A fődarabok nem hazaiak.Bár ha a ZF váltót teszik bele,az lehet,hogy hazai összeszerelésű.ZF megvette az Egri Sebességváltógyárat.(Sok mindent itthon gyártatnak hozzá, én pl az egyik beszállítójuknál melózok)
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
A fődarabok nem hazaiak.Bár ha a ZF váltót teszik bele,az lehet,hogy hazai összeszerelésű.ZF megvette az Egri Sebességváltógyárat.(Sok mindent itthon gyártatnak hozzá, én pl az egyik beszállítójuknál melózok)
A fődarabok nem hazaiak.Bár ha a ZF váltót teszik bele,az lehet,hogy hazai összeszerelésű.ZF megvette az Egri Sebességváltógyárat.
No,erröl nem tudtam.Akkor a felmerült 3 váltóvariációbol 2 hazai szerelésű is lehet.Sajnos ez az összhatást nem nagyon befolyásolja,és a Komondor harcértékét semAz Allison váltó meg Szentgotthárdon készül.
Halló-halló srácok!!!
Az hogyhogy nincs megfelelő gyár? Miért gondolkozik itt mindenki zöldmezős beruházásokba? Ez nem egy autógyári futószalagos gyártás.
Mennyivel bonyolultabb egy ilyen összeszerelés, mint egy buszé, vagy egy teherautóé, esetleg egy tűzoltó autóé? Csak mert ilyen gyáraink már vannak.
Ha havi 6-8 darabot összeszerelünk, az bőven elég!
Egy páncélozott jármű összelegózása azért nem egy űrhajógyár. Pár kép a lengyel gyárból.
A Rábánál szerintem 1 éven belül működő példányok jönnének le a sorról. A Rába jelenlegi kapacitásai. És akkor már nem csak vegetálna a cég, azt garantálom!
Arról meg ne is beszéljünk, hogy a modularitás miatt simán lehetne konzorciumban gyártani.
Így akár a teljes hazai hadiipari cég paletta kapna zsíros melókat.
Pl.: Rába a testet gyártja, a tornyo(ka)t a HM EI valemelyik cége, a végszerelést és az elektronikát meg mondjuk a Gamma/Respirátor.
Szóval lenne ebben bőven perspektíva.
Te mit értesz gyártás alatt? Mert ezzel az erővel maga a Patria sem gyártja a saját fejlesztését, csak összeszereli. Mert ugyebár a motor Scania, a torony meg teljesen random.
Szerintem, ha a gyár egyik végében bemegy a táblás acéllemez, a másikon meg kijön az összeállított önhordó héj, akkor azt lehet gyártásnak hívni, nem?
A motoron és a váltón kívül a Rába mindent le fog tudni gyártani (ha oda jutunk) a testhez.
Akkor te ezek szerint elvárod, hogy idehaza ha gyártunk valamit, akkor több alkatrészt gyártsunk, mint a saját fejlesztője?
De akkor nézzük meg így is. A felsorolt alkatrészekből melyik, amit ne tudnánk itthon legyártani? Szigorúan a licence műszaki követelményei szerint?
Én most momentán a motort tudnám csak "felsorolni". Különben az a vicces, hogy ha megnézed a AMV opcionális páncéljának rögzítését, akkor azt mondhatjuk, hogy még azok is a Rábánál készülnének...
Mivel van probléma?És igen a H szériás gépek esetében szépen leírtad a licence gyártást. Csakhát a licence gyártásnak vannak szintjei. Ez meg kell vizsgálni, hogy mi az ami idehaza legyártható, és mi az amit egyszerűbb megrendelni készen.
Ugyan így kellene mondjuk az pl. AMV-t is gyártani.
A 2000-es évek elején szolgált tehát valószínűleg erről beszélt. Ha összefutunk megkérdem.Ha az LLR 81 mm-es francia mortárról beszélünk amit 97-ben állt szolgálatba
Németországban, a HK nem ad ki gyártást nagyon külföldre (nekünk sem adtak a CZ meg igen)A 2000-es évek elején szolgált tehát valószínűleg erről beszélt. Ha összefutunk megkérdem.
