Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Az mennyire lenne járható út ha beszereznénk valami használt A330 ast és abból kialakitani tankert?
Kb 150ből lenne egy dedikalt tanker. Ami hasznalhato sok egyéb dologra.
 
K

kamm

Guest
Az mennyire lenne járható út ha beszereznénk valami használt A330 ast és abból kialakitani tankert?
Kb 150ből lenne egy dedikalt tanker. Ami hasznalhato sok egyéb dologra.

Szerintem semennyire, tekintve, hogy amikor mindossze harom szallitogepet veszel, akkor ertelmetlen egyes modelleket venni, tobb okbol is (egyreszt egy dedikalt gep nem gep, masreszt harom gepet ketfele modellbol uzemeltetni sokkal dragabb, mint harom egyfajtat stb.)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
Az mennyire lenne járható út ha beszereznénk valami használt A330 ast és abból kialakitani tankert?
Kb 150ből lenne egy dedikalt tanker. Ami hasznalhato sok egyéb dologra.
nem kell dedikált tanker , ha ennyire kell akkor inkább valami többfeladatú gépet kéne hozni
Mi ez a tanker mánia? Mire kellene ez nekünk?
engedd el , két vélemény van és sose lesz közös pont, egyik ember azt mondja kell a másik meg ellene van , köztes dolog lenne max a többfeladatú gép , én ellene vagyok de ha ezzel mindenki boldog akkor legyen
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az mennyire lenne járható út ha beszereznénk valami használt A330 ast és abból kialakitani tankert?
Kb 150ből lenne egy dedikalt tanker. Ami hasznalhato sok egyéb dologra.
Az nekünk túl nagy, tehát nem tudnánk kihasználni, és 1 vagyon lenne az üzemeltetése.
Mellesleg az USAF-nak is túl nagy volt, így inkább KC-46A-t vettek...
 
K

kamm

Guest
nem kell dedikált tanker , ha ennyire kell akkor inkább valami többfeladatú gépet kéne hozni

engedd el , két vélemény van és sose lesz közös pont, egyik ember azt mondja kell a másik meg ellene van , köztes dolog lenne max a többfeladatú gép , én ellene vagyok de ha ezzel mindenki boldog akkor legyen

Igen, pont ezert mondom, hogy 2-3 A400M idealis rampas multirole lenne... :)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 357
113
Az nekünk túl nagy, tehát nem tudnánk kihasználni, és 1 vagyon lenne az üzemeltetése.
Mellesleg az USAF-nak is túl nagy volt, így inkább KC-46A-t vettek...
az USAF azért vette a KC-t mert a hazait pártolták , ennyi , mondhat bárki bármit, a KC-re ráment már egy vagon pénzük ,nem dobják csak úgy ki az ablakon , főleg hogy egy működő koncepcióról van szó
Igen, pont ezert mondom, hogy 2-3 A400M idealis rampas multirole lenne... :)
na most látod ez is olyan hogy valaki sí-rí hogy az A400M milyen nagy meg minek meg milyen drága meg nem kell nekünk C17 osztályú szállító valaki meg azt mondja hogy igenis kell mert attól még hogy most egy ancsányi cargot kihasználunk nem biztos hogy nem tudnánk az A400M-et is(köztük én is)
Én azt gondolom hogy az nagyon szép dolog lenne a 2-300 puma mellé érkezne 3-4 multirole A400M , mert inkább legyen túl sok kapacitásunk mint nem elég , ugyanakkor azt is megértem hogy ez a gép azért kicseszett nagy, én ezért mondtam hogy jöjjön 2 Herky meg még egy ami multirole de levették itt a fejem , pedig jó kis gép tény ami tény nem mai darab de elvégzi amit el kell , szintén sokan mondták itt a brazil csodát meg kisebb airbust meg C27-est de ezekkel az a baj hogy pl a C27 egy jó gép és kétszer akkora mint az ancsa de valahogy mégse szívesen bólintanék rá , a C-295 kiesik mert nagyon pici , voltak itt olyan hírek is hogy a szállítógépnek kéne elvinnie egy APC-t minimum , na akkor megint kiesik jó pár dolog és akkor a politikát bele se vettem a dologba
lényeg a lényeg , én támogatom az A400M-et még akkor is ha azt mondják hogy megbízhatatlan ( ami a németekből kiindulva ugyan tény de ott eléggé leszarják őket, még szép hogy nem üzemképesek) de megértem valahol azokat is akik azt mondják hogy minek mert nagy :/
nehéz téma az biztos sajnos
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig
Ebben a cikkben az alábbi pirossal kiemelt kifejezés azért eléggé elgondolkodtató:
"A honvédelmi és rendészeti bizottságtól megkaptuk a felhatalmazást, hogy három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."
Nem gondolom, hogy Benkő annyira laikus, hogy egy C-295-re ilyen jelzőt használjon.
Már korábban is írtam, lehet van valami európai és/vagy V4 csoporton belüli szerepvállalásunk nehéz technika szállító képességre?
Ha csak a V4(5,6) szférát, mint katonai csoportot, nézzük, akkor már igenis jogos, hogy legyen a régióban saját (V4-hez kötődő) A400 méretű kapacitás.

