A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

@Fennek

tapasztalatból mondom hogy vigyáznék a számra a légi utántöltéssel kapcsolatban mert páran nagyon elfogultak mellette :D

szép :D nagyon tetszett

1.)a magyar valóság más igen de még mindig fenntartom hogy 1 éven belül meglehetne oldani az ilyen dolgokat, csak ahogy írtad , valamiért akarat nincs nagyon rá ( kell stadionra :D )
2.) Grifek , megfogtál vele mert én kardoskodtam azért hogy ne legyen 2 típus rendszerben mert drága , rendben ezt elismerem mint gól ,de azért annyit hozzátennék hogy ha akkora költségvetésünk lenni mint pl a németeknek én akkor sem tartanék hadrendben 2-3 típust csak egyet.
3.) gratulálok én is a picihez :)

Neked is köszi:)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Érdekes.. én is járok OKJ ra, nem máladoznak a falak a wc tiszta fel van szerelve minden.. a feleségem 1 éve szült minden teljesen normális volt a kórházban, s nem Felcsúton lakom... Te valami elvarázsolt helyen lehetsz..

Győr elvarázsolt hely?
Győr Lukács Sándor műszaki szakközép.
Győr Petz Aladár megyei oktatókorház.
 
@Fennek

tapasztalatból mondom hogy vigyáznék a számra a légi utántöltéssel kapcsolatban mert páran nagyon elfogultak mellette :D
....

Abban a pillanatban amikor lesz közös Magyar-Japán határ én leszek a legvéresszájúbb pártfogója a légi utántöltő képességnek.
Jelenleg a kis 1.4-es autómmal 1 tankból hosszában át tudom autózni az országot földi utántöltő képesség nélkül. :D
 
Abban a pillanatban amikor lesz közös Magyar-Japán határ én leszek a legvéresszájúbb pártfogója a légi utántöltő képességnek.
Jelenleg a kis 1.4-es autómmal 1 tankból hosszában át tudom autózni az országot földi utántöltő képesség nélkül. :D
egy igen nagy vihart készülsz magadra engedni :D és hidd el nem én leszek az , én már megpróbáltam itt megmagyarázni/elmondani hogy szerintem miért nem kell de igen nagy ellenállásba ütköztem , fogalmazzunk így és akkor elég korrekt voltam :D
 
egy igen nagy vihart készülsz magadra engedni :D és hidd el nem én leszek az , én már megpróbáltam itt megmagyarázni/elmondani hogy szerintem miért nem kell de igen nagy ellenállásba ütköztem , fogalmazzunk így és akkor elég korrekt voltam :D

Én nem azt mondtam, hogy kell magyarországnak tanker.
Hanem, hogyha már olyan gépet vettünk ami képes rá gyakoroljuk.
Ráadásul nato tagként előfordulhatna, hogy résztveszünk olyan műveletekben ahol használni kéne.
 
A gdp csak egy szám, mivel 2018-ban talán elértük a válság előtti gdp szintünket. Itt azt kell nézni hogy mennyi folyik be ebből az állam kasszájába. Ami most sokkal több mint akkor, azért van most az-az állapot hogy arra van pénz amit nagyon akarnak odafent és ez lehet akár F35-is vagy gripen.
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto
egy igen nagy vihart készülsz magadra engedni :D és hidd el nem én leszek az , én már megpróbáltam itt megmagyarázni/elmondani hogy szerintem miért nem kell de igen nagy ellenállásba ütköztem , fogalmazzunk így és akkor elég korrekt voltam :D
Specializált tanker nem kell.De tanker feladatot is ellátni képes támogatógép igen hasznos lenne.PPersze ehez hajlékonycsöves rendszert használó gép kell.A hipotetikus F35 megrendelést is ezzel a rendszerrel kéne megejteni.Merev rendszerhez már dedikált tanker kellene,de az már kicsit sok lenne nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Az állam a fentartó. Ha alkalmatlan embereket nevez ki a korház vezetésébe akkor az ő hibájuk is.
Konnyu ezt mondani, de hidd el nekem, belulrol mas az eü. Ennyivel nem tudnad rendbehozni. Nyilvan a vezetovaltas eszebe jutott mar masnak is. :rolleyes:

(Mivel regota piszkalja a csoromet, ezert ezt most idetolom: )
Nem is olyan regen, Benko miniszter ur egy beszedeben valamiert idot szakitott arra, hogy Zachert szivassa. Nyilvanosan megkerdojelezte a jellemét, mert miutan Zacher beszolt, hogy nincs eleg eszkoze az ellatasahoz, szakitottak es felajanlotta, hogy felallasba visszamegy dolgozni. Ez Benko szerint csunya dolog.

