Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
T

Törölt tag 1711

Guest
Nálunk a vonatok fékútja 80km/h-nál 800m,120km/nál 1200m, ekkora távon belül meg kell tudnia állni, a tényleges ennek kb 2/3-ada, ritkán nehezebbek 3000 tonnánál, max 22,5 tonna tengelyenként.

Amerikai tehervonat ~144 km/h-val mehet, max 35 tonnás tengelyterhelés, 35-40000 tonna a normális mióta behozták ezt a precíziós vasutazás agyhalált (szép lassan bele is döglenek, évi 500 fős leépítés már teljesen megszokott), a fékútját el lehet képzelni amikor 3-4 km hosszú szerelvényen kell elérni 1 bar nyomáscsökkenést, hogy elkezdjen lassulni.

Nem véletlenül ajánlott kocsival is 100 lábnyira megállni a sorompótól odaát...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
https://forum.htka.hu/threads/biztpol-amerikai-egyesült-Államok-kanada.484/page-352#post-581908

@neptun892
@Ooorky
@leplezo

Ez volt a kiscsajos.
https://www.msn.com/en-us/news/crim...ck-by-train-escapes-serious-injury/ar-AABv7dz


Tehát jól értem, egyesek szerint akkor minden vasúti sín mellé a sínek teljes hosszában olyan magas falat vagy kerítést kéne felhúzni és karbantartani, amit az ilyen Darwin-díj jelöltek nem tudnak fel és átmászni...? Mert ide vezet ki a nevetséges indoklás. Aha. És a vadállomány mozgásával mi lesz? Nem elég baj nekik már tengernyi út is?

A precedens jogot meg a világ egyik legnagyobb ökörségének tartom. Egy vagy néhány esetet ráhúzni későbbi esetekre az vicc. Ez kb. olyan, mintha ugyanúgy terveznél meg egy 20 méteres függőhidat gyalogosok számára itthon, mint egy 2 km-eset Japánban a vasút és közúti forgalom számára. Az alapok ugyanazon, de azért itt ki is merül a hasonlóság. Vagy akkor kérném @Kurfürst kollégát, hogy tágítsa horizontomat, hogy ez mit is jelent és meddig alkalmazható ez az fajta megközelítés.

Valahol egészen elképesztőnek találom, hogy ennyire kretén indoklással lehet perelni és még nyerni is. Mert ebből az a baromság is levezethető, hogy akkor minden utca, autópályától a kertvárosig is végig kerítéssel legyen védve és csak a zebrán lehessen átkelni. Mert még a végén az ilyen szerencsétleneket nem csak vonat, de más is elütheti. Látja ennek realitását bárki? Nettó kreténekre nem lehet méretezni a világot, mert
  • pénzügyi képtelenség
  • műszaki képtelenség, gyakorlatban nem alkalmazható műszaki megoldás lesz a vége
Surmó koromban megtanították a szüleim, hogy vonatsínek mellett soha nem megyünk és át rajta is csak indokolt esetben és nézz körül fiam. Meg nem árt, ha nem süketen bedugva a füledet jársz-kelsz. (Erre még lehetőségem sem volt, mert itthon akkor még a walkman is luxus volt) Lehet, hogy a XXI. század komplex világában ilyen egyszerű dolgok túl nagy elvárást támasztanak a jövendő generáció egy szűk (?) szelete felé? Mert, ha ennyit nem képesek 17-18 évesen megcsinálni, akkor szerintem az élet elég nagy kihívás lett volna enélkül a baleset nélkül is.

A srácról szóló cikk meg aztán tényleg megalol. Hogy miért nem fékezett a vonat előbb. Ja, hogy ezek szerint még láttad is te hülye, csak majd gondolod, hogy a vasutas gondolatolvasó és a fizikta törvényeit áthágva megáll, mert te azt hiszed?

