• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 315
54 789
113
Pár kép a leopárd 2 elrendezéséről:
Leopard-2-koncpecja.jpg


UwhplPOJyxA.jpg


Leopard-2-A4-3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
Nem biztos ennek itt van a helye de szerintem érdekes és köthető Leo2-höz. Ha esetleg még valaki nem olvasta volna:
https://defense-update.com/20190124_germany-to-field-trophy-aps-with-leopard-ii-tanks.html

Németek megrendelték a Rafaeltől a Trophy APS-t. 2022-re lesz integrálva. A Rheinmetall által fejlesztett ADS nem volt kielégítő a Bundeswehr-nek. Szvóa 17 db leo2-re lesz felszerelve 2022 a Trophy. Az még hozzá teszik ez a 17 db-os beszerzés nem kötelezi a Bundeswehr-t jövőbeli alkalmazásra szóval lehet a többi Leo2 mással lesz majd felszerelve.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nem biztos ennek itt van a helye de szerintem érdekes és köthető Leo2-höz. Ha esetleg még valaki nem olvasta volna:
https://defense-update.com/20190124_germany-to-field-trophy-aps-with-leopard-ii-tanks.html

Németek megrendelték a Rafaeltől a Trophy APS-t. 2022-re lesz integrálva. A Rheinmetall által fejlesztett ADS nem volt kielégítő a Bundeswehr-nek. Szvóa 17 db leo2-re lesz felszerelve 2022 a Trophy. Az még hozzá teszik ez a 17 db-os beszerzés nem kötelezi a Bundeswehr-t jövőbeli alkalmazásra szóval lehet a többi Leo2 mással lesz majd felszerelve.
Követnünk kéne a példát.És nem csak a Leokra
M1-Abrams-with-Trophy-APS-9ed777416ebc9fe34bed41b570f3b181.jpg

latest
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.

De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
a Leo ba a németek az MTU873-ast épitik (47, literes, 1,8mx1,975mx1.06m mérettel), az europowerpackban a 883-as van (27,4 literes, 1,488mx 0,972mx 0,742m méretekkel hxszxm) Mindkettő 1500 Le. A keresztmotornak a 873-assal kicsi az esélye.
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.

Eredetileg az MTU873 az MBT-70 programhoz készült, anno ugye azt a programot elkaszálták, és utódja lett a Leo2 illetve az M1. A Leo2-be természetesen az MTU873-as ment. Azóta ez a "standard" erőforrása a Leopard 2-nek. Az MTU883 egy későbbi terv volt, az 1980-as évek végéről. Ha jól tudom az MTU883 is volt kísérletképpen beépítve Leo2-be, de szériában maradtak a 873-asnál. A miért jó kérdés, miközben amúgy is keresik folyton a helyet például az APU részére. Én egyre tudok gondolni, hogy az MTU883 sokkal drágább lehet, mint az MTU873.

Egyébként az ugyanazon teljesítmény kicsit mókás, lévén mindkettő képes 2200 lóerőt leadni, ha a szoftveres leszabályozást kiveszik belőle. A probléma a sebességváltó, ha jól tudom azt 1600 LE-re méretezték. De pár helyen olvastam olyat, hogy van lehetőség ideiglenesen kiiktatni a leszabályozást, ha a szükség úgy hozza. Az AAAV programban amúgy az MTU883-ast 2600 LE teljesítményig tolták, de ezt csak a vízsugár-hajtáshoz lehetett igénybe venni, szárazföldön "csak" 830-860 LE szintre lőtték be.
 
T

torsen

Guest
Már nem emlékszem,melyik változatnál,de Leo2be beépitve mutatták be az MTU873 Renk váltóval egybeépitve,keresztelrendezéssl,1650pacis teljesitményű korszersitett változatát.Még arra is emlékszem,hogy 1méterrel növekedett ezáltal a közdőtér hosszirányban-ennyivel kevesebb helyet foglalt a keresztmotoros változatú motor+váltó.

Már a kezdetektől Renk HSWL354 váltó volt a 873-ashoz.

De mért építik 873al ha uaz a teljesítmény? Adataid alapján jó 2m3el kevesebb helyet eszik. 2m3 az elképesztő hely bármire.

Nem tudom. Az a gyanúm, hogy tudnak valamit, ami nem kötnek az orrunkra. Először is a sokkal nagyobb lökettérfogatnál jóval kisebb középnyomás adja ugyanazt a teljesitményt. (tartósság, megbizhatóság) Másodszor a 883-as magasabb fordulaton adja ugyanazt a teljesitményt, igy a 873-asnak tuti nagyobb a nyomatéka (és hát a nemzetközi harckocsiversenyben nem feltétlenül hátrány a nyomaték). Harmadszor az M1 átmotorizálási programnál az amerikaiaknak a próbapadi méréseknél sikerült kinyirni egy 883-ast (az egyik hajtórúd elszakadt, kiütötte a blokk oldalát, klasszikus "kikönyökölés"), Vagyis nem 60tonnát rángatott harci helyzetben, hanem egy próbapadon forgott, felügyelet mellett. Negyedszer egy sokkal tömörebb épitésnél komolyabb gondokat okozhat a hűtés. Szóval szerintem úgy vannak vele a németek, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne". Egyébként nem tudom, hogy a sivatagi Leclerc-ekben (UAE) hogy muzsikált a 883-as, birta-e a meleget.
 
