A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
Szöul egy huszonötmilliós megacity, aminek közvetlenül a sűrűn beépített területe szélén fekszik Incheon új repülőtere. Szóval nagyon nem arról van szó, hogy messze a senki földjén van az a tengertől elhódított területre épített repülőtér! Pontosan azért építették oda, mert ott volt a lehető legközelebb terület! Nem kitelepítették az új repülőteret, hanem éppenhogy be!
Szöul 10 millió, a fővárosi körzettel 25 millió az 50% a lakosságból.
Budapest 2 millió, agglomerációval 3,3 millió az 33% a lakosságból.
Koreának 3 nagy és számntalan kis reptere van (területe 7%-al nagyobb mint Magyarországé) Itthon van 1 nagy és pár kis reptér.
Ha arányaiban nézzük nem rosszabb a helyzet.
Simán lehetne mondjuk Kiskunlacházán, az úgyis útba esne Belgrád felé oda meg akarunk egy brutál vasutat, akkor egy része már meg is van.
Persze az 51-es utat fel kell húzni 4x4 sávra a dunaújvárosi hídig és kész.
Nem mintha kklacháza mellett érvelnék, csak ezt valaki feldobta és jó példa.
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 552
4 759
113
Szerinted a Róna utca milyen régi? Na konkrétan olyan, mintha a ház mellé szállnának le a repülők. Egész zugló szop miatta és az elég messze van. El nem tudom képzelni közelebb mi lehet. Nyáron ha nyitva az ablak folyamatos a dübörgés amikor engedélyezett erről a leszállás.

Lehet ferihegy régi, de akkoriban viszonylag kevés 100 tonnás repülő volt.
Ez olyan, minth azt mondanád miért magyaráznak az emberek az utak miatt, hogy dübörögnek a kamionok? 100 éve is volt ott út meg autó forgalom.
Pont azt írtam, hogy 45km-re van pl a kualalumpuri reptér, és hogy nem okozott gondot.
Én Ferihegynél is azt írtam, hogy ott mindig is volt reptér, de bizonyos forgalom felett szükséges lehet a tehermentesítése... :rolleyes:

Az úthálózatot is normális esetben hozzárendelik a forgalomhoz. Vagyis azt hiszem egyet gondolunk az ügyben.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 930
29 341
113
Simán lehetne mondjuk Kiskunlacházán, az úgyis útba esne Belgrád felé oda meg akarunk egy brutál vasutat, akkor egy része már meg is van.

Nem akarunk. Lefújtuk a projektet annak teljes értelmetlensége miatt.

Persze az 51-es utat fel kell húzni 4x4 sávra a dunaújvárosi hídig és kész.
Nem mintha kklacháza mellett érvelnék, csak ezt valaki feldobta és jó példa.

Az 51es főúutat nem lehet autópályává fejleszteni. Talán még a jelenlegi dunaharaszti elkerülő szakasza se igazán alkalmas erre teljes hosszában. Budapest és a kiskunlacházai romok között nem létezik semmilyen infrastruktúra.

