A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha jól számolom lényegében két dandárról volna szó, amibe eleve jönnek Pumák. Szóval vagy három négy zászlóaljór lehet szó. Az semmi.
Igazábol nem a beszerzési költség az igazi gond,hanem a fentartási-pénzügyileg.
A hk-k mellé láncos való.De a közeli jövőben nem valószinű,hogy akkora sereget tudjunk felállitani,amekkorát ilyen jellegű erőkböl a hadműveleti terület igényelne.Itt lé be a hadműveleti mozgékonyság kérdése-nameg az egész országos véderő szervezési,felépitési kérdése
 
Nem jól számolod. Láncos technika a nehézdandárnak.
És hány dandár van? Kettőről tudok. Szóval ha az egyikbe mennek a Pumák, akkor marad még egy. Ugyebár 2-1=1. Egy dandárban meg általában szokott lenni 3 (négy vagy akár öt) zászlóalj. Tehát még ennyibe kellene valamilyen PSZH. Szerintem nem ezeken kéne spórolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Igazábol nem a beszerzési költség az igazi gond,hanem a fentartási-pénzügyileg.
A hk-k mellé láncos való.De a közeli jövőben nem valószinű,hogy akkora sereget tudjunk felállitani,amekkorát ilyen jellegű erőkböl a hadműveleti terület igényelne.Itt lé be a hadműveleti mozgékonyság kérdése-nameg az egész országos véderő szervezési,felépitési kérdése
Mégis hányezerről van szó? Mert bárhogy is számolom a kétszázat se nagyon érjük el.
 
Be is lehet vásárolni alkatrészekből...

Nem biztos. Az iparban ez úgy működik, hogy a technikát gyártó, a szervízt is adja. Nem állítják a pénzt, raktáron álló alkatrészekben, persze egy haderő azért más. Papíron 24-72 órás alkatrészellátással működik ez. Ami nem mindíg van így, de még így sokkal hatékonyabb, mint a honvédségi szárazföldi eszközök jelenenlegi karbanztartása. Nyílván a Leopárdok gyártója adja a szervíz hátteret, ha van egy kis eszünk, német anyaggal, hazai kiképzett szakemberekkel, bázissal. Más eszközöknél is így tudnám elképzelni. Ez szerződéskötésés ráfordított pénz kérdése csak. Természetesen, a technikának meg kell adni, ami jár neki, nem elég csak megvenni egyszer.
 
Nem biztos. Az iparban ez úgy működik, hogy a technikát gyártó, a szervízt is adja. Nem állítják a pénzt, raktáron álló alkatrészekben, persze egy haderő azért más. Papíron 24-72 órás alkatrészellátással működik ez. Ami nem mindíg van így, de még így sokkal hatékonyabb, mint a honvédségi szárazföldi eszközök jelenenlegi karbanztartása. Nyílván a Leopárdok gyártója adja a szervíz hátteret, ha van egy kis eszünk, német anyaggal, hazai kiképzett szakemberekkel, bázissal. Más eszközöknél is így tudnám elképzelni. Ez szerződéskötésés ráfordított pénz kérdése csak. Természetesen, a technikának meg kell adni, ami jár neki, nem elég csak megvenni egyszer.

Minden haderő aktárkészletet tart fenn mindenből.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
És hány dandár van? Kettőről tudok. Szóval ha az egyikbe mennek a Pumák, akkor marad még egy. Ugyebár 2-1=1. Egy dandárban meg általában szokott lenni 3 (négy vagy akár öt) zászlóalj. Tehát még ennyibe kellene valamilyen PSZH. Szerintem nem ezeken kéne spórolni.
de az nem valószínű, hogy láncos lesz.
 
Én elhiszem ezt neked, logikus is. Viszont nálunk akkor valami rosszúl megy, mert a működő T-72 harckocsik és BTR harcjárművek száma ellent mond annak, hogy van alkatrész hozzájuk raktáron.

Van csak nem sokra mész egy raklapnyi 10-20éves szimeringgel vagy valamilyen műanyag alkatrésszel...
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Van csak nem sokra mész egy raklapnyi 10-20éves szimeringgel vagy valamilyen műanyag alkatrésszel...

Na ja, az már tönkrement rég. Ilyen kis dolgok hiányoznak egyébknét, hogy olyan kevés a működőképes, az összlétszámhoz képest ? Mert ez akkor személyi felelősség is valahol.
 
Na ja, az már tönkrement rég. Ilyen kis dolgok hiányoznak egyébknét, hogy olyan kevés a működőképes, az összlétszámhoz képest ? Mert ez akkor személyi felelősség is valahol.
Nehéz beszerezni, amúgy működőképes BTR van elég a jelenlegi létszámhoz. Csak szintén karbantartásigényesek.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Na ja, az már tönkrement rég. Ilyen kis dolgok hiányoznak egyébknét, hogy olyan kevés a működőképes, az összlétszámhoz képest ? Mert ez akkor személyi felelősség is valahol.

A T-72-vel az a baj,hogy itt vannak 20-30 éve és még nem voltak ipari szintű nagyjavításon.Semmi másból ne állnak a harckocsozók csak abból hogy próbálják életbentartani azt a halom hulladékot amikké a harckocsijaink amortizálódtak.
 
Megértem, nyilván minden embernek más véleménye van. Én ezt teljesen el tudom fogadni. Ha leírok valamit az az én személyes agymenésem, világnézetem a saját tapasztalataim alapján. Nem állítom, hogy mindég mindenben igazam van. Leírom amit gondolok, de senkitől sem várom el, hogy ugyanezt gondolja. Látom, hogy abban is van logika amit Dudi mond.
Ettől függetlenül számomra elfogadhatatlan, hogy nekem azért kell bort innom , mert a kocsma legerősebb embere azt mondta, hogy mindenki bort iszik.
Ki is lehet menni abból a kocsmából, csak nem biztos, hogy azzal jól jársz.
 
Minden haderő aktárkészletet tart fenn mindenből.

Elvileg a Gripennel itthon pont az volt a baj a kezdetekkor, hogy szinte semmi nem volt raktáron, és előre kellett volna megmondani, hogy mi fog elromlani. Miközben a személyzet meg ahhoz volt hozzászokva, hogy majd kiveszik a következőt a raktárból. Vagy egy másik gépből.
 
Érdekesnek tartom hogy a nagy bejelentések előtt mindenki jól egyetértett abban hogy semleges országok felé kell orientálódni, most meg nem akarjuk elengedni a teuton falloszt. Pszichomókusok érdekes dolgokat írkálhatnának erről. :)

Ezt azzal elbuktad, hogy az országban lévő külföldi tőke 80%-a német.
Igen és ez abnormális. Vissza fog ütni elég keményen.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
A németeknél is vegyesen vannak zászlóaljak. Nincs ezzel para szerintem.
Egy nagy hadseregben teljesen rendbenvan a kerekes PSZ. Nagy mennyiségű járműnél megérződik az olcsóbb üzemeltetés. Viszont ilyen kevéske mennyiségnél mint az MH feleslegesnek érzem.
 
Sőt továbbmegyek. Az IFV bázisán lévő PSZH kellene a másik dandárnak a családelvűség végett.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti