Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Már vagy 10+ éve megcsinállták a kersztmotoros elrendezést,be is mutatták beépitve.Export Leclercbe is be is került a powerack.Újjabb Leo2 változatok nem azt használják?Pár kép a leopárd 2 elrendezéséről:
a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.
Követnünk kéne a példát.És nem csak a LeokraNem biztos ennek itt van a helye de szerintem érdekes és köthető Leo2-höz. Ha esetleg még valaki nem olvasta volna:
https://defense-update.com/20190124_germany-to-field-trophy-aps-with-leopard-ii-tanks.html
Németek megrendelték a Rafaeltől a Trophy APS-t. 2022-re lesz integrálva. A Rheinmetall által fejlesztett ADS nem volt kielégítő a Bundeswehr-nek. Szvóa 17 db leo2-re lesz felszerelve 2022 a Trophy. Az még hozzá teszik ez a 17 db-os beszerzés nem kötelezi a Bundeswehr-t jövőbeli alkalmazásra szóval lehet a többi Leo2 mással lesz majd felszerelve.
a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.
De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.
De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.Már a kezdetektől Renk HSWL354 váltó volt a 873-ashoz.
Nem tudom. Az a gyanúm, hogy tudnak valamit, ami nem kötnek az orrunkra. Először is a sokkal nagyobb lökettérfogatnál jóval kisebb középnyomás adja ugyanazt a teljesitményt. (tartósság, megbizhatóság) Másodszor a 883-as magasabb fordulaton adja ugyanazt a teljesitményt, igy a 873-asnak tuti nagyobb a nyomatéka (és hát a nemzetközi harckocsiversenyben nem feltétlenül hátrány a nyomaték). Harmadszor az M1 átmotorizálási programnál az amerikaiaknak a próbapadi méréseknél sikerült kinyirni egy 883-ast (az egyik hajtórúd elszakadt, kiütötte a blokk oldalát, klasszikus "kikönyökölés"), Vagyis nem 60tonnát rángatott harci helyzetben, hanem egy próbapadon forgott, felügyelet mellett. Negyedszer egy sokkal tömörebb épitésnél komolyabb gondokat okozhat a hűtés. Szóval szerintem úgy vannak vele a németek, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne". Egyébként nem tudom, hogy a sivatagi Leclerc-ekben (UAE) hogy muzsikált a 883-as, birta-e a meleget.
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltakEuroPowerPack=MT883 Ka-500/501+Renk HSWL 295TM
A V8X-1500 motorról olvastál valami problémát (mert én nem) valójában szerintem soha nem is kellett tűrnie a meleget, mert soha nem volt sivatagi környezetben. (Csak a franciák használják tudtommal.) De ha van infód a felrottyanó V8X-1500-ről, szivesen olvasom...
És könnyen el tudom képzelni,hogy a 873 verzió szintén hűtési problémák miatt került le a szinpadrol.Mert azóta sem hallottam róla semmit.Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
Nemtudom.Belsejéről csak egy rajz volt.Meg kivűlröl fenyképek.Cifu a mérnök,ő talán ki tudja bogozni.És hogy fért el a 873-as?
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak