A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda...
Mind a TNT, DHL, UPS 2017-ben vette használatba a ferihegyi befektetéseit. Gondolom, örömükben a s@ggüket vernék a földhöz, ha tovább kellene állniuk.

Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
Biztos a fél Lufthansa Technik is szívesen költözik, mondjuk hangárral együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
De a Cargo-val meg mi a baj?
A cargo szivesen hasznalja/hasznalna ejszaka a reptereket. A kornyekbeli lakosok ezt nem szeretik.
Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
Most egy kanadai nyugdijalap a tulajdonosa a repternek - azt inkabb hagyjuk hogyan jutottak hozza - es csak penzcsapnak hasznalja. Gondolom kihuzzak a labuk alol a talajt vagy esetleg belemehetnek az eladasba...
 
  • Tetszik
Reactions: kiskrumpli
Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda....fapados oda???? És onnan hogy mennyi idő alatt jut a jónép Pestre?? Mert ugye nem Kecskemét a célpontja az utazóközönségnek...
Mind a TNT, DHL, UPS 2017-ben vette használatba a ferihegyi befektetéseit. Gondolom, örömükben a s@ggüket vernék a földhöz, ha tovább kellene állniuk.


Biztos a fél Lufthansa Technik is szívesen költözik, mondjuk hangárral együtt.
Jól van szerintem ne verjük magunkat ezen , úgy se lesz semmi csak Tarlós bedobta mert miért ne alapon , kb olyan mint az új reptér ötlete , úgyse lesz belőle semmi ...
 
Most egy kanadai nyugdijalap a tulajdonosa a repternek - azt inkabb hagyjuk hogyan jutottak hozza - es csak penzcsapnak hasznalja. Gondolom kihuzzak a labuk alol a talajt vagy esetleg belemehetnek az eladasba...
Szerintem is a nyomásgyakorlás a cél, középtávon pedig hogy visszakerüljön állami tulajdonba az elsőszámú nemzeti repterünk. Ezt készítik elő, vagy megpróbálják ellehetetleníteni a mostani tulajt.
 
  • Tetszik
Reactions: honved and zeal
Kecskeméten és Debrecenben is pár száz méterre vannak lakóházak, azok is már szinte körbe vannak építve, mennyivel jobb ott, ha nagyon megnő a forgalom? Akkor inkább mondjuk Börgönt, pont ugyan annyira van BP-től, mint Lutton Londontól; van vasút és nincs szorosan mellette nagyobb város, de közel a Balaton, Veszprém, Székesfehérvár és ha megépül az M9, akkor Kecskemét sem nagy távolság. Persze nagyobb ráfordítás, de melyik ma nem használt reptérre kell kevesebbet?
 
Kecskeméten és Debrecenben is pár száz méterre vannak lakóházak, azok is már szinte körbe vannak építve, mennyivel jobb ott, ha nagyon megnő a forgalom? Akkor inkább mondjuk Börgönt, pont ugyan annyira van BP-től, mint Lutton Londontól; van vasút és nincs szorosan mellette nagyobb város, de közel a Balaton, Veszprém, Székesfehérvár és ha megépül az M9, akkor Kecskemét sem nagy távolság. Persze nagyobb ráfordítás, de melyik ma nem használt reptérre kell kevesebbet?


Nem tudom, melyik magyarorszagi repteren tudnanak egyszerre ket B747 meretu gepet kezelni? Vagy melyik bovitheto akkorara? Mert a nagy gepek miatt panaszkodnak legtobbet a lakok.

Papa es esetleg Kecskemet?
 
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.

Mi vartal egy partlaptol? o_O
 
Mert az állami reptér az csendesebb? :D
Nem, hanem mert alakossági tiltakozást valamiért éppen csak most hallották meg, pedig 20 éve is ugyanilyen hangosak voltak a sugárhajtóművek :D
Lásd még: parkolóház építési engedélyének visszavonása - miután már elkezdték építeni! -, reptéri vasút megépítésének látványos elszabotálása. Mert senki ne mondja nekem, hogy nem lenne még ott, ha nagyon akarnák!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Terminator
Nem tudom, melyik magyarorszagi repteren tudnanak egyszerre ket B747 meretu gepet kezelni? Vagy melyik bovitheto akkorara? Mert a nagy gepek miatt panaszkodnak legtobbet a lakok.

