volt sivatagi környezetben. (Csak a franciák használják tudtommal.) De ha van infód a felrottyanó V8X-1500-ről, szivesen olvasom...
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
 
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
És könnyen el tudom képzelni,hogy a 873 verzió szintén hűtési problémák miatt került le a szinpadrol.Mert azóta sem hallottam róla semmit.
 
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak

És hogy fért el a 873-as?
 
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak

Igazad van a sivatagi kipróbálással (lehet, hogy tényleg kijöttek gondok, de szerintem inkább az lehetett a probléma, amit a görög tanktenderen is írtak a Leclercről, hogy nagyon potens de borzasztóan magas színvonalú személyzetet/karbantartókat igényel), de szerintem ez inkább a "vegyünk egy kis franciát, vegyünk egy kis németet" elv alapján történt így. Mert pl. Libanonban, 2006-ban nem volt gond a V8X-1500-al. (igaz, az nem sivatag)

Az nem tudom ismert-e egyébként, de Libanonban (Marwahin) majdnem tüzelt egymásra egy 4 tankból álló Leclerc szakasz és egy néhány ( egyesek szerint 2 mások szerint 5) Merkava. 20 percig néztek farkasszemet, majd mindenki jobb belátásra tért. ( a cikk kicsit tompítja a dolgot)

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3309378,00.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Igazad van a sivatagi kipróbálással (lehet, hogy tényleg kijöttek gondok, de szerintem inkább az lehetett a probléma, amit a görög tanktenderen is írtak a Leclercről, hogy nagyon potens de borzasztóan magas színvonalú személyzetet/karbantartókat igényel), de szerintem ez inkább a "vegyünk egy kis franciát, vegyünk egy kis németet" elv alapján történt így. Mert pl. Libanonban, 2006-ban nem volt gond a V8X-1500-al. (igaz, az nem sivatag)

Az nem tudom ismert-e egyébként, de Libanonban (Marwahin) majdnem tüzelt egymásra egy 4 tankból álló Leclerc szakasz és egy néhány ( egyesek szerint 2 mások szerint 5) Merkava. 20 percig néztek farkasszemet, majd mindenki jobb belátásra tért. ( a cikk kicsit tompítja a dolgot)

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3309378,00.html
Nemhiszem,hogy csak a legyen benne egy kis német miatt kértek bele német motort.Hyperbár egy eleve magas hőterheléssel dolgozó motor,ahogy olvastam.Technikai remekmű,de tartalékok nélkül.
Nem hallottam erről a libanoni esetröl.
 
Nemhiszem,hogy csak a legyen benne egy kis német miatt kértek bele német motort.Hyperbár egy eleve magas hőterheléssel dolgozó motor,ahogy olvastam.Technikai remekmű,de tartalékok nélkül.
Nem hallottam erről a libanoni esetröl.

Egyszer írtam a Leclerc motorról, de akkor sem tudtam többet a az EuroPack választás indokairól, illetve a moto valós hőtűréséről

https://forum.htka.hu/threads/harckocsik-harctéri-alkalmazása.848/page-39#post-309595
 
Egyszer írtam a Leclerc motorról, de akkor sem tudtam többet a az EuroPack választás indokairól, illetve a moto valós hőtűréséről

https://forum.htka.hu/threads/harckocsik-harctéri-alkalmazása.848/page-39#post-309595
Szép irás.Ha jol emlékszem volt sivatagi próba,és voltak hűtésgondok,aminek megoldása feltétel volt a rendeléshez.Ezután került bele az europack.Azt nemtudtam,hogy csináltak belőle V12 változatot is.Azt viszont igen,hogy a Leclerc tornyos 72 modernizációhoz a motorcserét is ajánlották.Nemtudom,manapság mennyiért válalnák a dolgot,de ha kellően occsó lenne,nem is lenne az akkora hüleség szerintem.Mondjuk az új tecchnika 1/3ért még megérné.
 
Szép irás.Ha jol emlékszem volt sivatagi próba,és voltak hűtésgondok,aminek megoldása feltétel volt a rendeléshez.Ezután került bele az europack.Azt nemtudtam,hogy csináltak belőle V12 változatot is.Azt viszont igen,hogy a Leclerc tornyos 72 modernizációhoz a motorcserét is ajánlották.Nemtudom,manapság mennyiért válalnák a dolgot,de ha kellően occsó lenne,nem is lenne az akkora hüleség szerintem.Mondjuk az új tecchnika 1/3ért még megérné.
:) Szóval kéne egy 2/3 részt csücsszuper új gép 1/3-ad áron. :) Francia holmik nem olcsók, igaz nem is rosszak.
 
"Nexter has fit a 140 mm gun on a Leclerc main battle tank (MBT) to gather data for the Franco-German Main Ground Combat System (MGCS) programme to replace it and the Leopard 2, Jane's learned at the International Armoured Vehicles (IAV) 2019 conference held in London on 21-24 January.

This is understood to be the first time that a 140 mm gun has been successfully integrated onto a 50-tonne MBT and conducted over 200 firings. It is expected to provide a 70% increase in firepower over a NATO standard 120 mm gun.

Nexter has resurrected past efforts to develop a 140 mm main weapon to establish which firepower solutions are best suited to meet the MGCS requirement."

https://www.janes.com/article/85934/iav-2019-nexter-tests-140-mm-gun-on-leclerc-mbt

Csak nem bele akarnak köpni a KMW-el a Rheinmetall levesébe?!
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
"Nexter has fit a 140 mm gun on a Leclerc main battle tank (MBT) to gather data for the Franco-German Main Ground Combat System (MGCS) programme to replace it and the Leopard 2, Jane's learned at the International Armoured Vehicles (IAV) 2019 conference held in London on 21-24 January.

This is understood to be the first time that a 140 mm gun has been successfully integrated onto a 50-tonne MBT and conducted over 200 firings. It is expected to provide a 70% increase in firepower over a NATO standard 120 mm gun.

Nexter has resurrected past efforts to develop a 140 mm main weapon to establish which firepower solutions are best suited to meet the MGCS requirement."

https://www.janes.com/article/85934/iav-2019-nexter-tests-140-mm-gun-on-leclerc-mbt

Csak nem bele akarnak köpni a KMW-el a Rheinmetall levesébe?!
Kivancsi lennek hogy a hely mennyire szukult le a toronyba./a vedo lemezeket tuti eltavolitottak./ egyebkent szerintem pont az euro tank miatt lett most ez./