Ezzel szemben az az igazsag, hogy ez az EU-ben teljesen termeszetes. A kurvaanyad-felmondok-visszemegyekfélállásba jelentese csak annyi, hogy nem akar a vezetessel harcolni. Bevett modszer. Akik igy dontenek azok a legtobb esetben a korabbi masodallasukban félallasbol kimennek egeszbe es megy tovabb az elet. Igy nem veszitik el a szakmai es emberi kapcsolataikat illetve nem kell egy teljesen uj helyen beszokniuk. Ujra csend es béke van, ami nelkulozhetetlen alap a betegellatashoz.

Oke, persze mit is varunk egy olyan vezetestol, ahol az eu-miniszter sem vedte meg a legjobb szivsebeszt a korhazigazgato senkihazitol. (Ismerem es tenyleg annyira jo az a prof, de ez egy masik tortenet...)

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ovatosan a kritikaval, mert csunyan melle lehet loni. (Innen uzenem a nagyokosoknak, hogy nem lesz katona egy egeszsegugyis sem attol, mert papiron a honvedseghez soroljak. Khmm...! Honved korhaz.)
En arra tippelek, hogy a gyori korhaz szamtalan sebbol verzik, de ezt majd a magyar kantin topikban kibeszeljuk egyszer, ha ujra megnyitjak.

Milyen szepen visszakotottem a honvedsegre.
Majdnem. :)
 
Olvastam valahol hogy Európa az ötödik generációról lekésett úgyhogy 6. fejlesztésébe kezd :)
Gondolom amerikaiak abban (is) előrébb tartanak, nem tudom lenne-e értelme a német-francia projektbe bekapcsolódni.
F-35 gyártást eleve terveztek Törökországba például, illetve nem tudom terveznek e máshová, de pl aanno a Benelux államok is legyártották az F-16 szükségletüket.
Pl belga gyártású használt F-16-ok voltak anno is ajánlva Mo-nak, amikor végül is a Gripen nyerte a tendert (vagy a Viktor eldöntötte, most tök mindegy).
Ha valamilyen okból a német-francia tengely az F-35 mellett döntene, akkor szerintem a minimum lenne az európai gyártás.
Na ilyenre gondoltam.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
F-35 gyártást eleve terveztek Törökországba például, illetve nem tudom terveznek e máshová, de pl aanno a Benelux államok is legyártották az F-16 szükségletüket.
Pl belga gyártású használt F-16-ok voltak anno is ajánlva Mo-nak, amikor végül is a Gripen nyerte a tendert (vagy a Viktor eldöntötte, most tök mindegy).
Ha valamilyen okból a német-francia tengely az F-35 mellett döntene, akkor szerintem a minimum lenne az európai gyártás.
Na ilyenre gondoltam.
most is van európai gyártás az olaszoknál , azt nem tudom de úgy hallottam mintha csak B-t gyártanának de ebben nem vagyok biztos
ami a német-francia tengelyt illeti , nem adnék neki sok esélyt sajnos :/ egyik ott van a EF másiknak meg DR :(
amúgy támogatnék ilyet amit mondasz
 
.... Ráadásul nato tagként előfordulhatna, hogy résztveszünk olyan műveletekben ahol használni kéne.
Itt európában kb 500 km-enként van egy reptér és 1000 km-enként egy katonai.
Messzebb lévő NATO tagok USA, Kanada és Izland. Ha ezeket a magyar Gripeneknek kell megvédeniük már mindegy. :)
Tengerünk nincs, amihez kellene a nagy repidő, mélyen ellenséges terület fölött pedig nem hiszem, hogy egy kimondottan védelmi katonai doktrínával rendelkező országnak számolnia kellene.
Szóval indokolatlan. 13 éve vannak meg a Gripenjeink, de egyetlen légi utántöltést sem végeztünk és nem is végezhetünk. Ezt hívják pénzkidobásnak.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Én nem azt mondtam, hogy kell magyarországnak tanker.
Hanem, hogyha már olyan gépet vettünk ami képes rá gyakoroljuk.
Ráadásul nato tagként előfordulhatna, hogy résztveszünk olyan műveletekben ahol használni kéne.

