Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 709
32 377
113
Elvileg a szöveges részében benne van. Azt már nem tudom konkrétan, hogy a vétel ár kifizetésekor mondjuk azért fog vastagon a penna, mert az élettartamra tervezett szervizelést is akkor fizetik......
Benne van a rabak nem is javithatok beke allapotban csak ugy raba dolgozok nelkul... /terrorveszelyben azthiszem mar igen de nem nyulnak hozza inkabb vigye a raba ha kell vagy kuldjenek embert.../ nem azert mert nem tudnak megcsinalni hanem azert mert megcsinaljak a muhelyesek helyett.../ ezert is magasabb az ara a rabaknak... /eleinte ment is az ugratas hogy a sofor nem talalja a forgalmit segits keresni neki.... Van egy kesztyutartohoz hasonlo szekreny az amyosullesnel /mindenki kinyitja mert azthiszi kesztyutarto.../ kabelek futnak benne... Olyankor a sofor ijedseget imital es kozli hogy a rababa vissza kell kuldeni javitasra /mert ezt mindenki tudja./ mert elszakitott egy biztonsagi zsinort ezert nem indul a jarmu /persze az inditasgatlo bekapcsolva van mar reges reg.../ kulcs fordit nem indul.../es ezt neked kell kifizetni mert o nem fizet ezert... /sokan beszoptak az elejen volt akit napokig idegeltek vele meg okoskodast imitaltak hogy hogy is usszak meg :D/
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
A fostos agyuinkat pedig iralok fogjak vontatni ameddig rendszerben vannak. Azert a par agyuert lehet megerne par rabat nem nato szabvany vonoszemmel ellatni terveztetni tesztelni engedelyeztetni nato iranyaba majd kesobb visszaalakitani stb... De a donteshozok szerint nem eri meg...
Van raba szallitotta ponton hid keszlet /folyami atkelo./ annyi hogy nincs kukazva a regi... /ezzel szerintem semmi gond nincsen./ 15 ev allatt 4.000 jarmu teljesen ok /15 ev alatt memmyivel csokkent a hadaereg letszama?./ugye tudod hogy kozel ket evig volt meg soralommany amikor ez a dontes megszuletett???/ az igenyek valtoznak.
A GBP program szerintem ugyan úgy fog döcögesen haladni mint eddig.
Egyébként már láttam már olyan Rábát aminek a diffijéből csak úgy csepeget az olaj. Kb még az első beszerzésekből lehetett.
A régi Merciket meg elnézve fel lehetne újítanni. Csak hát kérdéses hogy mennyi is lenne a vége ha talán odajutnának.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Az meg hogy cepelek futnak??? Hat nagyon nem futnak meg csak letarolva se lattam
mert neked csak Tata létezik... :D
Talan egy ket repteren valami specialis valtozat locsolokocsi vagy valami vontato talan... Maradt de szerintem az se mert azok is uralok...
A helyzet az, hogy léteznek Csepelek... sőt még Edével is találkoztam („román” fülkés Rába)... bár ez Tatáról nem látszik..
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Nagyon akarja a MÁV a következő hetven IC+-kocsit is

A legtöbb beszállítói tenderen már nyertest is hirdettek. A kérdés, hogy a jelenlegi körülmények között mikorra tudnák megépíteni a kocsikat.

Nyögvenyelősen, akut munkaerőhiánnyal küszködve, de beindította az IC+-kocsik sorozatgyártását 2017 végén a MÁV-Start Szolnokon: azóta már kilenc-tíz jármű készült el, ezek közül nyolc már forgalomba is állt, utasforgalmi próbákon szűrik ki az esetleges meghibásodásokat. A program első lépcsője húsz járműre (tíz többcélú terű és tíz másodosztályú, termes) szól, de a vasúttársaság már a következő lépcső felé halad: az „IC+ 70 sorozatgyártás projekt” fedőnevű program harmincöt, a TSI követelményrendszerét kielégítő, többcélú teres és további harmincöt, első osztályú IC+-személykocsi megépítését foglalja magában. A projekt során a kocsik különböző részegységeit (forgóvázak, ajtók, fékrendszer, utastéri asztalok stb.) több közbeszerzési eljárást követően vásárolja meg a MÁV-Start.

