Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

Nekem ugy fest a hajtomuvek gazsugarai mar fixen hatra aramlanak ki. Gondolom, ami az Osprey-nak egyszeruseget es egyben sajnos sok bonyodalmat is jelentett, tortenetesen, hogy a hajtomuvet nem tortek meg, de a gazsugar visszacirkulalhatott a foldrol a beomlokbe, itt megvaltoztattak. Viszont itt a beomlo is vizszintesen van, a learamlasra merolegesen. Mint a helikoptereknel. Csak az attetelezest/kihajtast torik meg/mozgatjak.

Ennek szándékos okai van. Hogy az "ajtólövészek" tüzelési/észlelési tartományát ne korlátozzák a hajtóművek gondolái, amikor vertikális pozícióban (vagyis le- és felszálláskor) vannak, mint a V-22-nél.
 
Csakhogy ez nem helikopter. Ez a konvertiplan nem is talalkozik uzeme soran olyan fajsulyos kerdesekkel, mint a ciklikus allasszogvezerles, vagy a nagy sebessegu felhajtoero aszimmetria. Cserebe legalabb erzekenyebb az orvenygyurure, mert itt abbol lehet aszimmetrikus es az meg roszabb, mint a hagyomanyosaknal. Szoval osszevetni a nagy sebessegu orosz helikopter koncepcioval, erosen az almat a kortevel esete. Az egy dolog, hogy odahaza a tender kereteben tortenetesen egy helikopter az ellenfele, ami az SB-1 Defiant

Gondolom, hogy itt is összekötik a két ööö...légcsavart(?) egy tengellyel, hogy egy hajtómű kiesése esetén ne legyen automatikusan katasztrófa.
...de ha vertikális pozícióban egy légcsavar kihajtásánál lesz pl. törés az erőátvitelben, akkor ritka gyors orsózó szögsebességgel fogja tudni magát hanyatt vágni, mint a büdösbogár...:eek:
 
Úgy tűnik a Bell némi előnyre tett szert a fejlesztési versenyben.
A Boeing-Sikorsky jelöltje az SB-1 Defiant a hírek szerint még egy jó darabig nem fog felszállni - 2017-ben biztosan nem - a kompozit rotorlapátok gyártása körül támadt technológiai nehézségek miatt.
http://www.defensenews.com/digital-...-delay-due-to-blade-manufacturing-challenges/
UMUSXCIDABGSNGJSIIB5P6PA4E.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Úgy tűnik a Bell némi előnyre tett szert a fejlesztési versenyben.
A Boeing-Sikorsky jelöltje az SB-1 Defiant a hírek szerint még egy jó darabig nem fog felszállni - 2017-ben biztosan nem - a kompozit rotorlapátok gyártása körül támadt technológiai nehézségek miatt.
http://www.defensenews.com/digital-...-delay-due-to-blade-manufacturing-challenges/
UMUSXCIDABGSNGJSIIB5P6PA4E.jpg

Hát ez nem jó hír... Bár már lehetett tudni, hogy az idén nem fog repülni a Defiant. Kíváncsi vagyok, hogy a Valornál összejön-e az ehavi első felszállás.
 
Bell V-280 Valor
Megvolt az első repülés...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A két hajtómű tengellyel össze van kötve?
Ha nem, akkor meghibásodás esetén ez hihetetlen gyors orsózásra lehet majd képes:confused:
 
A videon ki van takarva (homályos foltok) a két oldalon a szöghajtómű a gázturbina és a rotortengely között. Ki tudja, hogy mi lehet ott? Miért ilyen titkos?
 
A videon ki van takarva (homályos foltok) a két oldalon a szöghajtómű a gázturbina és a rotortengely között. Ki tudja, hogy mi lehet ott? Miért ilyen titkos?
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p
 
A két hajtómű tengellyel össze van kötve?
Ha nem, akkor meghibásodás esetén ez hihetetlen gyors orsózásra lehet majd képes:confused:

Ez minden kétrotoros helinél gond lenne, legyen az koax vagy tandem. Azoknál olyan a reduktor kialakítása, hogy a hajtóművek külön-külön és együtt is képesek a rotorok együttes hajtására.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p

Na pont erre a titkos dologra vagyok kíváncsi! :)
 
Félig meg is válaszoltad a saját kérdésedet, a gázturbina és a rotortengely között tényleg szöghajtómű, vagy valamilyen speciális csuklós/kardános, esetleg kombinált áthajtómű lehet. Azért titkos mert nyilvánvalóan valami új típusú megoldást találtak ki, és ezt nem akarják idő előtt a versenytársak orrára kötni. :):p

Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...
 
