A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Ja nem a pilotakepzesre ertettem. /de ha pilotakepzes az is bele van kalkulalva hogy a pilotak jo resze lelep az MH kotelekebol a kepzes befejezte utan a civil ceg meg kicsengeti szepen a kikepzes tipuskepzes egy reszet a masikat a dobbanto pilcsi egy ket harom havi fizujabol.../pilota hiany van a vilagba.../ muszakinal ugyan ez a helyzet be van kalkulalva./ hogy ebbol mennyi lessz tartalekos /kotelezni nem tudom menyire lehet jelenleg de a kesobbiekben nem artana ha erre gondolsz./
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113
Hu mit nem kaptam amikor a magyarorszagi pilotakepzesrol irtam berkepzessel karoltve... De hanyan hanyszor.... Ugyan az a szitu volt mind a civil es katonai hasznalatu repuloter esete....

Mind ki van talalva hogy nyereseges legyen boven... /egy kis zsebpenz de akkor is penz.../ hiaba mondtam a vadaszpilotakon tul nem latott senki hiaba irtam nem ertettek meg.../ de nem is csak pilotakbol all egy repuloeszkoz szemelyzete./

De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Szerintem nincs tervben nemzeti legitarsasag. Esetleg ha a wizz jo ajanlatot ad az allam bevasarol egy kissebb tulajfon reszt. De en semmi ilyenrol nem tudok egyik fel oldalarol sem. /egyenlore./ az hogy sok magyar pilota legyen a civil szferaban nem csak egy nemzeti legitarsasag meglete eseten hasznos...hanem allam gazdasagi szempontbol /egyebkent politikai utokartya is./
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Vagy arra gondolsz, hogy a norvégok létesítenének Magyarországon valahol civil képzést? És ha már itt vannak, hoznak 200 norvég pilótát is a következő pl. 10 évben?

Igen. Már évek óta tanulnak pl. török diákok magyar repülőiskoláknál. Azt nem tudom, hogy melyik cégtől, vagy milyen formában. Vagy ott van a Wizz Air kadét programja. Ők Nyíregyházán, Görögországban (és talán Litvániában) képeztetik a saját kadétjaikat több iskolában is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
Nem veletlen megy a civil hiszti. /aki kocsma mellett vesz hazat az tudja miert olcsobb.../ es ne legyen felhaboroddva ha neha lehuggyozzak a keriteset...,/

Nem vilagraszolot a cel. Ne legyen minuszos es lehetoleg hozzon nemi hasznot /ha tobbet hoz az sem art./

Nem lehet minden tipust csak tenger felett leoktatni... Jobban mondva lehet de pl heli eseten kicsit koltsegesebb.../
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Szerintem nincs tervben nemzeti legitarsasag. Esetleg ha a wizz jo ajanlatot ad az allam bevasarol egy kissebb tulajfon reszt. De en semmi ilyenrol nem tudok egyik fel oldalarol sem. /egyenlore./ az hogy sok magyar pilota legyen a civil szferaban nem csak egy nemzeti legitarsasag meglete eseten hasznos...hanem allam gazdasagi szempontbol /egyebkent politikai utokartya is./
A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Nem csak a haderos pilotakat kell kikepezni nem abbol all egy orszag pilota allomanya meg allami szinten se.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!
Nyugat europaba van menekitve ugy hogy itthon nem is volt./es pont azt irtam hogy allami megkornyekezes nincs de ha lessz allami szerepvallalas benne az bizony nem allami jezdemenyezes lessz./ olcsopenz ha sikit ha nem fontos tenyezo./ a bank nem ad olcso penzt./
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 057
80 831
113
De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....

