Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Akkor minek akartok rámpás szálliutógépet?;)
Ezek utas és teherszállitó gépek.Van fűtésük,hő és hangszigetelésük.
Különben a rendes hermetizált rakterű katonai rámpás szállitóknak is van fűtésük és szellőztető rendszerük.Különben 8000méteren nem élnéd túl az utat.Ja,hogy az orosz gépek nem voltak hermetizálva,az más kérdés.De az Il76 már hermetizált rakterű náluk is.C130,A400 szintén.
Szép kis örömkatonák vagytok.Busz kell nektek,meg utasszállit repcsi.Meg sztriptiztáncosnő és sörcsap nem kéne?
C130-ban sincs túl jó idő, ez pedig tapasztalat....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Akkor minek akartok rámpás szálliutógépet?;)
Ezek utas és teherszállitó gépek.Van fűtésük,hő és hangszigetelésük.
Különben a rendes hermetizált rakterű katonai rámpás szállitóknak is van fűtésük és szellőztető rendszerük.Különben 8000méteren nem élnéd túl az utat.Ja,hogy az orosz gépek nem voltak hermetizálva,az más kérdés.De az Il76 már hermetizált rakterű náluk is.C130,A400 szintén.
Szép kis örömkatonák vagytok.Busz kell nektek,meg utasszállit repcsi.Meg sztriptiztáncosnő és sörcsap nem kéne?
Ha már van 2 utasszállítónk akkor köszönöm szépen azzal utaznék. Turistaosztályon :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Akkor minek akartok rámpás szálliutógépet?;)
Ezek utas és teherszállitó gépek.Van fűtésük,hő és hangszigetelésük.
Különben a rendes hermetizált rakterű katonai rámpás szállitóknak is van fűtésük és szellőztető rendszerük.Különben 8000méteren nem élnéd túl az utat.Ja,hogy az orosz gépek nem voltak hermetizálva,az más kérdés.De az Il76 már hermetizált rakterű náluk is.C130,A400 szintén.
Szép kis örömkatonák vagytok.Busz kell nektek,meg utasszállit repcsi.Meg sztriptiztáncosnő és sörcsap nem kéne?
Látsz különbséget?
W0zxtBq.jpg


131029-Z-WM549-005-1-526x350.jpg


Szerintem az egyik legfontosabb dolog a Z2026-ban, hogy különválasztották a csapatszállítást a tehergépektől.
Nagyon fontos szerintem, hogy a katonáinkra nem mint rakományra tekintünk.
Egyúttal 2 légy lett itten agyoncsapva: A nagyobb állami delegációk is mehetnek ezeken a gépeken.
A kommunizmusban azt mondták, hogy - másunk nem lévén - az ember a legnagyobb értékünk, közben meg a katonák raktérben utaztak padokon...
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem az egyik legfontosabb dolog, hogy különválasztották a csapatszállítást a tehergépektől.
Nem kell különválasztani, mert az utasszállítókra is lehet cargoajtót vágni, így a teherszállítás és a kombinált utas + teherszállítás is megoldható. /Nem beszélve a MEDEVAC feladatról.../

De a magyar A319-eseknél és Falconoknál ez nem történt meg, mert katonainak hazudott luxusgép volt a cél...! :(
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Nem kell különválasztani, mert az utasszállítókra is lehet cargoajtót vágni, így a teherszállítás és a kombinált utas + teherszállítás is megoldható. /Nem beszélve a MEDEVAC feladatról.../

De a magyar A319-eseknél és Falconoknál ez nem történt meg, mert katonainak hazudott luxusgép volt a cél...! :(
Mondjuk a fapados chartergépként üzemelő A319-esek eléggé messze vannak a luxustól.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 426
113
Nem kell különválasztani, mert az utasszállítókra is lehet cargoajtót vágni, így a teherszállítás és a kombinált utas + teherszállítás is megoldható. /Nem beszélve a MEDEVAC feladatról.../

De a magyar A319-eseknél és Falconoknál ez nem történt meg, mert katonainak hazudott luxusgép volt a cél...! :(
Szerinted így néz ki egy luxus gép, egy sorban 6 ülésssel?:
IMG_8751.jpg


Minek csonkítanád szerencsétlen A319-et? Van azon jelenleg is cargo ajtó!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ha már van 2 utasszállítónk akkor köszönöm szépen azzal utaznék. Turistaosztályon :D
Látsz különbséget?
W0zxtBq.jpg