A hetven kocsi első beszállítójaként a Siemens és a Knorr-Bremse konzorciumáthirdették ki, még tavaly tavasszal. A kétszáz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességgel használható járművekhez a Siemens adja majd az összesen száznegyven forgóvázat, a fékberendezések pedig a világ élvonalába tartozó Knorr-Bremsétől fognak érkezni, akár már idén nyártól. A forgóváz és a fékrendszer a hozzávetőleg 4100 alkatrészféleségből, 53 ezer alkatrészből álló IC+-kocsik legfontosabb részegységei közé tartozik, ezért ezek beszerzése a legnagyobb volumenű és 7,8 milliárd forintos költségével a legdrágább eljárás is a sorozatgyártás előkészítése során.

A többcélú teres kocsik elemeinek tendereztetése lényegében a finisben jár, tavaly és az idén is számos megállapodás született. A hetven kocsira vetített tervezett kiadások azonban jó néhány esetben lényegesen megemelkedtek. Poggyásztartókat például nettó 549 ezer 924 euró (172,7 millió forint) helyett 631 ezer 225 euróért (198,3 millió forint) szereznek be a budapesti Jármű Zrt-től. Az utastéri légcsatornákhozszükséges extrudált alumíniumtermékeket a csömöri Szikametró89 Kft. szállíthatja nettó 60 millió 344 ezer 550 forintért – a költség szinte forintra a tervezett határ alatt maradt. A műanyag burkolatokat és elemeket a fóti Plastform Műanyagtechnika Kft.-től vásárolnak 367,5 millió forintért, ezen közel negyvenötmilliót takarít meg a MÁV. A szuflé gumihurkákat a kiskunmajsai Ma-Gumi Műszaki Gumitermék Előállító és Kereskedelmi Kft. állíthatja elő, a becsült 477 ezer 781 euró (140,6 millió forint) helyett 591 ezer 963 euróért (186 millió forint).



Az első húsz kocsit tartalmazó IC+-szériát követő hetven újabb járműhöz is készíti elő a terepet a MÁV-Start: a beszállítók többségét már megtalálták (a szerző felvétele)


Ezeken felül találtak beszállítót a tűzjelző rendszerhez (nettó 115,4 millió forint helyett 124 millió), a vezetékekhez, kábelekhez (csökkentett falvastagságú 600/1000 voltos többerű vezetékek, 600/1000 voltos egyerű vezetékek, fűtési fővezeték 3600 voltos vezetékei, csökkentett falvastagságú 300/500 voltos vezetékek, UIC és adatbusz vezetékek), valamint ezek kiegészítő alkatrészeihez (flexibilis műanyag és fém védőcsövek és tartozékaik, kábelcsatornák, kötéstechnikai termékek és zsugorcsövek, rögzítéstechnikai elemek). Megvan továbbá a padlószőnyegek (nettó 148,5 millió forint), a Schaltbau speciális járművillamossági anyagok (nettó 154 millió 187 ezer helyett 167 millió 672 ezer forint), a központi diagnosztikai rendszer (163 millió 870 ezer forint helyett 173 millió 160 ezer) és a több feszültségrendszerű statikus energiaellátó berendezések (itt viszont a tervezett nettó 1,62 milliárd helyett csak 1,45 milliárdot kell kiadni) szállítója is.

A vákuumos WC-kre és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra kiírt közbeszerzés győztesével, a Szakálfém Alkatrészgyártó és Szolgáltató Kft.-vel február elején szerződött le a vasúttársaság: a budaörsi cég a többcélú teres kocsikhoz egy-egy, az első osztályúakhoz két-két WC-t szállíthat, nettó 476 ezer 735 euró (150 millió forint) értékben. A budaörsi WC-kkel spórolhat egy keveset a MÁV-Start: eredetileg 567 ezer 667 euró (178 millió forint) kiadással számoltak.

A „Világítástechnikai elemek beszerzése” elnevezésű közbeszerzés nyertesével, a budapesti Elektro-Still Műszaki, Számviteli és Szolgáltató Kft-vel szintén februárban kötöttek szerződést. A beruházás a tervezett költségplafonon belül maradt: a cég ajánlata a nettó hetvenhárommillió forintos határhoz képest hatvanezer forinttal olcsóbb volt.

