A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
637
2 729
93
Most egy kanadai nyugdijalap a tulajdonosa a repternek - azt inkabb hagyjuk hogyan jutottak hozza - es csak penzcsapnak hasznalja. Gondolom kihuzzak a labuk alol a talajt vagy esetleg belemehetnek az eladasba...
Szerintem is a nyomásgyakorlás a cél, középtávon pedig hogy visszakerüljön állami tulajdonba az elsőszámú nemzeti repterünk. Ezt készítik elő, vagy megpróbálják ellehetetleníteni a mostani tulajt.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and zeal

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 107
33 239
113
Kecskeméten és Debrecenben is pár száz méterre vannak lakóházak, azok is már szinte körbe vannak építve, mennyivel jobb ott, ha nagyon megnő a forgalom? Akkor inkább mondjuk Börgönt, pont ugyan annyira van BP-től, mint Lutton Londontól; van vasút és nincs szorosan mellette nagyobb város, de közel a Balaton, Veszprém, Székesfehérvár és ha megépül az M9, akkor Kecskemét sem nagy távolság. Persze nagyobb ráfordítás, de melyik ma nem használt reptérre kell kevesebbet?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 265
113
Kecskeméten és Debrecenben is pár száz méterre vannak lakóházak, azok is már szinte körbe vannak építve, mennyivel jobb ott, ha nagyon megnő a forgalom? Akkor inkább mondjuk Börgönt, pont ugyan annyira van BP-től, mint Lutton Londontól; van vasút és nincs szorosan mellette nagyobb város, de közel a Balaton, Veszprém, Székesfehérvár és ha megépül az M9, akkor Kecskemét sem nagy távolság. Persze nagyobb ráfordítás, de melyik ma nem használt reptérre kell kevesebbet?


Nem tudom, melyik magyarorszagi repteren tudnanak egyszerre ket B747 meretu gepet kezelni? Vagy melyik bovitheto akkorara? Mert a nagy gepek miatt panaszkodnak legtobbet a lakok.

Papa es esetleg Kecskemet?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 265
113
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.

Mi vartal egy partlaptol? o_O
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
637
2 729
93
Mert az állami reptér az csendesebb? :D
Nem, hanem mert alakossági tiltakozást valamiért éppen csak most hallották meg, pedig 20 éve is ugyanilyen hangosak voltak a sugárhajtóművek :D
Lásd még: parkolóház építési engedélyének visszavonása - miután már elkezdték építeni! -, reptéri vasút megépítésének látványos elszabotálása. Mert senki ne mondja nekem, hogy nem lenne még ott, ha nagyon akarnák!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Terminator

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 931
29 341
113
Nem tudom, melyik magyarorszagi repteren tudnanak egyszerre ket B747 meretu gepet kezelni? Vagy melyik bovitheto akkorara? Mert a nagy gepek miatt panaszkodnak legtobbet a lakok.

Papa es esetleg Kecskemet?

Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg
Isten ments...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 789
82 265
113
Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg

Kecskemet katonai reszet most akarjak alkalmassa tenni az amerikaiak C-5 es hasonlo gepek rutinszeru kezelesere. Persze lehet hogy Pompeot azota mar meggyoztek hogy megse...

Ahhoz nagy sok amerikai fegyvert kellene venni, hogy Amerika szemet ne szurja egy ilyen kinai ternyeres. Csak hogy visszaterjunk a haditechnikahoz :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 931
29 341
113
Kecskemet katonai reszet most akarjak alkalmassa tenni az amerikaiak C-5 es hasonlo gepek rutinszeru kezelesere. Persze lehet hogy Pompeot azota mar meggyoztek hogy megse...

Ahhoz nagy sok amerikai fegyvert kellene venni, hogy Amerika szemet ne szurja egy ilyen kinai ternyeres. Csak hogy visszaterjunk a haditechnikahoz :)

Egyelőre -hála égnek- nagy a csend Kecsó körül! Csak a civiliesítés indult meg, de az a merci gyárnak megy, tehát lesz némi bizjetes forgalom, meg néha egy kisebb utasszállító, mint Győr-Péren az Audinak és ennyi. Amúgy Kecskemét olyan iszonytató távolságra van Budapesttől, hogy soha, senki nem használná. Nem is indítana onnan és oda senki fapados járatokat. Ha valami adminisztratív úton kiszorítanák Ferihegyről a fapadosokat és Kecskemétet jelölnék meg, akkor egyszerűen megszűnne a fapados forgalom Magyarországon és mindenki Bécsből és Pozsonyból repülne! A fenti ábrán a Kodály Zoltán van ésszerű távolságon belül, míg Lacháza a legkülső határán annak, ahova repülőteret lehetne építeni. Az összes lehetséges helyszínből nincs sok, összesen négy:
ujrepter2.jpg

