A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mert egy gépjármű összeszerelése és egy harc jármű közt azért adódik gyártási kultura különbség. Ha egy kocsit össze tudsz legozni, attól még nem biztos hogy egy modern ifv le is tudsz gyártani. Még az összeszerelés se menne úgy.


Miért? Egy modern ifv-t miért bonyolúltabb összerakni mint egy Q3-mat nulláról?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Ha fo darabokbol nem tudnank osszeszerelni valamit akkor jobb ha meg se vesszuk mert szervizelni se vagyunk kepesek akkor...
 
Ja boccs akkor felreertettem /csak mert tobben osszeszerelest osszerakast irtak es trehany voltam nem olvastam vissza elozo oldalakra./
 
A licencgyártás meg, hogy idetelepül a gyártócég és hozza a saját gyártósorait meg mindenét kurvára különböző dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Egyebkent en osszeszereles parti vagyok annyi kiegeszitessel hogy nem kernem a termek osszes fo elemet hanem amit tudunk csinaljuk magunk emellett a gyorsan kopo elemeket license gyartani /igy is csokkemtve a kiaramlo deviza merteket./ a tulnyomasos rendszert az abv szurot pl letudnank gyartani es integralni a vasba. Lehet bagatel de en a lampatesteket se kernem/mind az osztrakok az ascodnal/ ezek csak peldak rengeteget lehetne legozni./ ullesek muszerfal kormanykerek stb... Ezzel a mernokoknek is lehetoseg biztosulna hogy haditechnika teren tapasztalatot szerezzenek... Apro dolog de tapasztalat es ez elengedhetetlen... Ha mar vannak fiatalok akik belekostoltak a haditechnikaval valo munkalatokba meg ha aprosagokkal is az a megmaradt par oreg melle csapodva akar kesobbi modernizaciokon is dolgozhatnanak ami egy ujjabb lepcsofok ami a valos hadiiparhoz vezet..,
 
Lehet mondani hogy hagyjuk eluszott egyebek... De konyorgom nem 10-20 evre elorre meghatarozo dolgok ezek hanem lehet 100-200 evre :) ez olyan mintha az ujkorba aztmondtak volna hagyjuk a kardkovaolast mert a damaszkuszitol le vagyunk maradva..., ez esetben a teljes tortenelmunk megvaltozott vilna sot ma mar nem is lenne magyar tortenelem lehet csupan tortenelem lenne a magyar.
 
Hát jelenleg kurvára akarni kéne, hogy értelmes összeszerelést is tudjunk behozni, főleg a munkaerőhiány miatt.
erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye :) de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot :D:p:D ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )
 
erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye :) de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot :D:p:D ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )
Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.
 
erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye :) de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot :D:p:D ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )
Az a baj hogy már viszonylag jó fizetésért sincs képzett, önállóan dolgozni akaró és tudó ember. És ez egy összeszerelésnél pláne egy nagy értékű ifv nél vagy apc nél nélkülezhetetlen. Mivel részben nem robotizált szerelősorrol van szó ahová egy alulképzelt ukránt is be tudsz rakni. Feltéve ha van kedve melózni.
 
  • Tetszik
Reactions: Lelkeslaikus
Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.
Kravtex, rába meg még egy két cég kooperációjába meg lehetne csinálni. Az a baj hogy a kravtexet valahogy nem kedvelik. Peddig ott is van il lenne szakértelem. A rábánál meg szerintem kevés itthon maradt vagy ott maradt szaki van.
 
Ez azert igy nemteljesen igaz. Szolnokon van valami vagongyar /mondjuk az egyiptomi export az oroszokkal kozosen valoszinuleg lekotik majd a szabad kapacitasaikat./ buszgyarakbol a docogosekbol nem tudom melyik van reszben allami kezben de ott is osszetudnanak szerelni es a foelemek egy reszet license gyartani. De talan meg a hajogyar is alkalmas lenne erre a celra... Amit az uzem nem kepes license gyartani ki kell adni alvallalkozonak foleg az auto beszalitok kozott valogatni./ egyebkent kecelen a pintermuvek beleakar kostolni uj szegmensekbe nem lennek meglepve ha ez epp a hadiipar lenne. /kotodes adott /ugye a muzeum/ a cdarnokok gepek eszkozok es szerszamok rendelkezesre allnak munkaero szinten van a jelenlegi letszam mellett is konnyen bovitheto mert a kornyeken nagy a munkanelkuliseg es viszonylag magas a szakkepzettek aranya...
 
Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.
hát nem tudom , ha CSAK licencgyártás akkor lehet győr de én nekem jobban tetszene egy olyan üzlet mint a cseh fegyvereknél , hogy először csak összeszerelés aztán gyártás , és ebben az esetben én inkább raknám ezt a "komplexumot" Dunaújvárosba vagy ahol a munkanélküliség nincs 2% alatt mint Győr-Moson-Sopron megyében :/
Az a baj hogy már viszonylag jó fizetésért sincs képzett, önállóan dolgozni akaró és tudó ember. És ez egy összeszerelésnél pláne egy nagy értékű ifv nél vagy apc nél nélkülezhetetlen. Mivel részben nem robotizált szerelősorrol van szó ahová egy alulképzelt ukránt is be tudsz rakni. Feltéve ha van kedve melózni.
igen sajnos ezt tapasztalom saját cégen is.Nem tudom ezt hogy lehetne normálisan orvosolni , egyik ismerősöm javasolta hogy mondjuk adjanak olyan bért ilyen helyeken hogy a németországban dolgozó heggesztő azt mondja hogy erre megéri hazajönni , de szerintem összetettebb ez a kérdés sajnos :/ . Sajnos nem lehet fél év alatt "betanítani" annyi embert mint amennyi egy ilyen hely kívánna ha ez opció lenne egyáltalán
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Ugye a pintermuvek az atomeromunek szallit fokent /legalabbis bevetel teren./ ugyhogy a minoseg garantalt... Ahogy a felszereltseg is.