Az utolsó téli hónapban két további szerződést is aláírtak: az egyik a kocsik utastéri átjáróajtóinak, a másik a befúvórácsok beszerzésével kapcsolatos. Előbbi beruházás kocsinként két – vagyis összesen hetven – belső átjáróajtót és az azokhoz tartozó vezérlőelektronikát, továbbá kapcsolódó szolgáltatásként az üzembehelyezést, a beállításon való részvételt és az oktatást tartalmazza, utóbbival pedig összesen 1330 – kocsinként harmincnyolc – befúvórácsot vásárol a MÁV-Start. Az ajtókat és a rácsokat is a budapesti Járműszerelvényt Gyártó Zrt. szállíthatja. A cég az ajtókkal nettó 257 ezer 520 eurót (80,9 millió forintot), a rácsokkal pedig nettó 10 millió 906 ezer forintot keres – a MÁV-Start az ajtókhoz eredetileg 178 ezer 958 eurós (56,2 millió forintos), a rácsokhoz 9 millió 305 ezres költséggel számolt, vagyis csak az ajtók közel huszonötmillióval többe kerülnek a tervezettnél.



A legnagyobb kérdés, hogy az erősen munkaerő- és kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító meg tud-e birkózni a további kocsik belátható időn belül történő megépítésével, vagy esetleg ki kell szervezni a gyártást más helyre is (fotó: Vörös Attila)


A többcélú teres IC+-kocsik utasüléseihez március végén talált beszállítót a MÁV-Start. A harmincöt kocsiba összesen 1995 – vagyis járművenként ötvenhét –, különböző kivitelű ülést gyárthat a szintén budapesti Polgár Lakatos- és Gumiipari Kft. Ez a beruházás is jóval többe kerül majd a MÁV-Startnak, mint szerette volna: az eredetileg becsült nettó 1 millió 475 ezer 441 euró (463,5 millió forint) helyett 1 millió 766 ezer 44 eurót (nagyjából 555 millió forintot), vagyis közel százmillió forinttal többet kell kiadnia az ülésekért.

A járművek utastéri asztalainak legyártását az osztrák Intirio GmbH nyerte el, az amstetteni cég a budapesti Jármű Zrt. elől happolta el az üzletet. Az április közepén megkötött megállapodással, ha minimálisan is, de spórol a MÁV: a tervezett nettó 440 ezer 888 euró (körülbelül 139,75 forint) helyett kereken 440 ezer eurót (139,5 millió forintot) kértek az osztrákok.

A többcélú teres kocsikba szánt tartó, takaró és díszítő elemek, valamint a rokkantemelő liftek beszerzése azonban sikertelenül zárult: a közbeszerzési eljárást eredménytelennek minősítették.

A legfőbb kérdés azonban, hogy a MÁV-Start hogyan lesz képes megbirkózni a projekttel, hiszen az erősen kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavítóban másfél év alatt mindösszesen tíz kocsi tudott megépülni, eközben pedig a meglévő gördülőállomány fővizsgáit is csak jelentős késésekkel tudják teljesíteni. Vagyis gyakorlatilag több kocsi áll ki a forgalomból, mint amennyi új elkészül, ami szolgáltatási szempontból közel sem optimális sem rövid, sem pedig középtávon.
http://iho.hu/hir/nagyon-akarja-a-mav-a-kovetkezo-hetven-ic-kocsit-is-190429
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Nagyon akarja a MÁV a következő hetven IC+-kocsit is

A legtöbb beszállítói tenderen már nyertest is hirdettek. A kérdés, hogy a jelenlegi körülmények között mikorra tudnák megépíteni a kocsikat.

Nyögvenyelősen, akut munkaerőhiánnyal küszködve, de beindította az IC+-kocsik sorozatgyártását 2017 végén a MÁV-Start Szolnokon: azóta már kilenc-tíz jármű készült el, ezek közül nyolc már forgalomba is állt, utasforgalmi próbákon szűrik ki az esetleges meghibásodásokat. A program első lépcsője húsz járműre (tíz többcélú terű és tíz másodosztályú, termes) szól, de a vasúttársaság már a következő lépcső felé halad: az „IC+ 70 sorozatgyártás projekt” fedőnevű program harmincöt, a TSI követelményrendszerét kielégítő, többcélú teres és további harmincöt, első osztályú IC+-személykocsi megépítését foglalja magában. A projekt során a kocsik különböző részegységeit (forgóvázak, ajtók, fékrendszer, utastéri asztalok stb.) több közbeszerzési eljárást követően vásárolja meg a MÁV-Start.