Én mostanában duplacsavart sejtek mindenben...
Az nem lehet hogy ez is egy mesterségesen felerősített balhé és csak azért van, hogy Ferihegyet korlátozhassák és így áttereljék és fellendítsék a többi repülőtér (pl. Debrecen) forgalmát? Mart ha csak úgy hoznának egy rendeletet hogy mostantól ezt és azt nem lehet, akkor nagy lenne az ellenállás, így viszont mondhatják, hogy "ezt is az emberek akarták és a lakosság érdekében tették".
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Egyebkent eggyenlore nem kell nagy dologra gondolni... Nem ugy megy ez pilota kepzes teren sem hogy holnapra kessz a teljes spektrum teljes kepzese..,, szepen fokozatosan.Zrinyi lenyege az alapozas.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Én mostanában duplacsavart sejtek mindenben...
Az nem lehet hogy ez is egy mesterségesen felerősített balhé és csak azért van, hogy Ferihegyet korlátozhassák és így áttereljék és fellendítsék a többi repülőtér (pl. Debrecen) forgalmát? Mart ha csak úgy hoznának egy rendeletet hogy mostantól ezt és azt nem lehet, akkor nagy lenne az ellenállás, így viszont mondhatják, hogy "ezt is az emberek akarták és a lakosság érdekében tették".
Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Az uj repulloteren teherforgalom karbantartasira erkezo repullogepek magan forgalom kepzesek stb helye lenne... /ez egy uj gazdasagi lepcsogok magassabb hozzaadott ertek. / foleg a karbantartas javitas /ami ugye a MH altal vegzett lelepett muszakiak elhelyezkedeset orszagon bellul nagyban segitene./ igazabol tovabb nem is kell szerintem magyaraznom. Mert a foghilyakat mindenki ki tudja tolteni az utobbi par commentnel./nem bonyolult a kep./ a repullo eszkoz sok a repullo ipar nagy penz nekunk meg szintet kell lepni. /a gyar is ezert jon./
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli

Karak95

Well-Known Member
2018. december 16.
158
295
63
Minek jönnének ide a norvégok???
Van elég repülőterük, van elég repülőgépük, van elég szabad légterük.
Van elég pénzük, hogy újabb és korszerűbb alapfokú kiképzőgépeket vegyenek, ha szükséges.

Nem tudom, mennyire pontosak az adatok, de:

Royal Norwegian Air Force Flight Training School
16-18 Saab MFI-17 Supporter
9 F-16B

Lehet hogy az L-39NG alapfokú sugárhajtású kiképzőgéppel fognak Magyarországon gyakorolni? :rolleyes:
Mert az nincs nekik. Valószínűleg most Angliába vagy Amerikába küldik emiatt a pilótáikat.
Mert ahogy már korábban számoltuk, évente 2-4 magyar vadászpilóta képzése nem használja ki a 3-4 L-39NG kapacitását.

Valószínűleg napsütéses jó idő az nálunk van több.
Csak logikai alapon simán következtetek , hogy itt mindenkinek , a kadét név hallatán a katonai pilóták jönnek be , de NEM …

Hiszen évi 200 fő katonai pilóta indítása a gazdag norvégoknak is sok , DE nem a Norwegian Air Shuttle-nak.

(A norvég fapados is rekordot döntött tavaly


Közel 86%-os kihasználtsággal működött és így 37,34 millióan utaztak a Norvegian-nal)

Itt jön be ….. , hogy Nyíregyházán nagyon rég óta volt , van , és úgy néz ki lesz pilóta képzés.

Korábbi hir :

Korábban csak külföldön volt, tavaly óta viszont már idehaza is elérhető a légitársaság által kínál kadét program. Nyíregyházán a Tréner kft , Wizz Air két év alatt a nulláról eljuttatja a kadétokat az Airbus A320 jobb első ülésééig.

Ergo a norvég kadétképzés nem más mint Airbus pilóták közös képzése Nyíregyházán a Wizz Air - rel .
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Lesz újra nemzeti légitársaság vagy mire gondolsz?
A norvégoknak már van is vagy 25 éve, van vagy 150 gépük és vagy 100 további megrendelésük, hasonlóan gyorsan törnek fel mint a WizzAir (a karbantartási munkákat a gépeik jelentős részén Ferihegyen a Lufthansa Technik Bp. végzi). :) Ezekre azért nagyon sok pilóta kell, és sok pénz ide vagy oda, ott északon nem hiszem hogy jobbak lennének az időjárási viszonyok a kiképzéshez mint nálunk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
No meg a nowegian. Nagyon megy a szeker nem gyozik geppel es szemelyzettel... Latom mar kapizsgaljak eggyesek hogy minden mindennel osszefuggesbe van es nem hulyeseget csinalnak es vadaszpilotan tul is van elet nem csak vadaszpilotabol all a vilag pilota allomanya.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 057
80 831
113
Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?