MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Én sokáig azt gondoltam, hogy a MiG-31-es egy gyors légi rakétaindító állvány, de a manőverezőképessége csapnivaló. Az alábbi videó megváltoztatta ezt a véleményemet. Sajnos elég rossz minőségű, de azért a lényeg látszik rajta. (És az első zene sem rossz, szerintem.)
A videón egyébként Valerij Grigorjev (Валерий Григорьев) alezredes, az Orosz Légierő kitüntetett pilótája repüli a gépet, ha jól tudom a búcsúrepülésén. (Hogy az alakulattól, vagy a repüléstől búcsúzott-e azt sajnos nem tudom.)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Max 5,5G. Tele és megpakolva csak 2.
 
Max 5,5G. Tele és megpakolva csak 2.


Ezt én is tudom, csak az lepett meg, hogy kis magasságban is mernek vele orsózni. Elég dinamikus hozzá, hogy ne merüljön meg. Eredetileg azt hittem, hogy a maximum a 60 fokos bedöntésű forduló amire képes. És a fordulóköre sem akkora, mint gondoltam. Azt nem is állítom, hogy leveri manőverezőképességben a Szu-35Sz-t.:D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Max 5,5G. Tele és megpakolva csak 2.


A 31-esek pilótáinak 1997-ig, vagy 98-ig tanították a műrepülést (orsó, leborítás, bukfenc, dugóhúzóból kivétel, kb. ennyi), és addig a sturmanok (hivatalos megnevezésük ljotcsik-operator, vagyis rendszerkezelő pilóta volt) kaptak éves repidőt "pilótáskodni". Ez után az éves repülési idő csökkenése miatt (a gazdasági összeomlás miatt pilótánként 40-45 órát repültek évente) megszüntették a műrepülő képzést és gyakorlást a 31-esek pilótáinak, és megtiltották a műrepülést a géppel. Ezzel egyidőben a sturmanok repidejét is elvették (és a megnevezésük sturman-operator-ra, vagyis navigátor-rendszerkezelőre változtatták). 2014-től engedélyezték ismét a műrepülést, miután a pilóták képzésébe ismét visszakerült az alap műrepülés. 2016-tól ismét kapnak néhány órát évente a sturmanok is, a képzésük gyakorlatilag az alapmanőverekre és a leszállásra terjed ki, nappal egyszerű időben. (Persze az iskolán kapnak repülő alapkiképzést, ami az iskolakörön egyedül repülésig tart.)
 
A videón ezek az orsók kb 1-1.5 g környékén vannak, még háton helyzetben sincs negatív terhelés. Jól látható, hogy a forzsázst be se kapcsolják. Amúgy a típussal még az átstarthoz se szabad fáklyát kapcsolni. Földközeli vízszintes gyorsításból ugrásnál pedig a felhúzás után éled fel a lórugásként ható utánégetés, de azt még előtte kell kapcsolni. Amikor 1991-ben Le Bourget-ban vagy a kanadai Abbotsford-ban a MiG tesztpilótái demóztak, ott valamivel nagyobb a műsor, de volt utánégetés is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

7:49-től. Ritka látvány a függőleges figura a típustól. Ezekhez a rövid műrepülésekhez persze igen szerény töltést használtak.
 
A Jelizovoi 865. IAP. újabb 2 db modernizált MiG-31-est kapott. Sajnos a videón sem az alváltozat (BM/BSzM) sem az RF számok nem látszanak, csak az biztos, hogy az egyik gépnek kék 38 az oldalszáma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csupa kerek számok. :D 1,4,7 nincs benne, az biztos. mintha 33 lenne az eleje és 6 a vége.
 
Tavalyi MiG-31BM géppár fotó, R-77-1-esekkel a szárnya alatt. Nem Kubinka, nem Aviadartsz, ez egy légibázison lőtt kép egy kiképzési napon (talán a keszi riasztása).
Az is érdekes, hogy a kísérő szárnya alá már nem jutott az R-77-1-esekből, neki csak az R-73-asok egészítik ki a szokásos R-33-asokat.

