A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 383
120 580
113
Tüdod kicsi fiú,akkoriban még oroszt tanitottak.Ponyemaju?-Na azért az hozzá tartozik,hogy már rég el is felejtettem,amit meg se igazán tanultam....
Viszont akkoriban a Zrinyi kiadó kicsit jobb volt,mint ma.
Hát mondjuk nem is érdemes onnan tájékozódni, meg a magyar szakirodalomból, de ez így nagyon sok mindent megmagyaráz.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Hát mondjuk nem is érdemes onnan tájékozódni, meg a magyar szakirodalomból, de ez így nagyon sok mindent megmagyaráz.
Baromi pocsék lett a magyar szakirodalom.De azért nem reménytelen.Seregszemle,Hadtudományi társaság,Haditechnika és érdekes mód a Katonai Logisztika meg az MKK oldalait még érdemes böngészgetni.NKE is nyújt még azért jó anyagot.De Molniék hiánypótló munkálkodására nagyon is szükség van.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Mivel részben közvetve kötödök hozzá valamelyest van rálátásom egy gyártás folyamatához. Multinál. Igen és néha csak nézzek hogy egyesek szerint flottul menne minden. Hát fotelből biztosan menne.
Száljunk ár le erről a hazai gyártasról. Majd ha lesz kb minimum 1000-1500 milliárdod meg 8-10 éved akkor esetleg igen.
Na én a thémát lezárom részemről. Felesleges vitatkozni itt álmodozokkal.

1000-1500 milliárd 8-10 év alatt.- Ez bőven megoldható.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 893
12 464
113
1000-1500 milliárd 8-10 év alatt.- Ez bőven megoldható.

Meg. Csak nem Magyarországon. Honnan kaparsz össze évente 500 millió eurót tíz éven keresztül? Az 5 milliárdos gyár a SpaceX konkurense lenne vagy csak Pátriákat legóznának össze? Május elseje van nem április.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 381
7 885
113
Meg. Csak nem Magyarországon. Honnan kaparsz össze évente 500 millió eurót tíz éven keresztül? Az 5 milliárdos gyár a SpaceX konkurense lenne vagy csak Pátriákat legóznának össze? Május elseje van nem április.
Ha jol szamolom abban az 1000-1500 milliardban benne lenne minden szuken. Vegyuk pl egy tobb szazas licencdijat. Hatter, kepzes, technikai eszkozok stb.
A gond mivel tapasztalatunk nem lenne benne. Marmint a teljes gyartasi folyamatban. Igy szinte garantalt lennenek a csuszasok. Minosegi stb problemak.
Ahogy elnezem. A cseheknel is biztosan lesz valami zicer. A csuszasok szerintem ott is garantalt hogy lesznek. Ha lesz naluk nagyobb beszallitoi gyartas.
Ezert is jegyeztem meg hogy inkabb maradjunk meg osszeszerelesre (esetleg egyebb nem maceras reszegysegek gyartasa il beszallitasa ) il hatter kiepitese. Fokent szerviz (teljeskoru) il alkatreszek gyartasa. (nem fegyverzet). Magyaran a teljes logisztikai hatter kiepitese szamunkra. Utanna esetleg a piacra.
Szerintem erre lenne kapacitas itthon is. Nem is fajna annyiba ha azt nezzem hogy egy megfelelo logisztikai hatteret fel lehetne kinalni. Pl pumak, patriak stb teljeskoru szervizelese. Kezdve az alapoktol a reszegysegek cserejeig. Pl serult pancelzat javitasa csereje stb.......
Na ebben latok raciot. Mivel a legtobb autoipari beszallito il ipar kepviselteti magat hazankba.
Ilyen iranyba kelenne nekunk is elmozdulni. Mert reszben ebben van mar tapasztalat az iparban.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 515
46 481
113
Mivel részben közvetve kötödök hozzá valamelyest van rálátásom egy gyártás folyamatához. Multinál. Igen és néha csak nézzek hogy egyesek szerint flottul menne minden. Hát fotelből biztosan menne.
Száljunk ár le erről a hazai gyártasról. Majd ha lesz kb minimum 1000-1500 milliárdod meg 8-10 éved akkor esetleg igen.
Na én a thémát lezárom részemről. Felesleges vitatkozni itt álmodozokkal.

