Szállítógépek váltása a MH-nél

Nem kötözködés képpen, de akkor most dandár, vagy zászlóalj?
Az a baj, hogy NEHÉZ dandár van a NATO-nak felajánlva.
Amibe beletartoznak a Leopard 2 -esek, a PZ 2000-ek, valamint a valószínűleg beszerzésre kerülő lánctalpas Pumák is. Ezektől lesz nehéz a nehéz. Az A400M elvileg Pumától lefelé tudna szállítani.... A többihez kell a C-17 vagy a C5.
Egy könnyű dandárt valószínűleg önerőből meg tudnánk oldani az A400M-ekkel is. Ez pedig lefedi a mostani, és várható NATO missziós (tehát nem a kötelező védelmi) teljes tevékenységünket/eszközeinket is.
A felajánlás szerint 2023-ig egy közepes, 2028-ig egy nehéz dandárt kell felállítanunk.
 
Semmi gond ezért vagyunk itt, ha már a "teliparketta" megvan és a seggünkre is rászorult az ülőalkalmatosság.... :hadonaszos::D
Akkor mondok 2 másik országot: Törökország, és Norvégia. Oda már nem lenne olyan egyszerű eljutni igaz?
Ráadásul a Erdogan bácsi 2-3 évvel ezelőtt addig ugrált, és addig kavarta a szart a belpolitikai átalakításhoz, hogy a nagy honi fanatizálásban majdnem sikerült először az irániakkal majd az oroszokkal háborút kirobbantania.
Hogy hány kanyar lenne, az nagyjából tök mindegy. Nem vagyok tisztában a NATO közös használatú szállítási kapacitásának pénzügyi hátterével, de valószínűleg sokkal olcsóbbra jön ki ha magyar repülőkkel mozgatsz meg valamit, mintha "bérelnéd" a mozgékonyságot. Ugyan ezen a vonalon lehetőség lenne rá, hogy a gépeink pénzt termeljenek, ne csak vigyék, ha mondjuk a németek/hollandok/LENGYELEK/szlovákok/stb. éppen megszorulnak kapacitással...
Azért maradjunk szerintem a realitásoknál, a NATO Norvégiába vagy Törökországba egy háborús helyzet esetén első lépcsőben valószínűleg nem magyar csapatokat akar légi szállítással telepíteni. Szerintem az MH csapatainak egy keletről érkező várható támadás esetén, a lengyel, baltikumi esetleg román harci kitelepülésére és kiszállítására lehet számítani, ezek vasúti szállítással végrehajthatóak.
 
A felajánlás szerint 2023-ig egy közepes, 2028-ig egy nehéz dandárt kell felállítanunk.
Hja és ezért nincsenek még feldarabolva és beolvasztva a hírmondóba maradt T72-esek utolsó mohikánjai.
A NATO jelenleg is enyhén félrenézve ingatja a fejét, amikor ezekkel akarjuk letudni a közepes dandár kritériumait... ;)
 
Hja és ezért nincsenek még feldarabolva és beolvasztva a hírmondóba maradt T72-esek utolsó mohikánjai.
A NATO jelenleg is enyhén félrenézve ingatja a fejét, amikor ezekkel akarjuk letudni a közepes dandár kritériumait... ;)

Mindent egyszerre nem lehet cserélni meg bővíteni. Eljön az ideje azoknak is. A t72-k meg jók lesznek akkor nagyobb honvédségi rendezvényeken bemutatókörre meg nézelődőknek. Esetleg valami élményparkba, hogy fizet a látogató beülhet utasnak. Vagy a tartalékosoknak kedvcsinálónak 1-2 példány körzetenként, amin lehet megmutogatni milyen egy harckocsi. Hátha valaki kedvet kap és be akar lépni hivatásos harckocsizónak.


(Persze új festés meg kicsi kozmetikai cicoma után, hogy jól nézzenek ki látványra)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Mindent egyszerre nem lehet cserélni meg bővíteni. Eljön az ideje azoknak is. A t72-k meg jók lesznek akkor nagyobb honvédségi rendezvényeken bemutatókörre meg nézelődőknek. Esetleg valami élményparkba, hogy fizet a látogató beülhet utasnak. Vagy a tartalékosoknak kedvcsinálónak 1-2 példány körzetenként, amin lehet megmutogatni milyen egy harckocsi. Hátha valaki kedvet kap és be akar lépni hivatásos harckocsizónak.


(Persze új festés meg kicsi kozmetikai cicoma után, hogy jól nézzenek ki látványra)
Nem hinnem, hogy kedvcsinálónak egy 40 eves roncs lenne jo. Inkabb az A7. Mintha egy Trabanttal népszerűsítened a vezetést es nem luxus mercivel.
 
Nem hinnem, hogy kedvcsinálónak egy 40 eves roncs lenne jo. Inkabb az A7. Mintha egy Trabanttal népszerűsítened a vezetést es nem luxus mercivel.

Van benne valami, rendezvényekre oké, de élményparkba, vagy tartalékosoknak egy udvarban ácsorgásra kicsit drága mulatság. Aki nem ült még harckocsiban annak egy t-72 is világszám. Pláne ha mellette kinnt van mondjuk ismeretterjesztő táblákon, hogy az A7 mennyivel jobb képekkel, esetleg mondjuk egy VR szemüveggel, hogy körbenézhesd, milyen lenne benne ülni.

(na meg az A7-be a karbantarókon meg a legénységen kívül nemigen ülhetne bele senki, a t-72-be meg bátran beleültetnének bárkit, na persze nem sofőrnek.)
 
Hja és ezért nincsenek még feldarabolva és beolvasztva a hírmondóba maradt T72-esek utolsó mohikánjai.
A NATO jelenleg is enyhén félrenézve ingatja a fejét, amikor ezekkel akarjuk letudni a közepes dandár kritériumait... ;)
Akkor a NATO néhány tagállam miatt Németországgal az élen ingathatja a fejét! Egyébként nyilatkozatok terén a NATO elégedett az elindított Z2026-al, én fej ingatásról nem hallottam. Szerintem a rendszerváltás óta nem volt ilyen átgondolt átszervezés és átfegyverzés, pedig nem vagyok NER imádó.
A T-72 hk-kat azért addig nem olvasztanám be amíg a Leopard-2A4-ek be nem érkeznek, valami kiképző eszköz csak kell a harckocsizó katonáknak.
 
A T-72 hk-kat azért addig nem olvasztanám be amíg a Leopard-2A4-ek be nem érkeznek, valami kiképző eszköz csak kell a harckocsizó katonáknak.
Nem ismerem a tartós bérleti/lízing konstrukcióit az A4-eknek, de mintha azt olvastam volna, hogy ezek még idén, de legkésőbb 2020-ig megérkeznek.
Különben a beolvasztást csak félig viccből írtam, de az biztos, hogy ha azokból még pénzt akarunk látni, akkor mihamarabb el kell őket passzolni, mert úgy fogunk járni mint a MIG-29-esekkel. Reméljük a cseh cég még el tud passzolni párat belőlük... ;)
 
Nem ismerem a tartós bérleti/lízing konstrukcióit az A4-eknek, de mintha azt olvastam volna, hogy ezek még idén, de legkésőbb 2020-ig megérkeznek.
Különben a beolvasztást csak félig viccből írtam, de az biztos, hogy ha azokból még pénzt akarunk látni, akkor mihamarabb el kell őket passzolni, mert úgy fogunk járni mint a MIG-29-esekkel. Reméljük a cseh cég még el tud passzolni párat belőlük... ;)
Szerintem ez jelenleg másodlagos feladat, az a pénz már csepp a tengerben! A 2004 és 2010 között elherdált eszközök (BMP-1, Gvozgyika, D-20, SZU-22, T-72, T-55A és AM, vagy 100db MIG-21 és a MIG-29 stb) az még nagy pénz lett volna, ha nem ócskavas áron adják el, vagy rohad szét magától!
 
Hja és ezért nincsenek még feldarabolva és beolvasztva a hírmondóba maradt T72-esek utolsó mohikánjai.
A NATO jelenleg is enyhén félrenézve ingatja a fejét, amikor ezekkel akarjuk letudni a közepes dandár kritériumait... ;)

Utána megkapják azok a vállalkozások, akik a többi régi technikából is nagy készletet halmoztak fel és majd lehet menni hozzájuk (főleg a külföldieknek) jó pénzért T-72-est vezetni.
 