246095.jpg
 
Evgenyij Topgun visszatért. Szép festésű MiG-31BSzM-ek Permből:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tényleg nagyon jó, és emberközeli az éppen induló rep.gépek videója. Legalább rendes hang van nem valami zene. :)

Ha "Szép festésű"-re gondoltál az aszt jelenti, hogy a videón levő gépeken ki van törölve a számuk/jelük? Nem tényleg jól néznek ki. :) :)

Vagy a mögöttük lévő beton elválasztó elemeken levő számokkal mi a helyzet? Lehet, hogy régi számok, nem tudom értelmezni, de lehet, hogy az aktuális. :)

"Jó" :)

A kiszolgáló technika típusválasztéka megnyugtat, hogy vannak kapcsolatok az öreg kontinensen. :)
 
Tényleg nagyon jó, és emberközeli az éppen induló rep.gépek videója. Legalább rendes hang van nem valami zene. :)

Ha "Szép festésű"-re gondoltál az aszt jelenti, hogy a videón levő gépeken ki van törölve a számuk/jelük? Nem tényleg jól néznek ki. :) :)

Vagy a mögöttük lévő beton elválasztó elemeken levő számokkal mi a helyzet? Lehet, hogy régi számok, nem tudom értelmezni, de lehet, hogy az aktuális. :)

"Jó" :)

A kiszolgáló technika típusválasztéka megnyugtat, hogy vannak kapcsolatok az öreg kontinensen. :)



A Perm-i 764. IAP. tavaly cserélte le a régi B/BSZ 31-eseit BSzM-ekre. Ezek egy része "újonnan" átépített (pl. 07, 09, 13) és szép festésű, másik részét viszont Moncsegorszból kapták. Mivel mindkét alakulat kék oldalszámokat használ, még azokat sem kellett átfesteniük. Pont ez volt az oka, hogy orosz szpoterek és hozzánk hasonló karosszék szakértők hónapokig találgatták, hogy áthelyezték a gépeket, vagy csak gyakran repülnek át kiképzési repülésre. (Mivel a típus hatótávolságát kihasználva rendszeresen repülnek nagy távolságú útvonalakat, gyakran úgy, hogy egyik nap átrepülnek egy, akár 2000 km-re levő légibázisra, majd másnap vissza.)

Jevgenyij barátunknak mániája olvashatatlanná tenni az RF számokat a videóin. (Viszont a fényképein nem.) Mástól ezt nem nagyon látjuk, sem fotón, sem videón. Az ok egyszerű: ez is a megállapodás része, ami alapján olyan gyakran videózhat és fotózhat a bázison.

Az zóna állóhelyein levő beton kutyaólakra (amikben a földi tápforrás generátorai és a központi üzemanyagtöltő rendszer elemei vannak, csak ezer éve nem használják, valószínűleg üzemképtelenek) festett számok a pontos földrajzi pozíciót jelentik, amit a sturmannak be kell táplálni a navigációs rendszerbe.
 
Miért emelik a szállítókocsival együtt a rakétát?


4.Podveska-rakety-R-33-pod-samolet-MiG-31.-600x566.jpg
Mert a többszáz kilós rakétának csak az a 2 szerkezetileg megerősített alátámasztási helye van ahol felfekszik a kocsira, és nincs is több hely rajta más emelési pontokat kialakítani. A többi helyeken a radarkúp mögött ott vannak a közelségi gyújtó hosszú antenna-sávjai, alul középen egy kábelcsatorna, ahol a radartól/vezérlőegységtől futnak hátra a villanydrótok a hajtómű-szekcióhoz és a kormányokhoz, ezután a mellső - festéssel is jelzett támasztási/emelési sík, rögtön utána hosszú a szárnyak, mögötte a hátsó támasztási sík, utána csak a hátsó kormánylapok.
Egyébként meg a futóaknába oldalról csatlakozó vastag cső az a földi tankoló-cső, most már azt is tudhatjuk hol kell a 31-est tankolni. :D