  • Tetszik
Reactions: anderson87

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Már a kezdetektől Renk HSWL354 váltó volt a 873-ashoz.



Nem tudom. Az a gyanúm, hogy tudnak valamit, ami nem kötnek az orrunkra. Először is a sokkal nagyobb lökettérfogatnál jóval kisebb középnyomás adja ugyanazt a teljesitményt. (tartósság, megbizhatóság) Másodszor a 883-as magasabb fordulaton adja ugyanazt a teljesitményt, igy a 873-asnak tuti nagyobb a nyomatéka (és hát a nemzetközi harckocsiversenyben nem feltétlenül hátrány a nyomaték). Harmadszor az M1 átmotorizálási programnál az amerikaiaknak a próbapadi méréseknél sikerült kinyirni egy 883-ast (az egyik hajtórúd elszakadt, kiütötte a blokk oldalát, klasszikus "kikönyökölés"), Vagyis nem 60tonnát rángatott harci helyzetben, hanem egy próbapadon forgott, felügyelet mellett. Negyedszer egy sokkal tömörebb épitésnél komolyabb gondokat okozhat a hűtés. Szóval szerintem úgy vannak vele a németek, mint a parasztbácsi a zsiráffal: "szép, szép, de otthonra nem kéne". Egyébként nem tudom, hogy a sivatagi Leclerc-ekben (UAE) hogy muzsikált a 883-as, birta-e a meleget.
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 300
76 876
113
Valaki említette,hogy majd egy méter hely szabadulna fel a teknőben.Szerintem ezt az új gyártású gépeknél vagy kivágták volna(ennyivel rövidebb lett volna ateknő),vagy meghagyják és átteszik oda az orrban lévő lőszereket.De ez elég teoretikus hisz nem lett belőle semmi.
 
T

torsen

Guest
Lémyegében az europoerpackot csinállták meg a 873as motorral.A sivatagi Leclerccbe a 883as a helyproblémák miatt került,erősitett hűtővel.Mert az eredeti hyperbár motor a tipikus példája az elméletben kiváló,gyakorlatban nem túl jó konstrukciónak.És nagyon rosszúl tűri a meleget.De a 873 motoros keresztelrendezést most használják-e,neme,ésha nem,miért nem,nemtudom.Bemutatták,aztán azóta sem hallani róla.Lehet,nem vált be.

EuroPowerPack=MT883 Ka-500/501+Renk HSWL 295TM

A V8X-1500 motorról olvastál valami problémát (mert én nem) valójában szerintem soha nem is kellett tűrnie a meleget, mert soha nem volt sivatagi környezetben. (Csak a franciák használják tudtommal.) De ha van infód a felrottyanó V8X-1500-ről, szivesen olvasom...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
EuroPowerPack=MT883 Ka-500/501+Renk HSWL 295TM

A V8X-1500 motorról olvastál valami problémát (mert én nem) valójában szerintem soha nem is kellett tűrnie a meleget, mert soha nem volt sivatagi környezetben. (Csak a franciák használják tudtommal.) De ha van infód a felrottyanó V8X-1500-ről, szivesen olvasom...
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak
És könnyen el tudom képzelni,hogy a 873 verzió szintén hűtési problémák miatt került le a szinpadrol.Mert azóta sem hallottam róla semmit.
 
T

torsen

Guest
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak

És hogy fért el a 873-as?
 
T

torsen

Guest
Azért irtam,hogy lényegében az europackot csinálták meg a 873motorral is.Mert ha jol emlékszem próbapadnak a 883as motorosnál is a Leot használtak.És volt a hyerbaros Leclerc kipróbáláson a sivatagban,utána irták elő a vásárlás feltételeként a motorcserét,ha jol emlékszem.Mert melegedési problémái voltak

Igazad van a sivatagi kipróbálással (lehet, hogy tényleg kijöttek gondok, de szerintem inkább az lehetett a probléma, amit a görög tanktenderen is írtak a Leclercről, hogy nagyon potens de borzasztóan magas színvonalú személyzetet/karbantartókat igényel), de szerintem ez inkább a "vegyünk egy kis franciát, vegyünk egy kis németet" elv alapján történt így. Mert pl. Libanonban, 2006-ban nem volt gond a V8X-1500-al. (igaz, az nem sivatag)

Az nem tudom ismert-e egyébként, de Libanonban (Marwahin) majdnem tüzelt egymásra egy 4 tankból álló Leclerc szakasz és egy néhány ( egyesek szerint 2 mások szerint 5) Merkava. 20 percig néztek farkasszemet, majd mindenki jobb belátásra tért. ( a cikk kicsit tompítja a dolgot)

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3309378,00.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed