Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
848
4 286
93
Erről érdekelne egy-két részlet. Milyen telefon/számítógép? Mert ha a rendőrségi értsd céges akkor üdv a versenyszférában mert a céges telefonokat rögzithetik a számítógépeket meg monitorozzák. Ha privát az meg több mint érdekes.

.

Ha nem járulsz hozzá, hogy veled szemben alkalmazzák bármikor a titkos adatgyűjtés eszközeit, valamint az egyébként bírói vagy ügyészi engedélyhez kötött cselekményeket, akkor nem lehetsz rendőr.

5. Megbízhatósági vizsgálat
10. § * A megbízhatósági vizsgálatot (a továbbiakban: vizsgálat) elrendelő határozat tartalmazza

a) a védett állomány

aa) vizsgálattal érintett tagja vagy tagjai személyazonosító adatait és szolgálati helyét, vagy

ab) a védett szerv valamely állománycsoportjához tartozó, meghatározott szolgálati feladatot teljesítő, az elrendeléskor még nem nevesíthető tagját foglalkoztató szervezeti elem pontos megnevezését,

b) a vizsgálat kezdő és befejező időpontját - év, hónap, nap megjelöléssel -, valamint

c) az elrendelés évében lefolytatott korábbi ellenőrzés időpontját és időtartamát

ca) az a) pont aa) alpontja esetében a vizsgálattal érintett tagja vagy tagjai tekintetében,

cb) az a) pont ab) alpontja esetében a foglalkoztató szervezeti elem azon tagja tekintetében, akivel szemben a rendőrségről szóló törvény 7/A. § (4) bekezdése szerint megbízhatósági vizsgálat az elrendelés évében nem folytatható,

d) * a titkos információgyűjtés során alkalmazni kívánt eszköz megjelölését.

11. § (1) A vizsgálat végrehajtásról szóló részletes terv tartalmazza:

a) * a védett állomány

aa) vizsgálattal érintett tagja nevét, szervezeti egységének megnevezését, szolgálati beosztását, illetve munkakörét, vagy

ab) a védett szerv valamely állománycsoportjához tartozó, meghatározott szolgálati feladatot teljesítő, az elrendeléskor még nem nevesíthető tagját foglalkoztató szervezeti elem pontos megnevezését,

b) a vizsgálat végrehajtásának indokát,

c) * a titkos információgyűjtés során alkalmazni kívánt eszköz megjelölését és módszer részletes leírását,

d) a kialakítani tervezett élethelyzet leírását a tényállás és a helyszín részletes bemutatásával,

e) * a vizsgálat tervezett helyét - út, útvonal szakasz, kerület, városrész, város, település, járőr útvonala, megye, hivatalos helyiség, jármű -, időpontját,

f) a vizsgálatot végzők nevét és rendfokozatát,

g) a vizsgálatot végzők részletes feladatait,

h) a végrehajtás dokumentálásának módját,

i) a vizsgálat befejezését követő tájékoztatás érdekében a vizsgálattal érintett személyek felett munkáltatói jogkört gyakorló személyek nevét, beosztását.

(2) * Ha a vizsgálat során alkalmazott módszerként a vizsgálatot végző személy bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetését tervezi, a részletes terv tartalmazza

a) a bűncselekmény vagy szabálysértés megjelölését,


b) a bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetését megalapozó, előrelátható indokokat, valamint

c) az elkövetési magatartás részletes leírását.

(3) * Ha a törvényben meghatározottak szerint a vizsgálat során a vizsgálat technikai eszközök segítségével történő rögzítésére kerül sor, akkor a részletes terv az (1) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza a rögzítésre vonatkozó utalást, a helyszín vagy jármű leírását, körülhatárolását vagy pontos megjelölését.

(4) * A technikai eszközzel történő rögzítés során törekedni kell arra, hogy a vizsgálat célja szempontjából érdektelen adat, valamint az ügyben nem érintett személy adatai ne kerüljenek rögzítésre.

(5) * A rögzített adat kísérőjegyzékének tartalmaznia kell az ügyirat számát, a vizsgálat célját, a vizsgálattal érintett nevét, vagy a védett szerv valamely állománycsoportjához tartozó, meghatározott szolgálati feladatot teljesítő, az elrendeléskor még nem nevesíthető tagját foglalkoztató szervezeti elem pontos megnevezését, továbbá a helyszín és időpont megjelölését.

12. § (1) A vizsgálat érdekében kialakítandó élethelyzetnek olyannak kell lennie, hogy az a vizsgálattal érintett személy intézkedési, eljárási kötelezettségét vonja maga után. A kialakított élethelyzet nem korlátozhatja a vizsgálattal érintett személy döntési szabadságát az intézkedés módjának, az eljárás rendjének megválasztásában.

(2) A vizsgálat helyszínének és módszerének megválasztása nem akadályozhatja a vizsgálattal érintett személy kötelezettségeinek, feladatainak teljesítését.

(3) A vizsgálat módja nem járhat a vizsgálat alá vont személy megalázásával, becsületének, jó hírnevének sérelmével, a vizsgálat alá vont személy továbbá mások életének, testi épségének veszélyeztetésével.

(4) A vizsgálat nem veszélyeztetheti más hatóság eljárását.

12/A. § * (1) Ha a vizsgálat végrehajtásáról szóló részletes tervben szereplő mesterséges élethelyzet kialakítása objektív körülmények miatt meg sem kezdődött, az eljárást megszüntető határozat tartalmazza

a) a védett állomány

aa) vizsgálattal érintett tagja vagy tagjai személyazonosító adatait és szolgálati helyét, vagy

ab) a védett szerv valamely állománycsoportjához tartozó, meghatározott szolgálati feladatot teljesítő, az elrendeléskor még nem nevesíthető tagját foglalkoztató szervezeti elem pontos megnevezését,

b) a vizsgálat kezdő és befejező időpontját - év, hónap, nap megjelöléssel -, valamint

c) a megszüntetésre okot adó körülmény leírását.

(2) Az eljárás megszüntetéséről vagy befejezéséről a védett állomány vizsgálattal érintett tagja részére tájékoztatást kell küldeni, amely az eljárás megszüntetésének a tényét, valamint a vizsgálat kezdő és befejező időpontját év, hónap, nap megjelöléssel tartalmazza.

(3) Ha a vizsgálat elrendelésére a védett szerv valamely állománycsoportjához tartozó, meghatározott szolgálati feladatot teljesítő, az elrendeléskor még nem nevesíthető tagjával szemben került sor, az eljárás megszüntetéséről szóló határozat csak az érintett szervezeti elem pontos megnevezését és a vizsgálat kezdő és befejező időpontját tartalmazza.

(4) A (3) bekezdés szerinti eljárás megszüntetésről a tájékoztatást az állományilletékes parancsnok részére kell a tájékoztatást a (2) bekezdésnek megfelelő tartalommal megküldeni. A vizsgálattal érintett állománycsoport tagjai számára a tájékoztatást az állományilletékes parancsnok hirdeti ki.

(5) Az eljárás megszüntetéséről szóló határozatot a (2) vagy a (3) bekezdés szerinti tájékoztatással egyidejűleg meg kell küldeni az elrendelést jóváhagyó ügyész számára.

12/B. § * (1) A 10. § a) pont ab) alpontja szerint elrendelt vizsgálatot végző személy a részletes tervben szereplő mesterséges élethelyzet kialakítását megelőzően köteles vizsgálni, hogy az ügyész által jóváhagyott részletes tervben meghatározott helyszínen és időpontban a megjelölt szervezeti elem olyan tagja teljesít-e szolgálatot, akivel szemben a rendőrségről szóló törvény 7/A. § (4) bekezdésében foglaltak szerint megbízhatósági vizsgálat az elrendelés évében még folytatható. Ha a vizsgálatot végző személy az előzetes vizsgálat során megállapítja, hogy a vizsgálat a védett állomány olyan tagját érintené, akivel szemben a rendőrségről szóló törvény 7/A. § (4) bekezdése szerint az adott évben megbízhatósági vizsgálat már nem folytatható, a vizsgálatot nem kezdi meg.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak esetén a 12/A. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

