Szállítógépek váltása a MH-nél

Ja, hat az ("alap") ugy hasznalhatatlan, ahogy van, "te nagyon te" - konkretan en hallottam angoltanar vegzettsegu (!) embereket ektelen allatsagokat mondani ideat... ez egy hosszu tema, szerintem itt ne menjunk bele, milyen szinten van eltajolva a hazai elkepzeles, hogy mit tartanak *jo* nyelvtudasnak es mi a valosag nativ kornyezetben.

Nem én határozom meg a nyelvvizsga követelménylet hanem a NATO(igen ez NATO elvárás nem mi szoptuk ki a kisujjunkból) nálluk tessék reklamálni ne nálam.
 
Nem én határozom meg a nyelvvizsga követelménylet hanem a NATO(igen ez NATO elvárás nem mi szoptuk ki a kisujjunkból) nálluk tessék reklamálni ne nálam.

Engem annyira nem izgat, hidd el (de ha reklamalnek, akkor azt inkabb az ektelen magyar helyesirasi hibaitok miatt tennem. :p)
 
Engem annyira nem izgat, hidd el (de ha reklamalnek, akkor azt inkabb az ektelen magyar helyesirasi hibaitok miatt tennem. :p)
Megidézed Tomsinnert, ha a helyesírásról beszélsz :D

Na egyébként volt szerencsém nemzetközi angol, valamint natív angol környezethez is, ahogy tartottam előadást is külföldi katonáknak, nem volt különösebb gond vele.
 
Ja, hat az ("alap") ugy hasznalhatatlan, ahogy van, "te nagyon te" - konkretan en hallottam angoltanar vegzettsegu (!) embereket ektelen allatsagokat mondani ideat... ez egy hosszu tema, szerintem itt ne menjunk bele, milyen szinten van eltajolva a hazai elkepzeles, hogy mit tartanak *jo* nyelvtudasnak es mi a valosag nativ kornyezetben.
Amúgy az alap haszálhatatlanságával egyetértek, az az 5-es általános iskolás szintje kb.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Engem annyira nem izgat, hidd el (de ha reklamalnek, akkor azt inkabb az ektelen magyar helyesirasi hibaitok miatt tennem. :p)

Igen erről itt már volt szó és akkor is leírtam,hogy telefonról pötyögök legtöbbször és ennek bizony meg van az a hátránya,hogy nem figyelek ekre a dolgokra annyira amennyire kéne.Bár egy nyelvész véleménye a helyesírásról az,hogy a helyesírás az a nyelvészetnek fontos mint ahogy ahelyes beszéd is.A hétköznapi életben a nyelv szerepe az információ áramlás és ha ezt betölti akkor jó(ettől még kell helyesen írni az biztos).
 
márminthogy legördül, utána megtankolták, satöbbi aztán lett harckész csak mondjuk azt már nem fényképezték le neked...
Hegedüs-Turcsányi,Légideszant.Laktanyakönyvtárban biztos megvan.De ha guglizod,egy könyvtérnyi tanulmányt találsz róla.
Különben magad irtad,mi a különbbség a deszant és a légi szállitás közöt.Ha tankolni kell,ha a gépböl kihajtva nem harckész,akkor az csak légi szállitás.2003ban elfoglalt reptérre,és autópályára is deszantoltak M1 hk-at C17 gépekkel.Majd a deszantolt páncélos-harccsoportokat a levegőböl is látták el.
 
Akkor ketto befer egy gepbe, azaz ket gep egyszerre elhozza oket egy forduloval. A kontener mekkora es hany volt belole?
20 lábas standard szállítókonténer. 4 -5 db volt benne, meg 3 G merci. + 4 btr.
Na olyat még nem láttam, hogy egyszerre 2 gép ment volna akárhova a magyar katonákért vagy a cuccaikért :D
 
Nincs kint saját cuccunk. Béreljük az amcsiktól mert kurvára nincs értelme cipelni, nekik meg több ezer van lerakva irakban, meg afganisztánban. Sokkal olcsóbban kijön. De például, 4 db BTR-t hozott haza meg pár konténer cuccot, amikor hazajöttünk afganisztánból, Na az egy A400 kaliberű géppel 5-6 forduló. De hasonló terheket cipeltek a C-17-esek is.
És 3db A400M-mel? ;)
És ha meglesznek az új IFV-k/APC-k, nem lenne megnyugtatóbb, ha azokkal lehetne misszióba menni, mint MRAP-ot meg Humwee-t bérelni? Mint ahogy a polákok kivitték a Rosomak-okat?
De vegyük csak a H225-öt. Helit nem fogunk tudni a odakint bérelni. A H400M-be az is belefér. A H145M, meg persze kb. 2x.
Az ellátás meg nem itthonról megy. Nem cipelünk ki hetente egy konténer cuccot. Amikor vált az alegység előtte kivisznek mindent ami kell neki. Kaját helyben veszik NATO listás beszállítóktól. Aztán utána már csak akkor van cipekedés, ha valamihez alkatrész kell vagy pótolni a dolgokat.
Nem lehet, hogy azért nem innen vittük a cuccokat, mert nem volt mivel? (nem tudom, kérdezem)
Szerintem is bőven elég a C130 nagy gépnek.Ugyanúgy alkalmassá tehető tankolókonténer hordozására,mint az A400.Bevált,kiforrott,minden feladathoz kész kiegészitők vannak hozzá.
Erre tudnál valamilyen forrást linkelni, mert nem nagyon találtam hasonlót C130-nál. Ez biztosan emelné az elbírálásnál az értékét. Mert ugye 3gép a keret, és ebbe kellene beleférni minimum 2 funkciónak: szállítás, és tankerkedés.
Azt tudom, hogy a KC390 tudja ezt, és ha még olcsóbb is, akkor lehet hogy megéri kivárni azt a 3-4 évet, mire kaphatunk belőle, mert jóval olcsóbb, mint a C130J.
 
