A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hamarosan mar tenyleg itt az ideje a tartalekos rendszerhez valo nyulasnak. /ei valodi kontraktor szarnyanak felallitasa is./ kellhet meg a mol csoport nak./akkor lone ki csak igazan/
 
Nem értitek!!! :) A norvég pilótáknak egyszerűbb és olcsóbb a tengeri célok leküzdését gyakorolni, hogy nincs alattuk tenger. Valamint a norvég pilóták megoszlása a következő lenne: a 200-ból 130 férfi, 25 nő, 22 nőférfi, 2 férfinő és 3 egyéb. A pilcsiképzést S. Gyuri bácsi fizeti és a férfiak és nők utána itt maradnak, csak az "egyebek" mennek haza.
 
Nem csak vadaszgepbol all egy orszag repullo flottaja. /es nem csak legierobol.../ es nem csak merevszarnyasbol.
 
Ja nem a pilotakepzesre ertettem. /de ha pilotakepzes az is bele van kalkulalva hogy a pilotak jo resze lelep az MH kotelekebol a kepzes befejezte utan a civil ceg meg kicsengeti szepen a kikepzes tipuskepzes egy reszet a masikat a dobbanto pilcsi egy ket harom havi fizujabol.../pilota hiany van a vilagba.../ muszakinal ugyan ez a helyzet be van kalkulalva./ hogy ebbol mennyi lessz tartalekos /kotelezni nem tudom menyire lehet jelenleg de a kesobbiekben nem artana ha erre gondolsz./
 
Hu mit nem kaptam amikor a magyarorszagi pilotakepzesrol irtam berkepzessel karoltve... De hanyan hanyszor.... Ugyan az a szitu volt mind a civil es katonai hasznalatu repuloter esete....

Mind ki van talalva hogy nyereseges legyen boven... /egy kis zsebpenz de akkor is penz.../ hiaba mondtam a vadaszpilotakon tul nem latott senki hiaba irtam nem ertettek meg.../ de nem is csak pilotakbol all egy repuloeszkoz szemelyzete./

De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
 
Szerintem nincs tervben nemzeti legitarsasag. Esetleg ha a wizz jo ajanlatot ad az allam bevasarol egy kissebb tulajfon reszt. De en semmi ilyenrol nem tudok egyik fel oldalarol sem. /egyenlore./ az hogy sok magyar pilota legyen a civil szferaban nem csak egy nemzeti legitarsasag meglete eseten hasznos...hanem allam gazdasagi szempontbol /egyebkent politikai utokartya is./
 
Vagy arra gondolsz, hogy a norvégok létesítenének Magyarországon valahol civil képzést? És ha már itt vannak, hoznak 200 norvég pilótát is a következő pl. 10 évben?

Igen. Már évek óta tanulnak pl. török diákok magyar repülőiskoláknál. Azt nem tudom, hogy melyik cégtől, vagy milyen formában. Vagy ott van a Wizz Air kadét programja. Ők Nyíregyházán, Görögországban (és talán Litvániában) képeztetik a saját kadétjaikat több iskolában is.
 
De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
Nem veletlen megy a civil hiszti. /aki kocsma mellett vesz hazat az tudja miert olcsobb.../ es ne legyen felhaboroddva ha neha lehuggyozzak a keriteset...,/

Nem vilagraszolot a cel. Ne legyen minuszos es lehetoleg hozzon nemi hasznot /ha tobbet hoz az sem art./

Nem lehet minden tipust csak tenger felett leoktatni... Jobban mondva lehet de pl heli eseten kicsit koltsegesebb.../
 
Szerintem nincs tervben nemzeti legitarsasag. Esetleg ha a wizz jo ajanlatot ad az allam bevasarol egy kissebb tulajfon reszt. De en semmi ilyenrol nem tudok egyik fel oldalarol sem. /egyenlore./ az hogy sok magyar pilota legyen a civil szferaban nem csak egy nemzeti legitarsasag meglete eseten hasznos...hanem allam gazdasagi szempontbol /egyebkent politikai utokartya is./
A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli
Nem csak a haderos pilotakat kell kikepezni nem abbol all egy orszag pilota allomanya meg allami szinten se.
 
A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!
Nyugat europaba van menekitve ugy hogy itthon nem is volt./es pont azt irtam hogy allami megkornyekezes nincs de ha lessz allami szerepvallalas benne az bizony nem allami jezdemenyezes lessz./ olcsopenz ha sikit ha nem fontos tenyezo./ a bank nem ad olcso penzt./
 
De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....

