A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Akartam már kérdezni, de mindég elfelejtettem. Most, hogy lassan áttérünk 5,56-ra átvesszük a lőszer csomagolásának okosságait is, vagy maradunk a jó öreg konzerv rendszernél?
Hát a lőszert egyelőre importáljuk még, nincs hazai gyártásban, szóval a csomagolás internasönál lesz :D
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Ahhoz azért túl drága lenne.
A Boxer egy alapjárműből és egy küldetésmodulból áll, amit szükség szerint cserélhetsz. Tehát használhatod másra is, csak cserélned kell a "feltétet".
Hosszú távon szerintem nem rossz egy jól védett, korszerű cuccért, ráadásul egyre több mindent integrálnak hozzá (pl. Skyranger).
 
  • Tetszik
Reactions: honved
A Boxer egy alapjárműből és egy küldetésmodulból áll, amit szükség szerint cserélhetsz. Tehát használhatod másra is, csak cserélned kell a "feltétet".
Hosszú távon szerintem nem rossz egy jól védett, korszerű cuccért, ráadásul egyre több mindent integrálnak hozzá (pl. Skyranger).
Félreértés ne legyen, nálam a Boxer a 2. legjobb opciónak tűnik a kerekes dandár alapjárművei szempontjából. Szóval jó-jó, de azért vannak vele alapvető problémáim.
1. A mérete. Ezzel diszkréten nem nagyon tudsz a buxusban elbújni, mert úgy fogsz vele kinézni, mint az elefánt a cseresznyefán.
2. A méretéből adódóan nem túl takarékos megoldás. Magyarán nagyobb logisztikai kihívás a szükséges üzemanyag biztosítása.
3. Ez az alapjármű+küldetésmodul kialakítás ötletes, de idehaza nem nagyon van létjogosultsága, mert ahhoz, hogy ez rendesen működjön, több eszközt kell megvenned, mint egy hagyományos kialakítású járműből. Ezzel növeled a mission readinesst, azonban nagyobb logisztikát igényel a dolog.
Ha a küldetés előtt derül ki egy műszaki hiba a meghajtásban, akkor negyed óra alatt átszereled, és mehet mindenki a dolgára, azonban zászlóaljanként ez minimum 2-3 tartalék alapjárművet igényel, továbbá a mission modulból is az éppen nem használt modulokat raaktározni, szállítani kell.
Ez szerintem minimum 4-5 teljes járműnyi (alap+mission) tartalékolt készletet ígényel.
Ezt én a korábbi tapasztalataim alapján (de a mostani bevásárlási lázban sem) nem érzem reális alternatívának.
4. Az örök vesszőparipám: ha belegebedünk sem fog ez sosem úszni....:rolleyes:
 
Félreértés ne legyen, nálam a Boxer a 2. legjobb opciónak tűnik a kerekes dandár alapjárművei szempontjából. Szóval jó-jó, de azért vannak vele alapvető problémáim.
1. A mérete. Ezzel diszkréten nem nagyon tudsz a buxusban elbújni, mert úgy fogsz vele kinézni, mint az elefánt a cseresznyefán.
2. A méretéből adódóan nem túl takarékos megoldás. Magyarán nagyobb logisztikai kihívás a szükséges üzemanyag biztosítása.
3. Ez az alapjármű+küldetésmodul kialakítás ötletes, de idehaza nem nagyon van létjogosultsága, mert ahhoz, hogy ez rendesen működjön, több eszközt kell megvenned, mint egy hagyományos kialakítású járműből. Ezzel növeled a mission readinesst, azonban nagyobb logisztikát igényel a dolog.
Ha a küldetés előtt derül ki egy műszaki hiba a meghajtásban, akkor negyed óra alatt átszereled, és mehet mindenki a dolgára, azonban zászlóaljanként ez minimum 2-3 tartalék alapjárművet igényel, továbbá a mission modulból is az éppen nem használt modulokat raaktározni, szállítani kell.
Ez szerintem minimum 4-5 teljes járműnyi (alap+mission) tartalékolt készletet ígényel.
Ezt én a korábbi tapasztalataim alapján (de a mostani bevásárlási lázban sem) nem érzem reális alternatívának.
4. Az örök vesszőparipám: ha belegebedünk sem fog ez sosem úszni....:rolleyes:
Annyi tartalék amúgy is kell zászlóaljanként.
 
