A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Haverom haverja ezt mondta szöveg elég gáz tényként beállítani....
Nem kell minden hülyeséget elhinni. Vannak olyan hülye tüzérek akik azt mondják Gvozdika jobb mint a pzh 2000 és nagyobb harcértékel bír több darab, ami egy vicc kategória.

Lehet, csak te nem értetted meg, hogy mit mondott pontosan az a hozzá értő hülye.
A gvozgyika nem igazán alkalmas általános tűztámogatásra, ellenben hegyvidéki, vagy fedezőgerincekkel erősen szabdalt területen sokkal inkább alkalmazható közvetlen tűztámogatásra, persze modernizált változatban, mint pl. a Hosta. A súlya is kb. harmada a Pzh-nak, ami a mobilitás szempontjából nem elhanyagolható.
A Pzh oda való és ott a legjobb ahová szánják (nehézdandár tüzérosztálya). Nem hiába akar mást is az sok hozzá nem értő hülye, ma.., bar.. áll..stb..

Ezekkel a túl nehéz gumikerekesekkel az a bajom, hogy tök jól mutatnak a kiállításon az aszfalton, a csontkeményre száradt földutakon de nem tudom hogy bírná a múlt havi esőzések utáni szétázott földutakat. Mennyire megbízható a túlzott automatizáltság stb...A Pzht- lehet manuálisan is kezelni bármely hiba esetén és elég rá a kezelőszemélyzet is, de az ilyen 2-3 személyes csodamasinák erős kételyeket ébresztenek bennem.
 
img_0524-1.jpg


Na ő kéne egy zárt tornyos löveg alá.
 
Látam már a híres Rába futómű alatt kb 30 perc állás után jókora olajtócsát.
Egyébként azt az Eva löveget csak is kizárólag a gyári Tatra alvázzal és a legerősebb motorral venném meg. A csehek azért 8x8 as megerősített vázbol sokkal jobban ott vannak mint mi. Meg lehet hogy olcsóbban is jövünk ki. Nálunk max valamilyen rakétás blockot tudnék elképzelni azzon a vázon. Nem egy 155 ös 52 es kalibert. Elég csak megnézni egy yugoimport videot ahol a Szerbek Nora lövege tűzeléskor milyen erőhatást fejt ki arra a vázra. Majd szét nyirja.
Éppen ezért szerintem az a Rába alvázas löveget mi nagyon ne erőltesük. Lehetőség szerint maradjunk csak meg ha lesz feltéve a gyári Tatra alváznál és ne akarjunk mi legozni. Majd ha licencbe lesz erősített 8x8 as vázunk és legalább tudunk majd belerakni 450 lovas feletti motort plusz erős megbizható váltott akkor gondolkodhatunk 155 ös lövegeken.
Addig meg jöhetnek azzok a rákétás 122 mm körüli bolckok a jelenlegi termékpalettán, mert azzok is elférnének itthon.

A Caesar 8x8-at is Tatra alvázra építették. Valamit nagyon tudhat az a gép.
 
En inkabb maradok a Tatranal :)
Egy 15-17 ezer cm3 (kob centis) MTU motorral.

Ha már kiválasztottuk a Rába/MAN alvázakat akkor célszerű lenne mindent azokra pakolni.
Néhány teherautóra barkácsolt ágyú miatt egy szánunkra teljesen idegen márkát bevezetni nem jó ötlet.
Ha maradunk a Rába/MAN/Rheinmetall vonalon akkor logikus választás lenne a HX teherautócsalád, AMPV, Boxer, Lynx, rendészeknek és a TEK-nek Survivor.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti
Lehet, csak te nem értetted meg, hogy mit mondott pontosan az a hozzá értő hülye.
A gvozgyika nem igazán alkalmas általános tűztámogatásra, ellenben hegyvidéki, vagy fedezőgerincekkel erősen szabdalt területen sokkal inkább alkalmazható közvetlen tűztámogatásra, persze modernizált változatban, mint pl. a Hosta. A súlya is kb. harmada a Pzh-nak, ami a mobilitás szempontjából nem elhanyagolható.
A Pzh oda való és ott a legjobb ahová szánják (nehézdandár tüzérosztálya). Nem hiába akar mást is az sok hozzá nem értő hülye, ma.., bar.. áll..stb..

Ezekkel a túl nehéz gumikerekesekkel az a bajom, hogy tök jól mutatnak a kiállításon az aszfalton, a csontkeményre száradt földutakon de nem tudom hogy bírná a múlt havi esőzések utáni szétázott földutakat. Mennyire megbízható a túlzott automatizáltság stb...A Pzht- lehet manuálisan is kezelni bármely hiba esetén és elég rá a kezelőszemélyzet is, de az ilyen 2-3 személyes csodamasinák erős kételyeket ébresztenek bennem.
Na mi az. Birkózószart sütött anyu reggelire?