A hetven kocsi első beszállítójaként a Siemens és a Knorr-Bremse konzorciumáthirdették ki, még tavaly tavasszal. A kétszáz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességgel használható járművekhez a Siemens adja majd az összesen száznegyven forgóvázat, a fékberendezések pedig a világ élvonalába tartozó Knorr-Bremsétől fognak érkezni, akár már idén nyártól. A forgóváz és a fékrendszer a hozzávetőleg 4100 alkatrészféleségből, 53 ezer alkatrészből álló IC+-kocsik legfontosabb részegységei közé tartozik, ezért ezek beszerzése a legnagyobb volumenű és 7,8 milliárd forintos költségével a legdrágább eljárás is a sorozatgyártás előkészítése során.

A többcélú teres kocsik elemeinek tendereztetése lényegében a finisben jár, tavaly és az idén is számos megállapodás született. A hetven kocsira vetített tervezett kiadások azonban jó néhány esetben lényegesen megemelkedtek. Poggyásztartókat például nettó 549 ezer 924 euró (172,7 millió forint) helyett 631 ezer 225 euróért (198,3 millió forint) szereznek be a budapesti Jármű Zrt-től. Az utastéri légcsatornákhozszükséges extrudált alumíniumtermékeket a csömöri Szikametró89 Kft. szállíthatja nettó 60 millió 344 ezer 550 forintért – a költség szinte forintra a tervezett határ alatt maradt. A műanyag burkolatokat és elemeket a fóti Plastform Műanyagtechnika Kft.-től vásárolnak 367,5 millió forintért, ezen közel negyvenötmilliót takarít meg a MÁV. A szuflé gumihurkákat a kiskunmajsai Ma-Gumi Műszaki Gumitermék Előállító és Kereskedelmi Kft. állíthatja elő, a becsült 477 ezer 781 euró (140,6 millió forint) helyett 591 ezer 963 euróért (186 millió forint).



Az első húsz kocsit tartalmazó IC+-szériát követő hetven újabb járműhöz is készíti elő a terepet a MÁV-Start: a beszállítók többségét már megtalálták (a szerző felvétele)


Ezeken felül találtak beszállítót a tűzjelző rendszerhez (nettó 115,4 millió forint helyett 124 millió), a vezetékekhez, kábelekhez (csökkentett falvastagságú 600/1000 voltos többerű vezetékek, 600/1000 voltos egyerű vezetékek, fűtési fővezeték 3600 voltos vezetékei, csökkentett falvastagságú 300/500 voltos vezetékek, UIC és adatbusz vezetékek), valamint ezek kiegészítő alkatrészeihez (flexibilis műanyag és fém védőcsövek és tartozékaik, kábelcsatornák, kötéstechnikai termékek és zsugorcsövek, rögzítéstechnikai elemek). Megvan továbbá a padlószőnyegek (nettó 148,5 millió forint), a Schaltbau speciális járművillamossági anyagok (nettó 154 millió 187 ezer helyett 167 millió 672 ezer forint), a központi diagnosztikai rendszer (163 millió 870 ezer forint helyett 173 millió 160 ezer) és a több feszültségrendszerű statikus energiaellátó berendezések (itt viszont a tervezett nettó 1,62 milliárd helyett csak 1,45 milliárdot kell kiadni) szállítója is.

A vákuumos WC-kre és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra kiírt közbeszerzés győztesével, a Szakálfém Alkatrészgyártó és Szolgáltató Kft.-vel február elején szerződött le a vasúttársaság: a budaörsi cég a többcélú teres kocsikhoz egy-egy, az első osztályúakhoz két-két WC-t szállíthat, nettó 476 ezer 735 euró (150 millió forint) értékben. A budaörsi WC-kkel spórolhat egy keveset a MÁV-Start: eredetileg 567 ezer 667 euró (178 millió forint) kiadással számoltak.

