A norvég pilótáknak egyszerűbb és olcsóbb a tengeri célok leküzdését gyakorolni, hogy nincs alattuk tenger. Valamint a norvég pilóták megoszlása a következő lenne: a 200-ból 130 férfi, 25 nő, 22 nőférfi, 2 férfinő és 3 egyéb. A pilcsiképzést S. Gyuri bácsi fizeti és a férfiak és nők utána itt maradnak, csak az "egyebek" mennek haza.Nem csak vadaszgepbol all egy orszag repullo flottaja. /es nem csak legierobol.../ es nem csak merevszarnyasbol.
Hu mit nem kaptam amikor a magyarorszagi pilotakepzesrol irtam berkepzessel karoltve... De hanyan hanyszor.... Ugyan az a szitu volt mind a civil es katonai hasznalatu repuloter esete....
Mind ki van talalva hogy nyereseges legyen boven... /egy kis zsebpenz de akkor is penz.../ hiaba mondtam a vadaszpilotakon tul nem latott senki hiaba irtam nem ertettek meg.../ de nem is csak pilotakbol all egy repuloeszkoz szemelyzete./
Vagy arra gondolsz, hogy a norvégok létesítenének Magyarországon valahol civil képzést? És ha már itt vannak, hoznak 200 norvég pilótát is a következő pl. 10 évben?
Nem veletlen megy a civil hiszti. /aki kocsma mellett vesz hazat az tudja miert olcsobb.../ es ne legyen felhaboroddva ha neha lehuggyozzak a keriteset...,/De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!Szerintem nincs tervben nemzeti legitarsasag. Esetleg ha a wizz jo ajanlatot ad az allam bevasarol egy kissebb tulajfon reszt. De en semmi ilyenrol nem tudok egyik fel oldalarol sem. /egyenlore./ az hogy sok magyar pilota legyen a civil szferaban nem csak egy nemzeti legitarsasag meglete eseten hasznos...hanem allam gazdasagi szempontbol /egyebkent politikai utokartya is./
Nyugat europaba van menekitve ugy hogy itthon nem is volt./es pont azt irtam hogy allami megkornyekezes nincs de ha lessz allami szerepvallalas benne az bizony nem allami jezdemenyezes lessz./ olcsopenz ha sikit ha nem fontos tenyezo./ a bank nem ad olcso penzt./A Wizz főnöke a Malévtól menekült. Ha az állam megkörnyékezné, sikítva menekítené a társaságát Nyugat-Európába!
De miért egy ilyen pöcsnyi méretű orszâgban kell világra szóló pilótasuli, norvégoknál pl ott a tenger feletti rész, miért mi kellünk nekik? Engem mondjuk nem zavar, viszont egyre nagyobb a civil hiszti a zaj miatt (nemcsak Bp-n).....
Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....Én mostanában duplacsavart sejtek mindenben...
Az nem lehet hogy ez is egy mesterségesen felerősített balhé és csak azért van, hogy Ferihegyet korlátozhassák és így áttereljék és fellendítsék a többi repülőtér (pl. Debrecen) forgalmát? Mart ha csak úgy hoznának egy rendeletet hogy mostantól ezt és azt nem lehet, akkor nagy lenne az ellenállás, így viszont mondhatják, hogy "ezt is az emberek akarták és a lakosság érdekében tették".
Csak logikai alapon simán következtetek , hogy itt mindenkinek , a kadét név hallatán a katonai pilóták jönnek be , de NEM …Minek jönnének ide a norvégok???
Van elég repülőterük, van elég repülőgépük, van elég szabad légterük.
Van elég pénzük, hogy újabb és korszerűbb alapfokú kiképzőgépeket vegyenek, ha szükséges.
Nem tudom, mennyire pontosak az adatok, de:
Royal Norwegian Air Force Flight Training School
16-18 Saab MFI-17 Supporter
9 F-16B
Lehet hogy az L-39NG alapfokú sugárhajtású kiképzőgéppel fognak Magyarországon gyakorolni?
Mert az nincs nekik. Valószínűleg most Angliába vagy Amerikába küldik emiatt a pilótáikat.
Mert ahogy már korábban számoltuk, évente 2-4 magyar vadászpilóta képzése nem használja ki a 3-4 L-39NG kapacitását.
Valószínűleg napsütéses jó idő az nálunk van több.
A norvégoknak már van is vagy 25 éve, van vagy 150 gépük és vagy 100 további megrendelésük, hasonlóan gyorsan törnek fel mint a WizzAir (a karbantartási munkákat a gépeik jelentős részén Ferihegyen a Lufthansa Technik Bp. végzi).Lesz újra nemzeti légitársaság vagy mire gondolsz?
Ezekre azért nagyon sok pilóta kell, és sok pénz ide vagy oda, ott északon nem hiszem hogy jobbak lennének az időjárási viszonyok a kiképzéshez mint nálunk.A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..