A HK-t amúgy hol gyártják majd? Úgy tudom a FAMASt gyártó üzemet megszüntették.
Ok, köszi, hogy megismerhettem ez ügyben az érvelésedet és a többiek által a cáfolatokat.Ezek voltak a témában a hozzászólásaim.
Mivel van probléma?
Továbbra is azt gondolom, hogy egy bármilyen moduláris IFV páncéltestjéhez akár az AMV-hez minden le tudnának gyártani idehaza, és akár a Rábánál. Pontosan annyira, amennyire a Patria legyártja ezeket. Motort, meg váltót nem tudna persze (a Pátria sem gyártja ezeket), de mint látszik simán becsúszhat, hogy még a Patria is magyar gyártású váltóval van felszerelve.
Ha lenne olyan alkatrész, ami nincs jelenleg a Rába termékpalettáján, azt szinte biztos vagyok benne, hogy magyarországi beszállítótól meg tudnánk oldani. Amit pedig így sem, azt simán a licence tulaj leszállítja örömmel nekünk.
Továbbra is arról van szó, hogy a finn gépet gyártjuk, csak a lehető legnagyobb arányban idehaza előállított alkatrészből. Ha a kormányzat meg úgy akarja, akkor konzorciumos formában is lehetőség van a gyártásra.
Nem beszélek a toronyról. Mert az egy egészen más ügy. Különösen, ha távirányításúról van szó.
Ennél világosabban nem tudom leírni, összefoglalni az álláspontomat.
Németországban, a HK nem ad ki gyártást nagyon külföldre (nekünk sem adtak a CZ meg igen)
Hát HK az HK a KMW -meg KMW. Különböző az üzletpolitika. (szerintem amúgy úgy gondolják, hogy a Puma exportsiker lesz és és a cseheknél összeszerelő üzemhez és plusz kapacitáshoz jutnak) A pumának meg nagyon kellenek plusz variánsok, mert jelenleg csak az alap IFV verzió van.Ezzel szemben a KMW menedzsere a héten azt mondta hogy a Puma gyártásában cseh cégek is részt vehetnek, továbbá hogy a 7 különböző variánst is a csehekkel együtt fejlesztenék ki.
Én csak remélni tudom hogy a mieink nem fognak akarni "fejleszteni" és hogy ami jó a németeknek az jó nekünk is.
A KMW menedzsere említette Magyarországot?
Hát nemigen veszi senki, de látod a pumára meg érdeklődnek.Én úgy tudtam hogy exportra elsődlegesen a Lynx-et szánják.
Sajtóbeszélgetésen vett részt a honvédelmi miniszter
Persze! Ez teljesen egyértelmű!Ok, köszi, hogy megismerhettem ez ügyben az érvelésedet és a többiek által a cáfolatokat.
DE szerintem ez felső szinten már el van döntve, hogy milyen páncélozott harcjárművet szerzünk be. Akár vásárlunk ( szerintem ez lesz), vagy licensz stb. variáció...
Csak ezt mi még nem tudjuk..., aki meg olvassa ezeket az oldalakat és már tudja nem nyilatkozhat.
A pumának meg nagyon kellenek plusz variánsok, mert jelenleg csak az alap IFV verzió van.
Nem arról volt szó, hogy a csehek egy biztosan (Puma által) megnyert tendert robbantottak fel, valószínűleg politikai alapon, mondván, nekik tulajdonképpen "emberes" torony kell? Ez nem volt benne az eredeti kiírásba. A Puma meg az RCT-30-as távirányított toronnyal megalázta a többieket....Hát HK az HK a KMW -meg KMW. Különböző az üzletpolitika. (szerintem amúgy úgy gondolják, hogy a Puma exportsiker lesz és és a cseheknél összeszerelő üzemhez és plusz kapacitáshoz jutnak) A pumának meg nagyon kellenek plusz variánsok, mert jelenleg csak az alap IFV verzió van.
Szerintem nem is biztos, hogy kell...Pumánál(még) nincsenek különböző variánsok kifejlesztve mint Lynx-nél?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lynx_(Rheinmetall_armoured_fighting_vehicle)