A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Lényegtelen, arra céloztam hogy minimális erőbefektetéssel meg lehet oldani a felmerült problémát.
A minőségi gondokkal még lehet mit kezdeni kisebb erőfeszítéssel, de egy teljes motorcsere a jelenlegi flottán és átállni az új motorra azért nem 2 forint. Az akkori döntéshozók spórolni akartak vele de a kősbbiek meg úgy voltak vele, hogy szarni rá ha eddig jó volt.
Lehetne.Elég csak a déli szomszédunkat megnézni,hogy a szerbek mennyi mindent hoznak ki a 40évvel ezelötti Mercédes és Deutz technológiábol.
295px-Morava_lanser_01.jpg
300px-SORA_122mm_1.jpg

1200px-M77_Oganj_1.jpg

Érdekesek a sorozatvetőkön a ponyvataró ivek,amik menethelyzetben lévő csőktegek fölé motorikussan ponyvát húz ki,igy a vonuló sorozatvető sima ponyvás teherautónak látszik-némi maszkirovka.
Csakhogy ez nem technikai kérdés,hanem becsületbeli(erklcsi).Nameg ellenörzés és számonkérés kérdése.Nem technikai kérdés,csak sima korrupció.Rába tudna versenyhelyzetben olcsóbban,jobbat is kinálni.Nem önállóan,de kooperációban mindenképp.És ebböl a szempontbol mi sokkal jobb helyzetben vagyunk,mint pl a szerbek(egyenlőre).Volt példul olyan Mreci ajánlat,hogy ha Zetros családot rendszeresiti az MH,a Rába lehet a tipus összeszerelője/gyártó.Nemcsak nekünk,mindenkinek.
De ne legyünk naivak.Amig lehet büntetlenül lopni,addig lopni is fognak.
Éshát a kölcségcsökkentő megoldások egy járműben,amiért az adófizetők többet fizetnek,mintha a legjobb német vagy svéd járgányt vettük volna,az szerintem sima lopás.Most még,békeidőben.Mert ezért a lopásért háborúban a katonák vérrel fognak fizetni
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A következő szériát kell alapból erősebb motorral rendelni. Gondolom kell még teherautó, ahogy emlékszem nincs teljesen lecserélve a régi járműpark.

Lassan az első Rábák is cserések lesznek. Húsz évre és 200/150 ezer kilométerre terveztek velük, változattól függően. Az első két-három évben érkezett 150 darab, ami cirka a Rába flotta negyede. Ha nem változik semmi, 5-10 év múlva fog beütni, hogy az elindított GBP a negyedéig valósult meg. A kétezres évek elején indult programmal mára teljesen ki kellett volna futnia a keleti blokkos nem Nato kompatibilis terepjáróknak, teherautóknak.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő
Semmiben. Töröltem.


Kedves Meckensen.

Nekem is törölted az egyik írásomat, személyeskedés miatt.
Megmondanád, hogy a "birkózószar volt reggelire" vagy a "tahóságból jeles" ütötte ki a biztosítékot?
Csakhogy máskor ne kövessem el ezt a hibát.:D:D:D:D

Még akkor sem ha igaziigaz minősíthetetlen hangnemben kommunikált Krissel(ezútal is gratula a türelmedhez Kriss).
Ráadásul baromságokat.

Köszönöm megtisztelő válaszod;)
 
Maz katonai 4x4 es. A link alapján maradtak az elnyűhetetlen jumz (jamz) motornál. Igaz már euro 4 es kivitel. A lóerő 330 alapból. Nem tudom hogy a H sorozat mennyi lehet de wiki olyan 240-270 között adja meg. Egyébként nekem tetszik ez a Maz. A fülkét mondjuk érdemes lehetne lecserélni egy Rába/Man fülkére. Na nem képzelődők tovább:D
http://maz.by/en/products/trucks/chassis/maz-5316x5-460-461/
 
Maz katonai 4x4 es. A link alapján maradtak az elnyűhetetlen jumz (jamz) motornál. Igaz már euro 4 es kivitel. A lóerő 330 alapból. Nem tudom hogy a H sorozat mennyi lehet de wiki olyan 240-270 között adja meg. Egyébként nekem tetszik ez a Maz. A fülkét mondjuk érdemes lehetne lecserélni egy Rába/Man fülkére. Na nem képzelődők tovább:D
http://maz.by/en/products/trucks/chassis/maz-5316x5-460-461/

Elképzeltem, ahogy egy Nato misszióban pingvinezünk a Rába fülkés Maz mellett, mert nincs hozzá javítókapacitás, miközben a Nato kompatibilis teherautókat karbantartó egységek kicsit szomorúan és tehetetlenül tárják szét kezeiket, mondván, bocsi de ilyet mi még nem is láttunk, nem hogy alkatrészünk legyen hozzá.
Ha már a Nato nevű gittegylet tagjai vagyunk, használjuk ki az előnyeit, és direktbe ne rúgjuk magunkat tökön.
 
