Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pont az a baj, hogy egy ekkora terhet emelni képes gépnek túl kicsi, szűk a törzs a teherszállítás kihasználáshoz. Persze az US ARMY-nak ez nem gond, nekik van Chinook meg Stallion, de kisebb országoknak egyetlen típusként teherszállítónak nem igazán lehet nyerő.Nekem úgy tűnik, hogy a tehertér kb akkora mint a Black Hawk esetében. Még a tolóajtó is stimmel.
Igen szerintem is így igaz.Pont az a baj, hogy egy ekkora terhet emelni képes gépnek túl kicsi, szűk a törzs a teherszállítás kihasználáshoz. Persze az US ARMY-nak ez nem gond, nekik van Chinook meg Stallion, de kisebb országoknak egyetlen típusként teherszállítónak nem igazán lehet nyerő.
Igen szerintem is így igaz.
USA részről a követelmények között NEM szerepelt a nehéz és terjedelmes cikkek belső tehertérben szállítása, mert erre ott van a Chinook.
A kiválasztásra kerülő típus párhuzamosan fog üzemelni a Chinokkal.
(Ennek ellenére az 5 tonnás terhelhetőség nem piskóta. Külső felfüggesztéssel simán elvisz egy M777-est vagy egy HUMWEE-t.)
Az új típussal szembeni követelmény rendszer a sebességre, hatótávolságra, a csúcsmagasságra és a mozgékonyságra helyezi a hangsúlyt.
Nyilván azért mert az USA még hisz a "függőleges átkarolás" teóriában és kellő erőforrása is van hozzá hogy ezt megvalósítsa.
Az más tészta hogy ez a teória az USA esetében is csak aszimmetrikus viszonyok között működőképes és kisebb országoknak, akiknek egyetlen típusra futja (abból is csak kevésre), nem biztos hogy a Bell vagy a Sikorsky új gépe lesz az optimális.
Miért nem?Ez a gép pont nem támogatja a függőleges átkarolást.
Egyszer nezz meg alaposan, kozelrol egy Blackhawk teherteret. Ha uzemeltetokent van melle Chinook is, a Blackhawk kivalo gep. De magaban mar kisse hianyos. Amugy elarulom, Chinook-parti vagyok, lattam parszor repulni, engem meggyozott a Foxtrott verzio kepessege, illetve maga az F-upgrade hatekonysaga es ugye most terveznek valami meg potensebbet, ami nem csak megerosebb, de ezuttal mar meggyorsabb is lesz. Es mindezt ugy, hogy a konstrukcio mozgekonysagaval sose volt gond.Összehasonlításképpen itt a Black Hawk specifikációja:
"It can carry 11 troops with equipment, lift 2,600 pounds (1,200 kg) of cargo internally or 9,000 pounds (4,100 kg) of cargo (for UH-60L/M) externally by sling."
https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk#Design
Nem értem mi a gond ezzel a géppel?
Miért nem?
Sehol nem találkoztam olyannal, hogy a Chinook váltótípusának szánják a gépek. A BH és a Chinook két külön kategória.Egyszer nezz meg alaposan, kozelrol egy Blackhawk teherteret. Ha uzemeltetokent van melle Chinook is, a Blackhawk kivalo gep. De magaban mar kisse hianyos. Amugy elarulom, Chinook-parti vagyok, lattam parszor repulni, engem meggyozott a Foxtrott verzio kepessege, illetve maga az F-upgrade hatekonysaga es ugye most terveznek valami meg potensebbet, ami nem csak megerosebb, de ezuttal mar meggyorsabb is lesz. Es mindezt ugy, hogy a konstrukcio mozgekonysagaval sose volt gond.
Nekem úgy tűnik, hogy az amerikaiaknak nagyon bejött ez a megoldás. A Huey is egy lövészrajt vitt magával, a BH is és most ezzel szemben is ez a követelmény.Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
Sehol nem találkoztam olyannal, hogy a Chinook váltótípusának szánják a gépek. A BH és a Chinook két külön kategória.
Nekem úgy tűnik, hogy az amerikaiaknak nagyon bejött ez a megoldás. A Huey is egy lövészrajt vitt magával, a BH is és most ezzel szemben is ez a követelmény.
Lassabaaaaak....? A Chniook a világ egyik leggyorsabb szállító helikoptere... Semmivel sem lassabb, mint az UH-60...Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
És nem hangolhaják össze úgy az indulásukat, hogy kb egyszerre érkezzenek?Csak ezek nem lényegesen gyorsabbak mint azok a gépek amik viszik a supportot...
Lassabaaaaak....? A Chniook a világ egyik leggyorsabb szállító helikoptere... Semmivel sem lassabb, mint az UH-60...
Ja, hogy az OV-22-nél az egész hajtómű forgott, itt csak meg csak a légcsavar.Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.
Nem értem, miért ragaszkodnak egy ilyen teljesítményű gépnél ehhez a Blackhawk-féle tehertérhez. Távolról se olyan sokoldalú a kialakítása, mint amire a gép teljesítménye predesztinálná, hiába érnek el az ilyen gépekkel 4-5 tonnás kapacitást.
És elgondolkodtató,hogy még maguk az amerikaiak is inkább továbbéltetik a Chinook platformot, hiszen még most is indul egy újabb, komoly upgrade ezen a típuson.
Ha van egy gépük, ami nagyot emel, miért nem csinálják meg megfelelő belső szállító kapacitással? Az oroszok, akik nem tudják, hirtelen melyik kezükbe harapjanak, még mindig találnak modernizálni valót a Mi-8-ason, de annak váltótípusát (Mi-38) is fejlesztgetik, ami hasonló, de inkább nagyobb belső tehertérrel rendelkezik. A többi, szintén közepes helikoptert gyártó állam, vagy ipari egyesülés is a Mi-8-ashoz hasonló méretű tehertérrel rendelkező gépeket gyárt és fejleszt, miközben a Blackhawk kénytelen ezen a téren szűkölködni, pedig emel az is 4 tonnát, ha nem többet. És ez a Valor most megörökölte ugyanazt a - szerintem - téves dizájnt.