Papa es esetleg Kecskemet?

Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg
 
Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg
Isten ments...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egyiket se. Nincs olyan repülőtér Budapest közelében ami hasznosítható lenne. Új repülőteret kell építeni zöldmezős beruházásban. A Budapest centrumához legközelebbi alkalmas helyszín Pest és Fejér megye határán van:
ujrepter.jpg

BUK.jpg

A helyszín megfelel az uralkodó széliránynak, megközelítési útvonalak lényegében lakatlan terület fölött húzódnak, rendelkezésre áll a megfelelő méretű sík terület, nincs útban zavaró tényező (a battai védett övezet hasonló szituáció lenne, mint a schwechati finomítóé), van közvetlen vasúti és autópályakapcsolat (igazából ez jobb is mint a ferihegyi, hiszen itt a terminált eleve a meglévő balatoni vasút fölé lehet építeni és a hetes, meg a hatos autópálya masszív közúti elérhetőséget biztosít) és nincs lehetetlen távolságban a fővárostól.

A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra. Gyakorlatilag ez a helyszín itt Pest és Fejér megye határán az egyetlen alternatív helyszín egy második budapesti repülőtérnek.

Most már csak egy kínai magánbefektetőt kellene találni, hogy megépítse és üzemeltesse a saját költségén, ahogy szerte a világon teszik!
kowloon-walled-city-park-hong-kong-4.jpg

Kecskemet katonai reszet most akarjak alkalmassa tenni az amerikaiak C-5 es hasonlo gepek rutinszeru kezelesere. Persze lehet hogy Pompeot azota mar meggyoztek hogy megse...

Ahhoz nagy sok amerikai fegyvert kellene venni, hogy Amerika szemet ne szurja egy ilyen kinai ternyeres. Csak hogy visszaterjunk a haditechnikahoz :)
 
Kecskemet katonai reszet most akarjak alkalmassa tenni az amerikaiak C-5 es hasonlo gepek rutinszeru kezelesere. Persze lehet hogy Pompeot azota mar meggyoztek hogy megse...

Ahhoz nagy sok amerikai fegyvert kellene venni, hogy Amerika szemet ne szurja egy ilyen kinai ternyeres. Csak hogy visszaterjunk a haditechnikahoz :)

Egyelőre -hála égnek- nagy a csend Kecsó körül! Csak a civiliesítés indult meg, de az a merci gyárnak megy, tehát lesz némi bizjetes forgalom, meg néha egy kisebb utasszállító, mint Győr-Péren az Audinak és ennyi. Amúgy Kecskemét olyan iszonytató távolságra van Budapesttől, hogy soha, senki nem használná. Nem is indítana onnan és oda senki fapados járatokat. Ha valami adminisztratív úton kiszorítanák Ferihegyről a fapadosokat és Kecskemétet jelölnék meg, akkor egyszerűen megszűnne a fapados forgalom Magyarországon és mindenki Bécsből és Pozsonyból repülne! A fenti ábrán a Kodály Zoltán van ésszerű távolságon belül, míg Lacháza a legkülső határán annak, ahova repülőteret lehetne építeni. Az összes lehetséges helyszínből nincs sok, összesen négy:
ujrepter2.jpg

Az determinálja őket, hogy a légiútvonalaknak el kell kerülniük a fővárost, az uralkodó szélirány adott és a domborzat is, tehát Budapesttől délkeletre, vagy északnyugatra lehet repülőteret telepíteni úgy, hogy ne a masszívan lakott területek fölött repüljenek az onnan kiinduló, oda érkező gépek.
 
