Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

családi háznál meg az esővizet is fel lehet használni egyszerűen.

Mi is használjuk, öntözésre pl. de nem bevezetve a rendszerbe.

KI lehet építeni ilyen rendszereket, de drágább lesz a eves mint a hús. (jelenleg)
Miért is?
A tető alá beteszel egy műanyag tartályt, mechanikus szűrővel, amiben gyűjtöd az esővizet, meg levezetsz egy colos csövet a budihoz. Nagyjából minden buditartály kétoldalon táplálós. Minimálisan átalakítással megoldható akár a szimultán feltöltés is. 50-50%-ban tiszta és esővízzel. Ha nincs esővíz, akkor meg 100% ivóvízzel.
 
Pont ezt mondják ők is, amikor nem hajlandóak elismerni saját hülyeségüket.

Az általam hozott példa pont azt mutatja, hogy 16 és fél év alatt nyer rajta 200k-t, ha SEMMI nem romlik el, főleg a 10 éves garancia lejárta után (el fog).
Ha süt eleget a Nap, hogy betermelje amit egész évben kivesz.
Ha nem kezdik el óvatosan büntetni őket az elkövetkező években.

Ez nem garantált és nem belátható, főleg szabadban levő elektronikai eszköznél.
Ha nem csinálja, akkor van esélye, hogy nyer bármin is? A 17. évben mi lesz? Azonnal megsemmisül az egész kiépített rendszer? :p:D
 
Pont ezt mondják ők is, amikor nem hajlandóak elismerni saját hülyeségüket.

Az általam hozott példa pont azt mutatja, hogy 16 és fél év alatt nyer rajta 200k-t, ha SEMMI nem romlik el, főleg a 10 éves garancia lejárta után (el fog).
Ha süt eleget a Nap, hogy betermelje amit egész évben kivesz.
Ha nem kezdik el óvatosan büntetni őket az elkövetkező években.

Ez nem garantált és nem belátható, főleg szabadban levő elektronikai eszköznél.
Még valami:
A fenti adatokat légyszi helyettesítsd be egy autó megvásárlási projektjébe. Azért ezt írtam, mert egy komplett komoly csomag kb. azonos árban van egy új autóéval!
Mennyire örülnél egy ilyen eredménynek egy autó beruházásánál?
 
Erőteljes? Szóljál, ha majd menetrend szerűséget kell tartani a kiserőműveknek és megszűnik a kötelező átvétel és büntetést kell fizetni a tervtől eltérés esetén. Addig itt kb. arról van szó, hogy a többiek összedobják a profitot a napelemeseknek, akiknek telik arra, hogy hitel nélkül feltegyék valahova. Ennyi a történet és nem több.

Én is tudnék olyan pékséget nyereségesen vinni, ha mindig átveszik tőlem fix áron a terméket akár kéri a fogyasztói lánc, akár nem... Ráadásul úgy, hogy az átvételi ár kb. verdesi vagy azonos a végfogyasztói árral. LOL.

A növekedés erőteljes és látványos. Megnéztem a MEKH-nél: 2018-ban a meglévő 240 MW-ra további 81,9 MW-nyi HMKE naperőművet telepítettek hazánkban (további 3060 "versenyző"), az összesen csak HMKE-ből 322 MW + az e felettiek. Ez alaphangon összesen kb. 500 MW-nyi nap és a 2010-ben befagyasztott meglévő kb. 325 MW-nyi szél 2018 végén. A teljes hazai beépített teljesítmény nagyerőművekkel meg kb 8600 MW (ide csak 2017-est találtam). És a nap VE termelési kapacitás még növekedni fog.

Nem kellenek feltételezések! Nem kell menetrendet tartani napos HMKE kiserőművel, nem szűnik meg a kötelező átvétel, és nem kell büntetést fizetni (a csökkentett napelemes termékdíj kivételével). Mert a magyar energiamixben is szükség van/lenne még nagyobb mértékben a megújulókra kis léptékben (az időjárásfüggőkre is). Pláne, hogy a 2020-ig EU-nál közös döntéssel kötelezően vállalt 14,65%-os minimalista összmegújulós részesedésünk is veszélyben van. Pláne, hogy 2030-ig már "brutális" 20%-ot vállaltuk (az összeurópai átlag vállalása 30%)!

Szerintem pékség helyett, maradjunk a VE-nál! És, hogy miért éri meg ma Magyarországon az államnak megnyitni ezt a kaput? Miért is?
 
Nem gondolod, hogy egy villamos energiára épülő beruházás megtérülését alapjai határozza meg a mindenkori villamos energia ár?
De nem vagyok benne biztos, hogy tudod, hogy hogyan működik egy Power Wall. Íme egy bemutató a szoftverének az üzemmódjairól és a működéséről:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Huh. Mar ertem, miert szokott Molni kiakadni.
Melyik villamosenergia ar?
Az eloallitasi? Az eladasi tamogatott aron?