Még arra sem vagy képes, hogy elolvasd amiket belinkelgetsz csak arcoskodsz.
Nembaj. Leragadtál a képeknél?o_O
A torony 12,5t amit ráraknál valamelyik rábára.
Ott a legnagyobb teherbírása terepen 12,8t.
Ha megpáncélozod a fülkét beleültetsz 2 embert elbírja?

De tahóságból jeles. ;)
ne zavarjátok már meg bizonyított tényekkel .... mutass neki inkább pár photoshoppolt képet (btw gvozgyikára még a mai napig naaaagyon sok volt tüzér ismerősöm esküszik , tény hogy nagyon jó volt régen , kicsit pontatlan mondjuk az M109-hez képest de nagyon szerettük/szerették az akáciával együtt, illetve a torony amiről beszélsz @Ocses az alsó hangon 12,5 tonna , anno még az én időmben akartak már rárakni Rába alvázra hasonló jellegű dolgot de már régen is kinevették az ötletet konkrétan a rábánál és azt mondták hogy ők rárakják de hogy az első méteren kettétörik a szerkezet alatt az biztos , tény hogy eltelt elég sok idő azóta de amire ez a torony kéne az valami elég nagy teherbírású 8x8-as , nem amit a rába tud/képes normálisan legyártani 6x6)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
ne zavarjátok már meg bizonyított tényekkel .... mutass neki inkább pár photoshoppolt képet (btw gvozgyikára még a mai napig naaaagyon sok volt tüzér ismerősöm esküszik , tény hogy nagyon jó volt régen , kicsit pontatlan mondjuk az M109-hez képest de nagyon szerettük/szerették az akáciával együtt, illetve a torony amiről beszélsz @Ocses az alsó hangon 12,5 tonna , anno még az én időmben akartak már rárakni Rába alvázra hasonló jellegű dolgot de már régen is kinevették az ötletet konkrétan a rábánál és azt mondták hogy ők rárakják de hogy az első méteren kettétörik a szerkezet alatt az biztos , tény hogy eltelt elég sok idő azóta de amire ez a torony kéne az valami elég nagy teherbírású 8x8-as , nem amit a rába tud/képes normálisan legyártani 6x6)

Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
 
Azt nyilatkozta valaki, hogy egy meglévő Rába konstrukcióra gondoltak? Vagy csupán arról van szó, hogy a Rába fogja gyártani?
 
Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
Megveszi a MAN 8x8 gyártási licencét aztán jóccakát. De amúgy egy lecsupaszított löveget mint az EVA technikailag elbírja a H25.
 
Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
@krisss megválaszolta a legegyszerűbb megoldással kb :D csak annyit emelnék ki abból amit kriss mondott hogy LECSUPASZÍTOTT löveget elbír a H25
 
@krisss megválaszolta a legegyszerűbb megoldással kb :D csak annyit emelnék ki abból amit kriss mondott hogy LECSUPASZÍTOTT löveget elbír a H25
Azért a felfüggesztésre ránéznék, meg az erősebb motort beleraknám. Amúgy lényegében logisztikai szempontból az 1 féle motor az összes rábába, jó dolog, csak akkor nem a leggyengébbet kéne beletenni hanem a legerősebbet.
 
Azért a felfüggesztésre ránéznék, meg az erősebb motort beleraknám. Amúgy lényegében logisztikai szempontból az 1 féle motor az összes rábába, jó dolog, csak akkor nem a leggyengébbet kéne beletenni hanem a legerősebbet.

Node kérem az többet fogyaszt. Békeidőben meg az a szempont sajna.

Logisztikai szempontból mennyit számít? Ha valami baja van gondolom győrbe kell hozni őket. Az ipari park man szervizébe mindíg áll valami honvédségi (ott meg egy csak van alkatrész).Ma egy vízszállítótt láttam. A csapatnál mennyire nyúlhatnak hozzá a szerelők? Garanciára gondolok.
 
Node kérem az többet fogyaszt. Békeidőben meg az a szempont sajna.

Logisztikai szempontból mennyit számít? Ha valami baja van gondolom győrbe kell hozni őket. Az ipari park man szervizébe mindíg áll valami honvédségi (ott meg egy csak van alkatrész).Ma egy vízszállítótt láttam. A csapatnál mennyire nyúlhatnak hozzá a szerelők? Garanciára gondolok.
A szerelők győrben kaptak képzést, de amíg tart a gyári garancia addig visszahurcolják ha komolyabb gondja van.
16241933393_dafac7eba3_b.jpg


itt a 8x8-as konténerhordós MAN (nem Rába, hanem MAN) na ezt kéne aládobni az AGM-nek, hogy jól elbírja.