Szállítógépek váltása a MH-nél

szóbajöhető típus (KC-390 és A400M)
a KC ne legyen reális opció, legnagyobb hülyeség lenne
Szep es jo ez e C130 de nem Europai termek es mar a H miniszterunk is egyertelmuen kimondta az itt nemregen belinkelt videoban h jon a 3ik Airbus es azt is hogy milyen felszerelessel.
Rampas gepek tekinteteben is szinte bizonyos a tipus, pontosabban keteselyes ( bar sztm nem a Brazil lesz a nyero)
nem értem , így európai típus meg úgy meg így airbus meg úgy helikopter az első részben aztán idehoznának egy KC-t ami félig ugye ami cucc , elég fura bár szerintem ez a dolog nekem csak amiatt van hogy abszolut a brazil vas ellen vagyok, előbb is leírtam , hatalmas hülyeség lenne, annyi erővel jöhetne a A400M-is
 
ez oké de mit hozol ha az orosz vas nem opció mondjuk?
Jó kérdés.Gyakorlatilag nincs másik ilyen jol kidolgozott tipus,erre a feladatkörre.CN235/295nek van egy ilyen irányba módositott változata,de messze nem olyan jók.
Valahova belinkeltem egy tanulmányt hazai könnyű szállitó repcsi gyártásának megvalósithatóságárol.Talán belevágnék a dologba,és ha megy,orosz-izraeli együtműködésben továbblépés gyanánt megreckiroznám a hazai összeszerelését az S80nak.Jó poén lenne eladni utána az US Army-nak.Nekik is van igényük egy ilesféle hadszintéri harci-szállitóra,csak a légierő folyton keresztbetesz nekik.
 
Jó kérdés.Gyakorlatilag nincs másik ilyen jol kidolgozott tipus,erre a feladatkörre.CN235/295nek van egy ilyen irányba módositott változata,de messze nem olyan jók.
Valahova belinkeltem egy tanulmányt hazai könnyű szállitó repcsi gyártásának megvalósithatóságárol.Talán belevágnék a dologba,és ha megy,orosz-izraeli együtműködésben továbblépés gyanánt megreckiroznám a hazai összeszerelését az S80nak.Jó poén lenne eladni utána az US Army-nak.Nekik is van igényük egy ilesféle hadszintéri harci-szállitóra,csak a légierő folyton keresztbetesz nekik.
elég negatívan állok ahhoz hogy majd az USAF megveszi a mi kezdetleges valaminket de hey, nagyot kell álmodni :D
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach
nem értem , így európai típus meg úgy meg így airbus meg úgy helikopter az első részben aztán idehoznának egy KC-t ami félig ugye ami cucc , elég fura bár szerintem ez a dolog nekem csak amiatt van hogy abszolut a brazil vas ellen vagyok, előbb is leírtam , hatalmas hülyeség lenne, annyi erővel jöhetne a A400M-is
Szerintem is jöhetne bármelyik a 2 közül, de ha már Airbus beígért valamit ha őket választjuk, akkor az A400M a nyerő nálam.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Csak megjegyezném,hogy a CN295 is Airbus most már,és hazai viszonylatban rá lehet fogni,hogy nehéz terheket képes szállitani......
elég negatívan állok ahhoz hogy majd az USAF megveszi a mi kezdetleges valaminket de hey, nagyot kell álmodni :D
Hajtóműveket nekik kéne adni hozzá,és az izraeli lobbi is támogatná a dolgot.Az US Army meg tényleg igényelne egy harctéri szállitót.Izraelen keresztűl lehetne az embargót is megkerűlni.Elég merész lépés lenne,az biztos.
 
Csak megjegyezném,hogy a CN295 is Airbus most már,és hazai viszonylatban rá lehet fogni,hogy nehéz terheket képes szállitani......
Ja, RÁFOGNI bármire bármit lehet, pl. a 7,62-es Kalasnyikov gépkarabély is lehet nehézgéppuska vagy könnyű gépágyú, főleg egy 5,56-hoz vagy 5,45-höz mérve. Persze attól még nem felel meg egyiknek sem, csak bátran ráfogtuk/ták ... Vagy igény szerint ráfogható a Gripenre hogy az is lehet lopakodó, csak elég vastag radar-árnyékoló festékréteg kell rá (olyan 15-20mm mindössze?), csak attól félek hogy a tényleges lopakodáshoz ez kevés ... :D
 
Csak megjegyezném,hogy a CN295 is Airbus most már,és hazai viszonylatban rá lehet fogni,hogy nehéz terheket képes szállitani......

Hajtóműveket nekik kéne adni hozzá,és az izraeli lobbi is támogatná a dolgot.Az US Army meg tényleg igényelne egy harctéri szállitót.Izraelen keresztűl lehetne az embargót is megkerűlni.Elég merész lépés lenne,az biztos.
Ezt inkább ne.

