MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.

https://regnum.ru/news/2562042.html

A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.
 
Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.

https://regnum.ru/news/2562042.html

A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.

Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.

Nem hiszem, mert azt írja, hogy a kérdéses tevékenységet most kezdték el, a Szu megszűnése óta először. Készültséget (готовность) eddig is adtak, és egyértelműen a патрулировать арктическую зону (járőrözés az Artikus zónában) kifejezést használja.
De az is a századdá visszafejlesztéses verzió mellett szól, hogy a Google Earth 2018. 7. 20.-ia és 8. 30.-ai felvételein Moncsegorszkban 15 db 31-es látszik, ami inkább egy század. Jelizovoban 2018. 7. 10.-ei képen 29 db 31-es, de, hogy abból mennyi a régi, üzemképtelen B / BSZ, azt képtelenség megmondani.
 
Ez most kicsit hosszú lesz, elnézést.

A tegnap esti hozászolásom után írtam pár, a mienkhez hasonló, 31-essel foglalkozó oldalról megismert orosz ismerősnek. Most az ő válaszaik alapján összegezném amit ők tudni vélnek a 31-esek jelenlegi helyzetéről. Hangsúlyoznám, hogy az infók hozzánk hasonló fotelszakértőktől származnak, vagyis NEM hivatalos információk.

Az általunk MiG-31BM-nek nevezett változatot ők Tip 28-ként ismerik, valószínűleg ez a gyári jelölése. A nálunk MiG-31BSzM névre hallgató változat hasonló jelölése: Tip 58/78.

Tip 28 változatra 2008 - 2013 között 47 db gépet építettek át. Ezekből 14 db Moncsegorszkba, 2 Khotilovora, 5 Szavaszlejkára, 2 Jelizovoba, 24 Kanszkba került.
Tip 58/78 változatra 2014-benn 18 db-ot építettek át, ezekből 2 Akhtyubinszkba került, a többi Khotilovora. 2015-ben 11 db-ot, ezekből 3 Uglovajára, 8 Szavaszlejkába került. 2016-ban 22 db, amiből 16 Uglovajára, 6 Permbe került. 2017-ben 23 db, ezekből 5 Uglovajára, 15 Permbe, 3 Kanszkba került. És végül a tavalyi évben 14 db, amiből 10 Jelizovoba, 3 Permbe, 1 Kanszkba került.
Ezen kivűl 10 gép lett K változatra átépítve, amik Akhtyubinszkben vannak. További 2 gép van az RSzK MiG Zsukovszkij-i telephelyén tesztekre, a piros 06-os K proto, és a kék 81-es D(?) proto. Ez utóbbi a műhöld elfogó rakéta hordozója, de a típusjelzése ismeretlen.

2018 utolsó negyedévében az alakulatok között volt némi gépmozgás, amikből a következő ismert: Moncsegorszból 4 BM átadásra került, 1 db Kanszkba, 2 db Khotilovoba, 1 pedig ismeretlen helyre.

Balesetben 4 db gép semmisült meg, 3 BM Kanszkban, és 1 BM Szavaszlejkában.

A gépek jelenlegi települési helyei:
- 22. GvIAP, Centralnaja Uglovaja: 24 db BSzM,
- 98. GvIAP, Moncsegorszk: 10 db BM (ez csak egy század),
- 712. GvIAP, Kanszk: 22 db BM + 4 db BSzM,
- 764. IAP, Perm: 22 db BSzM,
- 790. IAP, Khotilovo: 16 db BSzM + 4 db BM,
- 865. IAP, Jelizovo: 10 db BSzM + 2 db BM (ez is csak egy század),
- 4. GTsPAV, Szavaszlejka: 8 db BSzM + 4 db BM,
- ?, Akhtyubinszk: 10 db K + 2 db BSzM,
- RSzK MiG, Moszkva-Zsukovszkij: 1 db K + 1 db D (?).

Ez összesen 144 db átépített gép, amiből 4 db megsemmisült.

Ezeken kívül az alakulatoknál, és a gyárak repterein van még további 110-150 db DZ / B / BSz. Ezeket a nemrég bejelentett szerződés szerint 2023-ig szintén tervezik modernizálni. Természetesen nem mindet fogják átépíteni, mert lesz, amit az állapota miatt csak alkatrésznek lehet hasznosítani, de még így is várható további 100 - 120 db modernizált Mig-31-es megjelenése a következő pár évben a VKSz (és a flotta?) alakulatainál.

Kösz a türelmet!
 
A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
244913.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Végre valami látványosnak nevezhető produktum a Rogyinából! Bár a sztratoszférás, kozmoszos téma erőltetésénél némileg izgalmasabb - legalábbis számomra - a hosszú őrjáratozási idő emlegetése. És azt is sajnálom, hogy a sturman a képernyői helyett a műholdas navigáció kezelőpultját és a magasság, sebesség, M-szám mérőt vette. Persze világos, hogy miért. De azért egyértelműen érdemes volt megnézni!
 
A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
244913.jpg


A gépen megfigyelhető egy apró módosítás: a bal szívócsatorna tetején, a szárny belépőélének magasságában, a műholdas kommunikáció antennájának eddigi kiemelkedő "kalapdobozát" besüllyesztették a felületbe.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
A 3-as dizájn nálam nagy üt :)
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.
 
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.

Ne kötözködj!Szép és kész!;)
 
Ne kötözködj!Szép és kész!;)
Az lehet, de én rep-műszakiként szeretném érteni a lehetséges működését is! Úgyhogy nem kötözködök, hanem kíváncsiskodok, ráadásul ez ma már nem olyan szörnyűséges titok mint volt anno. Akkoriban még a NATO-kód Foxhound-ot is előbb tudtuk, mint hogy az a MiG-31.:)
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and dudi
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.


Elárulok egy nagy titkot, de csak neked! ;) A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. :rolleyes:
Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...:p
 
Elárulok egy nagy titkot, de csak neked! ;) A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. :rolleyes:
Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...:p


Ivan Szergejevics Elkurosz:) hunci vagy te nem hurci