A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 147
113
Hatha ez ilyen egyszerű lenne.
Egyébkent meg ezek a fránya pesti emberek.
Szerintem nem csak Kecskemetre lesznek atiranyitva a faados tarsasagok. Debrecenbol, Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása
Nem, hanem mert alakossági tiltakozást valamiért éppen csak most hallották meg, pedig 20 éve is ugyanilyen hangosak voltak a sugárhajtóművek :D
Lásd még: parkolóház építési engedélyének visszavonása - miután már elkezdték építeni! -, reptéri vasút megépítésének látványos elszabotálása. Mert senki ne mondja nekem, hogy nem lenne még ott, ha nagyon akarnák!
hát igen, a hajtóművek csak hangosabbak voltak de ezt a dolgot én inkább csak nyomásgyakorlásnak tudom be , igaz nem értem még hogy miért , elvégre is fejlesztik a repteret és meg is van az eredménye , ugyanakkor hozzá kell tenni hogy ez a reptéresdi egy hangya méretű dolog amiről mint elefánt beszélnek, így nagy fejlesztés meg úgy hatalmas forgalombővülés de azt már nem teszik hozzá hogy a bécsi reptér dupla ennyi embert kezelt , mondják itt a hatalmas fejlesztéseket aztán a legnagyobb dolog ami történt 10 éve az a Pier B építése volt és csókolom , tehát ez a reptér olyan mint a politika, sok kis szar dolgot állítanak be akkora dolognak mintha embert küldtünk volna a Marsra egy ladával , pontosan ezért nem szeretem ezt a témát , minden ami ehhez köthető SEMMI EGYÉB mint politikai játék , Tarlós mond sok dolgot ,most épp ez az agymenése van , fogjátok már fel hogy SE a cargo se a fapadosok nem fognak elmenni Ferihegyről , a cargo azért nem mert most épül a cargo city , illetve sok sok milliárdos befektetések valósultak meg , nyilván majd pont most mennének el hogy ezek elkészültek nem? A fapadosokat meg azért nem engedik el mert akkor az utasszám hamar megfeleződne, a MALÉV csőd óta a fapadosok adják a reptér forgalmának jó 35-40%-át és ez még egy feljavított szám , közvetlen a MALÉV leállás után láttam olyan statisztikát is hogy a reptér forgalmának 77%-át adták a fapadosok , szóval elég lesz a sok hülyeségből meg az új reptér ötletéről , NEM FOG megtörténni legyen már elég , elmondhatjuk 100szor is hogy mi a baj meg mik a lehetséges helyek, felesleges , nincs ilyen baj a reptérrel
amúgy meg nekem érthetetlen pl , aki oda költözik az tudja jól hogy egy kicseszett reptér van a közelében , akinek ezzel baja van az nem költözik oda, laktam én is 700 méterre a pályától, érdekes szerintem nem volt annyira para , mikor elment mondjuk egy 747-es akkor ugyan remegett a citrom a teámban de hát na, az lenne a fura ha egy akkora dögnél nem remegne, szó ami szó , engedjük a reptér dolgot

Ezek vajon tudják-e, hogy időközben az amerikai hadsereg a 6,8 űrméter mellett döntött???
És ez lesz az új NATO sztenderd is nagy valószínűséggel???
https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a23654011/army-68-calliber-bullet-replace-556/
Nem tudom, én nem igazán szívlelem amúgy se az 5.56-ost , igaz a 6.8-ast se , sosem értettem mi volt a baj a 7.62-vel , az hogy NATO standard lesz kétlem , max úgy mint a nATO standard dandár struktúra :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 053
80 817
113
Az uj repter epitesenek nem sok koze van a katonai temekhoz
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása

hát igen, a hajtóművek csak hangosabbak voltak de ezt a dolgot én inkább csak nyomásgyakorlásnak tudom be , igaz nem értem még hogy miért , elvégre is fejlesztik a repteret és meg is van az eredménye , ugyanakkor hozzá kell tenni hogy ez a reptéresdi egy hangya méretű dolog amiről mint elefánt beszélnek, így nagy fejlesztés meg úgy hatalmas forgalombővülés de azt már nem teszik hozzá hogy a bécsi reptér dupla ennyi embert kezelt , mondják itt a hatalmas fejlesztéseket aztán a legnagyobb dolog ami történt 10 éve az a Pier B építése volt és csókolom , tehát ez a reptér olyan mint a politika, sok kis szar dolgot állítanak be akkora dolognak mintha embert küldtünk volna a Marsra egy ladával , pontosan ezért nem szeretem ezt a témát , minden ami ehhez köthető SEMMI EGYÉB mint politikai játék , Tarlós mond sok dolgot ,most épp ez az agymenése van , fogjátok már fel hogy SE a cargo se a fapadosok nem fognak elmenni Ferihegyről , a cargo azért nem mert most épül a cargo city , illetve sok sok milliárdos befektetések valósultak meg , nyilván majd pont most mennének el hogy ezek elkészültek nem? A fapadosokat meg azért nem engedik el mert akkor az utasszám hamar megfeleződne, a MALÉV csőd óta a fapadosok adják a reptér forgalmának jó 35-40%-át és ez még egy feljavított szám , közvetlen a MALÉV leállás után láttam olyan statisztikát is hogy a reptér forgalmának 77%-át adták a fapadosok , szóval elég lesz a sok hülyeségből meg az új reptér ötletéről , NEM FOG megtörténni legyen már elég , elmondhatjuk 100szor is hogy mi a baj meg mik a lehetséges helyek, felesleges , nincs ilyen baj a reptérrel
amúgy meg nekem érthetetlen pl , aki oda költözik az tudja jól hogy egy kicseszett reptér van a közelében , akinek ezzel baja van az nem költözik oda, laktam én is 700 méterre a pályától, érdekes szerintem nem volt annyira para , mikor elment mondjuk egy 747-es akkor ugyan remegett a citrom a teámban de hát na, az lenne a fura ha egy akkora dögnél nem remegne, szó ami szó , engedjük a reptér dolgot

Ha katonai repteret nem érint a történet, akkor tényleg felesleges itt erről tovább beszélni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kaktusz

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)
A magam részéről már régóta szorgalmazom a Kecskemét-Deák tér közvetlen zeppelinjáratot. :cool:
A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra.
Azzal szerintem Te is tisztában vagy, hogy az egy kész reptér, kész vasúti kapcsolattal...
Max 1500m vasutat kéne építeni, meg a jelenlegit felhúzni 120-as tempóra... 30perc alatt bőven bent vagy a Nyugatiban, de ez csak egy példa.
Amúgy Te valami homo-szovjetikusznak születtél? mindig ezek az eszelős megalomán tervek... fél megyék elárasztása, 0-ról nemzetközi repülőterek, folyók visszafordítása, állandó bázis a Neptunuszon... :eek:
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 123
113
Ezek vajon tudják-e, hogy időközben az amerikai hadsereg a 6,8 űrméter mellett döntött???
És ez lesz az új NATO sztenderd is nagy valószínűséggel???
https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a23654011/army-68-calliber-bullet-replace-556/


Azért még várjuk ki, mi lesz belőle. Jópár komoly programot kaszáltak már el menet közben arrafelé is. Persze már lassan tényleg időszerű lenne a kaliberváltást meglépni.

