Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.

Ennek szándékos okai van. Hogy az "ajtólövészek" tüzelési/észlelési tartományát ne korlátozzák a hajtóművek gondolái, amikor vertikális pozícióban (vagyis le- és felszálláskor) vannak, mint a V-22-nél.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Csakhogy ez nem helikopter. Ez a konvertiplan nem is talalkozik uzeme soran olyan fajsulyos kerdesekkel, mint a ciklikus allasszogvezerles, vagy a nagy sebessegu felhajtoero aszimmetria. Cserebe legalabb erzekenyebb az orvenygyurure, mert itt abbol lehet aszimmetrikus es az meg roszabb, mint a hagyomanyosaknal. Szoval osszevetni a nagy sebessegu orosz helikopter koncepcioval, erosen az almat a kortevel esete. Az egy dolog, hogy odahaza a tender kereteben tortenetesen egy helikopter az ellenfele, ami az SB-1 Defiant

Gondolom, hogy itt is összekötik a két ööö...légcsavart(?) egy tengellyel, hogy egy hajtómű kiesése esetén ne legyen automatikusan katasztrófa.
...de ha vertikális pozícióban egy légcsavar kihajtásánál lesz pl. törés az erőátvitelben, akkor ritka gyors orsózó szögsebességgel fogja tudni magát hanyatt vágni, mint a büdösbogár...:eek:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy tűnik a Bell némi előnyre tett szert a fejlesztési versenyben.
A Boeing-Sikorsky jelöltje az SB-1 Defiant a hírek szerint még egy jó darabig nem fog felszállni - 2017-ben biztosan nem - a kompozit rotorlapátok gyártása körül támadt technológiai nehézségek miatt.
http://www.defensenews.com/digital-...-delay-due-to-blade-manufacturing-challenges/
UMUSXCIDABGSNGJSIIB5P6PA4E.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Úgy tűnik a Bell némi előnyre tett szert a fejlesztési versenyben.
A Boeing-Sikorsky jelöltje az SB-1 Defiant a hírek szerint még egy jó darabig nem fog felszállni - 2017-ben biztosan nem - a kompozit rotorlapátok gyártása körül támadt technológiai nehézségek miatt.
http://www.defensenews.com/digital-...-delay-due-to-blade-manufacturing-challenges/
UMUSXCIDABGSNGJSIIB5P6PA4E.jpg

Hát ez nem jó hír... Bár már lehetett tudni, hogy az idén nem fog repülni a Defiant. Kíváncsi vagyok, hogy a Valornál összejön-e az ehavi első felszállás.
 
T

torsen

Guest
A videon ki van takarva (homályos foltok) a két oldalon a szöghajtómű a gázturbina és a rotortengely között. Ki tudja, hogy mi lehet ott? Miért ilyen titkos?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A videon ki van takarva (homályos foltok) a két oldalon a szöghajtómű a gázturbina és a rotortengely között. Ki tudja, hogy mi lehet ott? Miért ilyen titkos?
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p
 
T

torsen

Guest
A két hajtómű tengellyel össze van kötve?
Ha nem, akkor meghibásodás esetén ez hihetetlen gyors orsózásra lehet majd képes:confused:

Ez minden kétrotoros helinél gond lenne, legyen az koax vagy tandem. Azoknál olyan a reduktor kialakítása, hogy a hajtóművek külön-külön és együtt is képesek a rotorok együttes hajtására.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

torsen

Guest
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p

Na pont erre a titkos dologra vagyok kíváncsi! :)
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p

Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...
Hát hogy ekkora csavar is lehet benne, az nekem eszembe nem jutott volna!!
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hát hogy ekkora csavar is lehet benne, az nekem eszembe nem jutott volna!!

Nekem csak azt tűnt fel, hogy mindegyik képen / videón, amit a protogépről láttunk fixen áll a rotor függőlegesen.

Pedig még a makettnek is forgatható volt a rotorfeje:


BTW egyébként valahol az az érdekes az egészben, hogy néhány képen nem lett kiblur-özve:

DIgwhkGXYAANZLM.jpg

01-V280-helicopterta1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and fishbed
T

torsen

Guest
Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...

Lehetséges. Bár akkor én inkább egy látszólag szükséges, valójában felesleges burkolatot tettem volna oda, nem a videot manipulálom
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Lehetséges. Bár akkor én inkább egy látszólag szükséges, valójában felesleges burkolatot tettem volna oda, nem a videot manipulálom

Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...
Vagy előre le lett egyeztetve, hogy a saját stáb utómunkában mit kell, hogy kivágjon, vagy vissza lett küldve a műszaki vezetésnek jóváhagyásra más opció egy ilyen cégnél valószínűtlen. Ahol nincs kitakarva az gyanúsan nem hozzájuk tartozó fotós képe. Ha mégis, akkor a) valagon fogják billenteni b) manipulált kép c) "á, Józsi nemtom mi az de inkább takard ki" túlbuzgóság miatt módosítottak a videón, de nem kérte senki és nem is titkos semmi, d) csak mozgóképen látszik a turpisság.
 
T

torsen

Guest
Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...

Vagy lehet, hogy OTT nincs semmi érdekes, de a kitakarás miatt mindenkit az érdekel, mi van a folt alatt? Közben meg mást kellene néznünk a képen...
Erről eszembe jut egy Forma1 sztori: Colin Chapman volt az első, aki ground effectet használt az F1-ben. Kurva gyors lett tőle a Lotus, de hogy elterelje az aero trükkről a figyelmet, minden alkalommal gondosan letakartatta a differenciálművet és környékét. És mindenki azt hitte, ott a titok.
 
T

torsen

Guest
Pedig még a makettnek is forgatható volt a rotorfeje:


Viszont annak meg nem forgott a rotorja.... A billentés egy dolog, a "flexibilis" áthajtás egy másik. Talán még nem megy egyszerre a kettő. Az A400 fordulatszám csökkentővel kapcsolatos problémáibó levezetve, talán nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy mondjuk én lerajzolnám! :)