Az új 2017.01-es Haditechnikában van egy cikk erről a motorról.
Szia! Neten elérhető ez a cikk? Mert nagyon érdekelne a dolog
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Az új 2017.01-es Haditechnikában van egy cikk erről a motorról.
Kíváncsi lennék a beletervezett üzemórák számára...
A 2 ütemű dizeleknek soha nem értettem miért áldozott le a harckocsikba.
The tropicalised Leclerc is optimised for tropical and desert conditions to meet the requirement of the UAE. A new powerpack and diesel auxiliary power unit has been installed and the hull is extended at the back to accommodate the powerpack and larger fuel tanks. The Euro Powerpack has the MTU 883 V-12 diesel engine providing 1,500hp, coupled with Renk HSWL295 TM automatic transmission.Tudtommal az Emirátusok német dízellel kérték pont emiatt.
Köszönöm ismerem a két ütemű dizelek előnyeit hátrányait dióhéjban jól osszefoglaltad a hátrányokat úgy minden változatot egybevonva.A japán Type 90-ben és az átmotorizált M109-ben kétütemű van. Okok többfélék lehetnek. Egyrészt az alsó holtponti átöblítés mindenképpen igényli a kompresszor alkalmazását (emellett lehet MÉG turbó is), ha az a cél, hogy azonos lökettérfogatból nagyobb legyen a teljesítmény a kétszeres munkaütemszám elzabálja az üzemórát, , és a dupla munkaütemszám növelheti az egységnyi motortérfogatból felszabaduló veszteséghő (heat rejection) mennyiségét, ami kenési és hűtési gondokat vethet fel. Éppen ez utóbbi miatt a rendkívül tömör építésű Armata X-motor élettartamára is kíváncsi leszek.
Köszönöm ismerem a két ütemű dizelek előnyeit hátrányait dióhéjban jól osszefoglaltad a hátrányokat úgy minden változatot egybevonva.
Éppen ezért nem értem miért kopott ki hiszen számos előnye van a két utemu motoroknak ami előnyök szamott tevoen befolyasolhatnak a tervezők szabadságát... a nagyobb uzemanyagfogyadztas ha cc re vezetjük jelentősen nagyobb de Le re vetítve ez már koránt sem igaz. A 2ütemű motorok le re vetitve jóval konnyebbek 4utemu tarsaiknal de meg cc re is... a kompresszor valóban bonyolitja az eroforrast de kompresszor általában a 4 utemu hk mitoroknal is megtalálható de egy 2utemu kompresszoros erofirras meg mindig sokkal egyszerűbb mint 1 4ütemű kompresdzor nélküli... a plusz ho elvezetesere hutesere meg a 4ütemű tarsaiknal se forditottatak tul nagy gondot lasd t72 hopellengazora (hat apszolut nem bonxolitottak tul s dolgot es nem is sokat er csupan annyit csinál hogy a kiaramlo gazok nem egy iranyba egy szogbe hagyjak el a kipufogo rendszert.... meg ha az odavezeto kipufogo rendszer komolyabb holeadasra odafigyeltek volna... tehát egy 2utemu motor alkalmazása esetén kénytelenek lettek volna komolyabb hutesi köröket kialakítani úgyhogy valószínűleg sokkal jobb hokeppel rendelkezett volna mint így hogy annyira nem szükséges pelengator oszt jó napot
A működési mód miatt nem biztos, hogy nagyobb a fajlagos fogyasztás, mert itt nincs nyitott gázcsere, mint 2T benzinesnél.Azonos LE mellett nagyobb a kétütemű fogyasztása ez bőven elég ahhoz,hogy ne használják.
Torsen
A Leclercnél használt motorról tudnál írni egy kis ismertetőt? Engem nagyon érdekelne
Torsen
A Leclercnél használt motorról tudnál írni egy kis ismertetőt? Engem nagyon érdekelne
Torsen
Big like!
Érdekes megoldás.
Én azt hittem, hogy a gázturbina és a motor külön van, és valamilyen módon a gázturbinára vagy egy generátort (APU) lehet rákapcsolni, vagy pedig egy külön kompresszort hajt meg valamilyen módon az igényektől függően.
De ezek szerint k valamiért egybe építették a motorral az egészet. Ez meg ugye sok hővel jár....
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
(Itt most nem a mai piezo-kristályos nagyon bonyolultra gondolok....)
Torsen
Big like!
Érdekes megoldás.
Én azt hittem, hogy a gázturbina és a motor külön van, és valamilyen módon a gázturbinára vagy egy generátort (APU) lehet rákapcsolni, vagy pedig egy külön kompresszort hajt meg valamilyen módon az igényektől függően.
De ezek szerint k valamiért egybe építették a motorral az egészet. Ez meg ugye sok hővel jár....
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
(Itt most nem a mai piezo-kristályos nagyon bonyolultra gondolok....)
Amúgy a közös nyomócsöves befecskendezés, hogy hogy csak 1997-óta van?
Azt hinné az ember, hogy elvi szinten egyszerű a szerkezet.
Igen a közös csöves megoldás már teljesen kiszorított minden mást és úgy tűnik, hogy régóta fut. A Bosch csinálta meg az Alfa megrendelésére 1997-re. Azóta mint a pestis, úgy terjed! Elvi szinten persze egyszerű, de már az első generáció is 1350 Bar nyomással dolgozott és kommersz áron kellett gyártani.Szerintem ez utóbbi miatt sokáig nem is próbálkotak vele.
Nem ismerem a darálótok motorját, és biztos igazad lehet, hogy CR rendszerű. Hogy mióta gyárthatják, nem tudom. A külünbség az egy szárazföldi jármű és egy stabil motor között (amúgy megnéztem a motort, eredetileg a MaK gyártotta hajómotornak, ami kvázi stabilmotor, csak a CAT felvásárolta a Thyssentől a céget), hogy egy tankban gyakran és gyorsan kell terhelést változtatni. Egy CR rendszer ritkán használja ki a benne rejlő elvi max, nyomást, de amikor kell, akkor kell. A stabil motorok esetében ilyen terhelésváltási igény alig van, így a 600bar bőven elég lehet a stabil üzemhez. (Csak egy példa amit jól ismerek: a PSA 2.0HDI alapjárati nyomása 270-360bar, közepes terheléseken és fordulaton kb. 500-550bar -ez egyébként a vészüzemi nyomás is- és csak 4000-es fordulat fölött jön ki belőle 1350bar.) Egyébként a forgóelosztós rendszerek is tudtak már akár 1500bart is és több adagos befecskendezést is, de csak magas fordulaton (lsd. Audi A6 v6 2,5TDI VP44-es Bosch szivattyú)Az ipari motoroknál előbb lett közös cső,a 2002-as daráló cat c-9motorja már közös csöves,még csak 600 bar,de már közös csöves,most kapott 6 injektort,fel kellett programozni őket,rángatózott is a főnököm arca a kasszánál.