Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az összeszerelés nem gyártás.Ha fo darabokbol nem tudnank osszeszerelni valamit akkor jobb ha meg se vesszuk mert szervizelni se vagyunk kepesek akkor...
Az összeszerelés nem gyártás.
nem mintha egy IFV összeszerelő üzem nem lenne nagy előrelépés mondjukJa boccs akkor felreertettem /csak mert tobben osszeszerelest osszerakast irtak es trehany voltam nem olvastam vissza elozo oldalakra./
A Pinzgauer és a Puch is osztrák (Egy grazi cég.)Azóta meg ide hordják a szarjaikat gyártatni. Úgy mint Mercedes, BMW, AUDI.
Nem értem én ezeket a szemét németeket!
akarat kérdése csak az egész , ha ezt akarják akkor pénzt kerítenének rá , de akarat nélkül még mindig nehézA licencgyártás meg, hogy idetelepül a gyártócég és hozza a saját gyártósorait meg mindenét kurvára különböző dolog.
Hát jelenleg kurvára akarni kéne, hogy értelmes összeszerelést is tudjunk behozni, főleg a munkaerőhiány miatt.akarat kérdése csak az egész , ha ezt akarják akkor pénzt kerítenének rá , de akarat nélkül még mindig nehéz
erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )Hát jelenleg kurvára akarni kéne, hogy értelmes összeszerelést is tudjunk behozni, főleg a munkaerőhiány miatt.
Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )
Az a baj hogy már viszonylag jó fizetésért sincs képzett, önállóan dolgozni akaró és tudó ember. És ez egy összeszerelésnél pláne egy nagy értékű ifv nél vagy apc nél nélkülezhetetlen. Mivel részben nem robotizált szerelősorrol van szó ahová egy alulképzelt ukránt is be tudsz rakni. Feltéve ha van kedve melózni.erről mindig az volt a véleményem hogyha nem éhbérért dolgoztatnák az embereket és megérné elmenni oda dolgozni nekik akkor mennének , már amelyik akar is dolgozni ugye de sebaj ,majd a vendégmunkások megoldják ezt a gondot ( VICC volt , kéretik nem komolyan venni!!! )
Kravtex, rába meg még egy két cég kooperációjába meg lehetne csinálni. Az a baj hogy a kravtexet valahogy nem kedvelik. Peddig ott is van il lenne szakértelem. A rábánál meg szerintem kevés itthon maradt vagy ott maradt szaki van.Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.
hát nem tudom , ha CSAK licencgyártás akkor lehet győr de én nekem jobban tetszene egy olyan üzlet mint a cseh fegyvereknél , hogy először csak összeszerelés aztán gyártás , és ebben az esetben én inkább raknám ezt a "komplexumot" Dunaújvárosba vagy ahol a munkanélküliség nincs 2% alatt mint Győr-Moson-Sopron megyében :/Nem feltétlen éhbérért, csak a licencgyártás győrben összehozható kb csak a Rábánál és ott azért elég erős a bérverseny.
igen sajnos ezt tapasztalom saját cégen is.Nem tudom ezt hogy lehetne normálisan orvosolni , egyik ismerősöm javasolta hogy mondjuk adjanak olyan bért ilyen helyeken hogy a németországban dolgozó heggesztő azt mondja hogy erre megéri hazajönni , de szerintem összetettebb ez a kérdés sajnos :/ . Sajnos nem lehet fél év alatt "betanítani" annyi embert mint amennyi egy ilyen hely kívánna ha ez opció lenne egyáltalánAz a baj hogy már viszonylag jó fizetésért sincs képzett, önállóan dolgozni akaró és tudó ember. És ez egy összeszerelésnél pláne egy nagy értékű ifv nél vagy apc nél nélkülezhetetlen. Mivel részben nem robotizált szerelősorrol van szó ahová egy alulképzelt ukránt is be tudsz rakni. Feltéve ha van kedve melózni.
A gond ezzel az lenne hogy túlságosan szétszorodna a gyártás "összeszerelés". Logisztikaliag sehogy se lenne jó. Max pár db cég közt leosztanni. Az itthoni beszállítok meg azok lennének akik a nagy autoipari cégeknek is beszállítanak. Lejebb adni csak szenvedés meg egymásramutagatás lenne a vége.Ez azert igy nemteljesen igaz. Szolnokon van valami vagongyar /mondjuk az egyiptomi export az oroszokkal kozosen valoszinuleg lekotik majd a szabad kapacitasaikat./ buszgyarakbol a docogosekbol nem tudom melyik van reszben allami kezben de ott is osszetudnanak szerelni es a foelemek egy reszet license gyartani. De talan meg a hajogyar is alkalmas lenne erre a celra... Amit az uzem nem kepes license gyartani ki kell adni alvallalkozonak foleg az auto beszalitok kozott valogatni./ egyebkent kecelen a pintermuvek beleakar kostolni uj szegmensekbe nem lennek meglepve ha ez epp a hadiipar lenne. /kotodes adott /ugye a muzeum/ a cdarnokok gepek eszkozok es szerszamok rendelkezesre allnak munkaero szinten van a jelenlegi letszam mellett is konnyen bovitheto mert a kornyeken nagy a munkanelkuliseg es viszonylag magas a szakkepzettek aranya...