Igazad van a sivatagi kipróbálással (lehet, hogy tényleg kijöttek gondok, de szerintem inkább az lehetett a probléma, amit a görög tanktenderen is írtak a Leclercről, hogy nagyon potens de borzasztóan magas színvonalú személyzetet/karbantartókat igényel), de
szerintem ez inkább a "vegyünk egy kis franciát, vegyünk egy kis németet" elv alapján történt így. Mert pl. Libanonban, 2006-ban nem volt gond a V8X-1500-al. (igaz, az nem sivatag)
Az nem tudom ismert-e egyébként, de Libanonban (Marwahin) majdnem tüzelt egymásra egy 4 tankból álló Leclerc szakasz és egy néhány ( egyesek szerint 2 mások szerint 5) Merkava. 20 percig néztek farkasszemet, majd mindenki jobb belátásra tért. ( a cikk kicsit tompítja a dolgot)
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3309378,00.html