A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
Egy kis összehasonlítás azokból az időkből, amikor még az ukránok azt hitték, hogy repülőgépeket fognak gyártani:
varianty-zagruzki-an-70-i-1.jpeg
most néztem utána picit, wiki szerint a legközelebb az a VBCI IFV áll talán a legközelebb a pumához ha a súlyt nem nézzük ( mert kb dupla annyi kis túlzással)
ami a számokat illeti elvileg éppenhogy befér a puma (marad 10 centi oldalt és 30 centi a tetejétől) ami nagyobb probléma az a súly , elvileg a Puma level C 43 tonna , na az 5 tonnával több mint amennyit az A400M HIVATALOSAN tud vinni (a level A 31,5 t)
szóóóval lehet nem véletlen hogy nem látunk Pumát A400M-ben de a tévedés jogát itt fenntartom :D
ami a Boxert illeti minden szám passzol, elvileg simán befér és el is viszi simán az Atlasz
 
K

kamm

Guest
Sokszor le lett mar irva, hogy a Pumat direkt ugy terveztek, hogy beferjen es el is viszi az Atlas - csak ugy tunik, sokan meg mindig nem ertik, hogy ez nem szolo Puma szolo repulesere ertendo, ugye. :)
Nagyon egyszeruen a flank pancelzatot (kb egy tucat elemet) le kell szedni, ugy lemegy 30 tonnara, azaz 4 gep egyetlen forduloval elvisz 3 Pumat es a negyedikben a level C extra pancelzatot hozzajuk, es igy tovabb. :)

most néztem utána picit, wiki szerint a legközelebb az a VBCI IFV áll talán a legközelebb a pumához ha a súlyt nem nézzük ( mert kb dupla annyi kis túlzással)
ami a számokat illeti elvileg éppenhogy befér a puma (marad 10 centi oldalt és 30 centi a tetejétől) ami nagyobb probléma az a súly , elvileg a Puma level C 43 tonna , na az 5 tonnával több mint amennyit az A400M HIVATALOSAN tud vinni (a level A 31,5 t)
szóóóval lehet nem véletlen hogy nem látunk Pumát A400M-ben de a tévedés jogát itt fenntartom :D
ami a Boxert illeti minden szám passzol, elvileg simán befér és el is viszi simán az Atlasz
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
Sokszor le lett mar irva, hogy a Pumat direkt ugy terveztek, hogy beferjen es el is viszi az Atlas - csak ugy tunik, sokan meg mindig nem ertik, hogy ez nem szolo Puma szolo repulesere ertendo, ugye. :)
Nagyon egyszeruen a flank pancelzatot (kb egy tucat elemet) le kell szedni, ugy lemegy 30 tonnara, azaz 4 gep egyetlen forduloval elvisz 3 Pumat es a negyedikben a level C extra pancelzatot hozzajuk, es igy tovabb. :)
mondtam hogy a tévedés jogát fenntartom :D
 
K

kamm

Guest
Atadta a stafetabotot a regi CEO az ujnak - Fauryt hivatalosan is kineveztek Airbus uj 'pilotajanak' ma: https://www.airlineratings.com/news/airbus-enters-new-era-faury-takes-helm/
He said Airbus had “re-baselined” the troubled A400M program and expected to deliver in line with its commitments.
He said the company was well positioned to leverage its military business and would continue to focus on program execution, continuous improvement and competitiveness.
It would continue to invest in its industrial system and digital innovations.
“We want to improve the way we design, manufacture and service our aircraft systems and our products for customers,’’ he said.
Enders had earlier told the meeting that Airbus had “significantly de-risked” the A400M program with an upcoming contract amendment and an improvement in operations and capability. The program cost the company 400m euros in charges in 2018.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113



Összehasonlításképpen összegyűjtöttem azt is, hogy a francia A400M-ek hányszor repültek 2018-ban: a 14 gép összesen 621-szer repült.
A számtani átlag 44,4 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 8,2 naponta repült egyet átlagosan.

007. 00
008. 51
010. 61
011. 42
012. 17
014. 25
019. 36
031. 40
033. 20
037. 33
053. 71
062. 89
065. 65
073. 71


Érdekes hogy a Francia Légierőnek elsőként átadott 007-es 2018-ban egyáltalán nem repült.
Az ETAP-T gyakorlaton résztvevő F-RBAK (053) francia A400M 2018-ban összesen 71-szer repült.


Összehasonlításképpen összegyűjtöttem egy kisebb üzemeltetőnél is, hogy az A400M-ek hányszor repültek 2018-ban.

Spanyolország: a 3 gép összesen 130-szor repült.
A számtani átlag 43,3 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 8,4 naponta repült egyet átlagosan.