A „Világítástechnikai elemek beszerzése” elnevezésű közbeszerzés nyertesével, a budapesti Elektro-Still Műszaki, Számviteli és Szolgáltató Kft-vel szintén februárban kötöttek szerződést. A beruházás a tervezett költségplafonon belül maradt: a cég ajánlata a nettó hetvenhárommillió forintos határhoz képest hatvanezer forinttal olcsóbb volt.

Az utolsó téli hónapban két további szerződést is aláírtak: az egyik a kocsik utastéri átjáróajtóinak, a másik a befúvórácsok beszerzésével kapcsolatos. Előbbi beruházás kocsinként két – vagyis összesen hetven – belső átjáróajtót és az azokhoz tartozó vezérlőelektronikát, továbbá kapcsolódó szolgáltatásként az üzembehelyezést, a beállításon való részvételt és az oktatást tartalmazza, utóbbival pedig összesen 1330 – kocsinként harmincnyolc – befúvórácsot vásárol a MÁV-Start. Az ajtókat és a rácsokat is a budapesti Járműszerelvényt Gyártó Zrt. szállíthatja. A cég az ajtókkal nettó 257 ezer 520 eurót (80,9 millió forintot), a rácsokkal pedig nettó 10 millió 906 ezer forintot keres – a MÁV-Start az ajtókhoz eredetileg 178 ezer 958 eurós (56,2 millió forintos), a rácsokhoz 9 millió 305 ezres költséggel számolt, vagyis csak az ajtók közel huszonötmillióval többe kerülnek a tervezettnél.



A legnagyobb kérdés, hogy az erősen munkaerő- és kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavító meg tud-e birkózni a további kocsik belátható időn belül történő megépítésével, vagy esetleg ki kell szervezni a gyártást más helyre is (fotó: Vörös Attila)


A többcélú teres IC+-kocsik utasüléseihez március végén talált beszállítót a MÁV-Start. A harmincöt kocsiba összesen 1995 – vagyis járművenként ötvenhét –, különböző kivitelű ülést gyárthat a szintén budapesti Polgár Lakatos- és Gumiipari Kft. Ez a beruházás is jóval többe kerül majd a MÁV-Startnak, mint szerette volna: az eredetileg becsült nettó 1 millió 475 ezer 441 euró (463,5 millió forint) helyett 1 millió 766 ezer 44 eurót (nagyjából 555 millió forintot), vagyis közel százmillió forinttal többet kell kiadnia az ülésekért.

A járművek utastéri asztalainak legyártását az osztrák Intirio GmbH nyerte el, az amstetteni cég a budapesti Jármű Zrt. elől happolta el az üzletet. Az április közepén megkötött megállapodással, ha minimálisan is, de spórol a MÁV: a tervezett nettó 440 ezer 888 euró (körülbelül 139,75 forint) helyett kereken 440 ezer eurót (139,5 millió forintot) kértek az osztrákok.

A többcélú teres kocsikba szánt tartó, takaró és díszítő elemek, valamint a rokkantemelő liftek beszerzése azonban sikertelenül zárult: a közbeszerzési eljárást eredménytelennek minősítették.

A legfőbb kérdés azonban, hogy a MÁV-Start hogyan lesz képes megbirkózni a projekttel, hiszen az erősen kapacitáshiányos Szolnoki Járműjavítóban másfél év alatt mindösszesen tíz kocsi tudott megépülni, eközben pedig a meglévő gördülőállomány fővizsgáit is csak jelentős késésekkel tudják teljesíteni. Vagyis gyakorlatilag több kocsi áll ki a forgalomból, mint amennyi új elkészül, ami szolgáltatási szempontból közel sem optimális sem rövid, sem pedig középtávon.
http://iho.hu/hir/nagyon-akarja-a-mav-a-kovetkezo-hetven-ic-kocsit-is-190429
GO MÁV GO!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Ha már Rábázunk, itt van két extra csoda:
BIG_0003571779.jpg
BIG_0005250173.jpg
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 820
113

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
https://m.portfolio.hu/vallalatok/e...-tovabb-darabolja-magat-a-siemens.323429.html

Ez szerintem fájni fog odahaza. Azt csak lábjegyzetben fűzöm hozzá, hogy ezt az iparágat viszont ezerrel fejleszti Kínában.