12/C. § * Ha a vizsgálat határidejének meghosszabbítására kerül sor, a vizsgálat határidejének meghosszabbításáról szóló határozat tartalmazza azokat a körülményeket, amelyek a vizsgálat határidejének meghosszabbítását indokolják, valamint a vizsgálat meghosszabbított határidejét.

13. § Ha a védett állomány tagjának állományviszonya a vizsgálat ideje alatt bármilyen okból megszűnik, a vizsgálatot határozattal be kell fejezni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
T

Törölt tag 008

Guest
....Bizony, én is tapasztaltam ilyet, és ráadásul multinál. Ott is van ám urambátyám, meg hogy valakinek kreálni kell egy pozíciót.....
Persze, tipikusan a HR, marketing és a PR ilyen terület ahová a családtagokat/szeretőket jól be lehet pakolni. Sőt segítek, korrupció is van versenyszférában. Nem is kicsi.
A különbség, hogy itt nincs olyan, hogy a pénz évente csak úgy jön, valamint nem engem mint adófizetőt károsít meg.
Ha a főnök a szerencsétlen ismerősének kamu helyet csinál annak a bérét a profitból kell kitermelni. Ha ő a tulaj, akkor ez senkit sem érdekel, mert saját magát károsítja meg (milyen jól lehet így pl legálisan lányoknak pénzt juttatni a prostitúció legkisebb gyanúja nélkül). :) Ha nem ő a tulaj, akkor időnként a befektetők megnézhetik a hatékonyságot és mondjuk valamelyik vezető megkapja a céljai közé, hogy költségcsökkentés. Na ilyenkor előfordulhat, hogy főnököstül repül a kamusta irodista.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

torsen

Guest
Ugyannak az ismételgetése nem érv és nem forrás, hanem géppuskaérvelés, érvelési hiba. Érvek, források kellenének, hogy miért is kellene ezt úgy csinálni, miért az illetményalap emelése az egyetlen üdvözítő megoldás, és pl. miért rossz az a módszer hogy a vezető kiemelheti igen jelentős összegű eltérítéssel a jól teljesítő közszolgát, a láblógató közszolga meg tengődjön az alapbéren?

Eddig a legkeményebb érvek abban merültek ki, hogy:
1. Mert 2008-ban így csinálták
2. Mert a szakszervezet ezt mondja.

Életpálya? Kiszámíthatóság? A versenyszféra béralakulásához való igazodás (értsd versenyképes illetmény?) A pálya vonzóvá tétele, tehetségek begyűjtése? Ezen felül a vezető megtehetné az egyedi teljesítmény alapú eltérítést (nyilván felfelé).