1000-1500 milliárd 8-10 év alatt.- Ez bőven megoldható.

Meg. Csak nem Magyarországon. Honnan kaparsz össze évente 500 millió eurót tíz éven keresztül? Az 5 milliárdos gyár a SpaceX konkurense lenne vagy csak Pátriákat legóznának össze? Május elseje van nem április.
Srácok, ti miről beszéltek???:confused:
Milyen számokkal dobálóztok?
400-600db páncélozott jármű licence-ben történő gyártása nem egy szériagyártás évi 100-150.000-es tömegterméléssel.
A tavaly bejelentett debreceni BMW gyár ennyire lesz tervezve. Zöldmezősen. De annyira, hogy tavaly még szántottak a területen. A bejelentett beruházás értéke 1Mrd euró, azaz kb. 300Mrd forint. Ehhez jön még a kb. 20Mrd-os állami támogatás... forrás
Ja, 1000-1500Mrd 8-10év alatt! Én meg "álmodozom". Ezt hogy gondolod, hogy ilyen marhaságokat írsz, és utána majd jól komolyan vesznek?
Hogy milyen darabszámmal kell egy harcjárműnél gondolkodni? A Pumát jelenleg egyedül a németeknek gyártják.
Idén a tervek szerint 67db-ot (!!!) fognak átadni! A Boxer bussiness már felpörgött, abból 51-et tervez átvenni a Bundeswehr, de ugye azokat gyártják máshova is. forrás
Annyira bírom, amikor a 40-80db-os éves termelést gányolásnak, meg manufaktúrának titulálják itt egyesek! o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 515
46 481
113
Ezert is jegyeztem meg hogy inkabb maradjunk meg osszeszerelesre (esetleg egyebb nem maceras reszegysegek gyartasa il beszallitasa ) il hatter kiepitese. Fokent szerviz (teljeskoru) il alkatreszek gyartasa. (nem fegyverzet). Magyaran a teljes logisztikai hatter kiepitese szamunkra. Utanna esetleg a piacra.
Szerintem erre lenne kapacitas itthon is. Nem is fajna annyiba ha azt nezzem hogy egy megfelelo logisztikai hatteret fel lehetne kinalni. Pl pumak, patriak stb teljeskoru szervizelese. Kezdve az alapoktol a reszegysegek cserejeig. Pl serult pancelzat javitasa csereje stb.......
Na ebben latok raciot. Mivel a legtobb autoipari beszallito il ipar kepviselteti magat hazankba.
Ilyen iranyba kelenne nekunk is elmozdulni. Mert reszben ebben van mar tapasztalat az iparban.
Akkor most gondold végig, hogy mit csinál a Rába a H szériás teherautóknál? Mer' szerintem pontosan ezt!
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Meg. Csak nem Magyarországon. Honnan kaparsz össze évente 500 millió eurót tíz éven keresztül? Az 5 milliárdos gyár a SpaceX konkurense lenne vagy csak Pátriákat legóznának össze? Május elseje van nem április.

Alapvetően tévedsz -pénzügyi szempontból mindenképpen.
Valóban pörög a gazdaság. Ez gyakorlatilag évi több milliárdos plusz bevételt jelent, többlet plusz külföldi beruházást, ami több oldalról pörgeti a gazdaságot, még mindig érkezik a külföldről hazautalt pénz is, már egy ideje kevesebb a sport beruházás... Lazán összejönne. Gyakorlatilag össze fog jönni ennél nagyobb összeg is. (Akárcsak az eszközbeszerzésekre összejött/összejön.) A kérdés már csak az, mire is lesz elköltve.