Nem kíserelem meg összeszámolni, hogy hány európai munkahely szűnt meg a zōdek baromságai miatt és cserébe mennyi létesült - amire oly nagyon verik a mellüket.

A társaság nettó eredménye az egy évvel korábbi 1,95 millió euróról 1,81 millió euróra csökkent, így is meghaladva azonban az 1,17 milliárd eurós elemzői várakozást.

1,95 millió eurós eredmény meghaladja az 1,17 milliárdos várakozásokat? :)
Hogy lehet egy mondatban kétszer is 3 nagyságrendes elírást elkövetni egy gazdasággal foglalkozó oldalon?

Szóval lassan már gázturbinákat sem fogunk tudni gyártani a fejlett EU-ban...
Pár év múlva meg ha végre (remélem, hogy minél hamarabb) összeomlik a nap és szél-erőműves kártyavár, akkor meg majd vesszük mástól a gázturbinákat?

Egyébként a nap és a szélerőművek mellé pont, hogy a gázerőmű az ami a legmegfelelőbb (már ha mindenképp a zölddekkel akarnak balfaszoskodni). A gázerőművek azok amiket a leggyorsabban üzembe lehet helyezni ha jön egy felhő vagy szélcsend és ezek azok amik kevés CO2-t bocsátanak ki.
Ha ezeket már nem építenek, akkor mivel termelnek áramot éjjel és felhős időben? Mert az atomot is leállítják. Akkor már csak a szénerőmű marad....
Csak akkor már megint ott tartunk, hogy mitől is ződ a naperőmű, ha mellette ott kell legyen mindig egy felfűtött szénerőmű.
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 323
4 506
113
A társaság nettó eredménye az egy évvel korábbi 1,95 millió euróról 1,81 millió euróra csökkent, így is meghaladva azonban az 1,17 milliárd eurós elemzői várakozást.

1,95 millió eurós eredmény meghaladja az 1,17 milliárdos várakozásokat? :)
Hogy lehet egy mondatban kétszer is 3 nagyságrendes elírást elkövetni egy gazdasággal foglalkozó oldalon?

Szóval lassan már gázturbinákat sem fogunk tudni gyártani a fejlett EU-ban...
Pár év múlva meg ha végre (remélem, hogy minél hamarabb) összeomlik a nap és szél-erőműves kártyavár, akkor meg majd vesszük mástól a gázturbinákat?

Egyébként a nap és a szélerőművek mellé pont, hogy a gázerőmű az ami a legmegfelelőbb (már ha mindenképp a zölddekkel akarnak balfaszoskodni). A gázerőművek azok amiket a leggyorsabban üzembe lehet helyezni ha jön egy felhő vagy szélcsend és ezek azok amik kevés CO2-t bocsátanak ki.
Ha ezeket már nem építenek, akkor mivel termelnek áramot éjjel és felhős időben? Mert az atomot is leállítják. Akkor már csak a szénerőmű marad....
Csak akkor már megint ott tartunk, hogy mitől is ződ a naperőmű, ha mellette ott kell legyen mindig egy felfűtött szénerőmű.

Igazad van gyakorlatilag nem marad európai gázturbina gyártó mivel az Alstom-ot megvette a GE szóval ha kiszáll a Siemens az utolsó az Olasz Ansaldo lesz aminek kb a 40%-a már kinai tulajdonban van...

Viszonylag nyílt titok az iparágban hogy a Siemens ki akar szálni a turbina üzelágból. Ez a Joe Kaeser kb 1 éve nyilatkozta hogy a Siemens-nek a Power már nem úgynevezett Core business. Mikor egy cégvezető ezt nyiltkozza akkor az mindig azt jelenti hogy el akarjuk adni. Ezt éppen akkor találta mondani mikor Merkel Kínába ment tárgyalni....
Nemsokra rá jött ez:
https://www.reuters.com/article/sie...o-help-turn-around-gas-turbines-idUSL8N21D1IR