Ja értem. Legközelebb mi lesz? Majd fékezzen be egy repülő, ha egy idióta hülyeségében a leszállópályára téved? (Itthon volt, hogy egy részeg bringás valahogy bejutott Ferihegyre éjszaka emlékeim szerint.)

A srácot perelném vissza a társaság nevében, hogy a balfaszságával micsoda traumát okozott a vonat vezetőjének, amivel most akkor a társaságnak kell kezdenie valamit. Ez nem vicc, még itthon, ebben a vadkeleti országban is gázolás után a mozdonyvezetőknek megpróbálnak pszichés segítséget nyújtani.
8:20-tól. Akkor gondolom ott is. Az ottani orvosi kezelések ára ismert.

Szívtelen köcsög vagyok? Lehet. Csak kicsit dühít, amikor az emberek saját ostobaságuk és kreténségük miatt még nekiállnak perelgetni, ahelyett, hogy kussolna vagy annyit mondana, hogy "más ne legyen ennyire buta". Aki ennyire hülye, az inkább ki ne mozduljon a házból, bár lehet, hogy ott is sikeresen kinyírnák saját magukat valami banális hétköznapi tevékenységgel.

Elnézést, de az ilyen barmok nagyon felnyomják a vérnyomásom.
Bezzeg nekem senki nem akart pszichés segitséget adni,mert hüle olasz bezúgott a pót alá 170nel.Mondjuk az orvos azért megvizsgált,hamár kijött.Földijét úgy sem tudta.5ös bömös összegyűrödött kispolski méretűvé.
Ezt a sok hüleséget szerintem a tulságosan széleskörű választójog hozta megával.Nagyon is szükséges volna cenzushoz kötni azt.Ilyennek gondolom a (tényleges,értelmező)irni-olvasni tudást,és az adófizetést.
 
M

molnibalage

Guest
a fékútját el lehet képzelni amikor 3-4 km hosszú szerelvényen kell elérni 1 bar nyomáscsökkenést, hogy elkezdjen lassulni...
Itt most a levegős (?) fékrendszer nyomáscsökkenéséről van szó a tartályhoz képest? Mert ezt a mondatot így önmagában nem tudom értelmezni, mintha hiányozna a fele.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 978
82 863
113
Emlékeztek amikor a választások előtt elkezdte azt hiszem elsőnek az mszp, hogy bizonyítékuk van arra, hogy a fidesz ellopott 600milliárdot aztán erre a többi ellenzéki párt folyamatosan rátromfolt a végére valaki pedig összeszámolta ezeket a "bizonyítható lopásokat" és 4500 milliárd "bizonyítható" ellopott vagyon lett az államkasszából az összeg? Na ha ők bizonyítani tudták volna akkor szépen be kellett volna menni a rendőrségre és feljelentést tenni, a bizonyítékokat meg átadni és publikálni a nép felé, ja hogy a nem Goebbelsi média is echte csak vádaskodni tud és Goebbelsi eszközökkel manipulálni.

Aztán a valóság, hogy hogyan kell lopni!

https://index.hu/gazdasag/2019/07/2..._az_allam_a_koncesszioba_adott_autopalyakkal/

https://pestisracok.hu/kozel-3000-m...urcsany-kormanyok-negy-autopalya-szerzodesen/
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and zeal
T

Törölt tag 1711

Guest
Itt most a levegős (?) fékrendszer nyomáscsökkenéséről van szó a tartályhoz képest? Mert ezt a mondatot így önmagában nem tudom értelmezni, mintha hiányozna a fele.

Bocsi, megszoktam, hogy az is ilyesmi egyértelmű :D

Lényeg, hogy ma már nagy részt kikoptak, de még asszem USA-ban előfordulnak olyan vasúti kocsik amik akkor fékeződnek ha 5 bar nyomás kerül a fővezetékbe.
Ezzel az a gond, ha szétszakad a vonat akkor utána vígan megy tovább fékezetlenül (ezért van a vonatok végén egy fékezőkocsi, amin a fékezőemberke kézzel befékez ha baj van).