A fent vázolt lehetséges helyszínek közül egyedül Pest és Fejér megye határán és Hatvannál létezik a minimálisan szükséges infrastruktúra. Azt se felejtsük el, hogy pusztán a repülőtér forgalma miatt nem feltétlen kell gyorsforgalmi, ám gyorsforgalmi nélkül nem lehetséges repülőteret létesíteni annak elérhetősége miatt! Magyarán oda kell tervezni, ahol más okból már amúgy is létezik a forgalmi ígény. Lacháza esetén semmilyen helyi vagy távolsági ígény nem létezik, így csak a reptérnek épített közlekedési infrastruktúra teljesen ráfizetéses lenne! Lacháza egy fekete lyuk, távol Budapesttől. Csak elvben alkalmas nemzetközi repülőtér létesítésére (földrajzi és elhelyezkedésbeli tényezők), gyakorlatban nem (infrastrukturális és szociális tényezők).
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nincs semmilyen repülőtér Kiskunlacházán, ahogy semmilyen vasúti kapcsolata sincs. Ott nincs semmi, csak romok, amiket alapjaiig kell elbontani, a volt kifutópályák rohadó betonját feltörni és a semmiből építeni valamit, ha ott repülőteret akar valaki! És akkor még mindig ott vagyunk, hogy se kétvágányú, min 160-200kmh-s vasúti kapcsolata, se autópálya kapcsolata nincs, mert ilyenek ott nem léteznek és mégcsak tervek sincseke ilyesmire abban a relációban.
  1. a helyzeten csak az segíthet, ha elmész arra és megnézed, hogy mi van (vagy megkérdezel valakit, aki látott már repülőteret, meg repülőgépet).
  2. Ha ezt megteszed, akkor rájössz, hogy amiket leírtál, azok téves állítások. tekintve, hogy jelenleg is van repülés.
  3. Sőt van vasúti összeköttetés is.. bemegy a repülőtér területére. ~3km híján még végig drót is van fölötte.
  4. 160-as pálya is csak nehézkesen 200-as meg egyáltalán nem lesz az elkövetkezendő 20 évben sehol, nemhogy reptér környékén... Teljesen el vagy szakadva a valóságtól...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 930
29 341
113
  1. a helyzeten csak az segíthet, ha elmész arra és megnézed, hogy mi van (vagy megkérdezel valakit, aki látott már repülőteret, meg repülőgépet).
  2. Ha ezt megteszed, akkor rájössz, hogy amiket leírtál, azok téves állítások. tekintve, hogy jelenleg is van repülés.
  3. Sőt van vasúti összeköttetés is.. bemegy a repülőtér területére. ~3km híján még végig drót is van fölötte.
  4. 160-as pálya is csak nehézkesen 200-as meg egyáltalán nem lesz az elkövetkezendő 20 évben sehol, nemhogy reptér környékén... Teljesen el vagy szakadva a valóságtól...

Pontosan ismerem a lacházai állapotokat.

Nincs háromezeröt-négyezer méteres kifutópálya, ahhoz, hogy legyen a jelenlegi, rossz állapotút is alapjaiban kell elbontani.
Nincs semmilyen vasúti kapcsolata, az iparvágány nem személyforgalmi állomás egy tisztességes sebességű, kétvágányos, villamosított vasútvonalon.
Nincs semmilyen gyorsforgalmi kapcsolata és a térségben ilyesmire tervek sincsenek, maga a legoptimálisabb nyomvonal kijelölése is problémás lenne a nagyarányú bányászati tevékenység miatt.
Stb.

Nemzetközi repülőtér létesítése szempontjából a kiskunlacházai szovjet romok egy költségnövelő tényező, mert ott mindent el kellene bontani ahhoz, hogy építkezni lehessen.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nincs semmilyen repülőtér Kiskunlacházán, ahogy semmilyen vasúti kapcsolata sincs. Ott nincs semmi, csak romok, amiket alapjaiig kell elbontani, a volt kifutópályák rohadó betonját feltörni és a semmiből építeni valamit, ha ott repülőteret akar valaki! És akkor még mindig ott vagyunk, hogy se kétvágányú, min 160-200kmh-s vasúti kapcsolata, se autópálya kapcsolata nincs, mert ilyenek ott nem léteznek és mégcsak tervek sincseke ilyesmire abban a relációban.

Valószínűleg az lehet a baj, hogy velem ellentétben te azt se tudod, hogy miről beszélsz!
Figyelj már, hol jártál te mikor egyszer eltévedtél és azt hitted, Kiskunlacházán vagy?!!
- "kifutópályÁK rohadó betonja"?? :
- Lacházán csak egy kifutó van
- az se rohad, már csak azért sem mert egyrészt a beton ritkán rohad, másrészt L. üzemelő repülőtér, ott folyamatosan kisgépes repülő-üzem folyik ami rohadó betonról "kissé" kérdéses lenne
- "se kétvágányú vasúti kapcsolata" : a reptérre bemegy a Lacházi vasútállomásról leágazó sínpár aminek a másik vége tetszés szerint a Keleti pu. vagy a Nyugati pu. - mindkettő metró-kapcsolattal!
- 160-200km/ó sebességű vasút nemcsak ott nincs hanem az egész országban "hiánycikk", ha ilyet akarunk akkor tökmindegy hol lesz a reptér, úgyis építeni kellene!! De azért megkérdezném, egyáltalán hány helyen van a világon hogy 200-al fuvarozzák a reptérről a városba a tömeget, vagyis mi szükség lenne erre?
- autópálya-kapcsolata tényleg nincs, de Ferihegynek sincs a főváros felé még csak NORMÁLIS közúti kapcsolata se, kizárólag az M0 felé!!!
- vasúti kapcsolata meg Ferihegynek még annyi sincs mint Lacházának, még annyira se megy be a sín a D portánál mint Lacházán, nem is tudom mikor láttam utoljára használni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vilmoci