Én a pedagógusok rendszerét ismerem úgy-ahogy, ott kor és képzettség szerinti kategóriák vannak. Van ún. "vetítési alap" és vannak a szorzók. A teljesítményt a szorzószámok(nak kellene) tükröznie, a versenyképes fizetést meg a vetítési alap emelésével lehetne megtenni. Ez utóbbit nem teszik meg. A minősítési kategóriákat meg egy nevetséges minősítési folyamattal állapítják meg.(rá kellene ezt bízni az igazgatókra, akiket a közösség maga közül választ, tehát megvan benne az ilyen irányú bizalom is) A vezetőknek NINCS lehetőségük az eltérítésre, kötelezően csak a minimumot adhatják. Pótlék tudtommal csak 2-féle van (vezetői, osztályfőnöki), ezekkel kételenség differenciálni. Nos. Hány pedagógus hiányzik? 2700+700. Holott tudjuk, hogy az optimális az lenne, hogy kb. 3-5%-os munkanélküliség lenne a szférában, ez biztosítaná azt, hogy egy álláshelyre van minőségi választék. Vidéken van olyan gyerek, aki egy egész évig nem látott igazi matektanárt, így kapott ötöst nyolcadik év végén. Nyelvtanárok dettó.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 218
8 073
113
@Shed Ez mintha a közlekedési rendőrök ellenőrzésére (korrupció) vonatkozna. Nincs benne az elektronikus eszközök megfigyelése, az adatok tárolása, meg egyebek. Attól függetlenül, ez már valami. Ha bírói/ügyészi felhatalmazással végzik, akkor a megfigyelés/vizsgálat jogos. A kérdés az, hogy csak ekkor végezhetik az ellenőrzést, vagy akár "csak úgy" is belenézhetnek a gépbe?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 868
5 139
113
Pótlék tudtommal csak 2-féle van (vezetői, osztályfőnöki), ezekkel kételenség differenciálni. Nos. Hány pedagógus hiányzik? 2700+700. Holott tudjuk, hogy az optimális az lenne, hogy kb. 3-5%-os munkanélküliség lenne a szférában, ez biztosítaná azt, hogy egy álláshelyre van minőségi választék. Vidéken van olyan gyerek, aki egy egész évig nem látott igazi matektanárt, így kapott ötöst nyolcadik év végén. Nyelvtanárok dettó.

Van még egyéb pótlék, de nem oszt szoroz.
 
T

torsen

Guest
Pótlék tudtommal csak 2-féle van (vezetői, osztályfőnöki), ezekkel kételenség differenciálni. Nos. Hány pedagógus hiányzik? 2700+700. Holott tudjuk, hogy az optimális az lenne, hogy kb. 3-5%-os munkanélküliség lenne a szférában, ez biztosítaná azt, hogy egy álláshelyre van minőségi választék. Vidéken van olyan gyerek, aki egy egész évig nem látott igazi matektanárt, így kapott ötöst nyolcadik év végén. Nyelvtanárok dettó.

Van még egyéb pótlék, de nem oszt szoroz.

Milyen?
 
T

torsen

Guest
Pótlék tudtommal csak 2-féle van (vezetői, osztályfőnöki), ezekkel kételenség differenciálni. Nos. Hány pedagógus hiányzik? 2700+700. Holott tudjuk, hogy az optimális az lenne, hogy kb. 3-5%-os munkanélküliség lenne a szférában, ez biztosítaná azt, hogy egy álláshelyre van minőségi választék. Vidéken van olyan gyerek, aki egy egész évig nem látott igazi matektanárt, így kapott ötöst nyolcadik év végén. Nyelvtanárok dettó.

Van még egyéb pótlék, de nem oszt szoroz.

Tudtommal órakedvezmények vannak, de pótlék nincs több. De lehet hogy van...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 123
10 417
113

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 700
46 325
113
Még megvan a választás, hogy pénzben vagy lecsúsztatásban kérje az ember a túlórát. Kitolták ha jól emlékszem 2022-ig.
Így van, én is így tudtam. Betolta Pintér hogy ez így nem mehet tovább hogy kifizetik és nem kiadják a túlmunkát, aztán finoman jelezték neki a rendőri felső vezetők hogy ha ezt komolyan gondolja, akkor:
1. Összeomlik azonnal a rendszer, mert sokan az állományból úgy tekintenek ezekre a túlmunka kifizetésekre, mint a "rendes" fizetésre, ami miatt még versenyképes a bér, még ha sokat is kell dolgozni érte. Ez kb. az agilis, még nem kiégett, fiatalabb állományra igaz. Ha csak szabadidőt lehetne kapni, sokaknak egyszerűen az alapfizetésből nem jön ki a matek, mert kb. elmegy a pénze az albérletére, meg a rezsire, és az első héten kajára. Azt utána éhezés van 3 hétig.