Elmagyarazom neked a kotelezo atvetelt.

Van ket ember, mindketto vallal koltoztetest.
Az egyik tetocsomagtartoval a privat kocsijaval, a masik meg furgonnal, cegesen.
Az allam ugy dont, hogy az emberek orulnenek, ha az elsot megtamogatnak.

Az elso ember igy 21 Ft-t kap kilometerenkent 20 forintos onkoltseg mellett (hu, de megeri), a furgonos ceg meg semmi tamogatast nem kap, hiaba tudna hatekonyabban fuvarozni.

A felszamolando kilometerdij maximalizalva van allamilag, minden nem ennyire hulye orszagenal dragabb a kornyeken, de a furgonos ceg CSAK AKKOR fuvarozhat, ha az elso ember nem tud fuvarozni, hiaba lenne mindenkinek jobb az orszag szempontjabol, ha szabad verseny lenne.

Mi az eredmeny? Egy brutal torzitott piac, ami gyakorlatilag NEM piaci (kapitalista) korulmenyek kozott mukodik.
 
Miért, mivel öblítsük? Építsünk ki egy a koszosabb víz miatt gyorsabban elhasználódó párhuzamos hálózatot valamilyen degradáltan tisztított víznek, amit csak vécéöblítésre használunk, vagy mi? Agyalágyult demagógia amit írtál! :(
Talán ez megoldás lehet, de csak a kertes házaknál.
https://www.edenkert.hu/elet-mod/legjobb-otthon/komposzt-wc-toalett-mukodese/4668/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: bagira
A növekedés erőteljes és látványos. Megnéztem a MEKH-nél: 2018-ban a meglévő 240 MW-ra további 81,9 MW-nyi HMKE naperőművet telepítettek hazánkban (további 3060 "versenyző"), az összesen csak HMKE-ből 322 MW + az e felettiek. Ez alaphangon összesen kb. 500 MW-nyi nap és a 2010-ben befagyasztott meglévő kb. 325 MW-nyi szél 2018 végén. A teljes hazai beépített teljesítmény nagyerőművekkel meg kb 8600 MW (ide csak 2017-est találtam). És a nap VE termelési kapacitás még növekedni fog.

Nem kellenek feltételezések! Nem kell menetrendet tartani napos HMKE kiserőművel, nem szűnik meg a kötelező átvétel, és nem kell büntetést fizetni (a csökkentett napelemes termékdíj kivételével). Mert a magyar energiamixben is szükség van/lenne még nagyobb mértékben a megújulókra kis léptékben (az időjárásfüggőkre is). Pláne, hogy a 2020-ig EU-nál közös döntéssel kötelezően vállalt 14,65%-os minimalista összmegújulós részesedésünk is veszélyben van. Pláne, hogy 2030-ig már "brutális" 20%-ot vállaltuk (az összeurópai átlag vállalása 30%)!

Szerintem pékség helyett, maradjunk a VE-nál! És, hogy miért éri meg ma Magyarországon az államnak megnyitni ezt a kaput? Miért is?
Ki mondta, hogy megéri? Annak erheti meg, akinek telik rá zsebből, fel is tudja tenni es eleg nagy a család. Ugy kb. 37 huf eladasi aron, kötelező atvettel. Te tényleg azt hiszed, hogy ha valaha lesz itthon mondjuk 2GWe beépítve es termel, akkor annak nem lesz hatasa az áram árára? Vagy, ha tovabb is engedik?

Annak, akinek nincs haszna se a telepitesen, se az üzemben az a fogyasztók többsége. Valakire ra fogják terhelni ezt vagy áram árban vagy a koltsegvetesbol = mindenki fizeti ezt.

Ráadásul mivel nem tul sok minden hazai gyartmany az egészből ez meg gazdaságilag is szar...
 
Huh. Mar ertem, miert szokott Molni kiakadni.
Melyik villamosenergia ar?
Az eloallitasi? Az eladasi tamogatott aron?

Elmagyarazom neked a kotelezo atvetelt.

Van ket ember, mindketto vallal koltoztetest.
Az egyik tetocsomagtartoval a privat kocsijaval, a masik meg furgonnal, cegesen.
Az allam ugy dont, hogy az emberek orulnenek, ha az elsot megtamogatnak.

Az elso ember igy 21 Ft-t kap kilometerenkent 20 forintos onkoltseg mellett (hu, de megeri), a furgonos ceg meg semmi tamogatast nem kap, hiaba tudna hatekonyabban fuvarozni.

A felszamolando kilometerdij maximalizalva van allamilag, minden nem ennyire hulye orszagenal dragabb a kornyeken, de a furgonos ceg CSAK AKKOR fuvarozhat, ha az elso ember nem tud fuvarozni, hiaba lenne mindenkinek jobb az orszag szempontjabol, ha szabad verseny lenne.