Nem tudom, én nem igazán szívlelem amúgy se az 5.56-ost , igaz a 6.8-ast se , sosem értettem mi volt a baj a 7.62-vel , az hogy NATO standard lesz kétlem , max úgy mint a nATO standard dandár struktúra :D

A 7.62-essel az a baj, hogy ha viszonylag kis lőportöltetet használsz hozzá (hogy a visszarúgás ne legyen kezelhetetlen és kicsi legyen a lőszer), akkor nem túl jók a külballisztikai tulajdonságai (pl. 7.62x39), ha meg nagyobb töltetet (pl. 7.62x51 és 7.62x54R), akkor egyrészt nő a lőszer mérete és tömege (ezáltal kevesebbet tudsz magaddal vinni) másrészt kezelhetetlenül nagy lesz a visszarúgása gépkarabélyhoz. Egy vizsgálat során azt találták az okosok, hogy a 6.5-7 mm-es kaliber az ideális a gépkarabélyokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 248
5 105
113
60 éve használják az 5,56,ot, sokat fikázták hogy nem jó, nincs stophatása, elfújja a szél stb.... de valamiért mégis rendszerben van még, szinte mindenhol a világon.... szerintem egy optimális lövész kaliber, sokat is tu cipelni a baka, csekény a visszarugása, és azért hat... vajon lenne annyi előnye egy uj 6,8mm kalibernek hogy sok dollár mdt kidobjanak rá?? Annyiszor probálkoztak már leváltani az Armalite konstrukciot, de még mondig az van. Biztos lenne jobb, de nem hozna annyi előnyt amennyi hátránya lenne.... ezért vannak ezen a ráérünk állásponton, szerintem. Jah és a 7,62x39 külballisztikájával mi a gond?? Most itt is azt nézd hogy sima lövész kaliberről beszélünk... nyilván biztos lenne egy hajszállal jobb, de ez is szépen boritja a bantut, és lassan 80 éve használják. 45ACP dettó, lassú, böszme lövedéktömeg, de nem akar kikopni, és nem is fog még vagy 80 évig!!! A lőportöltettel hajtott tűzfegyvereknél és lőszereknél szerintem elértünk a fejleszthetőségük csúcsára... lehet itt ott reszelgetni, de átütő fejlődés szinte kizárt.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Azzal szerintem Te is tisztában vagy, hogy az egy kész reptér, kész vasúti kapcsolattal...

Nincs semmilyen repülőtér Kiskunlacházán, ahogy semmilyen vasúti kapcsolata sincs. Ott nincs semmi, csak romok, amiket alapjaiig kell elbontani, a volt kifutópályák rohadó betonját feltörni és a semmiből építeni valamit, ha ott repülőteret akar valaki! És akkor még mindig ott vagyunk, hogy se kétvágányú, min 160-200kmh-s vasúti kapcsolata, se autópálya kapcsolata nincs, mert ilyenek ott nem léteznek és mégcsak tervek sincseke ilyesmire abban a relációban.

Valószínűleg az lehet a baj, hogy velem ellentétben te azt se tudod, hogy miről beszélsz!
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása

Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.

Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.

Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!
Amikor Kualalumpurban voltam és bementünk a városba egy gyorsvasút vitt be. Gyakorlatilag egy üvegfal előtt vártunk, ahová beállt a vonat, szinkronizált ajtókkal (azaz pont a kocsik ajtaja ezeknél volt) és gyorsan beértünk a 45km -re lévő belvárosba. Azaz egy jó gyorsvasúti kapcsolattal nem hülyeség egy messzibb reptér.
Persze ez a rész a mai reptérnél is jól jönne...

Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. De egy szinten túl biztos hogy szükséges lehetne még egy repülőtér...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. De egy szinten túl biztos hogy szükséges lehetne még egy repülőtér...

Az a lényeg, hogy leszakadjanak Kecsóról! Nem mintha működőképes ötlet lenne, hiszen az iszonyú távolsága miatt szóba se jöhet az utasoknak és a légitársaságoknak sem, de ez a kormány is képes sok pénzből nagy hülyeségeket csinálni a nyilvánvaló valóság ellenében is!

