A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 812
28 954
113
Lehet, hogy szembesültek a ténnyel, miszerint az önálló pilótaképzés egy igen költséges beruházás, amire a saját igényeink miatt nincs szükségünk, így most próbálnak még résztvevőket felhajtani.

Az ésszerű megoldás hat turboprop lenne itthonra nyolc Zlin és két Robinson mellé meg négy Masters a lengyel század mellé, Lengyelországba! No persze ez ésszerű lenne...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 182
113
Igen. Már évek óta tanulnak pl. török diákok magyar repülőiskoláknál. Azt nem tudom, hogy melyik cégtől, vagy milyen formában. Vagy ott van a Wizz Air kadét programja. Ők Nyíregyházán, Görögországban (és talán Litvániában) képeztetik a saját kadétjaikat több iskolában is.
Leonardo learning?

Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....
Tököl, Lacháza?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113

Még jó, hogy most épül a CargoCity, és talán lesz új terminál :D csak klasszik légitársaság LiszFerire, az úgy tényleg gyér lesz.... Amúgy az egész a környező kerületek sara, mi a f@sznak kellett építési engedélyt kiadni x méterekre a reptértől. Top komment a face-ről: 20 méterre van a házunk a karbantartó hangároktól, elviselhetetlen a zaj..... :D

OFF
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ahogy hallottam, annyi köze van, hogy technika hiányában* civil cég(cégek) képezte az alapokra a katonai pilótákat.
*:a Mókusok nagyjavításon voltak. A Zlinek meg nem úgy sikerültek a gyárban, ahogy a Zlin gyár ígérte. (A 242es esetében súlypont, a 143 esetén meg súlyproblémáról hallottam. Lehet, nem véletlen, hogy a 143-okról a héten láttam először képet, amin a levegőben vannak. Annak ellenére, hogy elvileg 2017-ben érkeztek.)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Karak95

Well-Known Member
2018. december 16.
158
295
63
Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?
Túl van fantáziálva dolog sokak részéről !!!
Ez egy kompenzációs üzlet a norvégok részéről , olyan mint a hűtőgépgyár volt a svédek részéről.(azt most nem is lehetne szerződésbe foglalni )
Nem kell bele többet látni , más világ a kettő - a repülőorvosi ellenőrzése sem egy kategória.
Az aduász még nincs kijátszva , langsam spazieren, langsam , majd ha Benkő bejelenti a légvédelmirendszer vásárlását , és a norvég érintettsége kijön - ahogy előszőr írtam neked nem kell túl bonyolítani , sima logika.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 862
6 039
113

Ha a rengeteg fapad lemegy Kecskemétre, akkor az ottaniak fognak tiltakozni.... Ráadásul ahhoz a forgalomhoz neccesen elég az egy pálya. Ha csak klasszik légitársaság marad LisztFerin, az úgy elég aránytalan lenne, abból újabb botrány lesz csak. De a Cargo-val meg mi a baj? Jön pár naponta egy Jumbo, DHL, meg a kisebb ATR-ek, rendszeres napi szinte csak a Qatar Cargo van....
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 753
113

Komoly katonai "szakértő". Éppen csak azt nem tudjuk, milyen lesz a jövő háborúja. Egyébként, a kiberhadviselést, mi is sokszor hangoztatjuk. A jelenlegi háborúkat látjuk, azokban sok régi elem van, néhány új megoldással. Mindenkinek a múlt háborúiból kell tanulnia, mert a jövő katonai összecsapásait, csak elképzelni lehet. Ami nagyon nem biztos hogy úgy is lesz.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha a rengeteg fapad lemegy Kecskemétre, akkor az ottaniak fognak tiltakozni.... Ráadásul ahhoz a forgalomhoz neccesen elég az egy pálya. Ha csak klasszik légitársaság marad LisztFerin, az úgy elég aránytalan lenne, abból újabb botrány lesz csak. De a Cargo-val meg mi a baj? Jön pár naponta egy Jumbo, DHL, meg a kisebb ATR-ek, rendszeres napi szinte csak a Qatar Cargo van....
Na ez tényleg így van, ha a sok fapadost letolják kecsóra, akkor jobb ha mindjárt oda is építenek egy 2. pályát (Wizz, Ryan, Easy, Norwegian, + a cargo - ez szerintem min 60-70%-a a ferihegyi forgalomnak gépszámban). Ráadásul nemcsak az ottaniak fognak tiltakozni, hanem az utasok mennyire fognak káromkodni!! Tessenek már kitalálni, hogy a Ferihegyre érkező külföldiek közül hányat érdekel inkább K. mint Bp.?? Vagy hogy lehet onnan majd továbbjutni?!! Be Kecsóra busszal, onnan meg tovább vonattal, magyar szuper-expresszel?!! Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
 

Autodidaktakatona

Well-Known Member
2019. január 13.
1 565
7 014
113
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.
Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda....fapados oda???? És onnan hogy mennyi idő alatt jut a jónép Pestre?? Mert ugye nem Kecskemét a célpontja az utazóközönségnek...
 
  • Tetszik
Reactions: Madár Fokker

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 056
80 829
113
Szerintem nem csak Kecskemetre lesznek atiranyitva a faados tarsasagok. Debrecenbol, Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda...
Mind a TNT, DHL, UPS 2017-ben vette használatba a ferihegyi befektetéseit. Gondolom, örömükben a s@ggüket vernék a földhöz, ha tovább kellene állniuk.

Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
Biztos a fél Lufthansa Technik is szívesen költözik, mondjuk hangárral együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
De a Cargo-val meg mi a baj?
A cargo szivesen hasznalja/hasznalna ejszaka a reptereket. A kornyekbeli lakosok ezt nem szeretik.
Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
Most egy kanadai nyugdijalap a tulajdonosa a repternek - azt inkabb hagyjuk hogyan jutottak hozza - es csak penzcsapnak hasznalja. Gondolom kihuzzak a labuk alol a talajt vagy esetleg belemehetnek az eladasba...
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 147
113
Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda....fapados oda???? És onnan hogy mennyi idő alatt jut a jónép Pestre?? Mert ugye nem Kecskemét a célpontja az utazóközönségnek...
Mind a TNT, DHL, UPS 2017-ben vette használatba a ferihegyi befektetéseit. Gondolom, örömükben a s@ggüket vernék a földhöz, ha tovább kellene állniuk.


Biztos a fél Lufthansa Technik is szívesen költözik, mondjuk hangárral együtt.
Jól van szerintem ne verjük magunkat ezen , úgy se lesz semmi csak Tarlós bedobta mert miért ne alapon , kb olyan mint az új reptér ötlete , úgyse lesz belőle semmi ...