Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

Viszont annak meg nem forgott a rotorja.... A billentés egy dolog, a "flexibilis" áthajtás egy másik. Talán még nem megy egyszerre a kettő. Az A400 fordulatszám csökkentővel kapcsolatos problémáibó levezetve, talán nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy mondjuk én lerajzolnám! :)

Egyébként számomra érthetetlen ez a billenőrotoros megközelítés.
A V-22 is valljuk be, hogy nem nevezhető sikertörténetnek. Erre egy még bonyolultabb megoldást választani...
 
Itt legalább nem "csomagolja be" magát a rendszer. Talán emiatt egyszerűbb, de mégse probléma mentes.
 
Remélem az oroszok is a az SB-1 harcheli változatához hasonló nagy sebességű harci helit alkotnak.
Az a legcsinosabb harci heli terv
 
Érdekes a kanóc mosolyoghat. Minden esetre a fizikát nem lehet át dobni, véres verejtékkel kis eredményt elérni sok pénzért. Ez a verzió már vagy 10 éve megvan csak aktualizálják .
 
Techdemó gép ilyen rotorral mintha régebben lett volna
Sikorsky X2 - Sikorsky S-97 Raider - Sikorsky/Boeing SB1 Defiant a sorrend. És igen, ezek még mindig csak tech demok.

Azonban, ha a régebben alatt még a 70-es éveket érted, akkor ez is igaz, mert a Sikorskynak akkor készült az első rigid rotor system-es kísérleti gépe.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Techdemó gép ilyen rotorral mintha régebben lett volna
xh-59.jpg
 
Elképesztően masszívnak tűnik ez a rotoragy és nem csak azért, mert koax az elrendezés. De ha megnéz az ember egy akármilyen Sikorsky gépet, totálmindegy, hogy könnyű, vagy nehéz konstrukciót, ami szembeötlő, az a jó masszív rotoragy és rotor tengely kialakítás.
Érdemes összevetni az UH-60-ast a Mi-38-assal, vagy Mi-28-assal, vagy a Mi-26-osét a CH-53K-val és feltűnik, hogy pl. az oroszok forgószárny tengelye arányaiban szinte fogpiszkáló a Sikorsky konstrukcióhoz képest.
És mi az, amit rendre kiemelnek a Sikorsky gépeivel kapcsolatban? Hogy a legjobban sikerült részük a forgószárny agy és hajtótengely, szinte örök életűek.
És az összes többi külföldi gyártónál vagy ezzel a redszerelemmel van gond, mikor a fejlesztés során elkezd emelkedni a tengelyteljesítmény, vagy a reduktorral.

Nem értem, hogy ezt miért csak a Sikorsky tudja jól dizájnolni?
 
Nos ezt is megértük...repül a Sikorsky - Boeing SB1 Defiant.
Kicsit nehéz szülés volt...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elképesztően masszívnak tűnik ez a rotoragy és nem csak azért, mert koax az elrendezés. De ha megnéz az ember egy akármilyen Sikorsky gépet, totálmindegy, hogy könnyű, vagy nehéz konstrukciót, ami szembeötlő, az a jó masszív rotoragy és rotor tengely kialakítás.
Érdemes összevetni az UH-60-ast a Mi-38-assal, vagy Mi-28-assal, vagy a Mi-26-osét a CH-53K-val és feltűnik, hogy pl. az oroszok forgószárny tengelye arányaiban szinte fogpiszkáló a Sikorsky konstrukcióhoz képest.
És mi az, amit rendre kiemelnek a Sikorsky gépeivel kapcsolatban? Hogy a legjobban sikerült részük a forgószárny agy és hajtótengely, szinte örök életűek.
És az összes többi külföldi gyártónál vagy ezzel a redszerelemmel van gond, mikor a fejlesztés során elkezd emelkedni a tengelyteljesítmény, vagy a reduktorral.

Nem értem, hogy ezt miért csak a Sikorsky tudja jól dizájnolni?

És milyen brutál mereven állnak a lapátok, szög egyenesek. Hol vannak már a lelógó lapátok.
Legalább könnyű dolguk lesz a makettezőknek, nem kell hajlítgatni :)

Én azt nem értem, hogy állítólag több kategóriában tervezik a váltást. A Bell-féle tilt rotor-os gépből hogy lesz harci helikopter?
Vagy valamit nem jól tudok?
Az SB1 koncepciót ismerjük harci konfigban.
Jézus ereje, most néztem meg, több mint 50 éve szállt fel először a Cheyenne.:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: therob