Ja, RÁFOGNI bármire bármit lehet, pl. a 7,62-es Kalasnyikov gépkarabély is lehet nehézgéppuska vagy könnyű gépágyú, főleg egy 5,56-hoz vagy 5,45-höz mérve. Persze attól még nem felel meg egyiknek sem, csak bátran ráfogtuk/ták ... Vagy igény szerint ráfogható a Gripenre hogy az is lehet lopakodó, csak elég vastag radar-árnyékoló festékréteg kell rá (olyan 15-20mm mindössze?), csak attól félek hogy a tényleges lopakodáshoz ez kevés ... :D
Ja igen, akkor minden hajó tengeralattjáró, mert egyszer minimum képes víz alá merülni, mint a norvég hajó is. A feljövetellel vannak gondok...
 
Ja, RÁFOGNI bármire bármit lehet, pl. a 7,62-es Kalasnyikov gépkarabély is lehet nehézgéppuska vagy könnyű gépágyú, főleg egy 5,56-hoz vagy 5,45-höz mérve. Persze attól még nem felel meg egyiknek sem, csak bátran ráfogtuk/ták ... Vagy igény szerint ráfogható a Gripenre hogy az is lehet lopakodó, csak elég vastag radar-árnyékoló festékréteg kell rá (olyan 15-20mm mindössze?), csak attól félek hogy a tényleges lopakodáshoz ez kevés ... :D
Ezt inkább ne.


Ja igen, akkor minden hajó tengeralattjáró, mert egyszer minimum képes víz alá merülni, mint a norvég hajó is. A feljövetellel vannak gondok...
Restaurált Mihukra is ráfogták,hogy micsoda csodálatos képességnövelő csatahelik...Meg a harcászati buszokrol,és a multi role harcászati utasszállitókrol se feledkezzünk meg.
Molni,hagyj már kicsit álmodozni!
 
Ezt inkább ne.


Ja igen, akkor minden hajó tengeralattjáró, mert egyszer minimum képes víz alá merülni, mint a norvég hajó is. A feljövetellel vannak gondok...
https://www.uni-nke.hu/document/uni-nke-hu/Hennel-Sandor_Doktori-ertekezes_2018.pdf
Tartok tőle,hogy reálisan ezt sem tudnánk rentábilisen megvalósitani.Főleg hogy kicsit túllő a ccélon a pubi.Hibridhajtómű.Meg kicsit erősnek érzek rámát egy PC6/AV8 Airvan méret gépnek.Vadhajtásokat kicsit visszanyesve viszont az alapelgondolás szerintem jó.
 

Ezt a koncepciót már régóta emlegetik. Vannak mögötte jó koponyák, de erősen elméleti az egész, bár ráfogják, hogy meg lehetne csinálni. A dolog lényege, hogy akkor érné meg szvsz, ha lenne egy olyan repülős szervezet, amely utánpótlást nevelne az honvédség és a magyar kötődésű légitársaságok számára, valamint lehetne néhány gépet közvetlenül is más honvédségi feladatra használni. Nekünk tök felesleges COIN repülőgép.
Egyébként a NATO Stanagos közös dizelüzemű repülőgép elképzelésen lovagolnak..
Ismerem Hennel Sándort, volt közös cikkünk is a Haditechnikában a Zlinekről, oda is szererett volna ebből a tanulmányból belerakni dolgokat csak hát nem arról szólt..
A repülőklubbok központosítása (vagy legalábbis a kormányzatilag elrendelt, vagy átadott, finanszírozott repülőgépek) nélkül, egyszerűen nem rentábilis az egész projekt. Nincs megfelelő darabszámú igény amire fizetőképes kereslet lenne..
 
Ezt a koncepciót már régóta emlegetik. Vannak mögötte jó koponyák, de erősen elméleti az egész, bár ráfogják, hogy meg lehetne csinálni. A dolog lényege, hogy akkor érné meg szvsz, ha lenne egy olyan repülős szervezet, amely utánpótlást nevelne az honvédség és a magyar kötődésű légitársaságok számára, valamint lehetne néhány gépet közvetlenül is más honvédségi feladatra használni. Nekünk tök felesleges COIN repülőgép.
Egyébként a NATO Stanagos közös dizelüzemű repülőgép elképzelésen lovagolnak..
Ismerem Hennel Sándort, volt közös cikkünk is a Haditechnikában a Zlinekről, oda is szererett volna ebből a tanulmányból belerakni dolgokat csak hát nem arról szólt..
A repülőklubbok központosítása (vagy legalábbis a kormányzatilag elrendelt, vagy átadott, finanszírozott repülőgépek) nélkül, egyszerűen nem rentábilis az egész projekt. Nincs megfelelő darabszámú igény amire fizetőképes kereslet lenne..
Szerintem annyira nem rossz az elgondolás,csak kissé túl van spilázva a dolog.Hibridhajtómű,meg hasonló jövőbelátó dolgok helyet inkább az egyszerűség és praktikum legyen a fókuszban.És akkor egy sokrétűen használható kis gép jöhetne ki belőle.Dehogy anyagilag rentábilisen,a mai magyar viszonyok között.......Hát arra már nem vennék mérget
Az amfibia tervezet is nagyon érdekes,fejvakartató módon