Maz katonai 4x4 es. A link alapján maradtak az elnyűhetetlen jumz (jamz) motornál. Igaz már euro 4 es kivitel. A lóerő 330 alapból. Nem tudom hogy a H sorozat mennyi lehet de wiki olyan 240-270 között adja meg. Egyébként nekem tetszik ez a Maz. A fülkét mondjuk érdemes lehetne lecserélni egy Rába/Man fülkére. Na nem képzelődők tovább:D
http://maz.by/en/products/trucks/chassis/maz-5316x5-460-461/
Nem a technológia itt a probléma.A mai Rábák-MANok.Azok meg alapbol nem ócskák.De az 50évvel ezelötti D566 is tökéletesen megfelelne,modern motorral váltóval.A hiba nálunk van.A hozzáállásban.Mack-nek nem fog tetszeni,de az intézményrendszerrel,az állami-politikai felépitménnyel.Hogy büntetlenül lehet aranyáron hulladékot rendelni,gyártani,átvenni.Hogy csak látszatcselekvéssel ki lehet szúrni az emberek szemét.Simán lehetne közvetlenül a MANtol rendelni azt,amit most a Rábátol rendelünk.Nyilt tenderen,és jobbat kapnánk-kevesebb pénzért.Csakhát az nem lenne magyarosch.Az ÁSZ nem fog vizsgálódni egy olyan szervezet ellen,ami ugyanannak az intézményrendszernek a része,amihez maga is tartozik.Ok és okozat.Mert lejár a légiharcrakéta szavatossága,és alulmotorizált lesz a nem megfelelő minőségben gyártott méregdrága teherautó,ha ugyanannak a hatalmi szervezetnek az egyik részének kéne számonkérni a másik részét,ami a lopásbol él.Ez Perjés mondásának értelme.Minden hadsereg olyan,mint az állam,amelyik kiállitja.Urambátyám-haverom államnak a serege is korrupt.És ez pártpolitikátol független,rendszerprobléma.Akármilyen röhej,de ezért van még mindig 60éve tervezett műbör tártáskája a kiskatonának.Mert jó lesz az a parasztnak.Ha panaszkodik,majd beverjük a száját-de ugy sem tud semmit csinálni
 
Elképzeltem, ahogy egy Nato misszióban pingvinezünk a Rába fülkés Maz mellett, mert nincs hozzá javítókapacitás, miközben a Nato kompatibilis teherautókat karbantartó egységek kicsit szomorúan és tehetetlenül tárják szét kezeiket, mondván, bocsi de ilyet mi még nem is láttunk, nem hogy alkatrészünk legyen hozzá.
Ha már a Nato nevű gittegylet tagjai vagyunk, használjuk ki az előnyeit, és direktbe ne rúgjuk magunkat tökön.
Arra akartam célozni hogy a belaruszok is alapból 330 as motort raknak bele egy alap 4x4 es katonai járműbe. Tehát ha Rába és ne legyen vele szívás terepen megpakolva akkor minimum egy 350-400 as lovas motor nyugodtan elférhetne benne.
 
Lassan az első Rábák is cserések lesznek. Húsz évre és 200/150 ezer kilométerre terveztek velük, változattól függően. Az első két-három évben érkezett 150 darab, ami cirka a Rába flotta negyede. Ha nem változik semmi, 5-10 év múlva fog beütni, hogy az elindított GBP a negyedéig valósult meg. A kétezres évek elején indult programmal mára teljesen ki kellett volna futnia a keleti blokkos nem Nato kompatibilis terepjáróknak, teherautóknak.

Nem ilyen egyszerű,pl a D-20-at csak URAL-al lehet vontatni.
 
Nem ilyen egyszerű,pl a D-20-at csak URAL-al lehet vontatni.

Tudom, csak megérteni nem tudom. Erről sírok, Nato szabvány, D20, Ural. Lassan 30 éve megszűnt a VSZ, 15 éve Nato tagok vagyunk. Reménykedtem, hogy a 40 évnyi nemtörődöm pusztítás után most, nem csak egy eszközeiben hanem mentalitásában is modern, és új Honvédség születhet. Sajnos egyre jobban azt érzem, hogy megint csak látványpékség van.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Nekünk nincs olyan teherautónk mint a képen,innantől kezdve tök mind1,hogy ki mivel húzza mert mi csak URAL-al tudjuk.
Ez egy MAN akar lenni,de csak modell.De a lényeg,hogy nem csak Urallal lehet vontatni.Mikor a D20t rendszeresitették,még nem is volt a rajzasztalon sem az Ural.Kraz214,meg Molotov volt a sláger akkoriban.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Ez egy MAN akar lenni,de csak modell.De a lényeg,hogy nem csak Urallal lehet vontatni.Mikor a D20t rendszeresitették,még nem is volt a rajzasztalon sem az Ural.Kraz214,meg Molotov volt a sláger akkoriban.

Mem érted,hogy nekünk nincs semmi az URALON kívül?Teljesen irreleváns,hogy másnak van.
 
Van ertelme azert a par jarmuert licenszt venni? Szeritem ezt a kerdest mar atfuttattak a felsobb helyeken es okkal van igy.

Kezdhetnénk azzal hogy a hadvezetés kitapossa a Rábából az erősebb motort és normális minőségű futóművet. plusz meg lehet venni a legújabb MAN 8x8 licenszét, arra gond nélkül felmegy egy löveg.
 
A jelenlegi jogszabály szerint a felsőfokú végzéstől eltelt idő szerinti rendfokozatot kapják a szerződéses tisztek. A főhadnagy kb. megfelel az eltelt időnek. Az, hogy hol kap beosztást, még nem publikus, de ha a különlegeseknél, akkor még néhány kiválasztáson át kell esnie, tehát jelenleg nem az elit egység tisztje.
Ott nem hiszem, szemuveges.