Csillaggarazs lesz nekik a telenvagy valtozik esetleg valami?
Csillaggarazs lesz nekik a telenvagy valtozik esetleg valami?
Fűthető fedett hely. A hasonló mentőheliket - igaz, jópár évvel ezelőtt - a miskolci reptéren egy olajradiátorral tartották melegen belül, a hangárban állva.Elvileg előírás a fedél.
Mai hír hogy a Finn hadsereg megkapta az első Protolab 6×6 os PMPV (Protected Multi-Purpose Vehicle) játművét.
Szerintem megint egy formás kis járművet sikerült összehozni a Finneknek.
![]()
- körben STANAG 4569 védettség
- 2 fő elöl + 10 hátul
- úszóképes
- üresen 14 tonna, max. tömeg 24 tonna
- az ára cca. €1 millió
Ha a török csodát esetleg mégsem veszik meg helyette ezt simán el tudnám képzelni...
@krisss , pajta?

Mai hír hogy a Finn hadsereg megkapta az első Protolab 6×6 os PMPV (Protected Multi-Purpose Vehicle) játművét.
Szerintem megint egy formás kis járművet sikerült összehozni a Finneknek.
![]()
- körben STANAG 4569 védettség
- 2 fő elöl + 10 hátul
- úszóképes
- üresen 14 tonna, max. tömeg 24 tonna
- az ára cca. €1 millió
Ha a török csodát esetleg mégsem veszik meg helyette ezt simán el tudnám képzelni...
Cuki jármű, pláne az úszóképességével, de nem nagyon értem a koncepcióját... Mert 24 tonnás. Ekkora tömeg esetén egy rendes APC (a finneknél ugye a Patria AMV) már sokkal praktikusabb (sokkal jobb terepjáróképesség, jobb úszóképesség, hasonló, vagy jobb védettség) szerintem. Az ekkora méretű/tömegű MRAP-ok nekem zsákutcának tűnnek.
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...Cuki jármű, pláne az úszóképességével, de nem nagyon értem a koncepcióját... Mert 24 tonnás. Ekkora tömeg esetén egy rendes APC (a finneknél ugye a Patria AMV) már sokkal praktikusabb (sokkal jobb terepjáróképesség, jobb úszóképesség, hasonló, vagy jobb védettség) szerintem. Az ekkora méretű/tömegű MRAP-ok nekem zsákutcának tűnnek.
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
Csak egy alapjármű baromira nem 24 tonna, hanem annak a fele és ezzel vissza is kanyarodtunk a az IVECO LMV járműkategóriájához. Egyébként a békefenntartó szerepkör esélyesebb.Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
igen , szüksége van egy védett , mozgékony , hermetikusan zárható alapjárműre , de igen , rohadtul legyen akna védett és nem ,nem 24 tonna áránEgyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
Nem értem ezt a visszakanyarodás dolgot…Csak egy alapjármű baromira nem 24 tonna, hanem annak a fele és ezzel vissza is kanyarodtunk a az IVECO LMV járműkategóriájához...

Én az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.igen , szüksége van egy védett , mozgékony , hermetikusan zárható alapjárműre , de igen , rohadtul legyen akna védett és nem ,nem 24 tonna árán
Az egy alapjármű többféle kivitelben ez meg egy mrap.Nem értem ezt a visszakanyarodás dolgot…
Az LMV egy klassz kis jármű de teljesen más kategória. Annak a max tömege is kevesebb mint ennek az üres tömege.
Az LMV egy alumínium felépítményes védett jármű, max 1500 kg hasznos teherrel.
Hogy a csudában lehet ezt összekapcsolni egy Protolab kaliberű járművel?
Én az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.
Idehaza talán a magyar lakosság nem fog aknákat telepíteni az utakra. Oldalról és felülről azért tanácsos védettnek lennie hogy néhány gránát repesz ne tegye azonnal taccsra az egész járművet.
Egy alapjárműre vab szükségünk nagyobb mennyiségben nem egy mrapre.Az egy alapjármű többféle kivitelben ez meg egy mrap.
De ugye nem egy 1.5 tonna teherbírású aluminium dobozos járműre gondoltál mint alapjármű?Az egy alapjármű többféle kivitelben ez meg egy mrap.
hááát, szerintem lebecsülöd hogy ezeket milyen feladatkörben lehetne alkalmazni ha lenne egy normális alapjármű , amit mondasz abba nem lehet belekötni mert igazÉn az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.
Idehaza talán a magyar lakosság nem fog aknákat telepíteni az utakra. Oldalról és felülről azért tanácsos védettnek lennie hogy néhány gránát repesz ne tegye azonnal taccsra az egész járművet.
Mit kell vinnie egy 4x4-es páncélozott patrol terepjárónak ?De ugye nem egy 1.5 tonna teherbírású aluminium dobozos járműre gondoltál mint alapjármű?
Olyanra gondoljo, hogy pl koszovóban ahova mi több járművel megyünk futkosni jó lenne, minimális páncélzattal satöbbi. 
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..