Ugyebár a világtörténelemben már több ország is összehozott hazai katonai felszerelés gyártást- gyakorlatilag az összes (és nálunk némelyik sokkal rosszabb gazdasági helyzetben lévő) ország rendelkezik valamekkora hazai gyártással. Megoldották. A folyamatok elindultak itthon is.
A hazai gyártás alapvetően hasznos, még ha kezdetben (vagy akár végig ) drágább is. Mert nem vagy kevésbé függsz "külföldnek", aki bármikor leállíthatja politikai, gazdasági, katonapolitikai, saját belügyi... helyzete miatt az alkatrész eladását nekünk. Ez tény. Többen elmondták azt is, hogy ez a hazai foglalkoztatást, és a hazai gazdaságot és az állami bevételeket is (valamekkora mértékben) gyarapítja. Bele lehet gondolni, hogy pl az építőipar már önmagában is "fűti" a gazdaságot.
De alapvetően ez egy beruházás az ország védelmébe egy olyan korban, amikor körülöttünk mindenki fegyverkezik, és országok omlanak össze és darabolódnak föl ( közel és távol) ÉS amikor a németek , amerikaiak, franciák... érdeke és helyzete úgy kívánja, akkor még a legoptimálisabb helyzetben is a saját fegyveres erőiket fogják ellátni.

A német repülők, tankok állnak, mert többek közt az állam nem fizeti azok megvásárlását, erre jön pl a magyar állam, hogy a Leókhoz... alkatrész kell. Perszer hogy legyártja a gyár, aztán Németország háborús helyzetbe keveredik (bel és/vagy külföld) és akkor kell a saját seregnek az alkatrész. Amit nem rendelt meg ugyan a német állam, de a magyarnak... már legyártotta a gyár. Egyértelmű hogy azonnal a német hadseregnek fogják kiszállítani, Magyarország meg majd ott áll tehetetlenül. Nem véletlenül ragaszkodik hozzá a magyar állam, hogy Magyarországon is létesítsenek alkatrészgyártó üzemet azok, melyektől nagy értékben rendelünk.

Alapvetően a fegyver, nehéz technika.. valamekkora részének Magyarországi megvalósítása is Magyarország elemi érdeke. Ha nem pörögne így a gazdaság, akkor is ki kellene valahogy gazdálkodni.
És még ha csak magunknak is gyártanánk, nagyobb darabszám esetén is már csökkenne a difi a külföldi vásárlás és a hazai gyártás költségei között. Túl a fentebb felsorolt előnyökön (is)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113
Lassan beindul a civil kisgépes repülőgépgyártás, (amit természetesen támogat a magyar állam) és már egy ideje van Magyarországon helikopter javító képesség is némely típusra, beindul a fegyver , lőszer gyártás. Van már valamekkora (még ha olyan amilyen minőségű is) technika gyártás. Még hazánkba települt autógyár is gyártott volna katonai felhasználásút.. (ami meg nyilvánvalóan olyan lett volna, amilyen, de érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy a világban miért kezdi el több nagy ország is, kisebb - gyakorlatilag személy és furgon kategóriával is ellátni a hadseregét. Azért mert a harctérhez közel juttatni a csapatokat azokkal is lehet, és nagy a mozgékonyságuk. Ami természetesen nem teszi őket klasszikusan harcjárművé, de az egyébként teherautókon szállítandó lövészeket/gyalogságot mobilabbá teszi)

Miért kell itt olyanokat olvasnom, hogy gyakorlatilag leginkább semmit se gyártsunk, mindent csak külföldről, miközben gyakorlatilag körülöttünk ugyanekkora és fele(meg harmad...) ekkora országok is gyártanak.