Én mostanában duplacsavart sejtek mindenben...
Az nem lehet hogy ez is egy mesterségesen felerősített balhé és csak azért van, hogy Ferihegyet korlátozhassák és így áttereljék és fellendítsék a többi repülőtér (pl. Debrecen) forgalmát? Mart ha csak úgy hoznának egy rendeletet hogy mostantól ezt és azt nem lehet, akkor nagy lenne az ellenállás, így viszont mondhatják, hogy "ezt is az emberek akarták és a lakosság érdekében tették".
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
Egyebkent eggyenlore nem kell nagy dologra gondolni... Nem ugy megy ez pilota kepzes teren sem hogy holnapra kessz a teljes spektrum teljes kepzese..,, szepen fokozatosan.Zrinyi lenyege az alapozas.
 
Én mostanában duplacsavart sejtek mindenben...
Az nem lehet hogy ez is egy mesterségesen felerősített balhé és csak azért van, hogy Ferihegyet korlátozhassák és így áttereljék és fellendítsék a többi repülőtér (pl. Debrecen) forgalmát? Mart ha csak úgy hoznának egy rendeletet hogy mostantól ezt és azt nem lehet, akkor nagy lenne az ellenállás, így viszont mondhatják, hogy "ezt is az emberek akarták és a lakosság érdekében tették".
Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....
 
Az uj repulloteren teherforgalom karbantartasira erkezo repullogepek magan forgalom kepzesek stb helye lenne... /ez egy uj gazdasagi lepcsogok magassabb hozzaadott ertek. / foleg a karbantartas javitas /ami ugye a MH altal vegzett lelepett muszakiak elhelyezkedeset orszagon bellul nagyban segitene./ igazabol tovabb nem is kell szerintem magyaraznom. Mert a foghilyakat mindenki ki tudja tolteni az utobbi par commentnel./nem bonyolult a kep./ a repullo eszkoz sok a repullo ipar nagy penz nekunk meg szintet kell lepni. /a gyar is ezert jon./
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli
Minek jönnének ide a norvégok???
Van elég repülőterük, van elég repülőgépük, van elég szabad légterük.
Van elég pénzük, hogy újabb és korszerűbb alapfokú kiképzőgépeket vegyenek, ha szükséges.

Nem tudom, mennyire pontosak az adatok, de:

Royal Norwegian Air Force Flight Training School
16-18 Saab MFI-17 Supporter
9 F-16B

Lehet hogy az L-39NG alapfokú sugárhajtású kiképzőgéppel fognak Magyarországon gyakorolni? :rolleyes:
Mert az nincs nekik. Valószínűleg most Angliába vagy Amerikába küldik emiatt a pilótáikat.
Mert ahogy már korábban számoltuk, évente 2-4 magyar vadászpilóta képzése nem használja ki a 3-4 L-39NG kapacitását.

Valószínűleg napsütéses jó idő az nálunk van több.
Csak logikai alapon simán következtetek , hogy itt mindenkinek , a kadét név hallatán a katonai pilóták jönnek be , de NEM …

Hiszen évi 200 fő katonai pilóta indítása a gazdag norvégoknak is sok , DE nem a Norwegian Air Shuttle-nak.

(A norvég fapados is rekordot döntött tavaly


Közel 86%-os kihasználtsággal működött és így 37,34 millióan utaztak a Norvegian-nal)

Itt jön be ….. , hogy Nyíregyházán nagyon rég óta volt , van , és úgy néz ki lesz pilóta képzés.

Korábbi hir :

Korábban csak külföldön volt, tavaly óta viszont már idehaza is elérhető a légitársaság által kínál kadét program. Nyíregyházán a Tréner kft , Wizz Air két év alatt a nulláról eljuttatja a kadétokat az Airbus A320 jobb első ülésééig.

Ergo a norvég kadétképzés nem más mint Airbus pilóták közös képzése Nyíregyházán a Wizz Air - rel .
 
Lesz újra nemzeti légitársaság vagy mire gondolsz?
A norvégoknak már van is vagy 25 éve, van vagy 150 gépük és vagy 100 további megrendelésük, hasonlóan gyorsan törnek fel mint a WizzAir (a karbantartási munkákat a gépeik jelentős részén Ferihegyen a Lufthansa Technik Bp. végzi). :) Ezekre azért nagyon sok pilóta kell, és sok pénz ide vagy oda, ott északon nem hiszem hogy jobbak lennének az időjárási viszonyok a kiképzéshez mint nálunk.
 
No meg a nowegian. Nagyon megy a szeker nem gyozik geppel es szemelyzettel... Latom mar kapizsgaljak eggyesek hogy minden mindennel osszefuggesbe van es nem hulyeseget csinalnak es vadaszpilotan tul is van elet nem csak vadaszpilotabol all a vilag pilota allomanya.