Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

Nekem úgy tűnik, hogy a tehertér kb akkora mint a Black Hawk esetében. Még a tolóajtó is stimmel.
 
Nekem úgy tűnik, hogy a tehertér kb akkora mint a Black Hawk esetében. Még a tolóajtó is stimmel.
Pont az a baj, hogy egy ekkora terhet emelni képes gépnek túl kicsi, szűk a törzs a teherszállítás kihasználáshoz. Persze az US ARMY-nak ez nem gond, nekik van Chinook meg Stallion, de kisebb országoknak egyetlen típusként teherszállítónak nem igazán lehet nyerő.
 
Pont az a baj, hogy egy ekkora terhet emelni képes gépnek túl kicsi, szűk a törzs a teherszállítás kihasználáshoz. Persze az US ARMY-nak ez nem gond, nekik van Chinook meg Stallion, de kisebb országoknak egyetlen típusként teherszállítónak nem igazán lehet nyerő.
Igen szerintem is így igaz.
USA részről a követelmények között NEM szerepelt a nehéz és terjedelmes cikkek belső tehertérben szállítása, mert erre ott van a Chinook.
A kiválasztásra kerülő típus párhuzamosan fog üzemelni a Chinokkal.
(Ennek ellenére az 5 tonnás terhelhetőség nem piskóta. Külső felfüggesztéssel simán elvisz egy M777-est vagy egy HUMWEE-t.)
Az új típussal szembeni követelmény rendszer a sebességre, hatótávolságra, a csúcsmagasságra és a mozgékonyságra helyezi a hangsúlyt.

Nyilván azért mert az USA még hisz a "függőleges átkarolás" teóriában és kellő erőforrása is van hozzá hogy ezt megvalósítsa.
Az más tészta hogy ez a teória az USA esetében is csak aszimmetrikus viszonyok között működőképes és kisebb országoknak, akiknek egyetlen típusra futja (abból is csak kevésre), nem biztos hogy a Bell vagy a Sikorsky új gépe lesz az optimális.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Igen szerintem is így igaz.
USA részről a követelmények között NEM szerepelt a nehéz és terjedelmes cikkek belső tehertérben szállítása, mert erre ott van a Chinook.
A kiválasztásra kerülő típus párhuzamosan fog üzemelni a Chinokkal.
(Ennek ellenére az 5 tonnás terhelhetőség nem piskóta. Külső felfüggesztéssel simán elvisz egy M777-est vagy egy HUMWEE-t.)
Az új típussal szembeni követelmény rendszer a sebességre, hatótávolságra, a csúcsmagasságra és a mozgékonyságra helyezi a hangsúlyt.

Nyilván azért mert az USA még hisz a "függőleges átkarolás" teóriában és kellő erőforrása is van hozzá hogy ezt megvalósítsa.
Az más tészta hogy ez a teória az USA esetében is csak aszimmetrikus viszonyok között működőképes és kisebb országoknak, akiknek egyetlen típusra futja (abból is csak kevésre), nem biztos hogy a Bell vagy a Sikorsky új gépe lesz az optimális.

Ez a gép pont nem támogatja a függőleges átkarolást.
 
Összehasonlításképpen itt a Black Hawk specifikációja:
"It can carry 11 troops with equipment, lift 2,600 pounds (1,200 kg) of cargo internally or 9,000 pounds (4,100 kg) of cargo (for UH-60L/M) externally by sling."
https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk#Design
Nem értem mi a gond ezzel a géppel?
Egyszer nezz meg alaposan, kozelrol egy Blackhawk teherteret. Ha uzemeltetokent van melle Chinook is, a Blackhawk kivalo gep. De magaban mar kisse hianyos. Amugy elarulom, Chinook-parti vagyok, lattam parszor repulni, engem meggyozott a Foxtrott verzio kepessege, illetve maga az F-upgrade hatekonysaga es ugye most terveznek valami meg potensebbet, ami nem csak megerosebb, de ezuttal mar meggyorsabb is lesz. Es mindezt ugy, hogy a konstrukcio mozgekonysagaval sose volt gond.
 


Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
 
Egyszer nezz meg alaposan, kozelrol egy Blackhawk teherteret. Ha uzemeltetokent van melle Chinook is, a Blackhawk kivalo gep. De magaban mar kisse hianyos. Amugy elarulom, Chinook-parti vagyok, lattam parszor repulni, engem meggyozott a Foxtrott verzio kepessege, illetve maga az F-upgrade hatekonysaga es ugye most terveznek valami meg potensebbet, ami nem csak megerosebb, de ezuttal mar meggyorsabb is lesz. Es mindezt ugy, hogy a konstrukcio mozgekonysagaval sose volt gond.
Sehol nem találkoztam olyannal, hogy a Chinook váltótípusának szánják a gépek. A BH és a Chinook két külön kategória.

Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
Nekem úgy tűnik, hogy az amerikaiaknak nagyon bejött ez a megoldás. A Huey is egy lövészrajt vitt magával, a BH is és most ezzel szemben is ez a követelmény.
 
Sehol nem találkoztam olyannal, hogy a Chinook váltótípusának szánják a gépek. A BH és a Chinook két külön kategória.


Nekem úgy tűnik, hogy az amerikaiaknak nagyon bejött ez a megoldás. A Huey is egy lövészrajt vitt magával, a BH is és most ezzel szemben is ez a követelmény.

Csak ezek nem lényegesen gyorsabbak mint azok a gépek amik viszik a supportot...
 
Mert csak embert tud érdemben szállítani (bár nem sokat).A kirakott emberekhez a lőszert kaját vizet stb...csak nagyobb gépek tudják vinni amik lassabbak mint ez szóval vagy csak sokára fog odaérni a harcolókhoz ami nekik kell vagy együtt repülnek ezek a gépek a lassabb helikopterekkel csak akkor meg mi értelmük.Ugyan az a probléma mint amivel a harckocsik szembe néztek eleinte:a támogatásuk nem tudott velük lépést tartani(sem gyalogság sem hadianyag).
Lassabaaaaak....? A Chniook a világ egyik leggyorsabb szállító helikoptere... Semmivel sem lassabb, mint az UH-60...
 
Azzal van a baj,hogy nem tudnak együtt mozogni.Két csoportnak pontosan kétszer több védelem kell ami nagyon pazarló technikai,pénzügyi és humán szempontból is.
 
Ma kiraktak egy szép nagyfelbontású képet oldalnézetben is:
V-280-Valor-side-view.jpg

Érdekes mérnöki feladat lehetett megtervezni azt a szárnyban végig futó tengelyt ami összeköti a propellereket...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.
Ja, hogy az OV-22-nél az egész hajtómű forgott, itt csak meg csak a légcsavar.
 
Csakhogy ez nem helikopter. Ez a konvertiplan nem is talalkozik uzeme soran olyan fajsulyos kerdesekkel, mint a ciklikus allasszogvezerles, vagy a nagy sebessegu felhajtoero aszimmetria. Cserebe legalabb erzekenyebb az orvenygyurure, mert itt abbol lehet aszimmetrikus es az meg roszabb, mint a hagyomanyosaknal. Szoval osszevetni a nagy sebessegu orosz helikopter koncepcioval, erosen az almat a kortevel esete. Az egy dolog, hogy odahaza a tender kereteben tortenetesen egy helikopter az ellenfele, ami az SB-1 Defiant
 
Nem értem, miért ragaszkodnak egy ilyen teljesítményű gépnél ehhez a Blackhawk-féle tehertérhez. Távolról se olyan sokoldalú a kialakítása, mint amire a gép teljesítménye predesztinálná, hiába érnek el az ilyen gépekkel 4-5 tonnás kapacitást.
És elgondolkodtató,hogy még maguk az amerikaiak is inkább továbbéltetik a Chinook platformot, hiszen még most is indul egy újabb, komoly upgrade ezen a típuson.
Ha van egy gépük, ami nagyot emel, miért nem csinálják meg megfelelő belső szállító kapacitással? Az oroszok, akik nem tudják, hirtelen melyik kezükbe harapjanak, még mindig találnak modernizálni valót a Mi-8-ason, de annak váltótípusát (Mi-38) is fejlesztgetik, ami hasonló, de inkább nagyobb belső tehertérrel rendelkezik. A többi, szintén közepes helikoptert gyártó állam, vagy ipari egyesülés is a Mi-8-ashoz hasonló méretű tehertérrel rendelkező gépeket gyárt és fejleszt, miközben a Blackhawk kénytelen ezen a téren szűkölködni, pedig emel az is 4 tonnát, ha nem többet. És ez a Valor most megörökölte ugyanazt a - szerintem - téves dizájnt.

Az amcsik "megengedhetik" maguknak ezt... Mivel lesz JMR-Heavy kategória (itt már nem játszik a koax+tolólégcsavar, mert a Sikorsky-Lockheed is azt mondta, hogy ebben a kategóriában ez a megoldás már nem hatékony). De (és ez már nem neked megy) kérdem, ilyenkor hol vannak azok a hangok, akik azt nyomták, hogy nekünk elég akár az AW139? Szerintem nekünk az UH-60 (S-70)-AW149 a minimum alsó határa katonai szállító-mindenes heli esetén. De inkább Mi-8-Mi-171, NH90, AW101, Mi-38. Mivel nekünk nincs és nem is lesz CH-47-hez hasonló szállítóhelink soha.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7