2. Nem tudják kiadni akkor sem a túlmunkát ha amúgy senki sem szerelt volna le miatta(pedig sokan leszereltek volna, az 1. pont miatt), mert már most sincsenek annyian, hogy azt amit eddig is belegörgettek tavalyi szabikba idén, kiadják, mert be nem lehet csukni a kapitányságot, valakiknek csak kell maradni bent. Az meg úgy nem megy, hogy én most akkor elmegyek kiveszem a tavalyi meg az idei szabimat, de be se csukjuk a kapitányságot, mert akinek ott kéne maradni, az is áthozott tavalyról annyit mint én. Egyszerűen ezek ezzel a létszámmal kiadhatatlanok, ha fent akarják tartani azt a látszatot, hogy van elég rendőr.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 700
46 325
113
Nekem egy rendőr ismerősöm mondta, hogy többen leszerelnek, mert a pótlékokat szabadsággal váltják meg, csak így alig keres. Ha ő hazudott, én is.
Így volt. Általánosan belázadtak mindenhol, és a rendőri felső vezetők is elmagyarázták Pintér úrnak, hogy másnap letérdel a rendszer ha ezt komolyan végig viszi. Elálltak tőle...
El lett halasztva, most 2022-ig. Tehát kb. örökre, mert akárki lesz kormányon akkor, a mostani demográfiai, és munkaerőpiaci helyzet ha nagyon, de NAGYON nem változik meg, pont ugyan az lesz akkor is, mint most.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 700
46 325
113
https://24.hu/belfold/2019/02/25/a-rendoroktol-nem-mertek-elvenni-a-tulorat-de-fizetni-sem-akarjak/
Lehet még keresni cikkeket róla, de az történt hogy visszatáncoltak tőle, de a helyi rendőrkapitányok meg szabadsággal váltják meg.
Ahol meg tudják váltani szabadsággal, ott még istenes a helyzet. Akkor van kit behívni. Én úgy tudom hogy egyénileg mindenki eldöntheti hogy mit akar. Hozzáteszem, szerintem ez a legjobb megoldás. Egy családos ember akinek már megvan a saját háza, autója, lehet hogy inkább lenne otthon + két hetet a családdal. Ilyet is ismerek.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 510
85 512
113
Rossz szokásom, hogy ha valahol badarságot látok, arra reagálok.

Neked meg rossz szokásod, hogy 2 perces felületes google keresgélés után néha mindféle forrás vagy érvrendszer nélkül badarságokat írsz, aztán amikor rajtakapnak, jön a szokásos "érvrendszered" hogy csakazértis neked van igazad és mindenki aki korrigál biztos csak személyeskedik.



Szerinted miért és miből?



Ugyannak az ismételgetése nem érv és nem forrás, hanem géppuskaérvelés, érvelési hiba. Érvek, források kellenének, hogy miért is kellene ezt úgy csinálni, miért az illetményalap emelése az egyetlen üdvözítő megoldás, és pl. miért rossz az a módszer hogy a vezető kiemelheti igen jelentős összegű eltérítéssel a jól teljesítő közszolgát, a láblógató közszolga meg tengődjön az alapbéren?

Eddig a legkeményebb érvek abban merültek ki, hogy:
1. Mert 2008-ban így csinálták
2. Mert a szakszervezet ezt mondja.



Régen úgy volt, most meg így van. Régen mindenkinek volt munkája, akkor is ha ott egyébként nem dolgozott. Változik a világ.

Egyébként teljesen mindegy hogy melyik elemét emelik, mert a végösszeg számít amit kézhez kap a köztisztviselő/közalkalmazott.. és az tudtommal nagyon nem ugyanaz ami 2008-ban volt, de javíts ki ha tévedek. Az amúgy baromi bonyolultan féltucat elemből számított köztisztviselői illetményt, ami hangsúlyozottan NEM csak az alapilletményből áll (az kvázi a közszolgák minimálbére, melegedésért járó alappénz) - te ezt a végletekig leegyszerűsíted annak egyetlen elemére, az illetményalapra. Lépjünk talán ezen a kő egyszerű megközelítésen túl, hogy minden jó lesz, ha mindenki több pénzt kap mindenféle differenciálás nélkül.



