A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 920
4 710
113
Látam már a híres Rába futómű alatt kb 30 perc állás után jókora olajtócsát.
Egyébként azt az Eva löveget csak is kizárólag a gyári Tatra alvázzal és a legerősebb motorral venném meg. A csehek azért 8x8 as megerősített vázbol sokkal jobban ott vannak mint mi. Meg lehet hogy olcsóbban is jövünk ki. Nálunk max valamilyen rakétás blockot tudnék elképzelni azzon a vázon. Nem egy 155 ös 52 es kalibert. Elég csak megnézni egy yugoimport videot ahol a Szerbek Nora lövege tűzeléskor milyen erőhatást fejt ki arra a vázra. Majd szét nyirja.
Éppen ezért szerintem az a Rába alvázas löveget mi nagyon ne erőltesük. Lehetőség szerint maradjunk csak meg ha lesz feltéve a gyári Tatra alváznál és ne akarjunk mi legozni. Majd ha licencbe lesz erősített 8x8 as vázunk és legalább tudunk majd belerakni 450 lovas feletti motort plusz erős megbizható váltott akkor gondolkodhatunk 155 ös lövegeken.
Addig meg jöhetnek azzok a rákétás 122 mm körüli bolckok a jelenlegi termékpalettán, mert azzok is elférnének itthon.

A Caesar 8x8-at is Tatra alvázra építették. Valamit nagyon tudhat az a gép.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
img_0524-1.jpg


Na ő kéne egy zárt tornyos löveg alá.
En inkabb maradok a Tatranal :)
Egy 15-17 ezer cm3 (kob centis) MTU motorral.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
En inkabb maradok a Tatranal :)
Egy 15-17 ezer cm3 (kob centis) MTU motorral.

Ha már kiválasztottuk a Rába/MAN alvázakat akkor célszerű lenne mindent azokra pakolni.
Néhány teherautóra barkácsolt ágyú miatt egy szánunkra teljesen idegen márkát bevezetni nem jó ötlet.
Ha maradunk a Rába/MAN/Rheinmetall vonalon akkor logikus választás lenne a HX teherautócsalád, AMPV, Boxer, Lynx, rendészeknek és a TEK-nek Survivor.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Lehet, csak te nem értetted meg, hogy mit mondott pontosan az a hozzá értő hülye.
A gvozgyika nem igazán alkalmas általános tűztámogatásra, ellenben hegyvidéki, vagy fedezőgerincekkel erősen szabdalt területen sokkal inkább alkalmazható közvetlen tűztámogatásra, persze modernizált változatban, mint pl. a Hosta. A súlya is kb. harmada a Pzh-nak, ami a mobilitás szempontjából nem elhanyagolható.
A Pzh oda való és ott a legjobb ahová szánják (nehézdandár tüzérosztálya). Nem hiába akar mást is az sok hozzá nem értő hülye, ma.., bar.. áll..stb..

Ezekkel a túl nehéz gumikerekesekkel az a bajom, hogy tök jól mutatnak a kiállításon az aszfalton, a csontkeményre száradt földutakon de nem tudom hogy bírná a múlt havi esőzések utáni szétázott földutakat. Mennyire megbízható a túlzott automatizáltság stb...A Pzht- lehet manuálisan is kezelni bármely hiba esetén és elég rá a kezelőszemélyzet is, de az ilyen 2-3 személyes csodamasinák erős kételyeket ébresztenek bennem.
Na mi az. Birkózószart sütött anyu reggelire?

Még arra sem vagy képes, hogy elolvasd amiket belinkelgetsz csak arcoskodsz.
Nembaj. Leragadtál a képeknél?o_O
A torony 12,5t amit ráraknál valamelyik rábára.
Ott a legnagyobb teherbírása terepen 12,8t.
Ha megpáncélozod a fülkét beleültetsz 2 embert elbírja?