Ha új nemzetközi repülőtér kell, akkor a zöldmezős beruházással jár jól mindenki valahol Budapest határában! Ha pedig sikerülne kínai magántőkét bevonni, akkor akár masszívan erősíthetné a projekt Orbán álmát a regionális központról, mert a kínaiak nem csak a repülőteret építenék meg, hanem hoznák hozzá a légitársaságaikat és a partnereiket is az araboktól az európaiakig! Minden szempontbój jól járnánk egy kínai magántőkéből épült új repülőtérrel! Budapestet nyugati pénzből nem lehet regionális központtá fejelszteni, csak a világgazdaság új szereplőinek bevonásával lehet itt bármit is előrelépni, mert ők keresik a helyüket Európában is és nem a nyugatiak, akiknek már megvan a saját országukban!
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Tököli reptérrel mi van?Az megszünt,beszántották?
Létezik, 360 fokban lakott területekkel körülvéve. Arra lenne alkalmas, hogy a kormányzat kitelepítsen oda minden kormányzati funkciót Ferihegyről. Tehát a kormánygépek onnan induljanak, a rendőrségi helikoptereknek ott legyen a bázisa, a mentőhelikoptereknek esetleg, stb. Tehát, egy zárt, igen limitált forgalmú kormányzati repülőtér legyen egy luxi VIP váróval, rendőrségi bázissal, esetleg a TEK vagy egyes részei is mehetnének oda!

Közforgalmú reptérként soha nem fog már működni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Celebra

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 443
15 669
113
Létezik, 360 fokban lakott területekkel körülvéve. Arra lenne alkalmas, hogy a kormányzat kitelepítsen oda minden kormányzati funkciót Ferihegyről. Tehát a kormánygépek onnan induljanak, a rendőrségi helikoptereknek ott legyen a bázisa, a mentőhelikoptereknek esetleg, stb. Tehát, egy zárt, igen limitált forgalmú kormányzati repülőtér legyen egy luxi VIP váróval, rendőrségi bázissal, esetleg a TEK vagy egyes részei is mehetnének oda!

Közforgalmú reptérként soha nem fog már működni.
Régen szálltam le ott, de a küszöb már akkor át volt helyezve, mivel zavarja a lakókat a gépek zaja... .
 
T

Törölt tag 008

Guest
....Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. ..... de valóságos utasok nem fognak menni oda.....
Biztos? Anno a Gimpo is A REPTÉR volt Szöulban és a legnagyobb Koreában. Ma koreában is csak a 3ik és az Incheon ami a szomszéd város sőt egy sziget a legnagyobb, nem csak koreában de a világ top repterei között van.
Szóval normális infrastruktúrával meg lehet ezt oldani, de ki fizeti ki?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Biztos? Anno a Gimpo is A REPTÉR volt Szöulban és a legnagyobb Koreában. Ma koreában is csak a 3ik és az Incheon ami a szomszéd város sőt egy sziget a legnagyobb, nem csak koreában de a világ top repterei között van.
Szóval normális infrastruktúrával meg lehet ezt oldani, de ki fizeti ki?
Szöul egy huszonötmilliós megacity, aminek közvetlenül a sűrűn beépített területe szélén fekszik Incheon új repülőtere. Szóval nagyon nem arról van szó, hogy messze a senki földjén van az a tengertől elhódított területre épített repülőtér! Pontosan azért építették oda, mert ott volt a lehető legközelebb terület! Nem kitelepítették az új repülőteret, hanem éppenhogy be!
 
T

Törölt tag 008

Guest
....Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. .....
Szerinted a Róna utca milyen régi? Na konkrétan olyan, mintha a ház mellé szállnának le a repülők. Egész zugló szop miatta és az elég messze van. El nem tudom képzelni közelebb mi lehet. Nyáron ha nyitva az ablak folyamatos a dübörgés amikor engedélyezett erről a leszállás.

Lehet ferihegy régi, de akkoriban viszonylag kevés 100 tonnás repülő volt.
Ez olyan, minth azt mondanád miért magyaráznak az emberek az utak miatt, hogy dübörögnek a kamionok? 100 éve is volt ott út meg autó forgalom.