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Figyelj már, hol jártál te mikor egyszer eltévedtél és azt hitted, Kiskunlacházán vagy?!!
- "kifutópályÁK rohadó betonja"?? :
- Lacházán csak egy kifutó van
- az se rohad, már csak azért sem mert egyrészt a beton ritkán rohad, másrészt L. üzemelő repülőtér, ott folyamatosan kisgépes repülő-üzem folyik ami rohadó betonról "kissé" kérdéses lenne
- "se kétvágányú vasúti kapcsolata" : a reptérre bemegy a Lacházi vasútállomásról leágazó sínpár aminek a másik vége tetszés szerint a Keleti pu. vagy a Nyugati pu. - mindkettő metró-kapcsolattal!
- 160-200km/ó sebességű vasút nemcsak ott nincs hanem az egész országban "hiánycikk", ha ilyet akarunk akkor tökmindegy hol lesz a reptér, úgyis építeni kellene!! De azért megkérdezném, egyáltalán hány helyen van a világon hogy 200-al fuvarozzák a reptérről a városba a tömeget, vagyis mi szükség lenne erre?
- autópálya-kapcsolata tényleg nincs, de Ferihegynek sincs a főváros felé még csak NORMÁLIS közúti kapcsolata se, kizárólag az M0 felé!!!
- vasúti kapcsolata meg Ferihegynek még annyi sincs mint Lacházának, még annyira se megy be a sín a D portánál mint Lacházán, nem is tudom mikor láttam utoljára használni.
Felesleges... teljes mértékben ignorálja a tényeket...
állítólag elmúlt 40, de a tévképzetei egy tizenéves szintjén ejtették foglyul.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 514
113

Újra megbizonyosodtam, hogy "ignor"-ban kell tartani. :D

Amikor Kualalumpurban voltam és bementünk a városba egy gyorsvasút vitt be. Gyakorlatilag egy üvegfal előtt vártunk, ahová beállt a vonat, szinkronizált ajtókkal (azaz pont a kocsik ajtaja ezeknél volt) és gyorsan beértünk a 45km -re lévő belvárosba. Azaz egy jó gyorsvasúti kapcsolattal nem hülyeség egy messzibb reptér.
Persze ez a rész a mai reptérnél is jól jönne...

Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. De egy szinten túl biztos hogy szükséges lehetne még egy repülőtér...

Én le is szarnám a pampogókat. Sőt, megnézném, hogy lehet-e ellenük jogi lépéseket tenni. Odaköltöztek, mert olcsó volt a telek a reptér miatt, most meg a reptér miatt pampognak és el akarják túrni onnan. Ez nettó rosszhiszeműség.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
@wolfram
A 7.62-essel az a baj, hogy ha viszonylag kis lőportöltetet használsz hozzá (hogy a visszarúgás ne legyen kezelhetetlen és kicsi legyen a lőszer), akkor nem túl jók a külballisztikai tulajdonságai (pl. 7.62x39), ha meg nagyobb töltetet (pl. 7.62x51 és 7.62x54R), akkor egyrészt nő a lőszer mérete és tömege (ezáltal kevesebbet tudsz magaddal vinni) másrészt kezelhetetlenül nagy lesz a visszarúgása gépkarabélyhoz. Egy vizsgálat során azt találták az okosok, hogy a 6.5-7 mm-es kaliber az ideális a gépkarabélyokhoz.
ez is olyan "brit tudósok megállapították hogy" ? vagy ténylegesen volt valami értelmes teszt amiből kihozták? :D Nem tudom , nekünk anno azt tanították hogy ha valakire rálősz 7.62-essel (és eltalálod) akkor az ottmarad
Tököli reptérrel mi van?Az megszünt,beszántották?

van ott pilótaképzés( nem állami) , rendbe van tartva de nagyon minimális szinten , pont 1 hete jártam arra , hát , az infrastruktúra el van rohadva de legalább a pálya megvan :D , ha lehetne én pl Tökölt reaktiválnám mint katonai reptér de szerintem ezt csak azért mondom mert egy kicsit a szívemhez nőtt az a hely.
Börgöndi reptér?Autópálya,vasuti kapcsolat van hozzá.
Börgönd pici és mégjobban el van rohadva mint Tököl
Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.

Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!
nem kell alternatíva szerintem, jól van ott el Ferihegy , egy problémája van csak , az hogy szarul építették fel , alig lehet már fejleszteni kapacitás szintjén de ebbe ne menjünk bele mert egyszer már leírtam hogy ez miért nem jó téma
@borisz
Újra megbizonyosodtam, hogy "ignor"-ban kell tartani. :D
parancsolsz?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
@wolfram

ez is olyan "brit tudósok megállapították hogy" ? vagy ténylegesen volt valami értelmes teszt amiből kihozták? :D Nem tudom , nekünk anno azt tanították hogy ha valakire rálősz 7.62-essel (és eltalálod) akkor az ottmarad


van ott pilótaképzés( nem állami) , rendbe van tartva de nagyon minimális szinten , pont 1 hete jártam arra , hát , az infrastruktúra el van rohadva de legalább a pálya megvan :D , ha lehetne én pl Tökölt reaktiválnám mint katonai reptér de szerintem ezt csak azért mondom mert egy kicsit a szívemhez nőtt az a hely.

Börgönd pici és mégjobban el van rohadva mint Tököl

nem kell alternatíva szerintem, jól van ott el Ferihegy , egy problémája van csak , az hogy szarul építették fel , alig lehet már fejleszteni kapacitás szintjén de ebbe ne menjünk bele mert egyszer már leírtam hogy ez miért nem jó téma
@borisz

parancsolsz?

A főpolgármester szavai azt sugallják, hogy ötlet szintjén/vagy már tervben is van egy ferihegyhez tartozó a város külterületén, a lakóövezettől távolabb egy reptér a fapadosoknak és a tehergépeknek. Gondolom ha megvalósul akkor ez egy kisegítőegységként fog működni, de lesz külön leszállópálya és kiszolgálló épület. Gondolom ez lesz a ferihegy fejlesztése és kapacitásnövelése, mert a jelenlegi telek nem enged meg többet, de egy új telek jól kiszolgálhatja mind a kereskedelmi mind a ráeső honvédségi feladatköröket.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 649
16 101
113
Tököl felejtős, abból forradalom lenne. A kerítésen kívül nem tudnál építeni semmit, úgy körbeépült. Ki kéne üríteni Tököl, Szigethalom, Szigetszentmiklós, Halásztelek legnagyobb részét... Új, zöldmezős repteret vagy az M7-es, de inkább az M3-as vagy az M6-os autópálya valamely - jelenleg művelés alatt álló/nem álló - szomszédságában tudnék elképzelni. Gödöllő környéke a jelenlegi légifolyosókba esik például. De számítani lehet MINDENHOL lakossági tiltakozásra.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 552
4 759
113
Tököl felejtős, abból forradalom lenne. A kerítésen kívül nem tudnál építeni semmit, úgy körbeépült. Ki kéne üríteni Tököl, Szigethalom, Szigetszentmiklós, Halásztelek legnagyobb részét... Új, zöldmezős repteret vagy az M7-es, de inkább az M3-as vagy az M6-os autópálya valamely - jelenleg művelés alatt álló/nem álló - szomszédságában tudnék elképzelni. Gödöllő környéke a jelenlegi légifolyosókba esik például. De számítani lehet MINDENHOL lakossági tiltakozásra.

Üllőtől délre az M0-án kívül elég nagy szabad terület van. Csak a kifutókat oda telepítve egy gyorsvasúti összeköttetéssel?
Ilyen megoldások vannak. Pl voltam olyan reptéren ahol átszállásnál kerestük a kaput (követve a kijelölt utat egyszer csak vége volt az útnak), jött a vonat és vitt vagy 6-7 percig, majd onnan indultunk tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: Littlejohn

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 496
20 101
113
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Infanterist_der_Zukunft

A nemetek azt irtak hogy ez utan is erdeklodik a Honvedseg.