Az determinálja őket, hogy a légiútvonalaknak el kell kerülniük a fővárost, az uralkodó szélirány adott és a domborzat is, tehát Budapesttől délkeletre, vagy északnyugatra lehet repülőteret telepíteni úgy, hogy ne a masszívan lakott területek fölött repüljenek az onnan kiinduló, oda érkező gépek.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
A privatizációs szerződés nem engedi hogy konkurens reptér épüljön. Ez le is van irva a Magyar Nemzet cikkben:
"A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Emiatt sztem egy új zöldmezős beruházás nem lehetséges.

Visszatérve a témához:
https://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-lo/izraeli-vaskupola-az-usa-hadseregenek

USA gondolkodik a vaskupola rendszeresítésén. Akár ez lehet nálunk is egy irány? NASAMS + Vaskupola?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 031
15 132
113
Egyelőre -hála égnek- nagy a csend Kecsó körül! Csak a civiliesítés indult meg, de az a merci gyárnak megy, tehát lesz némi bizjetes forgalom, meg néha egy kisebb utasszállító, mint Győr-Péren az Audinak és ennyi. Amúgy Kecskemét olyan iszonytató távolságra van Budapesttől, hogy soha, senki nem használná. Nem is indítana onnan és oda senki fapados járatokat. Ha valami adminisztratív úton kiszorítanák Ferihegyről a fapadosokat és Kecskemétet jelölnék meg, akkor egyszerűen megszűnne a fapados forgalom Magyarországon és mindenki Bécsből és Pozsonyból repülne!
Frankfurt-Hahn 140 km-re Frankfurttól. Van az a pénz, hogy bevállalják.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 931
29 341
113
A privatizációs szerződés nem engedi hogy konkurens reptér épüljön. Ez le is van irva a Magyar Nemzet cikkben:
"A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Az csak a privatizáció követő három évre szólt legjobb tudomásom szerint!
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 328
4 537
113
Az csak a privatizáció követő három évre szólt legjobb tudomásom szerint!

A cikk elég egyértelműen fogalmaz:
"Az MSZP szerint Budapestnek egy új, a várostól 30-40 kilométerre elhelyezkedő repülőtérre van szüksége a ferihegyi zaj- és légszennyezettség csökkentése érdekében. Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője arról beszélt, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét. Hangsúlyozta, a beruházást – a Budapesti Airport koncessziós jogai miatt – vagy állami támogatás nélkül, vagy a ferihegyi üzemeltető bevonásával lehetne megvalósítani. A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Privatizálással övék lett a koncessziós jog ez nem változott és az állam nem épithet konkurens repteret. Két lehetőség van:
a, piaci alapon épít valaki állami támogatás nélkül (nem sok esélyt látok rá)
b, új repteret a Budapest Airport jelenlegi tulajdonosával közösen kell megépíteni
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 931
29 341
113
A cikk elég egyértelműen fogalmaz:
"Az MSZP szerint Budapestnek egy új, a várostól 30-40 kilométerre elhelyezkedő repülőtérre van szüksége a ferihegyi zaj- és légszennyezettség csökkentése érdekében. Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője arról beszélt, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét. Hangsúlyozta, a beruházást – a Budapesti Airport koncessziós jogai miatt – vagy állami támogatás nélkül, vagy a ferihegyi üzemeltető bevonásával lehetne megvalósítani. A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Privatizálással övék lett a koncessziós jog ez nem változott és az állam nem épithet konkurens repteret. Két lehetőség van:
a, piaci alapon épít valaki állami támogatás nélkül (nem sok esélyt látok rá)
b, új repteret a Budapest Airport jelenlegi tulajdonosával közösen kell megépíteni

Egy szocialista politikus beszél hülyeségeket szokás szerint. Részlet a privatizációs szerződésből:

"három éven belül egyik fél sem alapíthat, üzemeltethet, működtethet repülőteret, nem szerezhet tulajdoni részesedést, nem nyújthat évente 250 ezer főnél nagyobb utasforgalmat lebonyolító reptereknek reptéri szolgáltatásokat a repülőtér 250 kilométeres körzetében."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and zeal

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 031
15 132
113