Úgyhogy a legtöbb mai vasúti jármű 2 körös rendszert használ, amiben alaphelyzetben a kocsik tartályában és a fővezetékben is 5 bar körüli nyomás van, és a fővezeték nyomás csökkenésével fékez be a vonat, utántáplálás megszűnése esetén (pl szétszakadás) is kb. fél óráig befékezve marad, utána kezd el feloldódni, ahogy a tartályból lassan elszivárog a levegő.
Mármint optimális esetben...

Amennyire én tudom, az amerikai mozdonyokon is nagyrészt a jó öreg mechanikus fékszelepet használják, ami 1 helyen engedi ki a nyomást (azon a mozdonyon ahol az 1 db mozdonyvezető ül, mivel a vasúti lobbi hatására a szenátus leszavazta a mozdonyvezetők szakszervezetének kezdeményezését a minimum 2 fős személyzetre). Ennek az eredménye lehet hirtelen fékezésnél az amikor gyönyörűen feltorlódnak a kocsik egymáson, mivel az eleje már teljesen befékeződött, a vége meg szabadon fut...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ki lettem oktatva amerikai mozdonyokból.
Van rajtuk egy olyan fékállás amivel normál esetben nem működik, de vészfékezés rádiójelére leold az összes (10-15) mozdony és nyomja kifele a levegőt. A probléma az, hogy utána az összeset vissza kell állítani, így laza 1,5-2 óra egy újraindítás.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Nem rossz ötlet, csak a gdp hívők nem szeretik a kiadáscsökkenéseket, mert az valakiknek bevétel/profit csökkennést eredményez...

Ez nem járna bevételcsökkenéssel az állam számára, sőt, minél egészségesebb egy társadalom, annál több bevétele van az államnak, hisz az egészséges ember dolgozik. Persze a korházban kevesebb pénzt hagy, de adót viszont többet fog fizetni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Nem akartam tovább rombolni a villanyos beszélgetést ezért átteszem ide.
Igen ez is egy megoldás lehet. Nem a jó megoldás de megoldás. Ha drága lesz a vezetékes víz majd fúrat kutat feketén, aztán minden mehet tovább.

Az egész annak a metaforája akart lenni, hogy a legtöbb ember pont leszarja a környezettudatos hozzáállást.
Mondok még egy példát. 10 éve kirakták nálunk a szelektív gyűjtőket. Úgy néz ki az összes környéke, mint valami hányás. A Junoszty televíziótól a fáradt motorolajon át a nagyi szekrényéig minden oda van kirakva. 6-8 éve háztól elviszik a papírt, zöld hulladékot, van egy PET palackos zsák, meg egy fóliás-fémes-műanyagos. Minden második héten a kuka mellől elviszik, bedobják a teljesen ingyenes cserezsákot. Az utcában rajtunk kívül másik két háznál szoktam látni a zsákokat kirakva. Nem érdekli az embereket, a többségnek ez csak egy felesleges nyűg.

Mi a baj azzal ha az emberek használják a vizet pl. öntözésre?
Az összes folyóvizünk a Fekete-tengerben köt ki, ha nem használjuk. Ha meg használjuk pl. öntözésre, akkor meg egy része elpárolog, és eső lesz belőle, másik része elszivárog a talajba és nő a talaj vízszintje. Nem?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Ja hogy ezt a +qoutet erre kell hasznalni. Tabletrol nem ment egy ideig.

Egy kis fejtoro.
Ha adott egy 1200 ft also arkategorias 12w os izzo. Es adott egy 40w 300 ft os kozepes minosegu hagyomanyos izzo.
Az arkulonbozetet azt a 900 ft ot mikor hozza be az energiatakarekos izzo. Ha a 40 w izzonak az elettartama 3x osa az energia takarekos izzonak? A magyar es a nemet energiaarak mellett /es ez €ba./

Ki tudja a valaszt? /hogy lehet nicj nevet megjelolni kommentbe?/

:D kivancsian várom.

