A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?
 
Lehet, hogy szembesültek a ténnyel, miszerint az önálló pilótaképzés egy igen költséges beruházás, amire a saját igényeink miatt nincs szükségünk, így most próbálnak még résztvevőket felhajtani.

Az ésszerű megoldás hat turboprop lenne itthonra nyolc Zlin és két Robinson mellé meg négy Masters a lengyel század mellé, Lengyelországba! No persze ez ésszerű lenne...
 
Igen. Már évek óta tanulnak pl. török diákok magyar repülőiskoláknál. Azt nem tudom, hogy melyik cégtől, vagy milyen formában. Vagy ott van a Wizz Air kadét programja. Ők Nyíregyházán, Görögországban (és talán Litvániában) képeztetik a saját kadétjaikat több iskolában is.
Leonardo learning?

Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....
Tököl, Lacháza?
 

Még jó, hogy most épül a CargoCity, és talán lesz új terminál :D csak klasszik légitársaság LiszFerire, az úgy tényleg gyér lesz.... Amúgy az egész a környező kerületek sara, mi a f@sznak kellett építési engedélyt kiadni x méterekre a reptértől. Top komment a face-ről: 20 méterre van a házunk a karbantartó hangároktól, elviselhetetlen a zaj..... :D

OFF
 
De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ahogy hallottam, annyi köze van, hogy technika hiányában* civil cég(cégek) képezte az alapokra a katonai pilótákat.
*:a Mókusok nagyjavításon voltak. A Zlinek meg nem úgy sikerültek a gyárban, ahogy a Zlin gyár ígérte. (A 242es esetében súlypont, a 143 esetén meg súlyproblémáról hallottam. Lehet, nem véletlen, hogy a 143-okról a héten láttam először képet, amin a levegőben vannak. Annak ellenére, hogy elvileg 2017-ben érkeztek.)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?
Túl van fantáziálva dolog sokak részéről !!!
Ez egy kompenzációs üzlet a norvégok részéről , olyan mint a hűtőgépgyár volt a svédek részéről.(azt most nem is lehetne szerződésbe foglalni )
Nem kell bele többet látni , más világ a kettő - a repülőorvosi ellenőrzése sem egy kategória.
Az aduász még nincs kijátszva , langsam spazieren, langsam , majd ha Benkő bejelenti a légvédelmirendszer vásárlását , és a norvég érintettsége kijön - ahogy előszőr írtam neked nem kell túl bonyolítani , sima logika.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Ha a rengeteg fapad lemegy Kecskemétre, akkor az ottaniak fognak tiltakozni.... Ráadásul ahhoz a forgalomhoz neccesen elég az egy pálya. Ha csak klasszik légitársaság marad LisztFerin, az úgy elég aránytalan lenne, abból újabb botrány lesz csak. De a Cargo-val meg mi a baj? Jön pár naponta egy Jumbo, DHL, meg a kisebb ATR-ek, rendszeres napi szinte csak a Qatar Cargo van....
 

Komoly katonai "szakértő". Éppen csak azt nem tudjuk, milyen lesz a jövő háborúja. Egyébként, a kiberhadviselést, mi is sokszor hangoztatjuk. A jelenlegi háborúkat látjuk, azokban sok régi elem van, néhány új megoldással. Mindenkinek a múlt háborúiból kell tanulnia, mert a jövő katonai összecsapásait, csak elképzelni lehet. Ami nagyon nem biztos hogy úgy is lesz.
 
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.
 
Ha a rengeteg fapad lemegy Kecskemétre, akkor az ottaniak fognak tiltakozni.... Ráadásul ahhoz a forgalomhoz neccesen elég az egy pálya. Ha csak klasszik légitársaság marad LisztFerin, az úgy elég aránytalan lenne, abból újabb botrány lesz csak. De a Cargo-val meg mi a baj? Jön pár naponta egy Jumbo, DHL, meg a kisebb ATR-ek, rendszeres napi szinte csak a Qatar Cargo van....
Na ez tényleg így van, ha a sok fapadost letolják kecsóra, akkor jobb ha mindjárt oda is építenek egy 2. pályát (Wizz, Ryan, Easy, Norwegian, + a cargo - ez szerintem min 60-70%-a a ferihegyi forgalomnak gépszámban). Ráadásul nemcsak az ottaniak fognak tiltakozni, hanem az utasok mennyire fognak káromkodni!! Tessenek már kitalálni, hogy a Ferihegyre érkező külföldiek közül hányat érdekel inkább K. mint Bp.?? Vagy hogy lehet onnan majd továbbjutni?!! Be Kecsóra busszal, onnan meg tovább vonattal, magyar szuper-expresszel?!! Mennyire van ez kitalálva, és egyáltalán mi a cél?!! Kiutálni az utasokat Magyarországról?!!
 
Ezzel a cikkel csak annyi baj van, hogy ami példákat felhoz, azok nem igazak.
Kezdjük:
Brüsszel Zaventem: van Ryanair, Easyjet, Wow Air, Vueling. Cargoban meg egy bazi nagy DHL hub, nem beszélve a többiről.
CDG, Párizs: van Blue Air, Easyjet, Transavia, Wow Air. Cargoban a FedEx európai központja.
Stansted: tényleg Ryanair bázis, de a Wizz Lutonba jár. Meg Gatwick-re is! Ami ezen felül Easyjet és Norwegian bázis.
Velence - Marco Polo: ide is járnak fapadosok: Easyjet, Vueling, Norwegian, stb.
Róma Fiumicino, Milano Malpensa, Barcelon, Madrid: mind fapados és cargo is.
Szóval nagyon kevés tisztán "nem-fapados" reptér van.
Ez a Kecskemét költöztetés egy ipari gumicsont ... Max a teher egy része mehet oda....fapados oda???? És onnan hogy mennyi idő alatt jut a jónép Pestre?? Mert ugye nem Kecskemét a célpontja az utazóközönségnek...
 
  • Tetszik
Reactions: Madár Fokker
Szerintem nem csak Kecskemetre lesznek atiranyitva a faados tarsasagok. Debrecenbol, Kecskemetrol van vonat Budapestre, csak az allomasra kell kivinni az embereket. Vagy valaki buszos vallalkozast indit :)