Norvégia tényleg húzós vasúton :D
Szvsz. ott hajóznának.
Törökországról viszont azt gondolom, hogy ha pont a mi felajánlásunk azonnali beérkezésén múlik a dolog, az már régen rossz. :D
A harckocsik és az önjárók amúgy is valami óriást igényelnek, alsó hangon C-17-est. Ha a három pápai géppel számolunk, az 23 kanyar. ha elalvás előtt nem számolok nagyon félre, akkor úgy gépenként száz repült óra, amiben nincs benne a ki- és berakodás, meg az ellenőrzések. Vinnék kb. egy hétig. Vonattal meg illenék két nap alatt odaérni, mert van végig NATO tagállam. Jó, legyen három nap, mert mégis Románián és Bulgárián át...

Azért maradjunk szerintem a realitásoknál, a NATO Norvégiába vagy Törökországba egy háborús helyzet esetén első lépcsőben valószínűleg nem magyar csapatokat akar légi szállítással telepíteni. Szerintem az MH csapatainak egy keletről érkező várható támadás esetén, a lengyel, baltikumi esetleg román harci kitelepülésére és kiszállítására lehet számítani, ezek vasúti szállítással végrehajthatóak.

Igaz. Csakhogy.
Az első célpontok között egy háborúban nyilván a vasúti infrastruktúra (is) benne lenne. Ha mással nem, de szabotázs és felderítő csoportokkal mélyen a hátországban is, az összevonási területek közelében meg pláne... Pl hidakat robbantanának a vasútvonalakra, autópályákra. Elsődleges célpontok a vasúti csomópontok. (És ez nem egy II. VH-s forgatókönyv lenne, mert konkrétan Ukrajnában folyamatosan ez ment/megy) A front viszonylagos közelségében pedig a tüzérség is dolgozik, de mélyebben lényegében a leghatékonyabb a szabotázs. (erre már most fel kell készülni)

Lehetőség szerint Kell a több lábon állás lehetősége a szállításnál (is) Kell a légi szállítási képesség lehetősége Európán belül is.

Mindezek mellett az Európai szállítási képességek gyorsasága és nagysága meg sem közelíti az oroszokét. Hadgyakorlatokon egész hadtesteket és hadseregeket mozgatnak vasúton (és levegőben) Erre pedig fel van készítve az egész államapparátus és a közigazgatás is.
(Európa nagyon le van maradva. )
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Igaz. Csakhogy.
Az első célpontok között egy háborúban nyilván a vasúti infrastruktúra (is) benne lenne. Ha mással nem, de szabotázs és felderítő csoportokkal mélyen a hátországban is, az összevonási területek közelében meg pláne... Pl hidakat robbantanának a vasútvonalakra, autópályákra. Elsődleges célpontok a vasúti csomópontok. (És ez nem egy II. VH-s forgatókönyv lenne, mert konkrétan Ukrajnában folyamatosan ez ment/megy) A front viszonylagos közelségében pedig a tüzérség is dolgozik, de mélyebben lényegében a leghatékonyabb a szabotázs. (erre már most fel kell készülni)

Lehetőség szerint Kell a több lábon állás lehetősége a szállításnál (is) Kell a légi szállítási képesség lehetősége Európán belül is.

Mindezek mellett az Európai szállítási képességek gyorsasága és nagysága meg sem közelíti az oroszokét. Hadgyakorlatokon egész hadtesteket és hadseregeket mozgatnak vasúton (és levegőben) Erre pedig fel van készítve az egész államapparátus és a közigazgatás is.
(Európa nagyon le van maradva. )
Ugyanez érvényes a repülőterekre is! Az repülőterek elleni légitámadásoknak és diverzáns támadásoknak ugyanennyi az esélye. Egy háborúban a repülőterek az első célpontok között lesznek valószínűleg. Boztos, hogy légi szállító képességre szükség van. Az azért életszerűtlen, hogy magyar csapatokat dobnak át Norvégiába egy keleti támadás elhárítására, amikor a teljesen nyílt Német-Lengyel síkság tőlünk néhányszáz km-re van.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Április eleje óta nagyon megnövekedett a német A400M forgalom Pápán...
(04.03, 04.05, 04.09., 04.10., 04.11...)