Valószínűleg hamarabb elromlik az 1200 forintos izzód, minthogy kihozná az árát.
De minek költesz 1200-at rá, 500-600-ért is lehet már kapni ledeket, nekem beváltak.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Kíváncsi vagyok, hogy erre kötnek-e a biztosítást a biztosítók.
Valahol olvastam, hogy egyes hasonló extrém sportolók élettartama drámaian alacsony. A wingsuitosoknál hoztak ki valami megdöbbentő számot, hogy mennyien halnak bele.

Mindenre lehet kötni biztosítást. Persze nem annyiba fog kerülni neki, mint neked.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Mi a baj azzal ha az emberek használják a vizet pl. öntözésre?
Az összes folyóvizünk a Fekete-tengerben köt ki, ha nem használjuk. Ha meg használjuk pl. öntözésre, akkor meg egy része elpárolog, és eső lesz belőle, másik része elszivárog a talajba és nő a talaj vízszintje. Nem?
Folyóvizhez hozzáfűzés.Mivel a Duna felettünk végig van lépcsőzve,nincs hordaléka.Ezért nálunk folyamatosan mélyiti a medrét-emiatt az Alfőld érintett részén csökken a talajvizszint,és szárad ki a táj.Nemhogy a nagymarosi,de a lejjebb tervezett vizlépcsőket is meg kellene épiteni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Folyóvizhez hozzáfűzés.Mivel a Duna felettünk végig van lépcsőzve,nincs hordaléka.Ezért nálunk folyamatosan mélyiti a medrét-emiatt az Alfőld érintett részén csökken a talajvizszint,és szárad ki a táj.Nemhogy a nagymarosi,de a lejjebb tervezett vizlépcsőket is meg kellene épiteni.

De hát vízlépcső rossz, mert elcsúnyítja a kanyart, még a Szomszédokban is benne volt.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Mi a baj azzal ha az emberek használják a vizet pl. öntözésre?
Az összes folyóvizünk a Fekete-tengerben köt ki, ha nem használjuk. Ha meg használjuk pl. öntözésre, akkor meg egy része elpárolog, és eső lesz belőle, másik része elszivárog a talajba és nő a talaj vízszintje. Nem?

Aral tó? Ott is csak egy kis locsolgatásról volt szó.
De van az éremnek másik oldala is. A rendszeresen öntözött területeken megfigyelhető egy folyamat. A tavaszi-nyári öntözés hatására megemelkedő talajvízszintek minden évben egyre magasabbról indulnak. Az őszi, téli időszakban nem tud visszaállni az eredeti szintjére. Pár év után a gazda meg csodálkozik, hogy hóolvadás vagy egy nagyobb eső után áll a földjén a belvíz. A normálisan kivitelezett öntözőcsatornák a talajvizek megfelelő szinten tartásában is fontos szerepet játszanának. Vízhiány esetén vizet szállít a földekhez, magasabb talajvíz esetén a felesleget elvezeti.
Ameddig értelmesen van használva addig nincs gond az öntözéssel.
De az eredeti hozzászólásomban nem véletlen említettem ivóvizet, és annak pocsékolásáról volt szó. Ivóvízzel locsolni a gyepet, hogy az szép zöld legyen a ház előtt szerintem pocsékolás. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos erre érzékenyebb növényeknek egyenesen káros.
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra
M

