A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hatha ez ilyen egyszerű lenne.
Egyébkent meg ezek a fránya pesti emberek.
Szerintem nem csak Kecskemetre lesznek atiranyitva a faados tarsasagok. Debrecenbol, Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása
Nem, hanem mert alakossági tiltakozást valamiért éppen csak most hallották meg, pedig 20 éve is ugyanilyen hangosak voltak a sugárhajtóművek :D
Lásd még: parkolóház építési engedélyének visszavonása - miután már elkezdték építeni! -, reptéri vasút megépítésének látványos elszabotálása. Mert senki ne mondja nekem, hogy nem lenne még ott, ha nagyon akarnák!
hát igen, a hajtóművek csak hangosabbak voltak de ezt a dolgot én inkább csak nyomásgyakorlásnak tudom be , igaz nem értem még hogy miért , elvégre is fejlesztik a repteret és meg is van az eredménye , ugyanakkor hozzá kell tenni hogy ez a reptéresdi egy hangya méretű dolog amiről mint elefánt beszélnek, így nagy fejlesztés meg úgy hatalmas forgalombővülés de azt már nem teszik hozzá hogy a bécsi reptér dupla ennyi embert kezelt , mondják itt a hatalmas fejlesztéseket aztán a legnagyobb dolog ami történt 10 éve az a Pier B építése volt és csókolom , tehát ez a reptér olyan mint a politika, sok kis szar dolgot állítanak be akkora dolognak mintha embert küldtünk volna a Marsra egy ladával , pontosan ezért nem szeretem ezt a témát , minden ami ehhez köthető SEMMI EGYÉB mint politikai játék , Tarlós mond sok dolgot ,most épp ez az agymenése van , fogjátok már fel hogy SE a cargo se a fapadosok nem fognak elmenni Ferihegyről , a cargo azért nem mert most épül a cargo city , illetve sok sok milliárdos befektetések valósultak meg , nyilván majd pont most mennének el hogy ezek elkészültek nem? A fapadosokat meg azért nem engedik el mert akkor az utasszám hamar megfeleződne, a MALÉV csőd óta a fapadosok adják a reptér forgalmának jó 35-40%-át és ez még egy feljavított szám , közvetlen a MALÉV leállás után láttam olyan statisztikát is hogy a reptér forgalmának 77%-át adták a fapadosok , szóval elég lesz a sok hülyeségből meg az új reptér ötletéről , NEM FOG megtörténni legyen már elég , elmondhatjuk 100szor is hogy mi a baj meg mik a lehetséges helyek, felesleges , nincs ilyen baj a reptérrel
amúgy meg nekem érthetetlen pl , aki oda költözik az tudja jól hogy egy kicseszett reptér van a közelében , akinek ezzel baja van az nem költözik oda, laktam én is 700 méterre a pályától, érdekes szerintem nem volt annyira para , mikor elment mondjuk egy 747-es akkor ugyan remegett a citrom a teámban de hát na, az lenne a fura ha egy akkora dögnél nem remegne, szó ami szó , engedjük a reptér dolgot

Ezek vajon tudják-e, hogy időközben az amerikai hadsereg a 6,8 űrméter mellett döntött???
És ez lesz az új NATO sztenderd is nagy valószínűséggel???
https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a23654011/army-68-calliber-bullet-replace-556/
Nem tudom, én nem igazán szívlelem amúgy se az 5.56-ost , igaz a 6.8-ast se , sosem értettem mi volt a baj a 7.62-vel , az hogy NATO standard lesz kétlem , max úgy mint a nATO standard dandár struktúra :D
 