Egyébként meg a műszaki problémákhoz röviden. Igen, bonyolult eszköz az A400, de igenis sok eszköznek voltak döcögős időszakai, csak ma már a feledés jótékony homálya fedi ezt, és mindenki a kiforrott technikát csodálja. Én emlékszem, hogy pl. régebben 80-90-es években F-16-osok is sűrűbben potyogtak, mint manapság, de ma már ez senkit nem érdekel (jogosan). Vér ciki volt amikor kiderült, hogy az F-35C-nek túl rövid a fékhorga és nem tud leszállni a laposra, de gondolom ma már megoldották. Az Atlas-t relatíve nagy mennyiségben fogják még sokáig üzemeltetni a legnagyobb ny-európai országok, egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vigyék végig a fejlesztéseket, amik a végén kiforrottá teszik a gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
https://infostart.hu/belfold/2019/01/04/benko-tibor-elarulta-mi-mindent-vesz-a-honvedseg-2028-ig
Ebben a cikkben az alábbi pirossal kiemelt kifejezés azért eléggé elgondolkodtató:
"A honvédelmi és rendészeti bizottságtól megkaptuk a felhatalmazást, hogy három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet."
Nem gondolom, hogy Benkő annyira laikus, hogy egy C-295-re ilyen jelzőt használjon.
Már korábban is írtam, lehet van valami európai és/vagy V4 csoporton belüli szerepvállalásunk nehéz technika szállító képességre?
Ha csak a V4(5,6) szférát, mint katonai csoportot, nézzük, akkor már igenis jogos, hogy legyen a régióban saját (V4-hez kötődő) A400 méretű kapacitás.

Egyébként meg a műszaki problémákhoz röviden. Igen, bonyolult eszköz az A400, de igenis sok eszköznek voltak döcögős időszakai, csak ma már a feledés jótékony homálya fedi ezt, és mindenki a kiforrott technikát csodálja. Én emlékszem, hogy pl. régebben 80-90-es években F-16-osok is sűrűbben potyogtak, mint manapság, de ma már ez senkit nem érdekel (jogosan). Vér ciki volt amikor kiderült, hogy az F-35C-nek túl rövid a fékhorga és nem tud leszállni a laposra, de gondolom ma már megoldották. Az Atlas-t relatíve nagy mennyiségben fogják még sokáig üzemeltetni a legnagyobb ny-európai országok, egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy ne vigyék végig a fejlesztéseket, amik a végén kiforrottá teszik a gépet.
Az Atlas nevű statikus szállítógépnek nem 1 hibája van, hanem 1000 /tájékozódj az Atlas topicban/, ráadásul baromi drága, tehát nem kell senkinek!

"kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet" - Hova és minek? Talán tankot akar szállíttatni? - Mert ha igen, akkor épp oly agyalágyult hülye, mint a többi párttársa...!!!
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra and Ocses

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Az Atlas nevű statikus szállítógépnek nem 1 hibája van, hanem 1000 /tájékozódj az Atlas topicban/, ráadásul baromi drága, tehát nem kell senkinek!

"kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet" - Hova és minek? Talán tankot akar szállíttatni? - Mert ha igen, akkor épp oly agyalágyult hülye, mint a többi párttársa...!!!
Ezt beszólogatós stílust kérlek tartsd meg a saját baráti körödnek!
Képzeld "tájékozódtam" már a topikban, bár nem biztos, hogy a nevezett topik a téma egyetlen és igaz információ forrása.
De tovább megyek, egy szóval nem említettem, hogy vegyünk Atlas-t!
Sajnos úgy látom, hogy sokan nem értik a kulturált beszélgetés lényegét, igen elterjedt ez a foghegyről odaszólogatós stílus.
Egyébként meg: KC-46 - 1000 hibája van, baromi drága és nééézd máá, mégis kell valakinek. Ezek védelmi, stratégiai beszerzések, nem Józsika válogat a mobiltelefon boltban. Szóval gondolkodjunk, és ne csak mantrázzunk.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ezt beszólogatós stílust kérlek tartsd meg a saját baráti körödnek!
Képzeld "tájékozódtam" már a topikban, bár nem biztos, hogy a nevezett topik a téma egyetlen és igaz információ forrása.
De tovább megyek, egy szóval nem említettem, hogy vegyünk Atlas-t!
Sajnos úgy látom, hogy sokan nem értik a kulturált beszélgetés lényegét, igen elterjedt ez a foghegyről odaszólogatós stílus.
Egyébként meg: KC-46 - 1000 hibája van, baromi drága és nééézd máá, mégis kell valakinek. Ezek védelmi, stratégiai beszerzések, nem Józsika válogat a mobiltelefon boltban. Szóval gondolkodjunk, és ne csak mantrázzunk.
Az nem beszólás, hanem összefoglaltam a lényeget. A topicban találhatsz részleteket, indoklást és forrásokat is...

