Csak logikai alapon simán következtetek , hogy itt mindenkinek , a kadét név hallatán a katonai pilóták jönnek be , de NEM …Minek jönnének ide a norvégok???
Van elég repülőterük, van elég repülőgépük, van elég szabad légterük.
Van elég pénzük, hogy újabb és korszerűbb alapfokú kiképzőgépeket vegyenek, ha szükséges.
Nem tudom, mennyire pontosak az adatok, de:
Royal Norwegian Air Force Flight Training School
16-18 Saab MFI-17 Supporter
9 F-16B
Lehet hogy az L-39NG alapfokú sugárhajtású kiképzőgéppel fognak Magyarországon gyakorolni?
Mert az nincs nekik. Valószínűleg most Angliába vagy Amerikába küldik emiatt a pilótáikat.
Mert ahogy már korábban számoltuk, évente 2-4 magyar vadászpilóta képzése nem használja ki a 3-4 L-39NG kapacitását.
Valószínűleg napsütéses jó idő az nálunk van több.
Hiszen évi 200 fő katonai pilóta indítása a gazdag norvégoknak is sok , DE nem a Norwegian Air Shuttle-nak.
(A norvég fapados is rekordot döntött tavaly
Közel 86%-os kihasználtsággal működött és így 37,34 millióan utaztak a Norvegian-nal)
Itt jön be ….. , hogy Nyíregyházán nagyon rég óta volt , van , és úgy néz ki lesz pilóta képzés.
Korábbi hir :
Korábban csak külföldön volt, tavaly óta viszont már idehaza is elérhető a légitársaság által kínál kadét program. Nyíregyházán a Tréner kft , Wizz Air két év alatt a nulláról eljuttatja a kadétokat az Airbus A320 jobb első ülésééig.
Ergo a norvég kadétképzés nem más mint Airbus pilóták közös képzése Nyíregyházán a Wizz Air - rel .