De tahóságból jeles. ;)
ne zavarjátok már meg bizonyított tényekkel .... mutass neki inkább pár photoshoppolt képet (btw gvozgyikára még a mai napig naaaagyon sok volt tüzér ismerősöm esküszik , tény hogy nagyon jó volt régen , kicsit pontatlan mondjuk az M109-hez képest de nagyon szerettük/szerették az akáciával együtt, illetve a torony amiről beszélsz @Ocses az alsó hangon 12,5 tonna , anno még az én időmben akartak már rárakni Rába alvázra hasonló jellegű dolgot de már régen is kinevették az ötletet konkrétan a rábánál és azt mondták hogy ők rárakják de hogy az első méteren kettétörik a szerkezet alatt az biztos , tény hogy eltelt elég sok idő azóta de amire ez a torony kéne az valami elég nagy teherbírású 8x8-as , nem amit a rába tud/képes normálisan legyártani 6x6)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
ne zavarjátok már meg bizonyított tényekkel .... mutass neki inkább pár photoshoppolt képet (btw gvozgyikára még a mai napig naaaagyon sok volt tüzér ismerősöm esküszik , tény hogy nagyon jó volt régen , kicsit pontatlan mondjuk az M109-hez képest de nagyon szerettük/szerették az akáciával együtt, illetve a torony amiről beszélsz @Ocses az alsó hangon 12,5 tonna , anno még az én időmben akartak már rárakni Rába alvázra hasonló jellegű dolgot de már régen is kinevették az ötletet konkrétan a rábánál és azt mondták hogy ők rárakják de hogy az első méteren kettétörik a szerkezet alatt az biztos , tény hogy eltelt elég sok idő azóta de amire ez a torony kéne az valami elég nagy teherbírású 8x8-as , nem amit a rába tud/képes normálisan legyártani 6x6)

Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
 
H

Hummen23

Guest
Azt nyilatkozta valaki, hogy egy meglévő Rába konstrukcióra gondoltak? Vagy csupán arról van szó, hogy a Rába fogja gyártani?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
Megveszi a MAN 8x8 gyártási licencét aztán jóccakát. De amúgy egy lecsupaszított löveget mint az EVA technikailag elbírja a H25.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Szóval a jelenlegi palettán nincs megfelelő alváza a RÁBÁnak. Meg motor se, meg futóműből is a gyengébb jön. Erősebb motort, meg a rendes hidakat bele lehet rakni, az egy dolog. De mi kellene egy megfelelő alvázhoz? Vajon megoldható-e a jelenlegiek fejlesztésével? Ha nem, le tudja-e gyártani a RÁBA azt, ami megfelelő? Mert az csak tökönszúródás lenne, ha egy az egyben vennének valami TATRA-t. Lehetne azt is tanulni, meg készletezni hozzá.
@krisss megválaszolta a legegyszerűbb megoldással kb :D csak annyit emelnék ki abból amit kriss mondott hogy LECSUPASZÍTOTT löveget elbír a H25
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
@krisss megválaszolta a legegyszerűbb megoldással kb :D csak annyit emelnék ki abból amit kriss mondott hogy LECSUPASZÍTOTT löveget elbír a H25
Azért a felfüggesztésre ránéznék, meg az erősebb motort beleraknám. Amúgy lényegében logisztikai szempontból az 1 féle motor az összes rábába, jó dolog, csak akkor nem a leggyengébbet kéne beletenni hanem a legerősebbet.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Azért a felfüggesztésre ránéznék, meg az erősebb motort beleraknám. Amúgy lényegében logisztikai szempontból az 1 féle motor az összes rábába, jó dolog, csak akkor nem a leggyengébbet kéne beletenni hanem a legerősebbet.

Node kérem az többet fogyaszt. Békeidőben meg az a szempont sajna.

Logisztikai szempontból mennyit számít? Ha valami baja van gondolom győrbe kell hozni őket. Az ipari park man szervizébe mindíg áll valami honvédségi (ott meg egy csak van alkatrész).Ma egy vízszállítótt láttam. A csapatnál mennyire nyúlhatnak hozzá a szerelők? Garanciára gondolok.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
Node kérem az többet fogyaszt. Békeidőben meg az a szempont sajna.

