Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a
schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.
A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.
Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!