"kidolgozzák a sztratoszférában a célpontok elfogását"
Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.
https://regnum.ru/news/2562042.html
A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.
Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.
A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
![]()
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.A 3-as dizájn nálam nagy üt![]()
Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.

Az lehet, de én rep-műszakiként szeretném érteni a lehetséges működését is! Úgyhogy nem kötözködök, hanem kíváncsiskodok, ráadásul ez ma már nem olyan szörnyűséges titok mint volt anno. Akkoriban még a NATO-kód Foxhound-ot is előbb tudtuk, mint hogy az a MiG-31.Ne kötözködj!Szép és kész!![]()

Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.
A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. 

Elárulok egy nagy titkot, de csak neked!A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni.
Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...![]()
hunci vagy te nem hurci
Ezért lettem volna kíváncsi az oldalnézetre.emel
Ha az egy felső delta szárny akkor lehet alatta beömlő. Ha alsó delta szárny, akkor pedig lehet a gép alján a beömlő.
Engem a Drakenre vagy a MIG-21I-re emlékeztet.
![]()

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..