Archer / FH77BW L52 / Artillerisystem 08 (Svédország)

Pont jó, hogy belinkelted azt a képet. Hogyan emelnéd meg az ágyú csövét, ha a tornyot a plató közepére tennéd? Nézd meg mennyire lelóg a torony hátulja, majdnem a földet éri.

Gondolom azért tették oda.
 
Képzeld el ugyanezt egy Boxeren.
AGM_Boxer.JPG
 
Hogy rövidebb és kompaktabb legyen.

De hát egy L52-es ágyúcső az ugye hosszú.

A tervezők meg valamiért úgy gondolták, hogy ez a kialakítás több előnyt hoz, mint hátrányt. Mindent nem lehet egyszerre.

Pl. vélhetően egyszerűbb volt így ráintegrálni a cuccot az alvázra
Vélhetően kedvezőbb lett a radar-keresztmetszet

A súlypont meg biztosan alacsonyabb.

Ennél jobb rendszert én még nem láttam, egyedül a Donar az, ami hasonló képességekkel bír.
 
De nem az ágyúcső hossza miatt ne lehet rövidebb, hanem mert a tornyot kell túl hátra tolnod.
A Donar sokkal jobb ebből a szempontból.
 
<blockquote rel="Mackensen">Hogy rövidebb és kompaktabb legyen.

De hát egy L52-es ágyúcső az ugye hosszú.

A tervezők meg valamiért úgy gondolták, hogy ez a kialakítás több előnyt hoz, mint hátrányt. Mindent nem lehet egyszerre.

Pl. vélhetően egyszerűbb volt így ráintegrálni a cuccot az alvázra
Vélhetően kedvezőbb lett a radar-keresztmetszet

A súlypont meg biztosan alacsonyabb.

Ennél jobb rendszert én még nem láttam, egyedül a Donar az, ami hasonló képességekkel bír.

</blockquote>


+ a szlovák EVA.
 
Képzeld el ugyanezt egy Boxeren.
AGM_Boxer.JPG

Mármint az Archer tornyát?

Azt eleve a dömperhez tervezték. A mechanizmusa is teljesen más.

Megjegyzem ez a Donar-os Boxer nem tudom mennyire ideális megoldás.


Más.

Olvasgatom a Dana/Zuzana topikot, de ott is csak 70-75 fokos max emelkedési szöget írnak a lövegre. Szemre annyit tud az Archer is.
 
Ez csak egy ellenpélda volt a másik toronyra. Itt az ágyú nem a toronynyal együtt emelkedik. Ebben az esetben a járműved közepére is teheted, nem kell pont a végébe.
 
Ez csak egy ellenpélda volt a másik toronyra. Itt az ágyú nem a toronynyal együtt emelkedik. Ebben az esetben a járműved közepére is teheted, nem kell pont a végébe.

Igen, ez abból a szempontból jobb megoldás, hogy több hordozójárműre is integrálható, míg az Archer kifejezetten articulated truck/csuklós dömper alvázhoz lett tervezve.

Viszont gondolom a toronnyal együtt emelkedés miatt az automata töltő üzembiztosabb.
 
Vagy a szerb Nora B-52 és egy csomó hasonló rendszer.

Azért olyan csomó hasonló rendszer nincs (legalábbis automata)

Az Archernél gondolom adott volt a hordozó dömper konstrukciója, amit nem akartak megbolygatni.

+ azért az Archer ránézésre durván jobban mehet nehéz terepen. A Nora ahogy elnézem, műútról/jó minőségű földútról letéve el lenne veszve.
 
Valamiért ódzkodok ezektől a teljesen automata rendszerektől. Számomra az ATMOS 2000 kellő kompromisszumot nyújt automatizáltság terén.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Képzelj el egy teljes osztályt, amint egyetlen tüzér irányításával egy 840 (28x30) méteres sávban harminc meterenkent 1-2 méteres szórással mondjuk 450 méter mélységben lefognak egy területet úgy, hogy időnként ugyanilyen mátrixban 15-15 méterrel el is tolják a tüzet. És mindezt az automatizáció és a hálózatba kötöttség miatt egyetlen tiszt eszkozli személyesen a harcallaspontjarol!

Ja, automatizáció suxx mi!
 
Valamiért ódzkodok ezektől a teljesen automata rendszerektől. Számomra az ATMOS 2000 kellő kompromisszumot nyújt automatizáltság terén.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A hadtörténelemben elégsokan ódzkodtak már az új technológiáktól, és hát jellemzőe nők vesztettek.

Egy Kínai Néphadseregben talán nem gond, ha egy eszköz komoly személyzetet igényel, de Magyarországon, ha a jelenlegi nevetséges számú létszám sincs normálisan feltöltve...
 
Nem feltétlenül nevezném az automata töltést annyira új technológiának, de nem látok benne annyi előnyt. Attól, hogy megmarad a kézi töltés és irányzás lehetősége, még felszerelheted a világ összes elektronikus zörgőjével.
 
Nem feltétlenül nevezném az automata töltést annyira új technológiának, de nem látok benne annyi előnyt. Attól, hogy megmarad a kézi töltés és irányzás lehetősége, még felszerelheted a világ összes elektronikus zörgőjével.

Így van. A szárazföldi hadviselésben sokszor sült már fel a High-tech.