A magyar állam és hadvezetés már sokkal előbbre jár...(tervezésben mindenképpen)
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 878
35 580
113
Már van a hadiipari gyártás Magyarországon, ott van a Rába gyártja teherautokat amit el lehet látni utólagos páncélozással ott van a Védett Zárt Felépítmény (VZF)
http://www.raba.hu/jarmu/vzf.html
Ott van a Gamma zrt. a Komondor járműcsaláddal.
Gyártják már a harci buszokat is amihez egész komoly szerszámokat vettek: lézervágó amivel páncéllemezt is tudnak nyiszitelni.
A BTR 80 asokat nem fogják kidobálni az még egy darabig ott lesz, valószínúleg valami lánctalpas cuccot szereznek be amit gyártani kéne mondjuk 200 db ot.
Olyan 3 év alatt lezavarnak 100 buszt a szalagról akkor szerintem nem lesz probléma legyártani a 200 db nyuszibuszt néhány év alatt.
Mondjuk felhúznak még egy üzemet, könnyűszerkezetes hodályokat pár hónap alatt fel lehet építeni valahol vagy dupla műszakban dolgoznak a meglévő üzemekben. Szakemberek szerintem vannak az egész csak elhatározás kérdése mert pénz az megint csak van.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Alapvetően tévedsz -pénzügyi szempontból mindenképpen.
Valóban pörög a gazdaság. Ez gyakorlatilag évi több milliárdos plusz bevételt jelent, többlet plusz külföldi beruházást, ami több oldalról pörgeti a gazdaságot, még mindig érkezik a külföldről hazautalt pénz is, már egy ideje kevesebb a sport beruházás... Lazán összejönne. Gyakorlatilag össze fog jönni ennél nagyobb összeg is. (Akárcsak az eszközbeszerzésekre összejött/összejön.) A kérdés már csak az, mire is lesz elköltve.

Ugyebár a világtörténelemben már több ország is összehozott hazai katonai felszerelés gyártást- gyakorlatilag az összes (és nálunk némelyik sokkal rosszabb gazdasági helyzetben lévő) ország rendelkezik valamekkora hazai gyártással. Megoldották. A folyamatok elindultak itthon is.
A hazai gyártás alapvetően hasznos, még ha kezdetben (vagy akár végig ) drágább is. Mert nem vagy kevésbé függsz "külföldnek", aki bármikor leállíthatja politikai, gazdasági, katonapolitikai, saját belügyi... helyzete miatt az alkatrész eladását nekünk. Ez tény. Többen elmondták azt is, hogy ez a hazai foglalkoztatást, és a hazai gazdaságot és az állami bevételeket is (valamekkora mértékben) gyarapítja. Bele lehet gondolni, hogy pl az építőipar már önmagában is "fűti" a gazdaságot.
De alapvetően ez egy beruházás az ország védelmébe egy olyan korban, amikor körülöttünk mindenki fegyverkezik, és országok omlanak össze és darabolódnak föl ( közel és távol) ÉS amikor a németek , amerikaiak, franciák... érdeke és helyzete úgy kívánja, akkor még a legoptimálisabb helyzetben is a saját fegyveres erőiket fogják ellátni.

A német repülők, tankok állnak, mert többek közt az állam nem fizeti azok megvásárlását, erre jön pl a magyar állam, hogy a Leókhoz... alkatrész kell. Perszer hogy legyártja a gyár, aztán Németország háborús helyzetbe keveredik (bel és/vagy külföld) és akkor kell a saját seregnek az alkatrész. Amit nem rendelt meg ugyan a német állam, de a magyarnak... már legyártotta a gyár. Egyértelmű hogy azonnal a német hadseregnek fogják kiszállítani, Magyarország meg majd ott áll tehetetlenül. Nem véletlenül ragaszkodik hozzá a magyar állam, hogy Magyarországon is létesítsenek alkatrészgyártó üzemet azok, melyektől nagy értékben rendelünk.