Az uj repter epitesenek nem sok koze van a katonai temekhoz
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása

hát igen, a hajtóművek csak hangosabbak voltak de ezt a dolgot én inkább csak nyomásgyakorlásnak tudom be , igaz nem értem még hogy miért , elvégre is fejlesztik a repteret és meg is van az eredménye , ugyanakkor hozzá kell tenni hogy ez a reptéresdi egy hangya méretű dolog amiről mint elefánt beszélnek, így nagy fejlesztés meg úgy hatalmas forgalombővülés de azt már nem teszik hozzá hogy a bécsi reptér dupla ennyi embert kezelt , mondják itt a hatalmas fejlesztéseket aztán a legnagyobb dolog ami történt 10 éve az a Pier B építése volt és csókolom , tehát ez a reptér olyan mint a politika, sok kis szar dolgot állítanak be akkora dolognak mintha embert küldtünk volna a Marsra egy ladával , pontosan ezért nem szeretem ezt a témát , minden ami ehhez köthető SEMMI EGYÉB mint politikai játék , Tarlós mond sok dolgot ,most épp ez az agymenése van , fogjátok már fel hogy SE a cargo se a fapadosok nem fognak elmenni Ferihegyről , a cargo azért nem mert most épül a cargo city , illetve sok sok milliárdos befektetések valósultak meg , nyilván majd pont most mennének el hogy ezek elkészültek nem? A fapadosokat meg azért nem engedik el mert akkor az utasszám hamar megfeleződne, a MALÉV csőd óta a fapadosok adják a reptér forgalmának jó 35-40%-át és ez még egy feljavított szám , közvetlen a MALÉV leállás után láttam olyan statisztikát is hogy a reptér forgalmának 77%-át adták a fapadosok , szóval elég lesz a sok hülyeségből meg az új reptér ötletéről , NEM FOG megtörténni legyen már elég , elmondhatjuk 100szor is hogy mi a baj meg mik a lehetséges helyek, felesleges , nincs ilyen baj a reptérrel
amúgy meg nekem érthetetlen pl , aki oda költözik az tudja jól hogy egy kicseszett reptér van a közelében , akinek ezzel baja van az nem költözik oda, laktam én is 700 méterre a pályától, érdekes szerintem nem volt annyira para , mikor elment mondjuk egy 747-es akkor ugyan remegett a citrom a teámban de hát na, az lenne a fura ha egy akkora dögnél nem remegne, szó ami szó , engedjük a reptér dolgot

Ha katonai repteret nem érint a történet, akkor tényleg felesleges itt erről tovább beszélni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and kaktusz
Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)
A magam részéről már régóta szorgalmazom a Kecskemét-Deák tér közvetlen zeppelinjáratot. :cool:
A legközelebbi, a megfelelő széliránnyal megáldott és lakott területektől távol lévő alkalmas helyszín Kiskunlacháza a volt a szovjet bázis környéke lenne, de ott már túl nagy a távolság a fővárostól és nincs semmilyen kiépült közlekedési infrastruktúra.
Azzal szerintem Te is tisztában vagy, hogy az egy kész reptér, kész vasúti kapcsolattal...
Max 1500m vasutat kéne építeni, meg a jelenlegit felhúzni 120-as tempóra... 30perc alatt bőven bent vagy a Nyugatiban, de ez csak egy példa.
Amúgy Te valami homo-szovjetikusznak születtél? mindig ezek az eszelős megalomán tervek... fél megyék elárasztása, 0-ról nemzetközi repülőterek, folyók visszafordítása, állandó bázis a Neptunuszon... :eek:
 
Ezek vajon tudják-e, hogy időközben az amerikai hadsereg a 6,8 űrméter mellett döntött???
És ez lesz az új NATO sztenderd is nagy valószínűséggel???
https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a23654011/army-68-calliber-bullet-replace-556/


Azért még várjuk ki, mi lesz belőle. Jópár komoly programot kaszáltak már el menet közben arrafelé is. Persze már lassan tényleg időszerű lenne a kaliberváltást meglépni.