T.23-01: 40 (2019-ben még nem repült?!?)
T.23-02: 68
T.23-03: 22


2016.12.01-én vették át az első gépet, 2017.12.22-én a másodikat, 2018.07.25-én a harmadikat. Így ezek a gépek már a későbbi szériákból valók.

A negyedik gépet 2019.01.10-én vették át.


Nem térnek el jelentősen az átlagértékek a francia gépekétől.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Összehasonlításképpen 2018-ban az osztrákok három ötvenéves C-130K-ja összesen 169-szer repült.
A számtani átlag 56,3 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 6,5 naponta repült egyet átlagosan.

8T-CA: 79
8T-CB: 51
8T-CC: 39
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Pocok75
K

kamm

Guest
Összehasonlításképpen 2018-ban az osztrákok három ötvenéves C-130K-ja összesen 169-szer repült.
A számtani átlag 56,3 alkalom gépenként. Azaz minden egyes gép 6,5 naponta repült egyet átlagosan.

8T-CA: 79
8T-CB: 51
8T-CC: 39

Mondjuk ez igy onmagaban semmikeppen sem valodi 'osszehasonlitas', mert minden faktor hianyzik. Csak egyt peldat hozva: tudjuk, hogy van rengeteg C-130-as, Transall etc a nemeteknek, franciaknak briteknek is, azaz ha kevesebb cuccot kell vinni akkor biztosan inkabb azt reptetik, mert olcsobb avagy mert az mar oregecske, inkabb az 'utodjon', mint az uj es igy tovabb.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Mondjuk ez igy onmagaban semmikeppen sem valodi 'osszehasonlitas', mert minden faktor hianyzik. Csak egyt peldat hozva: tudjuk, hogy van rengeteg C-130-as, Transall etc a nemeteknek, franciaknak briteknek is, azaz ha kevesebb cuccot kell vinni akkor biztosan inkabb azt reptetik, mert olcsobb avagy mert az mar oregecske, inkabb az 'utodjon', mint az uj es igy tovabb.

Igazad van, nem tudhatjuk, hogy miert repulnek annyiszor a gepek, ahanyszor. Azert neztem meg a spanyolokat es az osztrakokat is, mert ott nincs nagyobb meretu gep rendszeresitve az A400M es C-130ason kivul, igy ha valami kicsit nagyobbat vinni kell, valoszinuleg azokkal viszik. Es Magyarorszagon is 3 gepet akarnak rendszeresiteni valamibol.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Igazad van, nem tudhatjuk, hogy miert repulnek annyiszor a gepek, ahanyszor. Azert neztem meg a spanyolokat es az osztrakokat is, mert ott nincs nagyobb meretu gep rendszeresitve az A400M es C-130ason kivul, igy ha valami kicsit nagyobbat vinni kell, valoszinuleg azokkal viszik. Es Magyarorszagon is 3 gepet akarnak rendszeresiteni valamibol.
Vagy pl amit elvisz 2 C130 az lehet befér 1 A400ba, igy pláne kevesebbszer repül, pont feleannyit... biztos hogy komplex gép, komlpex megoldandó hibákkal, de nem olyan selejt mint az itt páran megálmodták...
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Vagy pl amit elvisz 2 C130 az lehet befér 1 A400ba, igy pláne kevesebbszer repül, pont feleannyit... biztos hogy komplex gép, komlpex megoldandó hibákkal, de nem olyan selejt mint az itt páran megálmodták...

Azért az érdekesnek tűnik, hogy országtól- és rendszeresített darabszámtól függetlenül mindenhol kb. ugyanannyiszor repülnek évente átlagosan az A400M-ek. Ha van mellette másik típus, ha nincs. De majd még próbálok adatokat gyűjteni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ratamahata