Alapvetően a fegyver, nehéz technika.. valamekkora részének Magyarországi megvalósítása is Magyarország elemi érdeke. Ha nem pörögne így a gazdaság, akkor is ki kellene valahogy gazdálkodni.
És még ha csak magunknak is gyártanánk, nagyobb darabszám esetén is már csökkenne a difi a külföldi vásárlás és a hazai gyártás költségei között. Túl a fentebb felsorolt előnyökön (is)
Már van a hadiipari gyártás Magyarországon, ott van a Rába gyártja teherautokat amit el lehet látni utólagos páncélozással ott van a Védett Zárt Felépítmény (VZF)
http://www.raba.hu/jarmu/vzf.html
Ott van a Gamma zrt. a Komondor járműcsaláddal.
Gyártják már a harci buszokat is amihez egész komoly szerszámokat vettek: lézervágó amivel páncéllemezt is tudnak nyiszitelni.
A BTR 80 asokat nem fogják kidobálni az még egy darabig ott lesz, valószínúleg valami lánctalpas cuccot szereznek be amit gyártani kéne mondjuk 200 db ot.
Olyan 3 év alatt lezavarnak 100 buszt a szalagról akkor szerintem nem lesz probléma legyártani a 200 db nyuszibuszt néhány év alatt.
Mondjuk felhúznak még egy üzemet, könnyűszerkezetes hodályokat pár hónap alatt fel lehet építeni valahol vagy dupla műszakban dolgoznak a meglévő üzemekben. Szakemberek szerintem vannak az egész csak elhatározás kérdése mert pénz az megint csak van.
Vannak elgondolások és kisérletezgetések,de egyiket se nevezném hazai gyártásnak,inkább csak összeszerelésnek.Még a Rába teherautók is inkább csak helyi változatú és összeszerelésű MAN.Nincs már meg igazábol se az ipari bázis,se a tapasztalat ma már.Lényegében az alapoktol ujra kellene épiteni mindent.Merész elgondolások ugyan vannak,pl ezt is már egyszer belinkeltem
https://hhk.uni-nke.hu/document/hhk-uni-nke-hu/Hennel_phd_ertekezes.pdf
De ez is szinte minden lényeges részegységet külföldi alapon képzel beszerezni
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 383
120 580
113
Már van a hadiipari gyártás Magyarországon, ott van a Rába gyártja teherautokat amit el lehet látni utólagos páncélozással ott van a Védett Zárt Felépítmény (VZF)
http://www.raba.hu/jarmu/vzf.html
Ott van a Gamma zrt. a Komondor járműcsaláddal.
Gyártják már a harci buszokat is amihez egész komoly szerszámokat vettek: lézervágó amivel páncéllemezt is tudnak nyiszitelni.
A BTR 80 asokat nem fogják kidobálni az még egy darabig ott lesz, valószínúleg valami lánctalpas cuccot szereznek be amit gyártani kéne mondjuk 200 db ot.
Olyan 3 év alatt lezavarnak 100 buszt a szalagról akkor szerintem nem lesz probléma legyártani a 200 db nyuszibuszt néhány év alatt.
Mondjuk felhúznak még egy üzemet, könnyűszerkezetes hodályokat pár hónap alatt fel lehet építeni valahol vagy dupla műszakban dolgoznak a meglévő üzemekben. Szakemberek szerintem vannak az egész csak elhatározás kérdése mert pénz az megint csak van.
Mind a három terméket letagadnám annyira szar....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 515
46 481
113
Vannak elgondolások és kisérletezgetések,de egyiket se nevezném hazai gyártásnak,inkább csak összeszerelésnek.Még a Rába teherautók is inkább csak helyi változatú és összeszerelésű MAN.Nincs már meg igazábol se az ipari bázis,se a tapasztalat ma már.Lényegében az alapoktol ujra kellene épiteni mindent.Merész elgondolások ugyan vannak,pl ezt is már egyszer belinkeltem
https://hhk.uni-nke.hu/document/hhk-uni-nke-hu/Hennel_phd_ertekezes.pdf
De ez is szinte minden lényeges részegységet külföldi alapon képzel beszerezni
Te most komolyan belinkeltél egy repülőgépet, mint példát? Egy lehetséges IFV licence gyártáshoz? Azta! :p:D:p
Ezt értelmezni sem tudom: "Nincs már meg igazábol se az ipari bázis,se a tapasztalat ma már."
Há' akko' ezt neked. ;)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 383
120 580
113
A Komondor volt nálad csapatpróbán?
Nem nálam, de volt próbázva. A másik kettőhöz, már személyesen is volt szerencsém. (a VZF-et elakadni is láttam földúton). A komondorral még mindig az a gond, hogy itthon nincs ilyen járműre nagyon szükség. A külföldi missziókban meg olcsóbb bérelni egyet helyben az amerikaiktól, mint kivitetni.