És 3db A400M-mel? ;)
És ha meglesznek az új IFV-k/APC-k, nem lenne megnyugtatóbb, ha azokkal lehetne misszióba menni, mint MRAP-ot meg Humwee-t bérelni? Mint ahogy a polákok kivitték a Rosomak-okat?
De vegyük csak a H225-öt. Helit nem fogunk tudni a odakint bérelni. A H400M-be az is belefér. A H145M, meg persze kb. 2x.

Nem lehet, hogy azért nem innen vittük a cuccokat, mert nem volt mivel? (nem tudom, kérdezem)

Erre tudnál valamilyen forrást linkelni, mert nem nagyon találtam hasonlót C130-nál. Ez biztosan emelné az elbírálásnál az értékét. Mert ugye 3gép a keret, és ebbe kellene beleférni minimum 2 funkciónak: szállítás, és tankerkedés.
Azt tudom, hogy a KC390 tudja ezt, és ha még olcsóbb is, akkor lehet hogy megéri kivárni azt a 3-4 évet, mire kaphatunk belőle, mert jóval olcsóbb, mint a C130J.

Kevés olyan dolog van amit innen megéri messzire elvinni mert drágább beszerezni helyben vagy drágább beszerezni mint közösen megvenni másokkal odakint.
 
És 3db A400M-mel? ;)
És ha meglesznek az új IFV-k/APC-k, nem lenne megnyugtatóbb, ha azokkal lehetne misszióba menni, mint MRAP-ot meg Humwee-t bérelni? Mint ahogy a polákok kivitték a Rosomak-okat?
De vegyük csak a H225-öt. Helit nem fogunk tudni a odakint bérelni. A H400M-be az is belefér. A H145M, meg persze kb. 2x.

Nem lehet, hogy azért nem innen vittük a cuccokat, mert nem volt mivel? (nem tudom, kérdezem)

Erre tudnál valamilyen forrást linkelni, mert nem nagyon találtam hasonlót C130-nál. Ez biztosan emelné az elbírálásnál az értékét. Mert ugye 3gép a keret, és ebbe kellene beleférni minimum 2 funkciónak: szállítás, és tankerkedés.
Azt tudom, hogy a KC390 tudja ezt, és ha még olcsóbb is, akkor lehet hogy megéri kivárni azt a 3-4 évet, mire kaphatunk belőle, mert jóval olcsóbb, mint a C130J.

Nem, a többi ország se cipelészik folyamatosan, (Nincs értelme) Helikoptere meg szintén annyi van kint az amerikaiaknak mint a szemét. Nekünk max koszovóba meg boszniába fog kimenni cuccunk. Oda meg tréleren fog menni, meg vonattal. De amúgy ott a C-17. Ezért vannak nálunk.
 
Nem, a többi ország se cipelészik folyamatosan, (Nincs értelme) Helikoptere meg szintén annyi van kint az amerikaiaknak mint a szemét. Nekünk max koszovóba meg boszniába fog kimenni cuccunk. Oda meg tréleren fog menni, meg vonattal. De amúgy ott a C-17. Ezért vannak nálunk.
Mennyit is tudjuk ezeket használni?
 
Nem tudom hány repült óránk van. De mi magunktól nem fogunk nagy távolságra erőprojekciót végezni, ami miatt sok gépet kéne nekünk mozgatni. Ha meg a NATO akarja, hogy vigyünk nehezebb technikát a közel keletre akkor tegye lehetővé a cipelését.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and borisz
Mert ugye 3gép a keret, és ebbe kellene beleférni minimum 2 funkciónak: szállítás, és tankerkedés.
Azt tudom, hogy a KC390 tudja ezt, és ha még olcsóbb is, akkor lehet hogy megéri kivárni azt a 3-4 évet, mire kaphatunk belőle, mert jóval olcsóbb, mint a C130J.
Ki mondta neked ezt a hülyeséget? A programban résztvevő portugáloknak Herky áron akarták eladni a brazil újdonságot. Persze ők olcsóbb árat várnak, ellenkező esetben ugrik az üzlet...
/Ebből könnyű kitalálni, hogy 1 átlag vevő csak drágábban vásárolhat./
 