Nem tudom, én nem igazán szívlelem amúgy se az 5.56-ost , igaz a 6.8-ast se , sosem értettem mi volt a baj a 7.62-vel , az hogy NATO standard lesz kétlem , max úgy mint a nATO standard dandár struktúra :D

A 7.62-essel az a baj, hogy ha viszonylag kis lőportöltetet használsz hozzá (hogy a visszarúgás ne legyen kezelhetetlen és kicsi legyen a lőszer), akkor nem túl jók a külballisztikai tulajdonságai (pl. 7.62x39), ha meg nagyobb töltetet (pl. 7.62x51 és 7.62x54R), akkor egyrészt nő a lőszer mérete és tömege (ezáltal kevesebbet tudsz magaddal vinni) másrészt kezelhetetlenül nagy lesz a visszarúgása gépkarabélyhoz. Egy vizsgálat során azt találták az okosok, hogy a 6.5-7 mm-es kaliber az ideális a gépkarabélyokhoz.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
60 éve használják az 5,56,ot, sokat fikázták hogy nem jó, nincs stophatása, elfújja a szél stb.... de valamiért mégis rendszerben van még, szinte mindenhol a világon.... szerintem egy optimális lövész kaliber, sokat is tu cipelni a baka, csekény a visszarugása, és azért hat... vajon lenne annyi előnye egy uj 6,8mm kalibernek hogy sok dollár mdt kidobjanak rá?? Annyiszor probálkoztak már leváltani az Armalite konstrukciot, de még mondig az van. Biztos lenne jobb, de nem hozna annyi előnyt amennyi hátránya lenne.... ezért vannak ezen a ráérünk állásponton, szerintem. Jah és a 7,62x39 külballisztikájával mi a gond?? Most itt is azt nézd hogy sima lövész kaliberről beszélünk... nyilván biztos lenne egy hajszállal jobb, de ez is szépen boritja a bantut, és lassan 80 éve használják. 45ACP dettó, lassú, böszme lövedéktömeg, de nem akar kikopni, és nem is fog még vagy 80 évig!!! A lőportöltettel hajtott tűzfegyvereknél és lőszereknél szerintem elértünk a fejleszthetőségük csúcsára... lehet itt ott reszelgetni, de átütő fejlődés szinte kizárt.
 
Azzal szerintem Te is tisztában vagy, hogy az egy kész reptér, kész vasúti kapcsolattal...

Nincs semmilyen repülőtér Kiskunlacházán, ahogy semmilyen vasúti kapcsolata sincs. Ott nincs semmi, csak romok, amiket alapjaiig kell elbontani, a volt kifutópályák rohadó betonját feltörni és a semmiből építeni valamit, ha ott repülőteret akar valaki! És akkor még mindig ott vagyunk, hogy se kétvágányú, min 160-200kmh-s vasúti kapcsolata, se autópálya kapcsolata nincs, mert ilyenek ott nem léteznek és mégcsak tervek sincseke ilyesmire abban a relációban.

Valószínűleg az lehet a baj, hogy velem ellentétben te azt se tudod, hogy miről beszélsz!
 
egyiknek sincs erre ekkora kapacitása

Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.

Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!
 
Nem a kapacitás a probléma, hanem az, hogy a potecniális utasok közül (mínusz a helyiek) nem lesz senki, aki ezeket a világvégi pusztaleszállókat Kecsón és Debrecenben használná. Ha nem tud Budapestről menni, akkor majd megy direktbe a bécsi reptérről, ahova ha van pénze, akkor Railjettel, ha nincs, akkor busszal fog kimenni és ahol vagy kétszer annyi átszállásmentes kapcsolat van eleve, mint Budapestről! Egy budapesti repülőtérnek csak egy budapesti repülőtér az alternatívája. Vagy legalábbis egy olyan repülőtér, ami a budapesti agglomerációban van, elsőosztályú közlekedési kapcsolatokkal, hogy ellensúlyozza a valamivel nagyobb távolságot a ferihegyinél jobb közlekedéssel! Ezért nincs létező repülőtér, ami akárcsak a legcsekélyebb mértékben is alternatívája lehetne Ferihegynek, van viszont zöldmezős beruházási lehetőség egy-két helyen, ahol stimmel minden tényező! Direkt azért tettem be a fennti ábrákat a lehetséges helyek megközelíthetőségéről vasúton és autópályán, hogy látható legyen, hogy tudják és mennyi idő alatt az utasok elérni a főváros központi területeiről, ahonnan érkezik az utasok 90%-a, akkor is, ha vidékről jön! Nagyon szépen lehet tervezgetni, hogy majd volt szovjet bázisok, vagy az ország másik felén levő repülőterekre bármit átirányítanak, de valóságos utasok nem fognak menni oda.