Ugyan csak együttműnködésről beszélnek de valószínű a vége egy vegyes vállalat lesz a dolognak. A kiszervezéssel pedig biztosítható hogy a kínaiak ne az egész Siemens-ben szerezzenek befolyást csak az immár annyira nem áhított turbina üzletágban. Itt Írnak erről:
https://www.powermag.com/siemens-will-abandon-power-and-gas-business/

"While Siemens will give up its majority stake in Gas and Power, it also said it would remain a “strong anchor shareholder in the new company, with a stake that is to be initially somewhat less than 50% and, for the foreseeable future, above the level of a blocking minority holding,”

Jeleneg Kína a legnagyobb erőművi gázturbina megrendelő. A piac kb 20%-át ők adják szóval nem nagyon van más túlélési esélyük.
Érdemes ezt is elolvasni:
https://www.ft.com/content/fc1467b8-c601-11e7-b2bb-322b2cb39656

Ez az első mondat:
"Joe Kaeser, chief executive of Siemens, had a provocative question for reporters last Thursday. Did they know how many large gas turbines were ordered in Germany in the past three years? “I’ll tell you,” he said. “A total of two!”

Haza lett vágva a paic. Mindenki kivár és arra számít hogy új tárolási megoldások jönnek és az majd mindent megold. Alteo vezérigazgatóval és érdemes elolvasni a tegnapi portfóliós interjút:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/uj-naperomuveket-epit-es-kulfoldre-kacsingat-az-alteo.323331.html

Ő mint egy energia szolgáltató cég vezetője így látja:
"Ma még ugyanis a földgáz bázisú villamos energia termelés hozza azt a rugalmasságot a rendszerbe, amire szükség van. Ez persze nem lesz így örökké, de várhatóan már 2050-ben sem. Addig viszont, noha az új tárolási megoldások és fogyasztóoldali szabályozások jelentősen növelhetik a rugalmasságot, de nem egyik pillanatról a másikra, így pár évtizedig még a földgáznak is van helye a rendszerben."

Az idő eldönti igaza lesz-e vagy sem, az energia szolgáltatók mindenestre arra számítanak hogy a gázturbinának max pár évtizede van hátra...ezért nem nagyon akarnak beruházni új gépekbe.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 717
2 464
113
Szeretném ajánlani ezt a videót. Alapvetően egy lada motor tuning videó. A végén egy kisebb hazai forgácsoló üzemet mutatnak be, nekem nagyon tetszet.

 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Igazad van gyakorlatilag nem marad európai gázturbina gyártó mivel az Alstom-ot megvette a GE szóval ha kiszáll a Siemens az utolsó az Olasz Ansaldo lesz aminek kb a 40%-a már kinai tulajdonban van...

Viszonylag nyílt titok az iparágban hogy a Siemens ki akar szálni a turbina üzelágból. Ez a Joe Kaeser kb 1 éve nyilatkozta hogy a Siemens-nek a Power már nem úgynevezett Core business. Mikor egy cégvezető ezt nyiltkozza akkor az mindig azt jelenti hogy el akarjuk adni. Ezt éppen akkor találta mondani mikor Merkel Kínába ment tárgyalni....
Nemsokra rá jött ez:
https://www.reuters.com/article/sie...o-help-turn-around-gas-turbines-idUSL8N21D1IR

Ugyan csak együttműnködésről beszélnek de valószínű a vége egy vegyes vállalat lesz a dolognak. A kiszervezéssel pedig biztosítható hogy a kínaiak ne az egész Siemens-ben szerezzenek befolyást csak az immár annyira nem áhított turbina üzletágban. Itt Írnak erről:
https://www.powermag.com/siemens-will-abandon-power-and-gas-business/

"While Siemens will give up its majority stake in Gas and Power, it also said it would remain a “strong anchor shareholder in the new company, with a stake that is to be initially somewhat less than 50% and, for the foreseeable future, above the level of a blocking minority holding,”

Jeleneg Kína a legnagyobb erőművi gázturbina megrendelő. A piac kb 20%-át ők adják szóval nem nagyon van más túlélési esélyük.
Érdemes ezt is elolvasni:
https://www.ft.com/content/fc1467b8-c601-11e7-b2bb-322b2cb39656

Ez az első mondat:
"Joe Kaeser, chief executive of Siemens, had a provocative question for reporters last Thursday. Did they know how many large gas turbines were ordered in Germany in the past three years? “I’ll tell you,” he said. “A total of two!”