Csak hogy ne csússzunk el a témától. A jelenleg levezénylés alatti haderőreform egyik alapja, hogy a Magyar Honvédség önállóan képes legyen megvédeni magát és az országot . Szerintem ebbe az önállósodásba a szállító kapacitás kiépítése is benne van.
De csak hogy a magasabb polcról is idézzek valakit:
Benkő Tibor elmondta, hogy különböző típusú repülőgépeket vásárolhatnak, összesen 8 darabot.
"A honvédelmi és rendészeti bizottságtól megkaptuk a felhatalmazást, hogy három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet." forrás (benne van az első videóban is, kb. 18. perctől)
Ebben a topicban mi itt tervezgetünk, osztunk szorzunk, de nekem mindig csak az A400M jön ki mint nagyjából egyetlen lehetséges opció.
Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy "Vajon mire gondolt a költő?", akkor mire jutunk? Hát én arra, hogyha olyan gépet akarunk venni, ami nehéz katonai járművet is elvisz, akkor ezt nem azért mondja, mert fel akar vele vágni, hanem azért, hogy tényleg ki is használjuk.
Mire lehet ezt kihasználni? Vagy nemzetközi gyakorlatra kihurcolni a technikát, - de ezt szerintem Európán belül (messzebbre meg minek mennénk) megoldjuk vasúton.
Vagy a másik opció, hogy egy esetleges missziós tevékenységet mondjuk saját technikával vállalnánk el....:rolleyes:
Szóval kalkulál az ember...
Az már csak finomság, hogy milyen a Cargo Master Training.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De hogy legyen egy kis hozzáadott érték is:
Itt egy cikk, amiben elég bőven összeszedik a RAF tavalyi Hurrikán utáni segély akciójának tapasztalatait, különösen az A400M-mel kapcsolatban.
 
Ki mondta neked ezt a hülyeséget? A programban résztvevő portugáloknak Herky áron akarták eladni a brazil újdonságot. Persze ők olcsóbb árat várnak, ellenkező esetben ugrik az üzlet...
/Ebből könnyű kitalálni, hogy 1 átlag vevő csak drágábban vásárolhat./
Ebben az esetben tényleg nem éri meg, bár ha a Boeing felvásárlás változtathat a helyzeten, akkor ki tudja. Az a kérdés, hogy melyik irányban...
 
Ebben az esetben tényleg nem éri meg, bár ha a Boeing felvásárlás változtathat a helyzeten, akkor ki tudja. Az a kérdés, hogy melyik irányban...
Csak lefelé, különben nincs értelme az egésznek. - Mert ki venne meg 1 ismeretlen, gyermekbetegségekkel rendelkező gépet, 1 bizonyított és kiforrott típus ellenében...?!?
 
Latom, kitarto vagy... :D Mar legalabb tucatszor leirtuk ezt, adatokat, ideztem Benkot is, aki vilagosan megmondta, mihez keresnek megoldast - teljesen mindegy, paran itt keptelenek elszakadni sajat rigid, fogalmatlan avagy szimplan erzelmi reakciotol, hat meg 20-30 evre elore nezni. :D
Halistennek az MH, ugy tunik, ennel joval okosabb. ;)

Csak hogy ne csússzunk el a témától. A jelenleg levezénylés alatti haderőreform egyik alapja, hogy a Magyar Honvédség önállóan képes legyen megvédeni magát és az országot . Szerintem ebbe az önállósodásba a szállító kapacitás kiépítése is benne van.
De csak hogy a magasabb polcról is idézzek valakit:
Benkő Tibor elmondta, hogy különböző típusú repülőgépeket vásárolhatnak, összesen 8 darabot.
"A honvédelmi és rendészeti bizottságtól megkaptuk a felhatalmazást, hogy három közepes csapatszállító repülőgépet szerezzünk be, kettő könnyű szállító repülőgépet, valamint három, kimondottan nehéz katonai eszközök szállítására alkalmas repülőgépet." forrás (benne van az első videóban is, kb. 18. perctől)
Ebben a topicban mi itt tervezgetünk, osztunk szorzunk, de nekem mindig csak az A400M jön ki mint nagyjából egyetlen lehetséges opció.
Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy "Vajon mire gondolt a költő?", akkor mire jutunk? Hát én arra, hogyha olyan gépet akarunk venni, ami nehéz katonai járművet is elvisz, akkor ezt nem azért mondja, mert fel akar vele vágni, hanem azért, hogy tényleg ki is használjuk.
Mire lehet ezt kihasználni? Vagy nemzetközi gyakorlatra kihurcolni a technikát, - de ezt szerintem Európán belül (messzebbre meg minek mennénk) megoldjuk vasúton.
Vagy a másik opció, hogy egy esetleges missziós tevékenységet mondjuk saját technikával vállalnánk el....:rolleyes:
Szóval kalkulál az ember...
Az már csak finomság, hogy milyen a Cargo Master Training.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De hogy legyen egy kis hozzáadott érték is:
Itt egy cikk, amiben elég bőven összeszedik a RAF tavalyi Hurrikán utáni segély akciójának tapasztalatait, különösen az A400M-mel kapcsolatban.