Nem rapülési szakértőként, nekem az lenne a kérdésem, felajánlottunk-e a NATO-nak repülő erőt ? Mert ha csak a hazai légtér védelmére van egy századunk, akkor nem biztos hogy kell légi utántöltés. Vagy akkor is kell ? Abban nem vagyok biztos, hogy a NATO épp minket kér légi támogatásra, mondjuk egy világvégi hadműveletben, ahol a távolságok folytán, lehet légi utántöltésre is szükségük lesz, a bevetett gépeknek. Inkább az ebben szakértőket kérdezném, mi az álláspontotok ?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008
Itt európában kb 500 km-enként van egy reptér és 1000 km-enként egy katonai.
Messzebb lévő NATO tagok USA, Kanada és Izland. Ha ezeket a magyar Gripeneknek kell megvédeniük már mindegy. :)
Tengerünk nincs, amihez kellene a nagy repidő, mélyen ellenséges terület fölött pedig nem hiszem, hogy egy kimondottan védelmi katonai doktrínával rendelkező országnak számolnia kellene.
Szóval indokolatlan. 13 éve vannak meg a Gripenjeink, de egyetlen légi utántöltést sem végeztünk és nem is végezhetünk. Ezt hívják pénzkidobásnak.
Nem rapülési szakértőként, nekem az lenne a kérdésem, felajánlottunk-e a NATO-nak repülő erőt ? Mert ha csak a hazai légtér védelmére van egy századunk, akkor nem biztos hogy kell légi utántöltés. Vagy akkor is kell ? Abban nem vagyok biztos, hogy a NATO épp minket kér légi támogatásra, mondjuk egy világvégi hadműveletben, ahol a távolságok folytán, lehet légi utántöltésre is szükségük lesz, a bevetett gépeknek. Inkább az ebben szakértőket kérdezném, mi az álláspontotok ?
óóhh jaj nem tudjátok milyen háborút kezdtek el éppen :D
 
Nem rapülési szakértőként, nekem az lenne a kérdésem, felajánlottunk-e a NATO-nak repülő erőt ? Mert ha csak a hazai légtér védelmére van egy századunk, akkor nem biztos hogy kell légi utántöltés. Vagy akkor is kell ? Abban nem vagyok biztos, hogy a NATO épp minket kér légi támogatásra, mondjuk egy világvégi hadműveletben, ahol a távolságok folytán, lehet légi utántöltésre is szükségük lesz, a bevetett gépeknek. Inkább az ebben szakértőket kérdezném, mi az álláspontotok ?

Igen több alkalommal is pl EU harcsoportba,Balti államok légvédelmére és Szlovénia légterét is mi védjük.
 
Mar az első mondatoddal is baj v

Hogy lennenk mar gazdag orszag?! Lassan mar csak azok dolgoznak ebben az országban társadalmilag is fontos munkahelyeken (rendőr, tűzoltó, mentős, penzügyőr, ápoló, tanár) akiknek ez a hobbijuk. Nincs fizetés csak elvarás. Lassan mar nem lesz aki elvigye a szemetet. Az utak állapota kritikán aluli, az egeszségügy olyan amilyen, minden drága ( a fizukhoz kepest), óriasi a bürökrácia ti meg f35-ről almodoztok. Hat a faszt! Amint megoldódnak az egyeb gondok jöhet.
Nézz már szét picit...szerintem nem rossz sem az irány, sem a jelen állapot. Rosszak az utak? Mihez képest...porckorong sérvvel elég feszes rugójú kocsit is használok. Jobb, mint pár éve. Bürokrácia; 2002 körül 7 órát álltam kocsi átírás miatt sorba. 2-3 éve a lejárt útlevél, jogsi és 7 járműügyintézés leghosszabb ideje 30-35 perc. Csomó dolog ráadásul ügyfélkapus lett. Azt még el tudom fogadni ha valaki azért puffog, mert nem az ő színe van kormányon, azt is megértem ha vki végzettsége miatt lecsúszni érzi magát...de attól a tényeket még figyelembe illik venni. Sok dolog ésszerűbb, és úgy vagyok vele, h ami jó a hazámnak az nekem is. Ha egy 19 éves kölök duális képzésben (meg a ráadás-) 300e nettót hazavisz, a másik 320e nettóval kezd, az azért nem rossz. Hobbi? Hm...usa-kanada 2x annyit fizetne nekem, mint most keresek...de ez már nem differencia.
 
Éppppen mert kevés gépünk van,és a kis távolságok miatt hasznos egy tanker képességű támogatógép.A kis távolságok miatt gyakorlatilag folyamatosan a levegőben kéne tartani egy légtérvédelmi járört.A tanker erősokszorozó tényező.Persze egy dedikált tanker nekünk drága,olyat csak közös üzemeltetésben gondolkodva tervezhetünk.Viszont egy többfunkcis támogatógép,ami a viszonyleg egyszer és olcsó hajlékonycsöves rendszerrel utántölteni képes a levegőben,már nem vágyálom kategória.A319ek simán alkalmassá tehetők a feladatra.Harcászati előnyeiről tanulmányok sokaságát irták már,hogy miért is jó ha van légi tankolási képesség