Félreértés ne legyen, nálam a Boxer a 2. legjobb opciónak tűnik a kerekes dandár alapjárművei szempontjából. Szóval jó-jó, de azért vannak vele alapvető problémáim.
1. A mérete. Ezzel diszkréten nem nagyon tudsz a buxusban elbújni, mert úgy fogsz vele kinézni, mint az elefánt a cseresznyefán.
2. A méretéből adódóan nem túl takarékos megoldás. Magyarán nagyobb logisztikai kihívás a szükséges üzemanyag biztosítása.
3. Ez az alapjármű+küldetésmodul kialakítás ötletes, de idehaza nem nagyon van létjogosultsága, mert ahhoz, hogy ez rendesen működjön, több eszközt kell megvenned, mint egy hagyományos kialakítású járműből. Ezzel növeled a mission readinesst, azonban nagyobb logisztikát igényel a dolog.
Ha a küldetés előtt derül ki egy műszaki hiba a meghajtásban, akkor negyed óra alatt átszereled, és mehet mindenki a dolgára, azonban zászlóaljanként ez minimum 2-3 tartalék alapjárművet igényel, továbbá a mission modulból is az éppen nem használt modulokat raaktározni, szállítani kell.
Ez szerintem minimum 4-5 teljes járműnyi (alap+mission) tartalékolt készletet ígényel.
Ezt én a korábbi tapasztalataim alapján (de a mostani bevásárlási lázban sem) nem érzem reális alternatívának.
4. Az örök vesszőparipám: ha belegebedünk sem fog ez sosem úszni....:rolleyes:

Mindrn korszerű APC ekkora szóval igazából a korszerű APC-kel van bajod ha a Boxer méretével van bajod.
 
Szerintem 25-30 tonna felett egy lancos hajtas/felfüggesztés joval hatékonyabb mint egy gumis. A sulynak is lehetnek nem várt hátrányai. Pl azt a gumit jelentősen meg kellene erősíteni különböző kevlar/aczel korddal hogy a hasznalatt soran fellépő nyiroeroket/egyebb erőket kibírja. ilyen sulynal es felette joval hatékonyabb lehet a lánc.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Szerintem 25-30 tonna felett egy lancos hajtas/felfüggesztés joval hatékonyabb mint egy gumis. A sulynak is lehetnek nem várt hátrányai. Pl azt a gumit jelentősen meg kellene erősíteni különböző kevlar/aczel korddal hogy a hasznalatt soran fellépő nyiroeroket/egyebb erőket kibírja. ilyen sulynal es felette joval hatékonyabb lehet a lánc.
Katonai nehézjárművek gumijánál az erősítés alap.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Tegnap láttam egy őrvezetőt a régi "boci" gyakorlóban, a hosszú ujjzubbony
Szerintem 25-30 tonna felett egy lancos hajtas/felfüggesztés joval hatékonyabb mint egy gumis. A sulynak is lehetnek nem várt hátrányai. Pl azt a gumit jelentősen meg kellene erősíteni különböző kevlar/aczel korddal hogy a hasznalatt soran fellépő nyiroeroket/egyebb erőket kibírja. ilyen sulynal es felette joval hatékonyabb lehet a lánc.
A láncos IFV, nehézdandárhoz, ez meg kerekes APC/esetleg IFV feltéttel (toronnyal, ld. Boxer CRV) a közepesnek. (Szerintem.)
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Hát nem tudom, de a AMV XP max. 30t. A Boxer meg 38. :)

De nem kisebb csak minimálisan vagy még annyira sem.
Ezek nagyok:
ob8-JJRwpx84-VVFIEl-WC7-Xzo8g-ZMtqx-Tu-Mwr-Xr-J7dwd4.png


afvs-abrams-aslav2.jpg
 
Mondjuk én az alap modelleket néztem.
De azért az már picit erős, hogy ezek a kerekesek "verik" súlyban a Pumát. Ráadásul ezek a felhízlalt CRV verziók elvileg felderítők nem?:D
Gyakorlatilag értelmetlenné teszik a kategóriájukat IFV szinten is...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egyébként valaki nem járt Kecskemét felé?...keritésen kívülről nem látszik valami a munkálatokból?...érdekelne, hogy hogyan halad a "fejlesztés",...
A betonkerítés egy jó része hiányzott múlthét szombaton amikor eljöttem mellette.
Ja és volt egy pár munkagép is kint, fater meg is jegyezte, hogy ez a reptér nagyon kellett már a németeknek, a légibázis meg költözhetne elfele...
 
Mondjuk én az alap modelleket néztem.
De azért az már picit erős, hogy ezek a kerekesek "verik" súlyban a Pumát. Ráadásul ezek a felhízlalt CRV verziók elvileg felderítők nem?:D
Gyakorlatilag értelmetlenné teszik a kategóriájukat IFV szinten is...
Igen, az ausztrálok kifejezetten felderítőnek rendszeresítenék, nem sima APC variáns.