Meg többek közt nagyon szar a terepjáró képessége és akkora mint egy pajta.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 213
4 426
113
Te most komolyan belinkeltél egy repülőgépet, mint példát? Egy lehetséges IFV licence gyártáshoz? Azta! :p:D:p
Ezt értelmezni sem tudom: "Nincs már meg igazábol se az ipari bázis,se a tapasztalat ma már."
Há' akko' ezt neked. ;)
Azt vágod azért hogy ezek nagy többsége nem magyar cég.... azt is remélem vágod hogy mi alapján raksz egy sokszázezres autóipari gyártási potenciált össze egy manufakturális 200db os gyártással??? Értesd már meg magaddal hogy ez bukó ötlet, ne légy már Pöcs!! :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Te most komolyan belinkeltél egy repülőgépet, mint példát? Egy lehetséges IFV licence gyártáshoz? Azta! :p:D:p
Ezt értelmezni sem tudom: "Nincs már meg igazábol se az ipari bázis,se a tapasztalat ma már."
Há' akko' ezt neked. ;)
Hát akko,ez nem mond semmit.
Arra példa,hogy merész elképzelések vannak,még röpcsigyártást is álmodnak.
A legalapvetőbb dolgokat nem tudjuk legyártani,pl páncéllemez.
Kis sorozatú összeszerelés a Rábára alapozva megoldható.Külön üzemet alapitani erre nem érdemes.Szerintem
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 950
18 441
113
Azt vágod azért hogy ezek nagy többsége nem magyar cég.... azt is remélem vágod hogy mi alapján raksz egy sokszázezres autóipari gyártási potenciált össze egy manufakturális 200db os gyártással??? Értesd már meg magaddal hogy ez bukó ötlet, ne légy már Pöcs!! :)

Jól emlékszem talán, volt egy magyar személygépkocsi, Puli néven, amit bemutattak, talán a 90-es évek elején. Aztán a Pannónia motorkerékpár gyártás újraindítása, amit szintén nagy garral mutattak be. Sajnos naív elképzelés volt a tervbe belevégók részéről mindkét történet. Magyarul, megfelelő, több évtizedes tapasztalat, hozzáértés, technológia, súlyos milliárdok a normális fejlesztésre, beszállítói lánc, hozzáértés, ha nincs meg, akkor bukott dolog bármi is. Olyan közegben, ahol az elllenfelek, akik termékeivel mérkőzni kell, nagyságrenddel jobbak minden téren. Próbáljátok már ezt megérteni. Liszensz, ami szóba jöhet, vagy annyi sem. Hazai hehézfegyver fejlesztést felejtsétek el, mert több évtized műszaki, technológiai, emberi, anyagi, hátrányban vagyunk.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 515
46 481
113
azt is remélem vágod hogy mi alapján raksz egy sokszázezres autóipari gyártási potenciált össze egy manufakturális 200db os gyártással??? Értesd már meg magaddal hogy ez bukó ötlet, ne légy már Pöcs!! :)
Értő olvasás?
400-600db páncélozott jármű licence-ben történő gyártása nem egy szériagyártás évi 100-150.000-es tömegterméléssel.
Mégis a tonyo betette, hogy a 4-600db legyártásához szükséges beruházás 5x annyiba (1500Milliárd forint) fog kerülni, mit az egész BMW gyár (300Milliárd).
Remélem te is átlátod, hogy ez marhaság. Bár kezdek kételkedni ebben.
Azt vágod azért hogy ezek nagy többsége nem magyar cég....
A mocskos szemetek. Csak elfelejtettek nekik szólni, hogy a magyar GDP-hez számít az ő termelésük is. A magyar államnak adóznak. A magyar államnak fizetik a járulékokat az alkalmazottak után. Az alkalmazottal döntő többsége magyar. Hja hogy még a tulaj is itt épít házat?
Tényleg olyan fontos, hogy az adott cég "nem magyar cég"? De csak hogy jól érezd magad (Mer' ez fontos!) Pl. a Rába full magyar cég (állami tulajdon).