Haza lett vágva a paic. Mindenki kivár és arra számít hogy új tárolási megoldások jönnek és az majd mindent megold. Alteo vezérigazgatóval és érdemes elolvasni a tegnapi portfóliós interjút:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/uj-naperomuveket-epit-es-kulfoldre-kacsingat-az-alteo.323331.html

Ő mint egy energia szolgáltató cég vezetője így látja:
"Ma még ugyanis a földgáz bázisú villamos energia termelés hozza azt a rugalmasságot a rendszerbe, amire szükség van. Ez persze nem lesz így örökké, de várhatóan már 2050-ben sem. Addig viszont, noha az új tárolási megoldások és fogyasztóoldali szabályozások jelentősen növelhetik a rugalmasságot, de nem egyik pillanatról a másikra, így pár évtizedig még a földgáznak is van helye a rendszerben."

Az idő eldönti igaza lesz-e vagy sem, az energia szolgáltatók mindenestre arra számítanak hogy a gázturbinának max pár évtizede van hátra...ezért nem nagyon akarnak beruházni új gépekbe.

Ez van amikor az állam beavatkozik a piaci versenybe és egy amúgy életképtelen technológiát euró százmilliárdokkal megtápolnak, aminek következtében egy másik technológia csődbemegy, ami valós verseny esetén nagyon is életképes lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
K

kamm

Guest
Igazad van gyakorlatilag nem marad európai gázturbina gyártó mivel az Alstom-ot megvette a GE szóval ha kiszáll a Siemens az utolsó az Olasz Ansaldo lesz aminek kb a 40%-a már kinai tulajdonban van...

Marmint az Alstom power uzletagat, nem az egeszet. :) Azert a GE, akarmennyire is amerikainak akarjuk beallitani, egy igazi global multi, de mindekozben Magyarorszagon van lassan 30 eve, munkat ad vagy 10 ezer embernek, van vagy egy tucat R&D centere ill gyara, nemcsak regios kozpont, de global operation center, digital hub etc is ott van. (Ja es az Alstom egy igazi inkompetens ceg, hajmereszto dolgokkal szembesultek a GE-nel, amikor atvettek az uzletagat.) Amugy az Energy & Power mar csak uzemeltetesbol is el fog eldegelni meg par evtizedet, rengeteg ilyen szerzodesuk lehet.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 617
113
Azért az a 4%-os várható növekedés sincs még kőbe vésve. Igaz nem rajtunk múlik...
https://www.portfolio.hu/vallalatok...ybe-a-mercedes-es-a-bmw-miatt.324209.html?amp
De jól megírt cikk eszem-faszom, elsőnek megírja, hogy: "A Handelsblatt vasárnap megjelent értesülését, amely szerint a Daimlernél és a BMW-nél tervezett megszorítások a magyarországi gyártókapacitásaik bővítésére, kiépítésére is kedvezőtlenül hathatnak majd, sorra cáfolták az érintettek."
Azután rákontráz egy olyat: "Az Index legfrissebb értesülés...."
Na akkor az van, hogy a cégeknek lövésük sincs mit csinál a bal meg a jobb kéz, vagy az index hozta a legjobb (megszokott) formáját és az újságírójuk hasára ütött és szenzációként letolta a bullshitet.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 212
4 414
113
De jól megírt cikk eszem-faszom, elsőnek megírja, hogy: "A Handelsblatt vasárnap megjelent értesülését, amely szerint a Daimlernél és a BMW-nél tervezett megszorítások a magyarországi gyártókapacitásaik bővítésére, kiépítésére is kedvezőtlenül hathatnak majd, sorra cáfolták az érintettek."
Azután rákontráz egy olyat: "Az Index legfrissebb értesülés...."
Na akkor az van, hogy a cégeknek lövésük sincs mit csinál a bal meg a jobb kéz, vagy az index hozta a legjobb (megszokott) formáját és az újságírójuk hasára ütött és szenzációként letolta a bullshitet.
Nem biztos hogy rosszul értesült azt Index, komoly visszaesésre számítanak az autógyártók az év végéig kiteljesedve, és gondolom óvatossan égetik a pénzt....
 
  • Tetszik
Reactions: Loken