molnibalage

Guest
Mi a baj azzal ha az emberek használják a vizet pl. öntözésre?
Az összes folyóvizünk a Fekete-tengerben köt ki, ha nem használjuk. Ha meg használjuk pl. öntözésre, akkor meg egy része elpárolog, és eső lesz belőle, másik része elszivárog a talajba és nő a talaj vízszintje. Nem?
Hóóóóóóóóóóóóóó.... Ha a talajvizet csak úgy elöntözöd, akkor az nem pótlódik csak úgy. Kit érdekel, hogy elpárolog, ha nem esik le csapadékként?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Aral tó? Ott is csak egy kis locsolgatásról volt szó.
De van az éremnek másik oldala is. A rendszeresen öntözött területeken megfigyelhető egy folyamat. A tavaszi-nyári öntözés hatására megemelkedő talajvízszintek minden évben egyre magasabbról indulnak. Az őszi, téli időszakban nem tud visszaállni az eredeti szintjére. Pár év után a gazda meg csodálkozik, hogy hóolvadás vagy egy nagyobb eső után áll a földjén a belvíz. A normálisan kivitelezett öntözőcsatornák a talajvizek megfelelő szinten tartásában is fontos szerepet játszanának. Vízhiány esetén vizet szállít a földekhez, magasabb talajvíz esetén a felesleget elvezeti.
Ameddig értelmesen van használva addig nincs gond az öntözéssel.
De az eredeti hozzászólásomban nem véletlen említettem ivóvizet, és annak pocsékolásáról volt szó. Ivóvízzel locsolni a gyepet, hogy az szép zöld legyen a ház előtt szerintem pocsékolás. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos erre érzékenyebb növényeknek egyenesen káros.

Az Aral-tó az egy tó, a Fekete-tenger meg tenger. A tenger nem fog kiszáradni, van kapcsolata a világtengerek felé.

Egyébként arról volt szó, hogy mekkora környezetrombolás az ha János bácsi ivóvízzel locsolgatja az udvarán a füvet kánikulában, meg Mari néni az utat, hogy ne poroljon.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
Az Aral-tó az egy tó, a Fekete-tenger meg tenger. A tenger nem fog kiszáradni, van kapcsolata a világtengerek felé.

Egyébként arról volt szó, hogy mekkora környezetrombolás az ha János bácsi ivóvízzel locsolgatja az udvarán a füvet kánikulában, meg Mari néni az utat, hogy ne poroljon.
Azért ez nem ennyire egyszerű hogy kilocsolom a vizet, elpárolog, leesik, mi itt a baj...
Egyrészt az ivóvíz előállítása sok energiát igényel és rengeteg vegyszert, tehát környezetszennyező.
A víztermelő kutak elhasználódnak, eltömödnek egy idő után, lehet újakat kialakítani, gondolom az nem meglepő hogy a legolcsóbban megépíthető helyek már foglaltak.
Csökkenti a talajvízszintet, mivel párolgás van, sokkal jobban mint amennyi visszaszivárog. Különösen baj ez Tiszának, mert míg a Duna vízgyűjtő hozza a vizünk 85%-át, a fogyasztás 55-45 arányban oszlik meg a Duna és a Tisza vízgyűjtői között.
Az ivóvíz egy nyersanyag is egyben, meg kellene tanulni vigyázni rá!
Persze a használatnak van egy nagy előnye is: ha sok vizet használunk kevesebb káros folyamat játszódik le a hálózatban, és mivel minden vezetékünk túlméretezett szinte a rendszerváltás előtti olcsó víz miatt (emlékszik még valaki arra hogy folyó vízzel hűtöttük a sört és a dinnyét a nyolcvanas években?), így mindegyik csőben poshad a víz. (jó, mindben nem, hisz egy csomó lukacsos)
Ha mindenki fizetne az öntözővízért sokkal jobb, pontosabban működő öntöző rendszereket lehetne amúgy építeni, itt van mit tanulni Izraeltől (azzal együtt hogy ott mekkora becsben vannak a vizes szakemberek).
Van egy vizes (béna) poén: a vizes szakik mind 007-es ügynökök, mert a Föld vízkészletének 0,07 százaléka hozzáférhető édesvíz (https://antk.uni-nke.hu/hirek/2017/07/18/klima-ugyeink Szöllösi-Nagy András)
 
Status
Not open for further replies.