Logisztikai szempontból mennyit számít? Ha valami baja van gondolom győrbe kell hozni őket. Az ipari park man szervizébe mindíg áll valami honvédségi (ott meg egy csak van alkatrész).Ma egy vízszállítótt láttam. A csapatnál mennyire nyúlhatnak hozzá a szerelők? Garanciára gondolok.
A szerelők győrben kaptak képzést, de amíg tart a gyári garancia addig visszahurcolják ha komolyabb gondja van.
16241933393_dafac7eba3_b.jpg


itt a 8x8-as konténerhordós MAN (nem Rába, hanem MAN) na ezt kéne aládobni az AGM-nek, hogy jól elbírja.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 393
113
Azt tudom, de lehetne nem?
Valamiért a MAN verziót veszi a cég, de amúgy szerintem azért nem veszik, mert a H25 mindenben többet tud, szóval hiába 8x8 attól még a teherbírása nem elég.
Technikai adatok[szerkesztés]
  • Össztömeg: 22 000 kg
  • Saját tömeg: 10 400 kg
  • Szállítható tömeg: 11 600 kg
  • Hosszúság: 8840 mm
  • Szélesség: 2490 mm
  • Magasság: 3034 mm
  • Kerékképlet: 8×8
  • Hasmagasság: 395 mm
  • Terepszög elől/hátul: 40°/35°
  • Minimális fordulókörsugár: 12,5 m
  • Nyomtáv elől/hátul: 2086 mm
  • Max. sebesség műúton: 100 km/h
  • Üzemanyagtartály térfogata: 400 l
  • Hatótáv műúton: 1110 km
  • Lejtőmászó képesség: 30°
  • Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz, hidraulikus működtetés, pneumatikus rásegítés
  • Alkalmazott sebességváltó: 16+2 (8+1 fokozat országúti, 8+1 fokozat terep)
  • Motor: MAN D2866 LF 05 (EURO 1-es), dízelüzemű, vízhűtéses, turbófeltöltős, soros hathengeres
  • Teljesítmény: 272kW, 370LE
  • Gyártó vállalat: Rába Magyar Vagon- és Gépgyár
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 764
26 156
113
Valamiért a MAN verziót veszi a cég, de amúgy szerintem azért nem veszik, mert a H25 mindenben többet tud, szóval hiába 8x8 attól még a teherbírása nem elég.
Technikai adatok[szerkesztés]
  • Össztömeg: 22 000 kg
  • Saját tömeg: 10 400 kg
  • Szállítható tömeg: 11 600 kg
  • Hosszúság: 8840 mm
  • Szélesség: 2490 mm
  • Magasság: 3034 mm
  • Kerékképlet: 8×8
  • Hasmagasság: 395 mm
  • Terepszög elől/hátul: 40°/35°
  • Minimális fordulókörsugár: 12,5 m
  • Nyomtáv elől/hátul: 2086 mm
  • Max. sebesség műúton: 100 km/h
  • Üzemanyagtartály térfogata: 400 l
  • Hatótáv műúton: 1110 km
  • Lejtőmászó képesség: 30°
  • Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz, hidraulikus működtetés, pneumatikus rásegítés
  • Alkalmazott sebességváltó: 16+2 (8+1 fokozat országúti, 8+1 fokozat terep)
  • Motor: MAN D2866 LF 05 (EURO 1-es), dízelüzemű, vízhűtéses, turbófeltöltős, soros hathengeres
  • Teljesítmény: 272kW, 370LE
  • Gyártó vállalat: Rába Magyar Vagon- és Gépgyár
Nem vagyok gépészmérnök meg járműtechnikás de nem lehetne áttervezni erősebbre? Ha már csak a hazai ipart kellene pumpálni.