Éééés szerinted mi ez az ok - vagy ezt a részét inkább meghagyjuk a balladai homályban..?

Nyilván népszerű egy olyan szakszervezeti javaslat, amit egyrészt nem a szakszervezet és a gazdapártja fizet majd ki több tízezer embernek bármiféle differenciálás nélkül, úgy, hogy abból a nagyszámú láblógató plebs is részesedhet minden külön erőfeszítés nélkül. Ígérgetni a máséval ingyen van... de attól még nem bizti, hogy ez a jó megoldás. Személyes meglátásom hogy az egész rendszer úgy szar ahogy van, mert ahol nagyon kell rendesen fizetni, a kvázi állami versenyszférában, ott úgyis eltérnek ilyen-olyan módon a táblától, akkor miért nincsen egységesen lebontva részletesen, ágazatonként, ahelyett hogy millióegy partikuláris szabály és megoldás van rá?

Ha az illetményalapot emelnék, nézd meg mennyi lenne egy sima államtitkár fizuja! :D Tk. ezért nem emelik. A szorzóval szórakoznak.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
848
4 286
93
@Shed Ez mintha a közlekedési rendőrök ellenőrzésére (korrupció) vonatkozna. Nincs benne az elektronikus eszközök megfigyelése, az adatok tárolása, meg egyebek. Attól függetlenül, ez már valami. Ha bírói/ügyészi felhatalmazással végzik, akkor a megfigyelés/vizsgálat jogos. A kérdés az, hogy csak ekkor végezhetik az ellenőrzést, vagy akár "csak úgy" is belenézhetnek a gépbe?
Nem csak a közlekedésiekre vonatkozik, tovàbbà azt külön alà kell irni, hogy beleegyezel abba hogy bàrmikor lehallgassanak, banszàmlaszàmodat, vagyoni helyzeted ellenörizzék. Lényegében csak akkor lehet valaki hivatàsos rendör, aki beleegyezik, hogy bàrmikor ellenörizhetik az egyébként birói engedèlyhez kötött lehallgatàsokba, stb. Ez annyira komoly, hogy nâlunk mostanàban ugy szerelnek le egy nap alatt a kollégàk, hogy irnak egy fecnit, hogy ehez aznaptol nem jàrulnak hozzà. Nem lehetnek igy rendörök, màr aznaptòl szabadok.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Na látod erről van szó most már egyről beszélünk.No go zónák bűnbandák stb.
Ezt hozták a migránsok.Lehet,hogy előtte is voltak de igazán 2015 után kett ez jelentős probléma.
Egy már meglévő probléma lett súlyosabb.De koránt sem annyira,mint a propaganda hirdeti.
Inkább foglelkoznának a hazai no-go zónákkal és közbiztonsági gondokkal.Mert nyugodt lehetsz,hogy Szolnokon nagyobb veszélyben vagy északa,mint Nijmegenben.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A közalkalmazotti bértábla és a köztisztviselői illetményalap nem változott 2008 óta. A pletykák szerint 2020-ban sem fog.
A rendőrség csak egy kiemelt példa, de a problémák elég mélyek a közintézményekben, szociális szférában, egyenruhás szakszolgálatoknál is.
Ezért nincs értelme most a szorzószámokkal való játszadozásnak... Általánosan kéne emelni a bértáblában és az illetményalapokban lévő számokon, de nem nyúlnak hozzá... mert... csakmertazért... :confused:

Utána meg megy a csodálkozás, hogy kevés a rendőr, kevés a Bv-s, kevés a szociális szférában dolgozó, kevés a tanár, kevés az közügyekkel foglalkozó ügyintéző, stb...
Csak azt nem értem,ha ez sincs,meg az sincs,akkor mégis hogy lehet 1millió közalkalmazott?