A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mai hír hogy a Finn hadsereg megkapta az első Protolab 6×6 os PMPV (Protected Multi-Purpose Vehicle) játművét.
Szerintem megint egy formás kis járművet sikerült összehozni a Finneknek.
Protolab-PMPV-Finland-800x445.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- körben STANAG 4569 védettség
- 2 fő elöl + 10 hátul
- úszóképes
- üresen 14 tonna, max. tömeg 24 tonna
- az ára cca. €1 millió
Ha a török csodát esetleg mégsem veszik meg helyette ezt simán el tudnám képzelni...
 
Mai hír hogy a Finn hadsereg megkapta az első Protolab 6×6 os PMPV (Protected Multi-Purpose Vehicle) játművét.
Szerintem megint egy formás kis járművet sikerült összehozni a Finneknek.
Protolab-PMPV-Finland-800x445.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- körben STANAG 4569 védettség
- 2 fő elöl + 10 hátul
- úszóképes
- üresen 14 tonna, max. tömeg 24 tonna
- az ára cca. €1 millió
Ha a török csodát esetleg mégsem veszik meg helyette ezt simán el tudnám képzelni...

@krisss , pajta?
 
Mai hír hogy a Finn hadsereg megkapta az első Protolab 6×6 os PMPV (Protected Multi-Purpose Vehicle) játművét.
Szerintem megint egy formás kis járművet sikerült összehozni a Finneknek.
Protolab-PMPV-Finland-800x445.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
- körben STANAG 4569 védettség
- 2 fő elöl + 10 hátul
- úszóképes
- üresen 14 tonna, max. tömeg 24 tonna
- az ára cca. €1 millió
Ha a török csodát esetleg mégsem veszik meg helyette ezt simán el tudnám képzelni...


Cuki jármű, pláne az úszóképességével, de nem nagyon értem a koncepcióját... Mert 24 tonnás. Ekkora tömeg esetén egy rendes APC (a finneknél ugye a Patria AMV) már sokkal praktikusabb (sokkal jobb terepjáróképesség, jobb úszóképesség, hasonló, vagy jobb védettség) szerintem. Az ekkora méretű/tömegű MRAP-ok nekem zsákutcának tűnnek.
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Cuki jármű, pláne az úszóképességével, de nem nagyon értem a koncepcióját... Mert 24 tonnás. Ekkora tömeg esetén egy rendes APC (a finneknél ugye a Patria AMV) már sokkal praktikusabb (sokkal jobb terepjáróképesség, jobb úszóképesség, hasonló, vagy jobb védettség) szerintem. Az ekkora méretű/tömegű MRAP-ok nekem zsákutcának tűnnek.

Nagyon egyet értek veled. A klasszikus, teherautó méretű MRAP egy túllihegett dolog. Másra nem igazán jó, mint megszállt területeken rendet fenntartani. A terepjáró méretű, V formájú aknaálló alvázas többcélú járműveknek sokkal több feladatot lehet találni. Az NMS 4X4 szerintem sokkal jobb választás lenne. Vagy ott az Iveco LMV, MAN AMPV, Renault Sherpa, Hawkei, Mowag Eagle, JLTV, Sand Cat, Panhard VBR/CRAB, KIA KLTV, KMW Fennek van választék páncélautóból. Nekünk inkább valami ilyesmi kéne nagy mennyiségben nem klasszikus MRAP.
 
Cuki jármű, pláne az úszóképességével, de nem nagyon értem a koncepcióját... Mert 24 tonnás. Ekkora tömeg esetén egy rendes APC (a finneknél ugye a Patria AMV) már sokkal praktikusabb (sokkal jobb terepjáróképesség, jobb úszóképesség, hasonló, vagy jobb védettség) szerintem. Az ekkora méretű/tömegű MRAP-ok nekem zsákutcának tűnnek.
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
 
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű


APC mellé felesleges. Erős a gyanúm, hogy a békefenntartó műveletekre ezeket szánják a Pasik helyett.
 