131029-Z-WM549-005-1-526x350.jpg


Szerintem az egyik legfontosabb dolog a Z2026-ban, hogy különválasztották a csapatszállítást a tehergépektől.
Nagyon fontos szerintem, hogy a katonáinkra nem mint rakományra tekintünk.
Egyúttal 2 légy lett itten agyoncsapva: A nagyobb állami delegációk is mehetnek ezeken a gépeken.
A kommunizmusban azt mondták, hogy - másunk nem lévén - az ember a legnagyobb értékünk, közben meg a katonák raktérben utaztak padokon...
Én nem tudom,hogy mire reflektáltok,de nam arra,amit irtam.Sziveskedjetek újraolvasni.A219 multifunkciósra való átépitéséeől irtam.Meg azt is,hogy konkrétan vittem,fogtam,még ücsörögtem is ilyen repülőbe való székes paletta foteljében.Mert azok teljesen normális,átlagos utasgép ülések voltak.Ezekre a palettákra olyan székeket raknak,amilent a kedves vevő megrendel.
Pont az ilyen hozzáállás miatt nincs rendes ruhája meg egyéni felszerelés a magyar katonának.Ülj le egyes!
Valóban?Akkor majd menj harcolni a harcászati buszoddal.Háború meg szivás.Esetlen felkészüléssel meg garantált seggbeqrás
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Én nem tudom,hogy mire reflektáltok,de nam arra,amit irtam.Sziveskedjetek újraolvasni.A219 multifunkciósra való átépitéséeől irtam.Meg azt is,hogy konkrétan vittem,fogtam,még ücsörögtem is ilyen repülőbe való székes paletta foteljében.Mert azok teljesen normális,átlagos utasgép ülések voltak.Ezekre a palettákra olyan székeket raknak,amilent a kedves vevő megrendel.

Valóban?Akkor majd menj harcolni a harcászati buszoddal.Háború meg szivás.Esetlen felkészüléssel meg garantált seggbeqrás
Nem az üléssel van gond. Hanem azzal, hogy hideg van, meg kurva zajos. Legalábbis a C130-ban felpalettázott ülésekkel ez a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
M

molnibalage

Guest
A pápaiak némák? :D
Nem.

Érdekes, hogy Pápa más kapcsán nem jutott eszébe A400 hívő barátunknak legalább egy reality check....

A pápai felszállópálya 2400 méter / 7900 láb hosszú.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pápa_Air_Base

Ha a betontól való elszakadáshoz szerinte ennél nagyobb távolság kéne, akkor bajosan üzemelnének Pápáról, mert még részterheléssel is hogy a búbánatba állának meg a gépek...? Vagy megy az orosz rulett, hogy ha gáz van, akkor emelési sebességnél a beton végén recccs és csá...?

Igen, ennyire nem gondolta végig, de gondoltam most már leírom ezt is. Mert eddig nem esett le neki 1,5 hónap után sem.
Mert ma trendi ennyire nem gondolkodni és körömszakadtáig ragaszkodni hülyeséghez, amikor a válasz kinyomja a szemét is.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and krisss

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Amit ha általakítasz félcargo üzemmódba ahhoz ki kell belezni, és olyan szép csupasz lesz mint ezek belülről.
Direkt néked az egyiket szigetelés nélkül rendelném,és Te csak azzal a géppel utazhatnál.Miabúbánatos qrvaistenért kéne egy utas és teherszállitó gépnek szigeteletlennek lennie?!?!?
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 975
113
Direkt néked az egyiket szigetelés nélkül rendelném,és Te csak azzal a géppel utazhatnál.Miabúbánatos qrvaistenért kéne egy utas és teherszállitó gépnek szigeteletlennek lennie?!?!?
Mondjuk mert ha beraksz egy konténert nem fog beférni a személyszállításos burkolópanelektől ?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Mondjuk mert ha beraksz egy konténert nem fog beférni a személyszállításos burkolópanelektől ?
Na ez már kandi kamerás szint.Semmiképpen nem fog beleférni egy szabvány konténer.Majd használnátok akkorát,amekkora belefér.
És arrol meg senki nem gondolkodik,hogy kellenének kisebb szállitógépek is.....