Ezért nem kell aggódni amiatt, hogy a kecskeméti repteret majd ellepik a civil gépek és a katonai használata megkérdőjeleződik. Nem fogják, a mostani civiliesítés következtében a helyi merci forgalma fogja használni. Hetente néhány bizjet, évente egyszer-kétszer egy-egy kisebb utasszállító és ennyi, akárcsak Győr-Pért!
Amikor Kualalumpurban voltam és bementünk a városba egy gyorsvasút vitt be. Gyakorlatilag egy üvegfal előtt vártunk, ahová beállt a vonat, szinkronizált ajtókkal (azaz pont a kocsik ajtaja ezeknél volt) és gyorsan beértünk a 45km -re lévő belvárosba. Azaz egy jó gyorsvasúti kapcsolattal nem hülyeség egy messzibb reptér.
Persze ez a rész a mai reptérnél is jól jönne...

Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. De egy szinten túl biztos hogy szükséges lehetne még egy repülőtér...
 
Bár kérdéses az is, hogy valaki részéről jogos e a felháborodása, hisz Ferihegy mindig is ott volt. De egy szinten túl biztos hogy szükséges lehetne még egy repülőtér...

Az a lényeg, hogy leszakadjanak Kecsóról! Nem mintha működőképes ötlet lenne, hiszen az iszonyú távolsága miatt szóba se jöhet az utasoknak és a légitársaságoknak sem, de ez a kormány is képes sok pénzből nagy hülyeségeket csinálni a nyilvánvaló valóság ellenében is!

Ha új nemzetközi repülőtér kell, akkor a zöldmezős beruházással jár jól mindenki valahol Budapest határában! Ha pedig sikerülne kínai magántőkét bevonni, akkor akár masszívan erősíthetné a projekt Orbán álmát a regionális központról, mert a kínaiak nem csak a repülőteret építenék meg, hanem hoznák hozzá a légitársaságaikat és a partnereiket is az araboktól az európaiakig! Minden szempontbój jól járnánk egy kínai magántőkéből épült új repülőtérrel! Budapestet nyugati pénzből nem lehet regionális központtá fejelszteni, csak a világgazdaság új szereplőinek bevonásával lehet itt bármit is előrelépni, mert ők keresik a helyüket Európában is és nem a nyugatiak, akiknek már megvan a saját országukban!
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó
Tököli reptérrel mi van?Az megszünt,beszántották?
Létezik, 360 fokban lakott területekkel körülvéve. Arra lenne alkalmas, hogy a kormányzat kitelepítsen oda minden kormányzati funkciót Ferihegyről. Tehát a kormánygépek onnan induljanak, a rendőrségi helikoptereknek ott legyen a bázisa, a mentőhelikoptereknek esetleg, stb. Tehát, egy zárt, igen limitált forgalmú kormányzati repülőtér legyen egy luxi VIP váróval, rendőrségi bázissal, esetleg a TEK vagy egyes részei is mehetnének oda!

Közforgalmú reptérként soha nem fog már működni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Celebra
Létezik, 360 fokban lakott területekkel körülvéve. Arra lenne alkalmas, hogy a kormányzat kitelepítsen oda minden kormányzati funkciót Ferihegyről. Tehát a kormánygépek onnan induljanak, a rendőrségi helikoptereknek ott legyen a bázisa, a mentőhelikoptereknek esetleg, stb. Tehát, egy zárt, igen limitált forgalmú kormányzati repülőtér legyen egy luxi VIP váróval, rendőrségi bázissal, esetleg a TEK vagy egyes részei is mehetnének oda!

Közforgalmú reptérként soha nem fog már működni.
Régen szálltam le ott, de a küszöb már akkor át volt helyezve, mivel zavarja a lakókat a gépek zaja... .