Mi az eredmeny? Egy brutal torzitott piac, ami gyakorlatilag NEM piaci (kapitalista) korulmenyek kozott mukodik.
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?
 
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?
Lol. Szar pelda. Az egyik fuvarozo 92% esellyel er oda es szállít is. A masik meg vagy odaer vagy nem. Vagy szállít vagy nem es ez a random szolgaltatas sem állandó teljesítményű lenne. Es ez utobbi lenne a dragabb

Meg egy peldat sem tudsz rendesen felállítani, de osztod az észt...
 
Nem! A példád úgy szólna helyesen, hogy a 2 ember közül az egyiknek elektromos autója van, a másiknak meg egy dízel. Az állam az elektromosat támogatja, a másikat nem. Ez így teljesen rendben is van. Az állam a saját társadalmi érdekei szerint torzíthatja a piacot.
És meg is teszi! Különben még mindig EURO 1-es autókkal tolnánk.
Ezért van regisztrációs adó. Ezért van jövedéki adó.
Mondjak még ilyet?
A nők negyven éves munkaviszony után mehetnek nyugdíjba. 4 gyerekes nőknek nem kell SZJA-t fizetni. 3 gyerekes családok családtámogatási rendszere. Soroljam még? Ezen te meglepődsz?

Mindjárt kiderül, hogy az állam a jóságos tündérkeresztanya aki csak azért veti ki a különféle adókat, hogy az életünket jobbá tegye :D
 
Lol. Szar pelda. Az egyik fuvarozo 92% esellyel er oda es szállít is. A masik meg vagy odaer vagy nem. Vagy szállít vagy nem es ez a random szolgaltatas sem állandó teljesítményű lenne. Es ez utobbi lenne a dragabb

Meg egy peldat sem tudsz rendesen felállítani, de osztod az észt...
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?
 
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?

Halandsza.
 
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?
Tekintve, hogy írsz ilyen lökött kommentet, miközben egyetlen nyamvadt számolt modell értéket sem sikerült összehozni....
Eelég nagy arc és rohadt vastag arcbőr kellett ehhez a kommenthez.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and 2ndt
Komolyan decikről, meg esővízgyűjtésről vitatkoztok, mikor nálunk a kertvárosban emberek ivóvízzel locsolják a gyepet meg azzal mossák az udvaron a kocsit. Van egy nyaralónk egy olyan utcában amin nincs szilárd burkolat. Ott a nénik azért locsolják fel egy nap tízszer az utat slagból ivóvízzel, hogy a kocsik ne poroljanak. Olyan picsa messze vagyunk a környezettudatosságtól, hogy arra nincsenek szavak.
 
Akkor legyünk szakszerűek! :D:D
Az egyik fuvarozó 92,45% eséllyel ér oda és szállít. A másik meg egy teljesen random faktor. Vagy szállít vagy nem és a random szolgáltatás sem éri el a konstans teljesítmény szinteket. Ez utóbbi lenne a drágább 53 fityulával!
És mi van, ha az aki 53 fityulával drágábban szolgáltató, mind 3 gyerekes? Akkor ki szolgáltasson?
Neked ez szar lenne, mert vagy csinálsz 3 gyereket (tehát teszel a kedvezményért), vagy beletörődsz, hogy el kell menni szerkezeteket tervezni. Akinek meg van 3 gyereke, annak van biztos bevételi forrása.

Srácok. Elfogyott az érv?

El, gyoztel. Koszonjuk, hogy felokositottal bennunket.
 
Tekintve, hogy írsz ilyen lökött kommentet, miközben egyetlen nyamvadt számolt modell értéket sem sikerült összehozni....
Eelég nagy arc és rohadt vastag arcbőr kellett ehhez a kommenthez.

Ajánlom tanulmányozásra:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanaz a stílus mint a napelemeseinknél, elmagyarázzák a hajógépésznek a navigációt, pilótának az orrállásjelzőt és a chemtrail szoftvert, nemzetközileg elismert fotósnak a fénytant... Csak tudnám akkor miért portásként, használt mobil nepperként és kábítószer-kereskedelemben gyanúsítottként tengődnek...
 
Ajánlom tanulmányozásra:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ugyanaz a stílus mint a napelemeseinknél, elmagyarázzák a hajógépésznek a navigációt, pilótának az orrállásjelzőt és a chemtrail szoftvert, nemzetközileg elismert fotósnak a fénytant... Csak tudnám akkor miért portásként, használt mobil nepperként és kábítószer-kereskedelemben gyanúsítottként tengődnek...
Ugye te a vasútnál dolgozol, molni meg valami építész irodában, nem? :rolleyes:o_O