  • Tetszik
Reactions: emel
Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...
Hát hogy ekkora csavar is lehet benne, az nekem eszembe nem jutott volna!!
 
Hát hogy ekkora csavar is lehet benne, az nekem eszembe nem jutott volna!!

Nekem csak azt tűnt fel, hogy mindegyik képen / videón, amit a protogépről láttunk fixen áll a rotor függőlegesen.

Pedig még a makettnek is forgatható volt a rotorfeje:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

BTW egyébként valahol az az érdekes az egészben, hogy néhány képen nem lett kiblur-özve:

DIgwhkGXYAANZLM.jpg

01-V280-helicopterta1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and fishbed
Vagy szimplán az első proto fix hajtással rendelkezik (tehát nem tudja a rotorokat billenteni, csak helikopterként tud működni), és ehhez egy szögegyszerű áttételt használnak. A speciális áthajtómű majd a későbbi verzión lesz meg, de nem akarják, hogy az alapszintű műszaki tudással rendelkező emberek azon élcelődjenek, hogy csináltak egy sima kétrotoros helikoptert, amit el akarnak adni billenőrotorosnak...

Lehetséges. Bár akkor én inkább egy látszólag szükséges, valójában felesleges burkolatot tettem volna oda, nem a videot manipulálom
 
Lehetséges. Bár akkor én inkább egy látszólag szükséges, valójában felesleges burkolatot tettem volna oda, nem a videot manipulálom

Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...
Vagy előre le lett egyeztetve, hogy a saját stáb utómunkában mit kell, hogy kivágjon, vagy vissza lett küldve a műszaki vezetésnek jóváhagyásra más opció egy ilyen cégnél valószínűtlen. Ahol nincs kitakarva az gyanúsan nem hozzájuk tartozó fotós képe. Ha mégis, akkor a) valagon fogják billenteni b) manipulált kép c) "á, Józsi nemtom mi az de inkább takard ki" túlbuzgóság miatt módosítottak a videón, de nem kérte senki és nem is titkos semmi, d) csak mozgóképen látszik a turpisság.
 
Hűtés / szellőzés / hőterhelés... lehet rá pár ok, miért döntöttek így.
Vagy lehet, hogy a mérnökök és a PR részleg összeveszett.
A PR jó fotókat és videókat akart mindenről, mert hát ez cégérdek.
A mérnökök kérték, hogy ne látszódjón a szuper-titkos áthajtás a publikus képeken.
A PR azt mondta, hogy építsetek oda egy plusz burkolati elemet, oszt jóccakát, óradíjban az ötletért kérünk fél misit.
A mérnökök erre beintettek, hogy rendicsek, akkor innentől ha bármilyen képet nyilvánosságra akartok hozni, az a ti dolgotok, de az áthajtás nem látszódhat.
Azóta a PR-esek anyáznak...

Vagy lehet, hogy OTT nincs semmi érdekes, de a kitakarás miatt mindenkit az érdekel, mi van a folt alatt? Közben meg mást kellene néznünk a képen...
Erről eszembe jut egy Forma1 sztori: Colin Chapman volt az első, aki ground effectet használt az F1-ben. Kurva gyors lett tőle a Lotus, de hogy elterelje az aero trükkről a figyelmet, minden alkalommal gondosan letakartatta a differenciálművet és környékét. És mindenki azt hitte, ott a titok.
 
Pedig még a makettnek is forgatható volt a rotorfeje:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Viszont annak meg nem forgott a rotorja.... A billentés egy dolog, a "flexibilis" áthajtás egy másik. Talán még nem megy egyszerre a kettő. Az A400 fordulatszám csökkentővel kapcsolatos problémáibó levezetve, talán nem is olyan egyszerű a dolog, mint ahogy mondjuk én lerajzolnám! :)