A KC-46A-ból csak ősszel adták át az elsőt, így jó hogy van még hibája. Az A400M viszont már 6 éve repül - pontosabban kellene repülnie...!!!
 
K

kamm

Guest
Én kezdem azt érezni, hogy az Airbus marketing osztálya zavart téged ide.

En meg kezdem azt erezni, hogy dacara a sok hosszu lere eresztett irasoknak alapveto dolgokat nem ertesz nemcsak a vilagbol, de meg alapveto dolgokbol sem, lasd az epuletes turbopropos marhasagodat az Atlas kapcsan...
Igen, csak ahhoz hogy 2-3 állandóan üzemképes gépünk legyen, az eddigi tapasztalatok alapján venni kellene vagy 9-10 Atlast minimum!!:(:mad:

Ugyan, dehogy. Fejezzuk mar be ezt a gyerekes, dafke fikazasat, az ujaknak mar nincs kulonosebb bajuk, a regieket meg a retrofit megoldotta. Magyarorszag mindenbol ujat vesz, megmondtak, azaz varhatoan nem lesz veluk semmi gond.
 
K

kamm

Guest
Az nem beszólás, hanem összefoglaltam a lényeget. A topicban találhatsz részleteket, indoklást és forrásokat is...

Konkretan teljesen igaza van, tipikusan csak leszolod, minden erv nelkul. A topikban tobbeves sztorik vannak, szerintem szimplan nem erted, hogyan fejlodik egy platform.

A KC-46A-ból csak ősszel adták át az elsőt, így jó hogy van még hibája. Az A400M viszont már 6 éve repül - pontosabban kellene repülnie...!!!

Jo pelda a szelektiv ertelmezesi gyakorlatora... tobb tizezer ora valamiert nalad nem regisztralt (raadasul kozben erkeztek ujabbak, azaz nem egyszeruen hat evre es a gepekre kell osztani a repult orakat)...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Konkretan teljesen igaza van, tipikusan csak leszolod, minden erv nelkul. A topikban tobbeves sztorik vannak, szerintem szimplan nem erted, hogyan fejlodik egy plat


Jo pelda a szelektiv ertelmezesi gyakorlatora... tobb tizezer ora valamiert nalad nem regisztralt (raadasul kozben erkeztek ujabbak, azaz nem egyszeruen hat evre es a gepekre kell osztani a repult orakat)...
Ha az A400 kiforrott gép lenne,akkor is hót felesleges nekünk.Tán leszáll kirakás módszerével gépesitett deszantműveletekbe akarunk kezdeni?Ahoz 3gép édeskevés-és nincsennek meg hozzá a deszantolható csapatok sem.Missziós feladatokhoz?Akkor minek vannak az A319ek?Honi védelmi feladatokra meg végképp feleslegesek.Nem látok katonai-honvédelmi okot a beszerzésükre.Ráadásul igencsak messze van a kiforrottságtol,ha lesz egyáltalán kiforrott gép valaha.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Ezt beszólogatós stílust kérlek tartsd meg a saját baráti körödnek!
Képzeld "tájékozódtam" már a topikban, bár nem biztos, hogy a nevezett topik a téma egyetlen és igaz információ forrása.
De tovább megyek, egy szóval nem említettem, hogy vegyünk Atlas-t!
Sajnos úgy látom, hogy sokan nem értik a kulturált beszélgetés lényegét, igen elterjedt ez a foghegyről odaszólogatós stílus.
Egyébként meg: KC-46 - 1000 hibája van, baromi drága és nééézd máá, mégis kell valakinek. Ezek védelmi, stratégiai beszerzések, nem Józsika válogat a mobiltelefon boltban. Szóval gondolkodjunk, és ne csak mantrázzunk.
Azért ne általánosítsunk, lsd. iráni F-14 beszerzés. :)