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
Csak egy alapjármű baromira nem 24 tonna, hanem annak a fele és ezzel vissza is kanyarodtunk a az IVECO LMV járműkategóriájához. Egyébként a békefenntartó szerepkör esélyesebb.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Egyetértve veled azért figyelembe kell venni az árat is...
Ez a jármű - a 2018-as Finn megrendelés alapján - úgy €1 millió / db körül van. (a linkelt videóban €500e van feltüntetve de az szerintem túl szép hogy igaz legyen…)
Én úgy gondolom a seregnek szüksége van egy védett - nem feltétlenül akna védett - mozgékony, hermetikusan zárható alap járműre amiből ki lehet alakítani számos alváltozatot (sima lövész szállító, mentő, parancsnoki, vegyvédelmi, híradós, stb…)
Összességében ebből a járműkategóriából az MH-nak is több száz darabra lenne szüksége. Nagyon nem mindegy hogy az alapjármű 1 vagy 2 millió € / db.
Itt a 24 tonna 3 tengelyen és 6 keréken (ebből 4 kormányzott) oszlik el ami garantáltan jobb terepjáró képességet jelent mint egy 4x4 jármű
igen , szüksége van egy védett , mozgékony , hermetikusan zárható alapjárműre , de igen , rohadtul legyen akna védett és nem ,nem 24 tonna árán
 
Csak egy alapjármű baromira nem 24 tonna, hanem annak a fele és ezzel vissza is kanyarodtunk a az IVECO LMV járműkategóriájához...
Nem értem ezt a visszakanyarodás dolgot…o_O

Az LMV egy klassz kis jármű de teljesen más kategória. Annak a max tömege is kevesebb mint ennek az üres tömege.
Az LMV egy alumínium felépítményes védett jármű, max 1500 kg hasznos teherrel.

Hogy a csudában lehet ezt összekapcsolni egy Protolab kaliberű járművel?

igen , szüksége van egy védett , mozgékony , hermetikusan zárható alapjárműre , de igen , rohadtul legyen akna védett és nem ,nem 24 tonna árán
Én az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.
Idehaza talán a magyar lakosság nem fog aknákat telepíteni az utakra. Oldalról és felülről azért tanácsos védettnek lennie hogy néhány gránát repesz ne tegye azonnal taccsra az egész járművet.
 
Nem értem ezt a visszakanyarodás dolgot…o_O

Az LMV egy klassz kis jármű de teljesen más kategória. Annak a max tömege is kevesebb mint ennek az üres tömege.
Az LMV egy alumínium felépítményes védett jármű, max 1500 kg hasznos teherrel.

Hogy a csudában lehet ezt összekapcsolni egy Protolab kaliberű járművel?


Én az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.
Idehaza talán a magyar lakosság nem fog aknákat telepíteni az utakra. Oldalról és felülről azért tanácsos védettnek lennie hogy néhány gránát repesz ne tegye azonnal taccsra az egész járművet.
Az egy alapjármű többféle kivitelben ez meg egy mrap.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Én az aknavédelmet békefenntartó (megszálló) missziókban látom fontosnak ahol a kevésbé szívélyes háziak esetleg aláaknázzák az utakat.
Idehaza talán a magyar lakosság nem fog aknákat telepíteni az utakra. Oldalról és felülről azért tanácsos védettnek lennie hogy néhány gránát repesz ne tegye azonnal taccsra az egész járművet.
hááát, szerintem lebecsülöd hogy ezeket milyen feladatkörben lehetne alkalmazni ha lenne egy normális alapjármű , amit mondasz abba nem lehet belekötni mert igaz
 
De ugye nem egy 1.5 tonna teherbírású aluminium dobozos járműre gondoltál mint alapjármű?
Mit kell vinnie egy 4x4-es páncélozott patrol terepjárónak ? :) Olyanra gondoljo, hogy pl koszovóban ahova mi több járművel megyünk futkosni jó lenne, minimális páncélzattal satöbbi.

Amúgy csak a 8x8 APC :D
 
LMV_LAV_IVECO_Defence_Vehicles_4x4_light_multirole_wheeled_armoured_vehicle_Italy_Italian_defense_industry_004.jpg
cikk_01.jpg

Mind a kettő kell mint alapjármű. Más a feladatuk.
DmiJXrc.jpg
TITUS_Tactical_Infantry_Transport_and_utility_System_6x6_armoured_vehicle_Nexter_Tatra_France_French_defense_industry_017.jpg
cougar-6x6-mrap-01.jpg

Ezekre kis mennyiségben speciális körülmények között van szükség. Már többször írtam, hogy az amik is pingvineznek az MRAP mellett, mert nem tudják hasznosítani őket. Célgépek, ezekből soha nem lehet jó ATGM hordozót, felderítőt, építeni. Nem nagyon lehet normálisan felfegyverezni, cserébe hatalmasak, ügyetlenek és jellemzően borulékonyak.

Az amik kínjukban ezt csinálják egy részükből.
59b8104fd5fe1.image.jpg

33381453472_a572d0a543_b.jpg