Elvileg van egy "lövész 2020" elnevezésű program. Más kérdés hogy már jövőre 2020 lesz és feltehetően addig már nem lesz belőle semmi. Viszont a kézifegyverekből egyről nem volt szó, hogy gyártanánk. A géppuska. Remélem ha váltjuk a PKM-et, akkor ez lesz helyette. MG-4

Machine_gun_HK_MG43_%28MG4%29.jpg
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 930
29 341
113
Üllőtől délre az M0-án kívül elég nagy szabad terület van. Csak a kifutókat oda telepítve egy gyorsvasúti összeköttetéssel?

Egyszerűsítek egy kicsit. A repülőtér kifutópályájának párhuzamosnak kell lennie az uralkodó széliránnyal, a ferihegyi probléma a lakott terület érintettsége a kifutókról induló, oda vezető légifolyosók által így a széliránynak megfelelően meghatározott területen ezt is figyelembe kell venni. Budapest laktot területe vörössel kiemelve és a vörös vonal, amin belül nem lehetséges új repülőtér létesítése, mert nem felelne meg a szélirány (sárga vonal) és a sűrűn lakott területek elkerülése feltételeinek és akkor még ott van, hogy megfelelő méretű és minőségű sík vidéknek is rendelkezésre kell állnia, különféle zavaró tényezők nélkül:
v-r-szona.jpg
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Tarlós a választásra tekintettel bedobta a Ferihegy témát, teljesen értelmetlenül. A reptér üzemeltetőjének 75 évre koncessziós joga van, a hozzájárulása nélkül nem lehet másik repülőteret építeni és miért járulna hozzá a forgalomcsökkenéshez mikor a bevétel nagy része a Főtaxitól utazásonként kapott 1600Ft-ból (na ez a legális korrupció) kapja meg a reptéri boltok, éttermek bérleti díjából szerzi: értelemszerűen ha a forgalom nagy részét adó fapados cégek Kecskemétre kerülnének akkor a bevétel is zuhanna Ferihegyen ami nyilvánvalóan nem érdeke az üzemeltetőnek. Az állam meg egészen biztosan nem fog dollármilliárdokat költeni egy teljesen új repülőtérre, mikor még annyit sem volt hajlandó Ferihegyre rákölteni, hogy a metrót (vagy a vasutat) kivigye a reptérre holott a vasútvonal ott megy el a reptér előtt. Kecskemét, ami felmerült mint fapados reptér pedig teljes agyrém: az ország közlekedési csomópontja Budapest, hogyan tudna egy dunántúli, de akár egy Észak-magyrországi utas eljutni Kecskemétre? A megoldást az éjszakai repülési tilalom (ma is éjfél és 5 között repülési tilalom van) betartása és a légiirányítás kezében van: a lakott területektől távolabbi kifutót kellene használni. A reptér nem ma épült hanem 70 éve. Aki ott lakik eleve úgy vásárolta meg az ingatlant, hogy tudta, hogy a közelben van a reptér, ezért is tudta olcsóbban megvásárolni az igatlant, most meg paanszkodik, hogy zajos? A forgalom nőtt az utóbbi években, de a hajtóművek is sokat korszerűsödtek: ma már sokkal kevésbe zajosab mint néhány évtizede. Arról nem beszélve, hogy a reptér üzemeltetője százmilliókat költött a környéken található házak ablakcseréjére, ami ingyenes volt a lakóknak, tehát megtette amit tudott. A nagyobb probléma inkább, hogy a hírek szerint egyidőben lesz felújítva a repülőtéri gyorsforgalmi út és épül végre a repülőtér vasúti kapcsolata. Na az érdekes lesz. A káosz iskolapéldája.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 930
29 341
113
Tarlós a választásra tekintettel bedobta a Ferihegy témát, teljesen értelmetlenül. A reptér üzemeltetőjének 75 évre koncessziós joga van, a hozzájárulása nélkül nem lehet másik repülőteret építeni

Már nem stimmel, mindössze a szerződés megkötésétől számított három évig volt moratórium. Az viszont stimmel, hogy a kecskeméti légibázis soha nem lesz forgalmas civil repülőtér, mert a helyi kecskeméti forgalom rendkívül csekély (a mercedes üzleti gépeinek civiliesítik jelenleg a repteret), míg mások soha nem fognak onnan utazni!