A privatizációs szerződés nem engedi hogy konkurens reptér épüljön. Ez le is van irva a Magyar Nemzet cikkben:
"A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Emiatt sztem egy új zöldmezős beruházás nem lehetséges.

Visszatérve a témához:
https://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-lo/izraeli-vaskupola-az-usa-hadseregenek

USA gondolkodik a vaskupola rendszeresítésén. Akár ez lehet nálunk is egy irány? NASAMS + Vaskupola?
 
Egyelőre -hála égnek- nagy a csend Kecsó körül! Csak a civiliesítés indult meg, de az a merci gyárnak megy, tehát lesz némi bizjetes forgalom, meg néha egy kisebb utasszállító, mint Győr-Péren az Audinak és ennyi. Amúgy Kecskemét olyan iszonytató távolságra van Budapesttől, hogy soha, senki nem használná. Nem is indítana onnan és oda senki fapados járatokat. Ha valami adminisztratív úton kiszorítanák Ferihegyről a fapadosokat és Kecskemétet jelölnék meg, akkor egyszerűen megszűnne a fapados forgalom Magyarországon és mindenki Bécsből és Pozsonyból repülne!
Frankfurt-Hahn 140 km-re Frankfurttól. Van az a pénz, hogy bevállalják.
 
A privatizációs szerződés nem engedi hogy konkurens reptér épüljön. Ez le is van irva a Magyar Nemzet cikkben:
"A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Az csak a privatizáció követő három évre szólt legjobb tudomásom szerint!
 
Az csak a privatizáció követő három évre szólt legjobb tudomásom szerint!

A cikk elég egyértelműen fogalmaz:
"Az MSZP szerint Budapestnek egy új, a várostól 30-40 kilométerre elhelyezkedő repülőtérre van szüksége a ferihegyi zaj- és légszennyezettség csökkentése érdekében. Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője arról beszélt, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét. Hangsúlyozta, a beruházást – a Budapesti Airport koncessziós jogai miatt – vagy állami támogatás nélkül, vagy a ferihegyi üzemeltető bevonásával lehetne megvalósítani. A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Privatizálással övék lett a koncessziós jog ez nem változott és az állam nem épithet konkurens repteret. Két lehetőség van:
a, piaci alapon épít valaki állami támogatás nélkül (nem sok esélyt látok rá)
b, új repteret a Budapest Airport jelenlegi tulajdonosával közösen kell megépíteni
 
A cikk elég egyértelműen fogalmaz:
"Az MSZP szerint Budapestnek egy új, a várostól 30-40 kilométerre elhelyezkedő repülőtérre van szüksége a ferihegyi zaj- és légszennyezettség csökkentése érdekében. Horváth Csaba, a szocialisták budapesti képviselője arról beszélt, hogy pártja támogatja egy új repülőtér építésének ötletét. Hangsúlyozta, a beruházást – a Budapesti Airport koncessziós jogai miatt – vagy állami támogatás nélkül, vagy a ferihegyi üzemeltető bevonásával lehetne megvalósítani. A politikus itt arra célozhatott, hogy a magyar kormányzat és a Budapest Airport tulajdonosa között született szerződés kizárja, hogy a magyar tulajdonos új, konkurens repülőteret létesítsen."

Privatizálással övék lett a koncessziós jog ez nem változott és az állam nem épithet konkurens repteret. Két lehetőség van:
a, piaci alapon épít valaki állami támogatás nélkül (nem sok esélyt látok rá)
b, új repteret a Budapest Airport jelenlegi tulajdonosával közösen kell megépíteni

Egy szocialista politikus beszél hülyeségeket szokás szerint. Részlet a privatizációs szerződésből:

"három éven belül egyik fél sem alapíthat, üzemeltethet, működtethet repülőteret, nem szerezhet tulajdoni részesedést, nem nyújthat évente 250 ezer főnél nagyobb utasforgalmat lebonyolító reptereknek reptéri szolgáltatásokat a repülőtér 250 kilométeres körzetében."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and zeal