Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.
Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!