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Azért az érdekesnek tűnik, hogy országtól- és rendszeresített darabszámtól függetlenül mindenhol kb. ugyanannyiszor repülnek évente átlagosan az A400M-ek. Ha van mellette másik típus, ha nincs. De majd még próbálok adatokat gyűjteni.
Előirt kötelező karbantartás illetve ellenőrzés mennyi időt vesz igénybe??? Tekintve hogy kiforratlan a típus? Erre találtál adatot?? Lehet.hogy ez vesz el sok munkaórát?
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
Vagy pl amit elvisz 2 C130 az lehet befér 1 A400ba, igy pláne kevesebbszer repül, pont feleannyit... biztos hogy komplex gép, komlpex megoldandó hibákkal, de nem olyan selejt mint az itt páran megálmodták...
ugyanezen a véleményen vagyok , kiegészítve azzal hogy ugyan már réges rég ki kellett volna javítani szerintem a hibákat/gyermekbetegségeket de tegyük hozzá hogy pl se a németek se anno a franciák nem nagyon akartak pénzt áldozni erre a dologra (szerencsére mostmár a franciáknál más a helyzet de a németeknél ... hagyjuk)
Előirt kötelező karbantartás illetve ellenőrzés mennyi időt vesz igénybe??? Tekintve hogy kiforratlan a típus? Erre találtál adatot?? Lehet.hogy ez vesz el sok munkaórát?
ha ugyanaz a rendszer vonatkozik rájuk mint a polgári gépekre akkor :
A check: 400-600 repült óránta , 50-70 munkaóra kb ( egy jó szerelőcsapat letudja 10-12 óra alatt)
B check: 6-8 havonta kb 160 munkaórát vesz igénybe és 1-3 nap között végzik el
C check: ez az első "nagy pihi" durván 2 évente van , 6000 munkaórát vesz igénybe , csapat/szerelőgárda függő de olyan 2-3 hétet áll a gép a hangárban
D check: 6-10 évente , teljesen szétszedik a gépet , átvizsgálják minden high-tech szerkezettel , 50000 munkaóra és gárdától függően az egész folyamat eltarthat 2-3 hónapig is
nagyrészt ezek a fő számok de típistól függően eltérhetnek kicsit
Szerintem a kereslet - pontosabban annak hiánya - is sokat elárul a típusról, nem beszélve arról, hogy a fejlesztő országok 1 része is szabadulni akar néhány példánytól. - És talán nem volt "véletlen" a Herculesek beszerzése sem...
vagy csak nem mindenkinek kell ekkora gép , nyilván a gyermekbetegségek sokat számítanak de ha azt nézzük hogy az európai országokra hagyatkozhatunk főként (amiknak minek kéne ilyen gép , van 3 másik fajta , oroszok kilőve , afrika nagy része megintcsak délamerika Herky fun vagy most fog majd a következő évtizedben TALÁN befutni a brazil csoda , ázsia meg megint más tészta) akkor nem rossz a rendszeresítő országok listája
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
A "rendszeresítő országok" szinte kivétel nélkül fejlesztő országok, akik futnak a pénzük után. Őket kivéve viszont már tragikus a helyzet...
nagy részben mert a többieknek van más opció vagy tök felesleges ilyen méretű gép , tény hogy nem egy akkora siker mint a Herky de annyira azért nem szar ez a vas mint ahogy sokan lefestik
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 838
113
Nyilvánvaló,hogy nem lesz exportsiker hisz túl nagy ahhoz.Amire nagy igény van az a Herkules vagy a Spartan méretkategóriája nem pedig egy ilyen nagy gép.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
A "rendszeresítő országok" szinte kivétel nélkül fejlesztő országok, akik futnak a pénzük után. Őket kivéve viszont már tragikus a helyzet...

Tenyleg unalmas, hogy egyesek egyszeruen semmit nem olvasnak el, semmirol nem tajedkozodnak, csak hajtogatjak az okossagaikat Kobanya-Kulsorol.

Ezt is tucatszor leirtuk mar, szo nincs arrol, hogy "szabadulnanak", szimplan az ujratervezesekbol adodo keses miatt felrugta az atallasi terveket - ie a kesce erkezo Atlasok miatt massal kell kivaltaniuk egyes nyugdijba vonulo Transallt etc, azaz a kesobb megerkezo A400M gepeik extra gepekke velnak, azokat probaljak atadni masnak (de szo nelkul atveszik az osszeuropai Airbustol, hiszen sajat ceguk - nem veletlenul boldogan telepit MagyarMagyarorszagra is gyeret az Airbus, ha tud, ujabb megrendelo, aki talan magaenak erzi majd a ceget, uzletet hozhat etc.)
 
K

kamm

Guest
Nyilvánvaló,hogy nem lesz exportsiker hisz túl nagy ahhoz.Amire nagy igény van az a Herkules vagy a Spartan méretkategóriája nem pedig egy ilyen nagy gép.

Ugyan, hogyan lehetne mar nyilvanvalo, amikor 30-40 evre elore keszulnek ezek a gepek. Ezen elv menten szinte minden amerikai fejlesztes csod volt.
Ez egy niche modell, egy hibrid tactical-strategic szerepre, raadasul utantoltesi kepessegekkel, amibol egyszeruen meg nem volt. Ha minden kepesseget befejezik - nagyja csak ido kerdese, egyedul a Diehl onvedelmi rendszere, ami komplex integracio -, minden eselye megvan arra, hogy 10-20 ev alatt szepen levaltsa a nyugdijba vonulo oreg C-130-asokat.

Az A400M mar most 80 felett van hasznalatban, kb felenel, ahol a tiz evvel idosebb C-295, viszont kevesebb balesettel, megsem szidja mindenki a C-295-ot, ami raadasul joval kevesebbet tud, csak joval olcsobb es sokkal egyszerubb eladni.